1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606502 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
spud: "Så du menar att vi som har tradtition, ekonomiska resurser och en modern arena ska åka ner i skiten för att zäta vill avsluta sin karriär i detroit?
Och visst MODO har en del att tacka foppa, men var tror du foppa hade varit om inte modo hade funnits då? Hoppas för er skull att Z ställer upp lika bra på hundgården som peter gjorde med swedbank arena."

En del att tacka Foppa för? Det är inte bara en del, det är en hel del. Riktigt äckligt mycket faktiskt. Ekonomiska resurser fick ni ju då Foppa sponsrade er nya arena. Modern arena fick ni när Foppa donerade till behövande.

Ni har allt förutom tradition att tacka Foppa för, typ.

Uno Gordon: Uno Gordon: "För ni har en slovakjävel och ett flaxande inferno i kassen ni oxå. Och som backup har ni en polsk bärplockare även om han nu råkar ha ett svenskt medborgarskap. Vi har en helsvensk duo vi! Ättad av den rätta stammen dessutom. Inget importerat skit ifrån balkan här inte."

Om du inte menar att människor från sverige med den rätta "stammen" är mer värd än bärplockare och slovakjäveln så har du problem att formulera dig.

Återigen, vill du ha en lektion om var balkanhalvön ligger?

Så du menar att vi som har tradtition, ekonomiska resurser och en modern arena ska åka ner i skiten för att zäta vill avsluta sin karriär i detroit?
Och visst MODO har en del att tacka foppa, men var tror du foppa hade varit om inte modo hade funnits då? Hoppas för er skull att Z ställer upp lika bra på hundgården som peter gjorde med swedbank arena.

Och visst, att inte ha vunnit något öht skapar säkert en hunger, men om man inte har några redskap att släcka hungern med blir det lätt panik och kris. SOm man gång efter annan kan läsa om här, hur ni efter 2 månader vill avsätta erat 6:e val till sportchefsposten för att ni blir knullad av spelare efter spelare.

Det är nog inte jag som kommer vända mig till högre makter för att få hjälp.

Egfranchise: ja var skulle du då säga att han är ifrån?

www.eliteprospects.com/player.php?player=285

Han började sina första skär i Njurunda.Ska vi då titta på era spelare var dom kommer ifrån!! Era såkallade egna produkter??

Sen undrar jag om ni inte har ett eget forum där ni kan sitta och gnälla på??

spud: Du om någon är ju härinne på vårt forum och skvätter piss omkring mest hela tiden med din skeva verklighetsuppfattning och världsbild. Och vad i sig är det som jag skriver rasistiskt? För att jag skrev jävel efter slovak och andades vid Bojan Krizaj. Och mig veterligen vallfärdar det det varje sommar polska bärplockare till vårt land med en närande dröm. Och vi får väl se hur länge till vi har ett "ruckel" till arena. Du vet, snart är lillprinsen söder om Njurunda större än självaste "Konungen" själv och har i många varit underbetald. Nu kommer lönelyftet som ett brev med posten och då förväntas även investeringarna ta vid. Så var glada ni att ni kunnat leva i skuggan av Foppa. För utan honom hade ni inte vart ett skit. Han har ju åtminstone ett hjärta den där pojken till skillnad ifrån frikyrkopastorn Näslund som vägrade spela för sin drömklubb under lockouten till en början p.g.a. skattetekniska skäl. Så njut så länge det varar för inom kort är ni bara ett jävla rundningsmärke i svensk hockey. Och framförallt har vi någonting kvar att falla tillbaks på, en hunger efter att åstadkomma någonting. Ni har bara en stilla mättnad att luta er emot.

Men tack för visat intresse. Smyg tillbaks in i Palatset nu och bänka dig bland de andra evangelisterna och sjung ut.

Blott en dag ett ögonblick i sänder...

Amen.

Bragd-Birger: Är det inte vad ni redan gör? Ni kanske får byta taktik?

spud: Eller så gör vi som 'fallet spud' och ägnar all vaken tid åt att bete oss som retarderade damp-barn?

Kevin O Shea: Eller så gör ni som i "fallet nubben", ni får ett par hundringar och så gör ni ett uttalande om att ni skiljs som vänner?

Snoop: Hur svårt kan det vara?
Om Ottawa är reglerade av NHL, att inte betala någon övergångssumma - så är det väl bara att höja Regins sign-on-bonus med 200.000 dollar, som i sin tur går direkt från Regin till Timrå!

Bragd-Birger: Jag tycker nog att man säljer i väg hela nästan hela Timrå IK:s lag till ryssen. Förutom de typer som NHL lägger rabarber på, kan det ge goda rubelianos i kassan. Lägg sedan slantarna på att bygga nya motorvägar från Matfors, Kovland och Njurunda till EON-Arena. Detta säkerställer att framtida talanger inte kan åka någon annanstans. Sätt ett banjosäkert staket runt hela området.

