1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606896 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
El_loco: jag vet faktiskt inte, man är ju inte direkt jätteinsatt i hur kontrakt skrives och formuleras men vad jag har förstått hittils så vill spelare som har en önskan att få spela i nhl inte skriva längre kontrakt än ett år så länge det inte finns något gällande avtal med nhl. det är kanske möjligt att kringgå detta på något sätt, någon annan som kanske är mer insatt i ämnet får gärna kommentera.

qslig: Kan man inte komma runt det med någon form av NHL klausul i kontraktet frågar jag mig som lekman.

Jag hoppas verkligen inte också att det här ett års kontraktet gör att Lehtonens familj med nyfött barn stannar kvar i Finland för att på ett sånt kort kontrakt är det inte värt att flytta över. En sådan lösning skulle nog vara dömd att misslyckas.

El_loco: med tanke på ett icke existerande avtal med nhl så kommer det inte bli många spelare som vill skriva längre kontrakt än 1 år åt gången.

Blizzard: Vad skönt att Lehtonen valde Timrå till slut. Med den signaturen så kan man väl näsan glädjas åt en riktigt fin backsida för första gången på ett tag om nu Skog och Lehtonen slår väl ut (och vågar man hoppas på att någon av ynglingarna kliver in ordentligt också.) Liten smolk i glädjebägaren är ju att det är bara är ett år. Förstår inte riktigt varför. Nu gäller det bara att fixa centrarna också!

Den här Ryan Keller som det har börjat ryktas om är listad som RW på eliteprospects och det är väl något vi inte riktigt behöver eller är det någon som vet om han kan centra också?

www.eliteprospects.com/player.php?player=11763

Sådärja, då var Mikko Lehtonen inplacerad i laget!
Ni kan för övrigt se vilket lagförslag Linkan&Robban jobbar efter på min profil... ;-)

"#1 lite snabb me förra
2008-06-09 22:13
Lika snabb med denna, Janne Pesonen, till Timrå eller LHC eller Ryssland! Ryan Keller oxå aktuell i Timrå. Fredrik Modin går oxå in i marknaden."

Ryan Keller ? när kom de rycktet?

Och Patrik Svedlund valde överraskande att inte klistra på Lehtonens huvud på en Timrå-kropp.

Och Timrå avancerar ända upp till 8onde plats på hockeysveriges ranking, bakom lag som skellefteå och södertälje

Blizzard: Det var väl inte dom som villa ha pengar senast, det var väl klubben i Alperna som skulle ha pengar för han.

Blizzard: Kanske lite mycke? ääh, vi säger de dubbla

Mathias: undrar hur mycket pengar dom vill ha av oss denna gång då ;-)

Paddan: Då är vi riktigt nöjda med denna dag :-)

Luka: Det står också "will play for Kladno until mid-october" om man klickar på "transfers last 24h"

Luka: Troligtvis, Då han inledde säsongen förra säsongen där med

Antar att denna övergång har med artistkontraktet att göra:

Petr Tenkrat
to HC Kladno

Kongo: Visst är det så. Få ut något snabbt när de upptäcker något och sedan förfina i efterhand brukar funka bra för dem.

Gillar speciellt hur de brukar förfina löpsedlarna för att man sedan skall öppna tidningen och se en artikel på 2*2cm.

Eller hur de gör en överskrift som inte riktigt stämmer.
Ett exempel är väl det som vi pratat om här.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2639288.ab

Där man säger att Timrå kan stoppa regin, men sedan kommer man fram till efter intervjuer mm att man med största sannolikhet inte kan det.

Paddan:
Sportbladet sätter inte direkt sanningen i första rummet...

Paddan: Fick också för mig att det var på det viset. Speciellt efter att ha läst nyheten i dansk media. Men man kan väl inte säga att man satt sig in i det speciellt mycket.

Kongo: Ungefär som vanligt då. Det kanske var Sportbladet som fick för sig att det förhöll sig som det gjorde med den där NHL-klausulen.

Paddan:
Du har fattat fel.

Paddan: Ja precis, det var så jag också uppfattade det...

Frella: Sades det inte för någon eller några veckor sedan att det i den där extraparagrafen stod att Timrå och Regins moderklubb skulle dela på 200.000 dollar. Men nu verkar det ju som, om jag fattat det rätt, att Timrå vill ha hela kakan själv.

Ja då är det bara glömma Mikael Wahlberg också då som det ryktats om till TIK... Enligt www.hockeysverige.com är han klar för CSKA Moskva nu...

Per HApps: Man får väl hoppas på att det är inskrivet i Regins kontrakt att TIK ska ha 200 000$ för Regin oavsett om det finns avtal eller inte. Annars förstår jag inte vad man käbblar om. Och har Regin gått med på det när han skrev på nytt i vintras får han väl pynta om inte Ottawa tänker göra det då.

