diffe: Ja vem som helst kan väl lattja in på ett forum och skriva "han är klar för Timrå 2 år", varför skulle man lixom bara tro på de och känna sig lugn?
"16 LHC fan 2008-06-05 17:16 Och enligt en säker källa så kommer Lehtonen att spela för Timrå dom 2 kommande säsongerna, så sluta nu med alla spekulationer. han spelar alltså inte för Lhc eller någon annan klubb."
Ja tack! Tänk vad härligt om just den där supporterkommentaren stämmer! Det vore jävligt najs! Men hur ofta stämmer rykten överense med verkligheten?
Jensen_12: eliteprospects bygger ju sina "rumours" på tidningsartiklar, så det säger i mina ögon väldigt lite. Alla dom där är t.ex tagna från en och samma artikel.
Ambroo: Jo, det vet jag också. Jag tycker ändå att Timrå borde stå med. Man står ju inte med någonstans där Lehtonen är inblandad. Man får helt enkelt lita på det som skrivits tidigare och fortsätta hoppas.
Lehtonen står med under Doubtful Rumours och ryktas vara påväg till: Frölunda, LHC, SAIK, Rögle, Luleå och Brynäs, men inte Timrå. Blir vi blåsta på Lehtonen, mån tro?
Tikinmyheart: haha hoppas de är just timrå som är intresserade av Karalahtis vad kul de skulle bli. Killen kan faktist spela hockey också, Månsson han förstör för en klubb :)
Tikinmyheart: Artikeln handlar helt enkelt om Karalahti, å det att han "tvingas" vänta tills Lehtonen skrivit på, eftersom klubbarna helst vill ha Lehtonen, men det står även att Karalahti tydligen fått erbjudanden från bl a Sverige. Däremot står det inte att just Timrå skulle ha varit intresserade av Karalahti, men vad vet man..
T T: Ja men varken Sjödin eller Johansson föregås av några negativa rykten som kan bli en belastning för en hel klubb. Hingstar och valacker som passerat 12 års gränsen och som har mer att ge, brukar exporteras till Malta där de får tävla vidare.
Har Malta nå`t hockeylag? :)
Sen tror jag nog aldrig att desperationen kan bli så stor bland svenska klubbar att man ens andas hans Karalahtis namn.
Tikinmyheart: I en desperat situation kan allt bli möjligt. Det skulle inte förvåna mig om också Tommy Sjödin och Thomas Johansson får frestande anbud någonstans ifrån.
Blizzard: Nu spelar inte Lethonen så stor roll för mig då jag inte håller på Timrå. Men visst jag förstår frustrationen. Desto längre väntan blir desto fler alternativa spelare som väljer att skriva på för någon annan klubb.
Skall i alla fall bli intressant att se vilka ni lyckas knyta till er, då det snackats så mycket om att marknaden är död och överpriser hit och dit från alla ledare.
Peltomaa: Låter väl lite knepigt om Brynäs som nyss bara skulle värva en back och en center ska värva honom. Att LHC sen skulle lägga ut den summa som lär krävas för att få ytterligare en back har jag också svårt att tro på. Även om de lär ha pengar så det räcker för att göra det om de vill. De andra känns väl lite mer troliga.
Tikinmyheart: Det står att svensk-klubbarna inte skriver kontrakt med Karalahti innan det är klart vart Lehtonen ska spela, å att Frölunda, Luleå, Skellefteå, Brynäs, Linköping, Rögle å Timrå har meddelat att dom är i behov av en back.
Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. ... | Läs mer
Tjärnqvist är ursprungligen från Vännäs om jag inte minns fel.