1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608925 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tycho: Ja se verkligheten inavel !

Är det bara jag som vill ha denna kille född -86. Iof RW men han var riktigt bra i VM

Modano: Med dina krav behövs det ju att alla kedjor håller klass med typ:

Malkin - Zetterberg - Ovechkin
Lidström - Pronger

Det är nog på håret att vi får ihop den budgeten tills nästa år. Med lite tur, så kanske...

Tycho: Hahl gör väl det han vill, Adriahn gör det han ska och TJ borde ligga lite lågt. Det som gör mig mest ont är att det är tydligt att Kent Norberg är ett jävla arsle. Nubben är död, bara att döpa om.

Välkommen in i min vokabulär Kent Arslet Norberg, GM i Frölunda. Hoppas du får en riktigt kall, regnig och blåsig göteborgsvinter.

Modano: Haha! Bästa ironiska meddelandet iår! HAHA!

Snoop: Ja men han kan ju spela där tills november :)

Allt bättre än spel i kvalserien är en bragd med den här nivån på laget . Är styrelsen så jävla dum att man söker spelare av Wahlbergs klass och tror att juniorerna ska bära laget då 3-4 spelare är osäkra kort på grund av skador. DET som BEHÖVS är 3 klass backar som kan TACKLA SKJUTA viken ingen back kan förutom styff.Två bra centrar en 1a och en 3e en tuff power forward gärna Fredriksson som inte fick kontrakt med HV tuff stor som går rakt på mål.

halflife3: Glöm Hahl nu och blicka framåt istället: Vem kan vi värva, o.s.v.
Ingen idé att älta vad som var dåligt med att han inte ville vara kvar i TIK.
Frölunda eller NHL spelar ingen roll tycker jag. Nä, nu dj..lar tar vi hit Janne
Pesonen och Mikko Lehtonen i stället!

Det är dags att droppa Hahl nu, han har lämnat.
Nu får vi se vilka vi får istället o det är snarast. Helst några som är bättre!

Dream Team:Fast Hahl var ju liksom "skyldig" TIK en säsong till, han skrev på för två säsonger men spelade i ärlighetens namn inte mycket det första året....

Dream Team: Svaret vi väntar på då är varför han inte trivdes. Mja nja kanske, men varför?

spud: Så är det. Vilket förhoppningsvis flertalet av de som skriker: "släng Nubben & Hahl åt vargarna" kommer att inse, förr eller senare.

Skarin: men om Hahl inte trivdes i tik så tillhör han ju den kategori spelare som Ahdrian sagt sig kunna värva. För han har ju bara lovat att hålla händerna borta från spelare som vill stanna i timrå.

Uddan: Sen hade de inte gått även fast han va center då han är klar för en klubb redan.

Här ha vi en spelare..Synd att de inte är en forward vi ska ha!!

Frella: Ja så mycket kan jag väl säga att Ahdrian/Nubben började bearbeta Hahl för länge sedan. Mygel, lögner och skitsnack på hög nivå har det alltså varit. Sedan kan vi väl säga som så att Hahl inte riktigt trivdes här av det man hört, och då gick det liksom lättare att få Hahl på andra tankar.

När det gäller Wahlberg är han givetvis tänkt som andra- eller tredje-center och ingenting annat. Men det förstod väl alla, eller?

Fet.Ecke: Helt fel av mig. Det är ju för tusan "Bunny" som er en kanin och inte Bundy.

"Styfmorsfiol" låter väl gulligt.

Dallas:

Det är faktiskt sant de du säger, och har dom linkan som sportchef, å vem fase e tänker de flesta spelare,
och nu hr dom mage å vara förbannad på frölunda!
klrt att den organisationen är bättre att spela för, tränare ledare managers allt e ju bättre där!
å frsmför allt ekonomin....

så tyvärr tror jag inte Timrå kommer få alltför bra spelare framöer, utan de gäller att harva nere i serien å låta våra yngre få blomma ännu ett år.

ja skulle vära peo larsson igen haha...
det ar ju gått lite sisådär efter kenta gick å nubben drog

Fet-Ecke: "Bundy" är inte en det en kaninjäkel? Alla vet ju vad kaniner är bra på, så det behöver inte vara helt fel med "Styf Bundy" :)

Maggan: Med fel betoning kan det tolkas fel:)

Fet-Ecke: He he he. Låter som det jag råkade skrika en match för många år sedan; "Den var bra Styf!"

Tikinmyheart: "Styf Bundy" låter lite konstigt! ;)

Hahl Bundy: Fan du får hålla dig till en trogen spelare. Styf är kvar till 10/11, hitta på nå`t där:)

Tikinmyheart: Vi får väl se, jag är väl inte direkt intresserad av att skriva 65 om dagen. Det finns det andra som är duktiga på. :)

Ähh, man får gilla läget o skylla sig själv, så går det när man ska vara ordvitsig Hahl el. Al Bundy.

Hahl Bundy: Hur många mess har du kvar till "legend"? Skriv små korta sisådär 65 om dagen, då kanske du hinner innan Hahl skriver nytt kontrakt och total förnedrar dig:)

Tikinmyheart: Mitt liv har ju rasat samman. Håna du :)

mikenomad: Visst har du rätt men jag tycker samtidigt det är rätt av TJ att markera o säga ifrån.
Ahdrian ljuger ju så näsan blir som en ek. Hahl är hal, det vet vi ju nu.

Hahl Bundy: Maila Marcus, har själv frågat för rätt länge sedan och då var tydligen någon sådan funktion påtänkt iallafall.

Uddan: Du menar Oscar ?

