Mackelito: Wow, är det så lätt att räkna bort en spelare från NHL-spel så är det väl bara att se till att alla Timråspelare sitter utvisade minst en gång var när motståndarna gör mål, på så sätt är ni garanterade att de inte blir intressanta för NHL.
Skarin: Apropå NHL. Bagarn tror jag inte går till NHL, hans spelartyp finns det i överflöd. Ska man döma av Finlands match igår så ligger både Hahl och Pyörele en bit ifrån..
Det är smått otrlogigt igentligen att vi har tre VM centrar som spelade i Timrå den gånga säsongen , kan inte vara många lag om äns något som har det . Det tråkiga är att det finns en STOR risk att alla tre försvinner , och då ligger Timrå illa till , dock tror jag inte att alla tre sticker men att minst en av de tre lämnar är troligt...
Självklart en underbar artikel i Expressen om Hahl av ingen mindre än Mattias Eriksson. Men jag vill ändå varna för att vi drabbas av det värsta tänkbara scenariot, d.v.s. att både Hahl och Regin drar till NHL. Regin kan ju t.o.m. tänka sig spel i AHL. Ja, varför inte även Bagarn om han gör bra ifrån sig. Det behövs alltid nya Samuel Påhlsson och Johan Franzén-typer i NHL.
Känslan är fortfarande mörk kring Hahl och Regin. Vi får se hur det känns en bit in i VM-turneringen, men framförallt efter den.
Snoop: ja kollade nu efter Finlands match (blev sugen att se den nu när du sa de) och såg att den gick på via.sp.1 ...som jag inte har så då blev man ju lite ledsen, men så kika jag in på myp2p och där fanns den :) så nu blir det SWE-matchen sen titta lite på Hahl :)
Blizzard: Haha samma här, skönt att få detta positiva besked om Hahl iaf, ska ju se Hahls match ikväll efter sveriges match så de ska bli nice o se han och Pyörälä :)
Snoop: den har jag hittat :) ägnar nog 45-50min per timme av att kolla hockeysnack,expressen,dagbladet,aftonbladet och timrå ik etc :) dagarna bara rinner iväg.
kulltorp: Otroligt glädjande att vi både vann Mylläri och Kemi i hård konkurrens. Det vittnar om kvalité att det finns någonting inom väggarna att värna om. Det var inte länge sedan Timrå fick slita som djur för att locka till sig talanger eller eller stjärnspelare. Nu väljer många av dem självmant att komma till oss.
"Fortsätter vi att erbjuda månadslöner på 100 000–150 000 kronor är vi chanslösa att behålla bra spelare i framtiden, säger Färjestads Håkan Loob. "
...och vi ska erbjuda Hahl 400.000kr ?? plus att någon sagt att Jonte får 300.000 Jonte måste vara den mest överbetalda i timrå, så länga han forsätter med sin "spelande" stil, Näe gamla Jonte vart är du!!?
Kerstin_k: Strunta i allt vad debatt, hänvisningar till ironibegreppet (Ironi, som för övrigt bör brukas i socialt säkra sammanhang eftersom det annars kan uppfattas som hån och sarkasm).
I vilket fall:
Som det ser ut i dag kan ett lag måsta slanta upp miljoner för en back eller forward som inte är mycket bättre än någon ur det egna ledet. Är det värt det?
Det beror på hur man ser det. På ett sätt är det ganska korkat, på ett annat sätt förståeligt ifall man gör en sådan, dyr värvning. Marginalerna i dagens ishockey är så pass små så att en enda spelare faktiskt kan vara det som väger över till det egna laget fördel i en jämn match.
Uno Gordon: En liten nätt uträkning på det mellan tummen och pekfingret om vi snackar netto så skulle Timrå betala 4,5 miljoner årligen till Riku Hahl och då exkluderar det försäkringar och sociala utgifter. Det finns inte på världskartan att Thomas Johansson skulle tillåta en sådan löneutveckling. För det finns ju fler spelare att avlöna om man säger så.
Det är rent vansinne att tro att vi helt plötsligt skulle spänna pilbågen så högt och lägga ribban högre än både HV71, LHC, Frölunda och Färjestad.
Det finns det varken sponsorer eller publikunderlag till i dagsläget. Då skulle vi snabbt vara på ruinens brant igen och något sådant kommer aldrig att inträffa igen så länge Thomas Johansson är klubbdirektör.
Berglund: Den där killen kanske skulle vara något, om man läser lite om honom. Verkar ju kunna smälla in några från blålinjen och är säkert bra i både offensiv och defensiv. 196cm lång och väger 103 kilo, det är inte illa. Åker han snabbare än Lotvonen är han värd en chans tycker jag. Try-out kontrakt?
Jämtlandsfil: Zupancic var sloven. Möjligen den förste slovenen i SHL. På den tiden var jag drivande i TIK-Bergslagen. Där fanns en stark enklav arbetsinvandrade slovener i flera generationer.
Några ur det gänget (10-12 stycken) hängde ... | Läs mer