Supporterklubben får agera melis vid gränsövergångarna. Så fort det kan tänkas dyka upp en hockeyspelare eller något liknande vid dessa checkpoints går larmet...

Linkan/Robban rycker ut med svarta huvor och plågsam utrustning för att övertyga missanpassade individer, felåkande modolider mm. att nu hänga sina "suppar" i EONS omkädningsrum.

Skapa också supportermartyrer som med kroppen full av fastknyta varmvattenflaskor rusar in på angränsande lags isar och under vilda rop rullar omkring för att smälta deras isar! Allt måste vara tillåtet i detta smutsiga slag om ishockeyns framtid.

Bojkotta allt som kommer från Göteborg! Varför åka Balder när man kan åka bil på en grusväg i Liden!

spud: Skönt inlägg du gjorde! Men vissa är nog för tröga för att det egentligen ska vara värt att skriva till dom :P

Jag har en åsikt angående rucklet, man klarar sig ju med ett ruckel om man låter det gå ut över spelarna :P Jag trodde Regin var en egen produkt av Timrå, men jag borde vetat bättre. Verkar inte finnas någon stor spelare som kommer från Timrå. Nu kommer någon säkert tycka att Zetterberg är från Timrå.

Uno Gordon: Helt otroligt att ditt rasist osande inlägg fått stå kvar, fast SD är ju poppis i din närhet så..

Det finns en till skillnad på våra lag, vi har en pengamaskin som hemmaarena men ni har ett ruckel som inte klarar konkurensen så vi kan vara med och bjuda på spelare ni inte kan pga de ekonomiska möjligheterna.
Ingen kan jämföra en kontraktslös köpespelare och en moderklubbspelare.

Sen var det en nyhet att en nervöst kissnödig västerbottning kan anses vara den rätta stammen? Och vet du vart på detta klot balkan ligger?

"Så ta ditt resonemang och stoppa det upp i häcken om du skall anmärka detaljer och ord." DEt är ju vad även du gör i hela ditt inlägg som vilken renrakad 14-åring som helst blev avundsjuk av.

Wayne Gresky: haha

Uno Gordon: Bra inlägg... äntligen någon som hajat... Tydligen gör dom inte det 15 mil norrut ;)

Tänkte bara säga att Reinhard Divis är FBKs förstemålis till hösten, synd att vi inte har Matthiasson kvar.

Snoop: Vi fick knappt någto för världens just nu bästa ishockeyspelare, så jävla fel !!!!

Jensen_12: Ja de där fattar jag inte, om Timrå utformar kontraktet på de viset så är de väl glasklart att Timrå ska ha pengar om dom ska ta en spelare under kontrakt, blir så less på NHL så man vill bara slå ner Gary Bettman om man ska ta någon, de är fan europa som producerar spelare efter spelare men vi får aldrig se dom live nästan och vi får fan inge pengar.

Jensen_12: Det är bara för er fans att sätta igång och skramla ihop $200K till övergången, så han har lust att komma tillbaka sen.

Snoop: Men vill nog det bästa för Regin, men samtidigt så vill man väl ga 200.000 dollar för han. Det stod ju ändå i kontraktet.

Timrå lär väl ställa till de för Regin nu så han inte vill komma tillbaka hit sen, vafan händer :S

Kollade Em-matchen mellan Tyskland och Polen igår. Polskättlingen Podolski sänker sitt gamla hemland med två mål och jublar ytterst behärskat. Efteråt pratar han om hur svårt det känns inne i hjärtat.
Han skulle, för sin inre frids skull, behöva en Arslefiering. Då hade han inte slutat flygplansspringa än.

Lite jobbigt det här med den minst sagt sega silly-season. Än är ingen ko på isen givetvis, eftersom det som bekant är ett par månader till nedsläpp. Men: Timrå behöver bygga ett lag. Finns inte en sportslig att Timrå kommer att kunna ersätta de flyktade ersättarna med - på pappret - lika kvalificerade spelare. Därför behövs tid att bygga något som kan bli större än ingående komponenter. och, inte minst: lugn och ro.

Linkan/Robban avundas jag icke i detta nu. Vad som skulle bli en lugn inkörningsperiod och en lätt försmak inför det riktiga gesällprovet - säsongen 09/10 - har nu blivit ett regelrätt kaos. Hahl och Regin försvinner. Nubben sitter välinformerad och skjuter pilar snett bakifrån. Ryssarna köper allt av kvalitet - och även allt utan. Varje jävla lag i serien har feta hål att fylla. Agenterna jublar.

