pudding: Det där tror jag inte ett ögonblick på. Du menar alltså på fullt allvar att TJ skulle erbjuda Hahl en halv miljon i månaden? Då tjänar han 40.000kr mer i månaden än självaste Jan Hrdina i HV71. Och Färjestad som har 70milj på bankkontot sade nej tack till Janne Pesonen som begärde 300.000/mån.
Nej det där siffrorna låter väldigt svävande och vida främmande.
Tror ni om den här då?(se länk) Han har bra tyngd och rightare. Verkar även ha tagit ett stort steg framåt poängmässigt denna säsongen. Jag vill ha nån som kan trycka in plytet på Jämtin :)
Blizzard: TIK:s förhoppning är att få behålla den nuvarande truppen+Hahl och värva två backar, varav den ena ska vara etablerad, var i ligger problemet? Jag skiter i vad Hahl får. Huvudsaken är att han stannar och att man får in ett riktigt kanonnamn därbak. Du tror väl heller inte att klubben lägger ett jättebud för att sen inte ha så att det räcker till övriga rekryteringar?!
Blizzard: Hahl var med förra säsongen vi hade skapliga backar och kom till semi. Nästa säsong ska dom alltså ge Hahl 6mille på ett år, hur ska timrå då ha råd med bättre backar än året föra? för det är vell de som behövs för en final?? man kommer inte till final ev guld på bara bra forwards.
TRL: I huvudsak verkar vi ha samma åsikter. Facit, javisst, men dum är den som bara ser framåt och inte granskar sin egna historia. "Rosa och Jantonen" är väl överspelat nu, kanske också de som spelare. Jag frågar varför "toppspelare" är lediga i slutet på säsongen? Ur form? Kickade från egna laget? Gamla skador som gör att de måste gå på halvfart? Eftersom R + J nästan inte gjorde några mål och inte heller deltog i försvaret nämnvärt så var det väl nästan som att ha en spelare utvisad när de var inne. Jag tror inte att strängt defensiva backar har chans längre. Det gladde mig otroligt när under en period Tik ställde Lotvonen framför motståndar målet. Honom flyttade de inte undan. Tyvärr nådde inga passningar, styrningar fram till honom. Hela femman måste ge tryck mot mål och hela laget måste försvara. Och det orkar och hinner bara åkstarka spelare. Därför tycker jag också att både Äkerman och Sanny L. är överreklamerade!! Om man ser på landslagets senaste resultat så borde man ställa frågan om Elitserien 07/08 var bra?
Tvåtallar: Floppa...förlåt Foppa skiter jag fullkomligt blankt i. Just nu drömmer jag om en Stanley Cup-final mellan Detroit-Pittsburgh. Det vore mumma det.
73Sjöbba: Lika lätt, som den amerikanska verisionen av rött o vitt med Z i spetsen. Just nu smiskar Colorado. Med Floppa i laget. Det känns nästan som den ljuva socker söta känslan går igen.
Icing-Ove: Plywood är en finfin produkt, den ger en grym akustik och dessutom en grym motivation att smiska upp dom dåvarande svenska mästarna lite lätt.
Icing-Ove: Dom lastar nog in mer på en månad än vad jag gör på ett år, tveklöst. Men jag tycker ändock att det är skillnad på spelare och spelare.
Hahl blev ju till exempel framröstad som årets spelare och har genomgående visat en oerhörd klass. Tenkrat är också en klasspelare. Men tyckte du allvarligt att Jonsson var så pass bra så att han förtjänar 270k i månaden sista han var här? Eller när han lirade i HV? Jag är ytterst tveksam.
Pätr: Hur är det med den ironiska ådran, kompis? Mitt andra svar var mer än rakt på sak. Challe och TJ var alltså på medlemsmötet väldigt noga med att poängtera att Marttinen inte räknades som en förlust till kommande säsong och att han därmed inte skulle ersättas. Man kan väl ställa sig frågande till det, men det är som det är och det får man svälja.
Jag nöjer mig med Skogs+klassback+lovande. Skulle det bli verklighet så tycker jag definitivt att vi har ett backbestånd som gott och väl kan mäta sig med den gångna säsongens och kan dessutom Moe/Erixon höja sig ytterligare ett par snäpp så ser det betydligt bättre ut. Hur som helst så tror jag nog att ingen härinne sitter nöjd med hur det ser ut för tillfället...
Kostar det så smakar det och vill man leva upp till sin uttalade, och supportrarnas, målsättning så får man finna sig i att hosta upp kring/drygt 200.000 för ett namn.
Pätr: Mitt resonemang handlade inte om att få backar till kompispris. Utan snarare om att befintliga backar inte är värd pengarna. Dom kostar för mycket kontra kvalitén som de bidrar med. Vad jag vet är det väl ungefär noll lag som verkligen lyckats göra en bra backvärvning än så länge. Det torde ju säga något om statusen på marknaden.
Men dyker det upp någon back på marknaden som besitter de kvalitéer som Timrå söker efter skall man givetvis inte vara sen att ge sig in i kampen om honom, oavsett om han kostar en slant.
Jag är bara lite rädd för att marknaden erbjuder potentiella floppvärvningar som kostar alldeles för mycket att få. Därav resonemanget att Moe och Erixsson kanske bedöms göra likvärdiga insatser till en billigare penning.
Med lite kyla i magen kanske den där stabila backvärvningen kan komma under säsongen?
Det var inte heller min mening att dra iväg er högst personliga debatt till något som ni egentligen inte ville diskutera. Jag gav bara en lite reflektion utifrån ett av era svar, inte hela debatten. Typ.
Tycho: Leksand?? Finns väl ingen där som platsar i ES :) Nädå. Jag slötittade efter lediga centrar men hade för mig att Pirnes skulle till Finland igen. Med enligt eliteprospect var han ledig.
Sedan motsäger jag inte K_K:s resonemang. Men stundom låter det nästan på nämnda som om Timrå ska nöja sig med den befintliga backuppsättningen, eftersom det inte finns någon högklassig back som kommer till Timrå och spelar hockey till kompispris.
Visst är backarna på marknaden dyra, det råder det inget som helst tvivel om. Men vill man vara med i toppen av elitserien får man nog kallt räkna med att spendera sina slantar.
Pätr: "Men vem ersätter Marttinen?" är det enda jag svarat på och jag gav dig även ett tydligt sådant. K_K:s övertagande tog det sedan vidare på ett sätt som jag förmodligen också skulle ha gjort, nästan...
Pätr: K_K har fört min talan rätt bra i debatten, vare sig det var meningen eller ej, så jag har inte nåt mer att tillföra mer än att Marttinen inte räknas som ett tapp om man ska gå på vad Challe och TJ sa på medlemsmötet tidigare i vinter. Således så är det Sanny, Kokko och Kalle som ska ersättas.
Cory Larose som ersättare till Regin, eller är det ett nerbyte? Eller är jag ute på tunn is nu? Han har väl inte fått nytt kontrakt med Luleå? Eller har jag missat något?
Jämtlandsfil: Zupancic var sloven. Möjligen den förste slovenen i SHL. På den tiden var jag drivande i TIK-Bergslagen. Där fanns en stark enklav arbetsinvandrade slovener i flera generationer.
Några ur det gänget (10-12 stycken) hängde ... | Läs mer
Mvh