Hahl Bundy: Du verkar ha stora bekymmer du.

T T: He he Joo hejsan! :)

mattias - 74: Kan ju inte ta kungens namn som ett nick. :)

Hahl Bundy: Avvakta, han kanske är tillbaka om ett par år. ;)

Som sagt. Adhrian ljuger och suger på tummen som Jimmy skriver. Den 17/3 spelade fortfarande Timrå sluspel.

Saxat från Frölunda;

Riku Hahl, 27 år, c, Timrå
Värvningen av Timrås sportchef satte genast igång spekulationer om att Kent Norberg också kan ta med sitt finske fynd Riku Hahl, vars kontrakt går ut till våren.
(17/3-08) Riku Hahls agent bekräftar för Sportbladet att Frölunda gett Hahl ett kontraktsförslag. Spelaren kommer dock inte att ta något beslut förrän slutspelet är över.
- Jag skulle bli väldigt förvånad om Riku spelar för något annat elitserielag än Timrå eller Frölunda, säger Hahls agent Krister Kaukinen till Sportbladet.

Hahl Bundy:

Al Bundy kanske??

Är mycket besviken just nu.
Vad 17 ska jag göra nu med mitt nick? Ett flertal har messat mig om detta o jag vet inte faktiskt.
Kan man inte byta nick o ha kvar allt härinne jag är ju snart legend för 17?!

Oskar på RIX nu!

Simmalugnt: Allt detta ologiska började då "Lill Kenta" inte fick förlängt kontrakt. Han ville stanna, men fick inte. Sen kom Challe och det blev lite oro i truppen. Enligt ett rykte, så sa Hahl, redan under hösten -07 att han inte ville vara kvar. Sedan så vill inte Nubben vara kvar. Varför ? Jonte säger upprepade gånger i TV, att Lill-Kenta är den bästa tränare han har haft !!!!

Vilka sitter kvar, utan att bli ifrågasatta ?

Christer Eriksson, Ordförande
Thomas Johansson, Klubbdirektör

Trots att jag fortfarande kokar av bitterhet vill jag inte läsa uttalanden från T.Johansson som spär på min ilska. Hans frustration hade gärna fått stannat inom ledningen.

Att Adhrian ljuger är upppenbart, det har vi TIKARE redan konstaterat när det stod klart att Riku skulle lämna oss.

Nu vill jag se ett positivt uttalande från styrelse och spelare så vi kan blicka framåt. Finns ingen anledning att glömma det som har inträffat, men vi kan försöka att lägga det i malpåse till den 22 sept 2008 19:00 i E-on arena.

Jag är HELT övertygad om att vi kommer att få minst en toppcenter, för Johansson vill nog visa Adhrian att TIK inte är en förening som man behandlar hur som helst.

Jag önskar Peter Regin all lycka och framgång du har varit en kanonkille som skänkt mig många fina "WOW" med din breda åkning och dina härliga kroppsfinter.

Det kanske är ett byte på gång, Riku mot Klingberg.

RTS: Man siktar inte på Wahlberg eftersom han inte är "jättehet" som det står i artikeln. Tror mer på Pesonen eller annan "klasscenter".

mikenomad: Jag håller med dig i varenda stavelse. Det är så här det går till, oavsett hur surt det än känns.
Fel väg att gå dock, den som Thomas Johansson valt. Det gäller nu att visa styrka, gilla läget och kämpa vidare. Inte grina ut i massmedia och tycka allt är så orättvist.

Jag hoppas att Hahl talar ut och berättar den egentliga orsaken till flytten. Även om jag tycker mig kunna läsa mellan raderna, att Hahl antagligen fått bättre betalt i Frölunda, så känns det som att det finns fler orsaker till att det nu blev som det blev. Jag tror nämligen att det finns flera orsaker till hans beslut, inte bara pengar.

Sedan är det faktiskt så som Frella skriver. Hahl såg inte alls så intresserad och fokuserad ut i matchserien mot HV. Undrar om det inte redan där skedde diskussioner mellan Frölunda och Hahl. Löjligt uttalande från Mats A om han tror att någon enda människa tror på att Hahl bestämt sig för Frölunda över en natt. Det räcker med en hjärncell att begripa att så inte är fallet.

RTS: "Men i dagsläget är klubben på jakt efter en center som kan fylla luckan efter Riku Hahl, och där passar inte Wahlberg in.
– Vi har en priolista, och just nu är väl inte Wahlberg så jättehet, sedan kan han bli det för oss senare, förklarar Lindqvist."

...vi kommer ju minst få en bättre iaf.

Siktar man in sig på Whalberg, ja då har man inte höga ambitioner.

Sorgligt detta som händer inom föreningen.

Uno Gordon: Ja vissa kan ju göra de.. Andra vet!!!

Simmalugnt:

Ja, inställningen "men ni lovade juuhuu...buhuuu..." är inte särskilt gångbar inom proffsidrotten dessvärre...

Hoppas att vi inför första matchen hemma mot Frölunda fixar en banderoll med texten "Is it always about the money? Riku! "

mikenomad:

Jo, TJ:s uttalande tyder ju tyvärr med största sannolikhet på att fler sodomeringar är att vänta.

Frella: Visst suger det men det som hänt har ju hänt. Ingen idé att tjura likt småungar. Nä, så här går det till överallt hela tiden i den här branchen...bara att bita i det sura och svara med samma mynt när tillfälle gives!

Uno Gordon: Men va´ f...n Uno! Har du käkat röksvamp?? Detroit kör över Philly i återstående matcher! Klart-Slut-Över!

« · 1042246 · »