1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612907 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Nu när Hahl lämnar Timrå så blir Silly Season genast mer intressant. Visst, Hahl är en viktig kugge, men det finns bättre och mer prisvärda alternativ. Om nu Pesonen ville ha 300.000krmån av Färjestad och Timrå IK erbjöd Hahl uppemot, låt säga 400.000kr/mån. Då ska man alltså ha råd att köpa Pesonen, om han är intresserad,

Kämpa Timrå IK!

Jensen_12: Ja, för nu är TJ irriterad på Frölunda så de ska bli intressant att följa detta.

Snoop: Håller med.

Simmalugnt: Varför skulle då Hahl åg ut med att det antingen är Timrå eller NHL? Det låter lite ologiskt.

Rubriker på ST.nu lyder så här

Ahdrian: Vi står för det vi lovat Timrå

Timrås klubbdirektör irriterad på Frölunda

Ska bli väldigt intressant att läsa dessa senare.

Det känns nära till hands att tro att Nubben gjorde klart med Riku Hahl innan han lämnade Timrå.

Va fan, läste nyss detta på Expressen: "Han landade i Pittsburgh i USA på tisdagseftermiddagen och såg i natt det tredje mötet i Stanley Cupfinalen mellan Detroit och Pittsburgh" Va jag vet så har dom inte spelat den 3 matchen???? är jag helt ute o cyklar eller va fan!?!?!?!

The Fat Bastard: Ser ut som en riktig poängmakare. Amerikan och rightare. Frågan är bara hur han är som spelare. Att han är lika bra offensivt som Regin ser det ju ut som, om inte bättre. Är han dessutom bättre defensivt så är han ett givet val!

Folk som tror att Hahl blivit erbjuden upp emot 500 000/månaden kan inte vara nykter iallafall.
Håller med Uno där...

Jensen_12:

Tim Stapleton är visst inte signad, i stället för Regin?

Jensen_12:

Varför inte två Canadensare/Amerikaner som kan gå rakt på mål, gärna med lite power.

The Fat Bastard: Lehtonen är påväg, Straka är ledig, Jesper Samuelsson är klar. Det saknas då bara en bra defensiv back, eller?

Jensen_12:

Vi behöver en bra icke skadebenägen med blick för spelet, etablerad förstacenter.

Vi behöver en centertalang

Vi behöver två bra backar var av en ska vara en offensiv PP-back.

Tyvärr är vi nog lite sent ute.

Mathias: Pyrret kan lira center.

Snoop: Behöver vi POSITION: RW kanske? Tror mer det enbart ska stå C!

Jacksson 71: Här är en kille som är väldigt intressant som nu lämnar sin klubb i Schweiz.

73Sjöbba: Hur ser marknaden ut nu jag kan inte komma på någon center.

Kanske J.Straka då.

Kevin O Shea: Egentligen så skulle det inte vara så konstigt och oförståeligt om Hahl bytte till en annan ESklubb t.ex. Frölunda, men det stinker urin iom att Nubben gick dit tidigare. En annan sak: vad beror det på att inte Timrå kunde behålla Hahl? Det kanske finns ett annat problem inom föreningen som borde lösas innan man hoppar på Nubben och Hahl.

Det känns iaf som om Nubben har pissat offentligt en gång till om Riku signar på för Frölunda.

Kevin O Shea: NHL har en såpass stark status att pengarna inte behöver vara den primära anledningen för en enskild individ till att man vill spela där. Översiktkigt så är det ju dock pengar som givit ligan den statusen.

Och han får en betydligt större chans att få debutera i NHL om han spelar i AHL än om han spelar i Timrå nästa säsong. Han känner sig redo nu, helt enkelt.

Uno Gordon: Ja,jag hörde att dom har lagt ett stort fett bud på honom.

Men hur blir det med Ossi Väänänen då han kan ju vara ett namn,fast problemet är ju att han är för tok för defensiv nu när vi ska värva en offensiv back typ Lehtonen......

Kevin O Shea: chans skall det stå...cans sjunger i Hammerfall! :-)

Jacksson 71: Nej han väljer mellan Kärpät och Timrå. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om Frölunda snor honom mitt framför ögonen på oss med ett sockrat bud i elfte timmen. Med vårt sedvanliga missflyt så går ju allting åt helvete.

Berglund: OK - pengar styr vart spelare kommer att spela. Därvidlag är de flesta av oss överens. Får Riku betydligt bättre betalt av Frölunda så spelar han där. Punkt.
Men - När det gäller Regin så blir jag genast mer fundersam.
Ett rookiekontrakt med NHL ger mellan 450.000 och 800.000 dollar per år. Tror inte Regin hamnar i den allra högsta klassen, så låt oss gissa att han är erbjuden 600.000 per år, vilket skulle betyda 50.000/månad - i svenska pengar ungefär 300.000SEK i månaden. Skulle han (vilket är högst troligt) hamna i farmarligan, så tror jag att dom tjänar 10% av sitt avtalade kontrakt dvs 30tusen i månaden. Han har säkert det femdubbla i Timrå...

