1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613629 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kimmo Kapanen ersätter Tarvainen, så lyder en rubrik på dagbladet.nu.Kimmo Kapanen gjorde ju nyligen klart att han lägger av och de verkar som att han flyttar till Timrå och blir målvaktstränare.

Skarin:
Precis, där delar jag din uppfattning.

Kongo: Okay. Och det jag menade var om Regin drar, men att Hahl stannar. Då tror jag inte Regin ersätts. Då kan det mycket väl värvas en tredje- eller fjärdecenter istället.

Försvinner Hahl måste han så klart ersättas. Viss skillnad där alltså om det blir det motsatta scenariot, d.v.s. Hahl bort men Regin kvar. Det är min uppfattning i alla fall.

Skarin:
Det jag menar är att om Hahl drar med sitt rekordkontrakt frigörs pengar som kanske då till viss del läggs på backsidan. Så på så vis är allt samma "kapitel".

Kongo: Tog det inte som en pik på ett seriöst sett heller.

Vi har legat bra till att behålla båda hela tiden. Men alternativ 1 har ju varit NHL. Därför har jag haft känslan att båda mycket väl kan försvinna. Inte minst av vad jag hört. Den känslan står jag fast vid även om det borde finnas goda förhoppningar om att åtminstone få behålla Hahl.

Backsidan är ett kapitel för sig. Där måste det så klart in minst ett riktigt tungt namn. Och beroende på hur bra han är går det ju bara att spekulera kring, men backsidan känns osäker.

Skarin:
"Saida" var ingen pik mot dig, utan mot Snoop.

Jag tror att Timrå ligger bra till på båda. Vad som värvas som ersättning beror väl på vad som finns på marknaden; både av centrar och backar.
Just backsidan vore det kul om det blev nåt mer klart snart.

Kongo: Kalla mig helst inte Saida.

Om Hahl blir kvar men inte Regin. Då tror jag tyvärr att det inte kommer värvas någon ersättare till Regin, en andracenter alltså. Då flyttar man nog upp Bagarn och värvar en tredje- eller fjärdecenter.

Vad tror du?

RTS: Norge gör en kanoninsats och Rick NAsh gjorde nyligen 2-1, tungt mål som fan men Norge gör de jäkligt bra och de är kul o se.

Är grymt imponerad av våra Landsgrannar i väst. 1-1 efter 2 perioder.
Stark.

Ja, Skarin/Saida... Snoop och jag vill vet hur det blir med Hahl & Pyrret!

Skarin: Ja precis, så de sk nog mycket till om Hahl och Pyrret sticker till NHL den här säsongen, eller hur ?

Snoop: Ja. Deras coach matchar sitt lag hårt och mer NHL-likt.

Skarin: Precis, sen är de klart man vill att de ska gå bra för honom men nu ser de ju inte ut o bli något vidare NHL kontrakt om han inte får visa upp sig något, så vitt ja vet spelar väl han och Pyörälä mest BP och bara lite grann i 5 mot 5.

Snoop: Sant, det har du rätt i.

Hahl passar betydligt bättre i en europeisk liga än i NHL. Internationellt i finska landslaget har han väl inte rosat marknaden direkt. Men han har självklart en annan roll där. I ur och skur är han ju faktiskt en defensiv center. En elitserie-center så att säga ;)

Skarin: Hahl pallar visst på VM nivå där är du fel ute, saken är bara den att Finland har väldigt många duktiga centrar, och alla utom HAhl är väl från NHL och då blir de tufft.

Ja som jag skrivit tidigare talar väldigt mycket för att både Hahl och Regin försvinner. Regin känns väldigt avlägsen, inte minst med tanke på att han kan tänka sig spela i AHL i något år.
Hahl kanske kan bli kvar, trots allt. Hans VM är väl inte särskilt bra vad jag hört och sett, än så länge. Han är inte tillräckligt bra helt enkelt på denna nivå. Därför borde det finnas stora chanser att han stannar kvar i TIK och utåt sett får vara stjärna i Elitserien istället för att dra till NHL och få det svårt ute på isen igen.

Men som sagt. Jag befarar fortfarande det värsta. Att båda försvinner.

Angående spelschemat:

Lördag 2008-10-18 16.00 Lindab Arena Rögle BK - Timrå IK

Knylan: Jag är på.

Blizzard: Matchen 19.00 försnack 18.30

Mathias: visst börjar själva matchen 19:00 va? de är väl försnacka 18:30-19:00 `??

Spelschemat är spikat. Ingen Djurgården borta på en lördag tyvärr, kanske kan bli tågresa på någon annan i stället :) se länk för schemat

Frazze: Det har varit närmast till hands hela tiden.

Om uppgifterna att Andreas Karlsson värvas som förstacenter till Frölunda stämmer så borde det betyda att vi ligger närmast till hand ifall Riku Hahl stannar i Sverige.