Per HApps: Är det inte så att NHL-Klubbar som betalar övergånssummor för spelare nu när det inte finns något avtal riskerar höga böter?

GävleLasse: Aa de känns verkligen inte kul detta asså, fan :/

Per HApps:

Det finns tyvärr inget avtal längre.

Laken: Hehe, man ska inte döma ut spelare på förhand men det är ju inget man höjer på ögonbrynen åt iallafall ;) Man kräver inte att superstjärnor ska skriva på men nog måste det väl ändå gå att hitta en riktig ersättare åt Hahl och Regin? Samt ett par backar minst som kan stå vid blå linjen och stoppa puckarna och panga på i powerplay. De nuvarande hinner ju inte med samt om dom 1 gång av 10 skulle lyckas få stopp på pucken kommer dom ju ändå aldrig till skott... Nä en back som Janne Huokko eller Thomas Rhodin är vad som behövs om vi ska kunna producera i powerplay. Jag tror mycket på Skogs och Styven visade ju att han kan om han bara vill. Lotvonen väntar jag mig mycket mycket mer av. Synd vi inte fick behålla Kokko... menmen, jag hoppas innerligt att dom hittar fullgoda ersättare nu så vi kan bli stabilare bakåt.

Laken: Ja varför blir inte dessa artister klara någon gång? Gud vad jag längtar...

Regins utspel angående att TJ vill ha 200.000 dollares av Ottawa.

– Jag skulle bli jävligt besviken om Timrå satte käppar i hjulet för mig, säger Regin.

Helt rätt att sätta ner foten och inte släppa iväg Peter så länge inte Ottawa betalar i NHL-mått kaffepengar för övergången.

Det är förhoppningsvis slut på att vara Mr Nice Guy nu.

"Man kan inte hänvisa till det här beloppet som var en del av ett avtal som inte längre gäller."

angående Regin-flytten.

Håller med där, om timrå skrivit ett kontrakt med en summa på 200 i ersättning med hjälp av förra NHL-avtalet som nu inte finns, då är de ju själv klart att timrå inte ska ha några pengar.

Snoop: Ja det känns som att den ryska ligen börjat dammsuga hela europa på allvar. Det ska bli intressant att följa förloppet. ES klubbarna blir rika på ryska oljerubel och kommer säkert att ha väldigt högt betalda medelmåttor i framtiden. För det är väl just medelmåttorna som blir kvar i ES

Ambroo: Ja, jävlar... Visst fasiken får Bif mycket pengar för honom. Inget snack om saken. Frågan är bara vad dom ska göra av pengarna i årets Silly Season. Verkar ju vara ganska snustorrt ute på marknaden.

Hoppas att Oljemogulerna tappar intresset i KHL ganska omgående. Annars har vi inga Europeiska stjärnor kvar i ES. :/

VARFÖR blir det aldrig officiellt med:
Jesper Samuelsson, Vita Hästen?
Dennis Persson, Djurgården?

Ambroo:

Självklart känns det bittert när inga nya kommer, att det drar ut på tiden bådar inte gott.

Släpp Regin fri!

GävleLasse: Kommer inte bli kul att se es nu mer, detta suger.

Ambroo: Ingen fara. Vi har en kompetent ledning och en lika kompetent sportchef..

Someone please shoot me!

Ambroo: Ja brynäs har de mkt tuffare än oss helt klart, v har iaf högklassiga ytterforwards vi.

Målsättningen MÅSTE VARA KVALSERIEN för linkan och övriga dårar som inte fattar vad det handlar om. Men det är tydligen meningen att vi åtter ska bli Svergies tråkigaste landsända utan elit hockey bara ett farmarlag till övriga elitlag. Fattar inte sponsorer och styrelse vad ett TIMRÅ betyder för regionen. VAKNA alla företag in med pengar eller bättre och snåla sig ur eliten Johansson ?? " eller hitta en oljemiljonär " som inte vet vad han ska göra med pengarna ha ha

Det är ett jävla gnällande härinne, med de finns de som har det värre, BIF t ex... Inte nog med att de sedan tidigare saknar en förstecenter, nu saknar det även en som kan måla då det i det närmaste är klart att Brendl lämnar för Ryssland.

Uno Gordon: Jag tänkte snarare tvärtom.

Uno Gordon: Please, don't feed the gobblin', ignore Spud forever, he's aint worth a shit.

Alla får hålla på och fira hur fan man vill, oavsett vilket sketland man kommer ifrån, den som har nått annat tycke om det kan väl flytta till nån diktatur och gneta på där i ren ilska.

Men grejen är ju att när svenskar försöker fira på liknande sätt som folk från andra länder och kulturer, så känns det så tillgjort på något vis för många personer (bland annat mig).