-Om man då ser en självklarhet i att pengarna styr vart spelaren kommer att tjäna sitt levebröd så bör det med 80% cans bli Timrå - och inte AHL.

...För inte fan tar han en ordinarie tröja i Ottawa!

Mackelito: jadu nån av dom skulle inte sitta fel

Uddan: Jaja. Fortsätt och lev i din bubbla du med dina fria fantasier och drömmar.

Mackelito: Två bra spelare som jag gärna ser i truppen.

Men hur blir det med Lehtonen skulle han skriva på Frölunda ??? :O

Berglund: Nu har det ju inte någon större sexuell betydelse hur mycket han skulle ha fått, nu gäller det att hitta en fullgod ersättare för samma eller mindre pengar.

Berglund: näe kanske inte 500 men ialla fall 400 minst. De är ju rätt stor skillnad på Jonte och Hahl...

Så skillnaden på lönechecken bör ju synas isåfall..

73Sjöbba: japp, enligt tidningarna så var det så iaf, 290 papp i månan har Hedström tro jag, därför skulle jag gissa som nedan.

73Sjöbba: ha ha ha..runda slängar ;-) Helvete vilka pengar, det är fan inte klokt....

Uddan: Tror 500,000 är för mkt, skulle dock inte förvåna mig om han blivit erbjuden ~350,000.

Uno Gordon:  Hedström skrev väl på för 14millar på 4 år om jag inte missminner mig, vilket blir en månadslön på 291666,66666666666666666666666667:- i runda slängar =)

Snoop: Känns som han skulle möjligen komma in istället för Regin i andra femman!

Mackelito: Kontiola är också väldigt intressant, men frågan är om inte Chicago kommer satsa på honom till hösten.

Uno Gordon: För att behålla Hahl kanske!!! Sen att Färjestad backar ur en deal med Pesonen bryr ja mig inte ett dugg om!!
Sen vem har sagt att de är bara Timrå så går in med pengarna till Hahl då?

Vad jag tror är att det är Klubbledningens fel, antagligen tyckte dom att Riku HAhl inte var så bra eftersom man ansåg att om han lämnar tar vi in
ANDREAS JOHANSSON, den sämste gaggligaste och mest skadedrabbade spelare jag skådat, han borde få fast anställning på tv6 , där platasar han iallafalll.

Någon av dessa herrar bör täcka upp efter Riku....

Janne Pesonen www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
VF som även kan spela Center, hans statistik talar för sig själv!

Petteri Kontiola www.eliteprospects.com/player.php?player=4281
Ung center som gör mycket poäng!

Jensen_12: Ja ja tycker de asså, för man måste visa att man ska va kvar i toppen och att om en bra spelare lämnar ska en bra spelare ersätta, ska bli intressant o se vad dom hittar på nu.

Uddan: Du kan glömma de där summorna. Vad får dig att tro att Timrå skulle erbjuda en spelare 500.000/mån med ett eget kapital på 10 miljoner och FBK med runt 70-80 millar på babken tackar nej till Pesonen?

ralus: Tror gör man i kyrkan! :)
Runt 400-500 tror ja nog!!

Uno Gordon: Ja men dåså de är ju de ja sa!! Men att skiljer bara 50 tusen mellan Jonte och Hahl tvivlar ja starkt på!!

Snoop: Precis, Pesonen ville ha 300.000/mån av FBK, men var för dyr. Om Hahl blivit erbjuden mer, så tycker jag Pesonen ska in i truppen. Man borde försöka få hit han ändå.

LÄNK

Uddan: Tror du på allvar att Hahl blivit erbjuden 500 000 kr i månaden? Det kan man få två högklassiga spelare för

Uno Gordon: Janne Pesonen ville ha 300 000kr/mån så då tar vi han istället =)

Uddan: Han blev erbjuden 300.000kr/mån, ja. Vilket han tackade nej till. Hedström tjänar 250.000kr/mån.

Uno Gordon: Hedström ligger väl på runt 250-300 imånaden?
Och enligt Timrå så hade dom erbjudit Hahl ett kontrakt som är den högst betalande spelare i Timrås historia!! Så då är de nog närmare 350-500 i månaden!..

Blizzard: Rent jävla nonsens. Hahl har har aldrig tjänat eller blivit erbjuden dessa pengar i Timrå IK. Så lägg ner.

Och vad han tjänar någon annanstans är fullständigt ovidkommande och irrelevant. Något fokus på detta lägger jag inte.

Blizzard: Du påstår alltså att Hahl skulle blivit erbjuden 500.000/månad?

Jag antar att hela den här diskussionen påminner väldigt mycket det som diskuterades på Saik´s forum för några år sedan, när deras store spelare skulle komma hem, då när de nyss gått upp i elitserien....

Uno Gordon: Jag tycker Timrå ska värva Pesonen.

250kg kärlek: Hedström har ju kontrakt ett år till. Så det skulle bli dyrt i såfall. Men efter nästa år så skulle jag faktiskt bli förvånad om han stannar.

« · 1042105 · »