Nä, som sagt. Detta blir en mellansäsong. Det kan liksom inte bli något annat, med de förutsättningar som råder. Passa på att njuta, modolider.

mikenomad: Men du måste väl medge att det känns ganska jobbigt att bli rövk*llad gång på gång... ;P

Väljer Lehtonen Frölunda så är det så, inget att gråta över isf. Bara att acceptera att proffsigheten bland sportchefer o dyl, ekonomin m.m. i Frölunda vida vida överstiger Timrås....

Anonymous: Det var det där citatet jag for efter för några veckor sedan. Jag tror iaf det känsliga namnet stavas R*ku H*ahl.

ralus: Word!

Uno Gordon: Haha, ett av dom mest klockrena inläggen jag läst på länge!

spud: Men du är ju för fan helt tappad bakom en vagn du också. Se helheten för bövelen. TRL menade att ni tappar att ni skulle tappa er förstecenter samt 3-4 andra tongivande namn. Du behöver ju vara så förbannat uppkäftig att du anmärker att Fröken Sundström nu råkar vara en egen produkt utav eran skola. Det är väl kul för er i sådana fall och gläd dig åt det istället då. Skall vi dra en "Min pappa är mycket starkare"-historia när vi ändå är i farten så tycker jag du skall tänka dig för. För ni har en slovakjävel och ett flaxande inferno i kassen ni oxå. Och som backup har ni en polsk bärplockare även om han nu råkar ha ett svenskt medborgarskap. Vi har en helsvensk duo vi! Ättad av den rätta stammen dessutom. Inget importerat skit ifrån balkan här inte. Så ta ditt resonemang och stoppa det upp i häcken om du skall anmärka detaljer och ord.

För TRL ville bara belysa hur stort intresset bland inaveln skulle vara ifall ni tappade 2 klasscentrar samt 3 backar? Då skulle det vara glest vill jag lova. Modo HK - Sollefteå HC!

Yeah right!

Varför inte lite tyngd i försvarszon?

eliteprospects.com/player.php?player=10854

197cm lång och 120kg tung. Honom rubbar man inte.

ralus: Äntligen någon som ser ljust på saker och ting precis som jag!

Alla kan inte spela på topp en hel säsong. Man kan inte göra mål på alla skott. Det går inte vinna 2-siffrigt varje match.

Vissa matcher vill pucken bara inte in. Vissa matcher skadar sig spelare.

Det bara är så, tyvärr.

TRL: Hahl var en legoknekt. Förväntade mig inte direkt att han skulle avsluta karriären i Timrå. Du vill se stjärnor? Finns fortfarande gott om dom. Själv har jag redan beställt mitt säsongskort.

Sommaren har precis börjat, förstår mig inte riktigt på varför man ska spy galla över truppen när den inte ens är klar? Men man är väl knappast förvånad, när vi låg 2a i serien så gnälldes det över att Timrå spelade en tråkig hockey, när Timrå vann med 1-0 över Mora så gnälldes det också, det ska såklart bli tvåsiffrigt i målprotokollet i Timrås favör och typ 54-14 i skott mot alla lag som inte ligger topp4.....Johan Backlund ska vara Henrik Lundqvist (minst) i 55 matcher också...

Tycker att folk har blivit så satans bortskämda...

God natt.

spud: Jag jämför inte själva spelaren utan kvaliteten på spelaren. Han är minst lika värdefull för er som Hahl var för oss. Vi har spelare så vi klarar oss på den positionen men det är i backleden det är oroväckande. Att spelare lämnar klubben varje säsong är inget konstigt för så är det för alla, men det att inget händer det är de som oroar. Så fort man skriver något får man till svar, "tagga ner, lugn osv" hur länge ska man vara lugn? Fram till jul? Jag kan vara hur lugn som helst frågan är bara om man vill spela slutspel eller kvalserie. För övrigt sover jag lika bra även fast truppen inte är fylld :)

TRL: Jo självklart, men att jämföra en av timrå inköpt finne med en modo produkt säger kanske en del om timrå..

Och du sa tidigare att du inte vara medgångssupporter men dina handlingar tyder på något annat.
Nu ska jag sova den där lugna sömnen man får av att ha en full trupp.

spud: Klart jag är intresserad av laget men det intresset följer jag lika bra hemma framför tv´n i vinter... Skulle bli förvånad om jag är ensam om att känna så här iallafall. Vi kan ju leka med tanken att Frölunda skulle värva Sundström av er, och det med hjälp av er föredetta sportchef samt att 3-4 spelare flyttar till andra klubbar och ni får Eilert Pilarm som sportchef och sen händer ingenting... du, då kan jag lova dig att det skulle bli lite glest bland stolarna på svettbanken

TRL: Du menar att laget timrå är inte det du är intresserad av utan enbart det framgångsrika laget timrå är vad du kan tänka dig att intressera dig i.