Visst, vi bor i ett av världens äldsta länder som har det så bra ställt att man kan räkna antalet länder som har det bättre på typ en hand, och då är det ändå marginella skillnader vi pratar om. Men Sverige som nation har inget mer specifikt som gör att jag känner att jag vill fira nationen under nån dag - vi har inget som t.ex. Norge och USA har.

Näe, de gånger jag firar Sverige och visar min patriotism är under Fotbolls-VM, EM, alla hockeymästerskap samt OS då Sverige är representerade - sen får det vara.

Wayne Gresky: Man har väl rätt att vara stolt över sitt ursprung. Sedan får ni andra tolka det som rasism om ni vill. Jag kan inte på ett tydligare sätt förklara mig närmare än så här.

JimmyH: Får utlänningarna springa eller glida omkring insvepta med sina nationsflaggor kring kropparna så har man väl vi svenskar även att rätt att salutera våran förträfflighet.

Men okej. Jag lägger ner debatten nu och låter bläcket torka.

Amigos!

Uno Gordon: Kan vi inte lägga ner nationalismen en smula, här åtminsone? Till att börja med.

Uno Gordon:

"Men jag kommer alltid att framhålla det svenska folket som bättre eftersom jag själv är en produkt av det hela."

Årets paradox! ;)

spud: Folk får komma ifrån vilken värlsdel eller nation det vill. Men jag kommer alltid att framhålla det svenska folket som bättre eftersom jag själv är en produkt av det hela. Och du har ju gnällt på våra finnar och brist på tradition, då svarade jag bara med samma mynt att ni kan ju komma tillbaka när ni har en helsvensk duo ättade av den rätta stammen innan ni pissar på våran backuppsättning. Och nu är vi -3 på kontot över utlänningar medan ni själva plockat in en finsk tränare och 2 finnar till. Vi är inte längre finska föreningen. För medlemsantalet har halverats.

Enda anledningen till att det råder "kaos" just nu är för att vi håller på att bygga upp någonting nytt efter framgångssagan med Nubben. Det tar tid att trimma in en till stora delar ny organisation. Låt dem få bli varm i kläderna och reducera bort barnsjukdomarna så skall du få se att någonting väldigt praktfullt kommer växa fram.

Och som sagt var, Kempehallen var det inte mycket bevänt med. Och utan Foppas investeringsbidrag på 70 miljoner så hade det inte blivit något nytt hallbygge för eran del heller. Så gapa inte så förbannat om vilka monsteruösa resurser ni har. För det är bara en illussion alltihopa. Det finns ett pris för allting. Och får inte Foppa valuta för sina surt förvärvade slantar så kommer garanterat glöden att falna betänkligt en vacker dag.

Det gäller att underhålla det "arkitetoniska mästerverken" man låter uppföra också.

Vi har en vision, en kraftfull sådan och den kommer också att förverkligas och sjösättas inom en inte alltför avlägsen framtid. Vi har inte spänt musklerna än.

Vi är bara i startgroparna för någonting väldigt stort som kommer avteckna sig så småningom. Plocka fram kikaren och ställ in siktet så kanske kanske om du har lite tur kan skönja konturerna av någonting oändligt vackert som tornar upp sig i horisonten.

Men på din fråga om geografisk lektion om balkanhalvöarna så hoppar jag. Där tar jag hjälp utav andra instanser.

Puss å kram och nyp i stjärten!

spud: Slaget om Västernorrland är över. Det går att gå vidare trots en förnedrande förlust, vi gjorde det.

Om du med att berätta för oss hur vi borde tycka kring Arslet eller allt annat snack som bara leder till att folk går igång mot dig i aggressiv stil försöker ta igen för förnedringen i mars eller försöker jobba ihop något inför nästa slag så tycker jag att du kan ta dig en välförtjänt sommarpaus nu.

Jensen_12: Om du hade haft kunskap så hade du säkert vetat om att peter lånade ut pengar till arenan. Inte skänkte eller donerade. Pengar som betalades tillbaka under det första året i arenan.
Fast sådana detaljer är väl för dig oviktigt?
Sponsrade vår arena gjorde Swedbank, såsom sydkraft sponsrade er engång.

Men herre-gud.

Det spelar alltså, 2008, roll var en spelare är född eller var denne härstammar? En modern sportchef idag vågar peta en egen produkt för en spelare utifrån om den utbördige bara är lite bättre.

De bästa möjliga spelarna ska få chansen att spela i elitserien. Var spelare är uppväxta eller födda ska inte spela någon roll. Väldigt många lever kvar i att det på något sätt ska vara finare att ha hemvävda spelare men det leder till att i vissa fall så får för dåliga spelare spela bara för att de är egna produkter.

Jag tycker att det är lika illa att vissa förespråkar begränsningar av utlänningar i serien. De bästa ska få spela, oavsett vilket land de kommer ifrån.

« · 1044420 · »