Jag vet att jag är lite sen in i diskussionen men Donald MacLean hade väl inte varit helt fel? Poänggörare, målskytt och 31 är väl ingen speciell ålder. Undra om Timrå överhuvudtaget kollat upp honom?
Timrå gick 1mille+ Linköping 5mille....(ok att brynäs gick -8 och färjestad 100.000kr+) men vi måste ju göra något, hur ska vi hänga med annars.. se länk
Dennis Persson till NHL – men lånas ut till Timrå Djurgårdens back Dennis Persson blir förmodligen klar för Timrå den här veckan. Men han blir utlånad från NHL-laget Buffalo. – Det är mitt drömscenario, säger han.
Snoop: Så du menar att elitserielagen kan bara välja och vraka bland spelarna. Jag skulle tro att exempelvis herr Mateschitz kan slanta upp betydligt mycket mer stålar än vad samtliga svenska elitserielag tillsammans kan dra ihop i spelarbudget.
Snoop: Han har också producerat ganska skapligt i AHL, de fyra senaste säsongerna där hade han ett snitt på närmare en poäng per match.
Anledningen till att han flyttade från Finland till Österrike kan mycket väl stavas pengar, likväl som en flytt till Malmö kan ha avgjorts av en djup titt ner i herr Byggherres plånbok.
Mathias: Jag tror att Snoop har modesta krav. Det enda som krävs är att spelaren är runt 26-27 år, har gjort minst 500 matcher i NHL men ingen har hört talas om honom, ändå har han lyckats göra minst 45 mål varje säsong och han kräver dessutom ingen lön för han har alltid önskat att åka till Schweiz och spela i Timrå...
Mathias: Hade karln varit så enormt bra hade han antingen spelat kvar i Finland eller spelat i Elitserien, finns nog ett antal spelare i AHL som skulle kunna vräka in 56 mål i Österrike.
Jag undrar vilken som ska tröja nummer 8 i frölunda......
Klart med Eller: Spelar med Frölunda - i ny tröja! -Vi har haft ett möte och rett ut vad som verkligen gäller och vi är nu helt överens om att Lars kommer att spela med oss den kommande säsongen. Vad som händer därefter, till säsongen 09/10 får vi se då, säger Kent Norberg, Frölundas General Manager. Det var för cirka 14 dagar sedan, i samband med VM i Kanada, som St Louis gick ut med informationen att danske forwarden Lars Eller skrivit på ett treårskontrakt med NHL-klubben. En information som orsakade visst rabalder.
-Men det enda som gäller nu är att jag kommer att spela med Frölunda den här säsongen (2008/2009). Sedan får vi se hur det blir efter det. Hur och varför det blev som det blev med St Louis det vet jag inte. Men det spelar ingen roll nu. Nu är det bara Frölunda som gäller och jag ser fram emot att få börja spela, säger Lars Eller.
Som kommer att spela i nytt nummer den kommande säsongen, #8 byts mot #61. -#8 som jag hade senast är egentligen inte mitt nummer. Helst vill jag ha #16 men det går ju inte eftersom det är upptaget. Så då får det bli #61 i stället, bara att vända på siffrorna, säger "sextioettan" Lars Eller.
Mitt drömscenario är väl att lyckas få hit Kontiola och Pesonen som ersättare till Hahl och Regin. Förstår att Personen är forward men Pyörälä skulle kunna ta plats som center i såna fall.
Att värva Lehtonen skulle vara en sån uppgradering ifrån fjolårets backbesättning. Att sen värva en utvecklingsbar spelare som Dennis Person anser jag även som bara positivt.
Lehtonen-Skogs Styf-Jonsson Lotvonen-Persson
Jag vet nu inte om det alls är möjligt att få detta lag med tanke på deras dyra inkomster men eftersom vi förlorar namn som Hahl som kostar och borde skaffa fullgoda ersättare så.. Hoppas kan man i alla fall :)
"Första priset i tävlingen var en motorcykel av märke Harley Davidsson som Oscar istället för att ta emot, gav till Cancerfonden som på sin hemsida under veckan kommer att auktionera ut denna."
För alla handlar det inte om vem som har mest saker och mest pengar vissa är nöjda med de dom har... TIMRÅ IK
TIKbiff: Det skulle inte förvåna mig om ni var ute efter honom. Har för mig att han till och med ryktades till er tidigare men valde NHL chansen. det som kanske talar emot en flytt till Europa så pass snabbt igen är väl att han poängmässigt gjort riktigt bra ifrån sig i AHL. Sedan beror det en hel del på hur Chicago ser på hans framtid och hur Kontiola ser på sina utsikter i NHL.
Typ Nio spelare har redan lämnat Sundsvall Hockey. Mikael Romö kan bli den tionde. Inför den kommande säsongen är spelaromsättningen hög i Sundsvall Hockey. – Jag tror att det enbart är positivt, säger sportchfefen Magnus Holmwall. www.dagbladet.se/artikel.php?id=390060&avdelning_1=104&avdelning_2=
Är det någon som har pailing på detta?
Timrå IK väntar på besked från finske stjärnbacken Mikko Lehtonen. Blir det ett negativt svar finns det andra lösningar. Bland annat NHL-meriterade Daniel Tjärnqvist. – Han är en intressant spelare som vi kollar på, säger Timrås sportchef Stefan Lindqvist.
Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. ... | Läs mer
Hedström - Andersson - Axelsson
Tenkrat - Varada - Hynning
Ja, varför inte?