Snoop: Nu får du avslöja dina kanaler! För du hänvisade till en rubriksättning i ST på webben för några veckor sedan också som jag inte kunde finna. Har du direktkontakt med någon journalist som förmedlar dig vad som kommer att stå? För du lyckas hitta sådant definitivt ingen annan gör.
TRL: De står även på st.nu om du klickar på att timrå fortsätter på finska spåret, där kan du läsa om de och att dom kommer värva en center och sen får dom se.
De 2 centrar som ska in i laget tycker jag ska vara en som kan göra lite poäng som Hahl och klok i sitt spel. Sedan vill jag ha in en som kan spela lite fysiskt som gamle Ed Ward vi hade... Han gillade jag att kolla på. Där small det emellanåt i sargerna. Kent Manderville malde ju på han också och spelade otroligt energiskt... en sån lirare vill vi ha! en poängmakare och en fysiker helt enkelt ;)
Man kan i alla fall säga att Backuppsättningen för den kommande säsongen blivit bättre än den som varit. Det vi har förlorat har Timrås sportchefer ersatt med bravur...
Kokko ersattes av Skogs (Som enligt mig är bättre än Kokko) Sanny Lindström ersattes av Lethonen ( Vilket oxå jag ser som en bättre spelare) Koskinen ersätts av Erixson, Moe eller Persson, någon av dessa tre kommer få sitt genombrott och absolut kunna ersätta Koskinen, jag gissar på Persson, i och med NHL-kontraktet med Buffalo. Allt är klart han kan spela sitt spel och vara helt avslappnad hans dröm har gått i uppfyllelse!
Om vi ska diskutera Center-frågan tycker jag att man gör rätt i att endast ersätta Hahl för studen, inte mer än rätt att ge Bagarn, Erik, Anton och Jesper chansen att visa vad dem går för. I Lander har Timrå nästa Zäta, för skjuttons gubbar!!!
Skulle det visa sig att dessa inte klarar av förtroendet från Challe, har Timrå till 31 januari på sig att finna ytterliggare en center.
Så här lyder en rubrik på dagbladet "TIK tänker om - Jagar en center".Det måste betyda att vi bara ska ersätta Hahl då med andra ord och de är de här som gör mig lite sur, vi måste ju fan ersätta sånna bra centrar ju.
Ambroo: hellre centerersättare..vi kör på Ryan Keller en rigtare till skule bhövas på forwadssidan hoppas han kan spela både i mitten o på vingen rätt ålder kanske ingen Hahl.. typ men ändå...
BlackBay: Kommenterade detta tidigare för en vecka sedan.
TIK har ju varit ute efter en yngre förmåga hela tiden men fått nej tack från ett par spelare. Det hade man nog inte riktigt räknat med. Det är inte lätt att hitta rätt ersättare till Halh och Regin, men det är heller inte alltid så lätt att hitta rätt back som ska "stå på tillväxt". Därav en sådan här lösning skulle jag tro. Inte så lätt nu mera för klubbar att tänka långsiktigt.
Ser man på, ser man på. Två nya namn in i listan. Mysigt. Håller med Hamrin i hanses förträffliga blogg. Dennis Persson känns aningen märklig. Men, vad faen. Talang är trevligt. Och det behövs som bekant täckas upp efter Moe.
Samuelsson vibbar spänning. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att Stjärten hade något med saken att göra. Det är liksom hans gebit. Förhoppningsvis blir utfallet lika trevligt som det blev med Regin och Strålman.
Harmoniskt värre, åtminstone fram tills dess att Sverige krampat ihop mot ett gnetspelande Grekland. Passa på och njut, vänner.
#3 Center på G.. 2008-06-10 17:07 En rysk center vid namn Viktor Tikhonov kommer också att spela under artistkontrakt för timrå i år.
Stig H Anmäl kommentaren
De där hittade jag på hockeysverige.se under rubriken "Tenkrat på hemmaplan igen".Känns som att de där är skitsnack varför skulle en rysk stor talang vilja spela här när KHL är så bra ?
T T: måste dock säga att jag känner mej helt oförstående till värvningen av Dennis Persson.... en kille som inte ens platsar i DIF och som ändå går förlorad till NHL OM han nu skulle utvecklas i år.
berra05: Att döma av filmen hade han ju inte direkt ett farligt handledsskott. Såg mest ut som han bjöd på fladderpuckar som målvakterna lyckades tappa in. Kyliga straffar dock.
finska landslagspelaren Janne Pesonen skulle vara en super Värvning finns nog ingen bättre spelare man kan hitta på spelarmarknaden nu. 34mål och 44 assist på 56 matcher säger ju allt
Uno Gordon: Ja det var otroligt bra det här. När det som bäst behövdes dessutom. Nu knäppte vi dom på näsan där nere på västkusten. Nu får vi knyta nävarna och hoppas att nästa hockeybomb slår ner. Starkt jobbat av vår nya sportchefsduo. Det ska dom ha creds för! Jobba på nästa man nu bara...
TRL: Det är orgasm! Jag som surrrade och surrade och surrade om Mikko Lehtonen tidigare i våras fick min bön hörd. Det här är värt precis allting. En riktigt fet klassback. Jag bugar mig av vördnad och tacksamhet till ledningen i Timrå.
lungan: Haha, ja dom pengarna finns not inte till det tyvärr men de vore inte dumt om hela "gänget" skulle komma ;) Men den här karamellen måste man få suga på nån dag nu. Känns så otroligt bra jag som varit så negativ och förtvivlad sista tiden måste jag erkänna...
TRL: Eller varför inte två han och Ryan Keller och vi låter Pyörälä spela center dock skulle jag hellre se att Pesonen kom om man gör denna rokad på Pyörälä.
Ambroo: Vad är det för landsnummer till Kanada? Och vet du vad Hasse som jobbade på kansliet förut heter i efternamn? Han bor ute i Klingsta har jag för mig. Har även arbetat inom organisationen IFSH. Stort Timråhjärta i vilket fall som helst. Han har ju direktkontakt med Ed Ward. Borde ju vara en enkel match att slå en signal till andra sidan Atlanten och pejla läget. Ge dem en budget att rätta sig efter, ett maxbelopp helt enkelt. Sedan får de fria händer att uppsöka äregiriga centerforwards i AHL och i andra underliggande ligor i Nordamerika. Kanske rent utav finns några guldkorn i Alberta? Sedan får de ha dialoger och avstämningar veckovis där de rapporterar om vad som kommer fram och sedan är det upp till Timrås styrelse att operativt besluta sig för om de skall satsa på det som nu kan tänkas presenteras...
MorganaLefaey: nej, det är kanske möjligt. frågan man då ställer sig är varför de skall riskera att behöva lösa ut sig själva när dom kan skriva kontrakt över ett år i stöten och slippa eventuella "straffavgifter". men som sagt, jag vet inte hur man kan eller får utforma kontrakt.
qslig: Bör väl inte vara så svårt om man skriver in att spelaren själv ska lösa ut sig i stället för att klubben i fråga skall betala en övergång. Sen lär det väl iofs aldrig handla om lika mycket pengar i sådana fall, men då har inte NHL-laget betalat någon övergångssumma.
Nu får du ta bladet ifrån munnen!