Låter som att du är ett hardcore fan utan dess like. Måtte jävulen ta de som kallar dig medgångssupporter!

spud: Jag har ingen aning om vad definitionen på det är det får andra spekulera i, men vad jag menar är att jag vill inte slänga pengar på ett lag fullt av juniorer. Det är bra att dom satsar på ungdomen men man vill ju se klasslirare också. Men än så länge har dom bara försvunnit ur klubben istället för att komma och då ser jag ingen anledning att förnya kortet. Jag tvivlar inte på att laget klarar sig för det vet jag, men som sagt så vill man ha något som stimulerar ögonen också. Backsidan imponerar ju inte precis... en del är tacklingsrädd osv. Tur att dom fick Skogs iallafall... hoppas nu bara att 3 man till kommer in i truppen och inte från div 1 då gärna

TRL: Haha undra om inte definitionen på en medgångssupporter är en sån som alltid ska ha valuta för sin entrepeng.

Kongo: Ja, det är ju det jag menar :) Men klart man blir less när ingenting händer. Hela marknaden är ju tömd snart... Visst, jag förstår att det finns kanske många andra klubbar som lockar men då borde man kanske blicka åt annat håll och plocka hit nån lirare därifrån. Jag hoppas Linkan har ett Ess i rockärmen han plockar upp snart. Det är dags nu om publiken ska komma i vinter. Många har nog valt att inte förnya sina årskort, jag däribland... Och nej, jag är ingen medgångssupporter men ska jag betala dyra pengar vill jag ha valuta för de också

TRL:
Resurser finns. Hur det är med kompetensen återstår att se.

Ja och inte blir det bättre utan resurser och kompetens! Men de kanske inte du förstod

TRL m fl:
Det är en svår marknad. Fatta!

250kg kärlek: Detta är nog ganska likvärdigt.
Vidkun Abraham Lauritz Jonssøn Quisling, norsk officer och politiker. Född 18 juli 1887 i Fyresdal, Telemark fylke, Norge, död (avrättad) 24 oktober 1945 på Akershus fästning, Oslo, Norge.

Han var också seriös, precis som Nubben.

Nu får de ta och hända något på värvningsfronten den här veckan... detta är den bistraste silly season säsong jag kan minnas. Händer absolut inget glädjande längre. Har vår nya ledning åkt på solsemester på Gran Canaria eller vad är det som händer? Nu får de fan hända nåt...

Anonymous: Så är det i de flesta jobb.

Snoop: Det är ju som rena drömsitsen då!

250kg kärlek: "Du har alltså ingen som helst förståelse att en del känner en viss bitterhet över situationen?"

Visst har jag det, vilket min smiley väl borde tolkas som.

Snoop: Vårt lag är inte klart än.

Timrå tippas så högt som på en 10:e plats av hockeysverige.se kommande säsong.

Huge: Åhhhh, gud vad du är duktig Nubben som lyckats locka Hahl till Frölunda. Å nej, det gör absolut ingenting att du lämnade sportchefsjobbet mitt under brinnande säsong då dessutom kontrakten för nästkommande säsong höll på att utformas. Och nejdå, självklart så ska Lehtonen spela i Frölunda. Varför ska en sådan duktig spelare som Lehtonen spela i Timrå? Att han förde diskussioner med Timrå, långtgående sådana, det är ju bara jättehäftigt.
Jag tycker jättemycket om Nubben, jag tycker han är så duktig. Det är ju såhär det går till i den stora vida världen. Nu får jag hoppas att Nubben kommer tillbaka till Timrå i en framtid. Här är dörren öppen för en sån helylle kille.
Heja Nubben!!1!

Huge: Du har alltså ingen som helst förståelse att en del känner en viss bitterhet över situationen?

hm. men varför i helvete går inte Frölunda ut med att Hahl spelar för dom nästa säsong?
tror inte det ngt NHL-kontrakt är aktuellt för honom.

Per HApps: I husmäklarbranschen där hamnar man i alla fall i karantän innan man får börja om på nytt, så att man inte ska ta med sig kunderna.

"Av hänsyn till alla inblandade parter, Kent Norberg, Timrå och Frölunda, kommer Frölunda inte att ytterligare kommentera namn till den sportsliga organisationen, förrän säsongen är över för båda lagen."

Säsongen är nu över för båda lagen, vilka fler känsliga namn var aktuella för Frölunda då i februari?

Per HApps:

nu föreligger ju inga sekretessavtal inom hockeyn och hur skulle nubben kunna sköta sitt nuvarande arbete om han var "tvungen" att släppa spelare som timrå är intresserade av att kontraktera pga hans insikt i föreningen timrå?.

det håller ju givetvis inte, det säger sig självt.

« · 1044117 · »