Mathias: Vad trevligt med ett nytt publikrekord. Nu får väl våra sponsorer räkna med att punga ut med mer pengar med tanke på all exponering dom får i riksmedia. En reklamplats på Timråtröjan ger ju riktigt mycket TV-tid.

Dream Team: Det där länkade jag till igår om inte annat ;) Då från Expressen.

Nytt publikrekord :D se länk!

Äntligen ett besked av någon sort! Detroit Red Wings släpper sina rättigheter till Anton Axelsson. Därmed blir det inget NHL-kontrakt med den klubben. Däremot kan han draftas av en ny klubb till sommaren. Men han blir icke lagkompis med Zäta.

Mathias: Hoppas på en förlängning där snarast då =-)

Kevin O Shea: jag skrev att jag gärna skulle vilja se han i en timrå tröja! har inte sagt att han är i nå diskutioner kan man inte få drömma utan att du försöker trycka ner det?

Ambroo: Att Mylläri väljer att stanna i Västerås 1 år till, var ju ingen högoddsare direkt.
Killen är 17 år o då kan det vara bättre att bo hemma o käka mammas köttbullar än att bo 50 mil norrut o laga käket själv.

Nu har han 1 år till på sig att Spela kontinuerligt i AS o dessutom få lite matlagningstips av morsan.

Vet inte om någon skrev om det igår, men Axelsson erbjuds inte något kontrakt i Detroit. se länk

jens_88: ...och varför skulle han lämna San José Sharks, där han varit helt ordinarie för att spela i Timrå?
Du får nog titta på något mer realistiskt!

Sen kan man ju säga att fortsätter Hahl och Pyörälä så här blir de inget NHL, dom spelar inte så mycket 5 mot 5 utan spelar lite BP då och då.

Satt bara och allmänt och kolla runt på lite filmer efter någon intressant spelare... Och om nu Tomas Skoogs klarar av 30 mins per match så har vi en bra spelande back... Men när jag såg denna kille som jag igentligen inte vet något om men jag måste ju säga att han är en av dom hårdaste svenskarna jag sett så skulle jag gärna vilja se honom i en Timrå tröja.. HSB back, Hård-Stark och Brytsäker som står upp för laget och sina kamrater

Vilka är Timrå riktigt intresserade av egentligen och vad är chansen att dom ev kommer, känns tunt i ev rykten, medans många lag har värvat flera spelare redan. Bara hoppas att Hahl stannar, det kan hjälpa.

Vi måste ha riktiga etablerade backar som kan skjuta i PP, åka skridskor och passa så att de inte blir fast i egen zon vid hög forchecking, som denna säsong, fan vilka är på G, kändes inte så bra att man hoppades på två juniorbackar som skulle fylla ut, som nu inte kom, måste ju ha en massa andra på listan som låg före.

Bengt Åke ratar Fredrik Sjöström, ville ha med han.
Kunde spelat med Johan Andersson och Karl Fabricius som kunde ta bort lite stjärnor =) tror verkligen dom skulle kunna prestera rigtigt bra.

Jensen_12: haha, just ja ;P

t_89: Förmodligen Lars Jonsson.

lungan: vilken Jonsson är det du snackar om?

Ambroo: Ja man får se vad det blir, just nu verkar det som det inte blir någon yngre förmåga. NU kanske man på allvar kan hoppas på två riktigt tunga namn.

Vi har totalt förlorat 4 backar

lungan: Jag måste ju säga att det känns sådär med det där beskedet. Jag hade iaf hoppats på ett namn ur duon Ekman-Larsson/Mylläri. Vem man nu kan tänka sig att knyta till sig när det gäller en yngre förmåga är svårtippat, om det ens blir någon...

AGERA LINKAN OCH ROBBAN!11!!

Det börjar bli oroväckande många nej från backtalanger

Holös
Ekman
Mylläri

även rutinerade, dock vet man inte hur angelägna Timrå har varit för att få hit dessa två.
Saravo
Jonsson

Snart finns det inte så mycket att plocka av längre.

Ytterliggare ett NEJ, inte bra detta

Helg Ernest: Regin får troligen kontrakt oavsett hur det går i VM. Sen vad det innebär och hur Regin ställer sig till kontraktet är en annan femma....

Sifredi: Kan inte Regin vricka foten eller nått sådant?

Sifredi: Jo mkt possitivt, vi andra har läst den artikeln i fredags

Paddan: Jag skrev det bara som ett exempel då Hahl som jag sätt båda matcherna inte varit så särskilt bra , Pyörölä har varit lite bättre men han sticker nopg inte till NHL..
Varför inte skriva inne på Modos forum , är det helt dött där eller?

Blizzard: dom har också en annorlunda roll än i timrå, i timrå leder dom laget. i landslaget är det ju mer typ jokinen/selänne m.fl som leder laget

Blizzard: nej, inga poäng. Riku spelade i 11:15 min och Pyrre 10:57. samma femma..

Mackelito: Hahl och pyörälä var inte så dominanta nu när de fanns bättre spelare....fick någon av dom nått poäng ???

« · 1037690 · »