1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606633 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uddan: Tror centerrollen kommer passa Jonte bra! Håller dock med om att det inte bör vara rollen som 1:e center, där hoppas jag på något riktigt toppnamn.

Mackelito: Jo de få du tycka.,. Men om Timrå IK gör tycker som dig att Jonte ska axla förste centerplats så är vi illa ute..

Jag hoppas att dom får hit en som ska va förste center!

Uddan : Här står det att Jonte ska spela Center , och då tycker jag han ska spela i första.
www.hockeysverige.se/news_show_timra_loser_centerkrisen_internt.html?id=645849

Uno Gordon:

På 3-målsskytten slänger jag ur mig Jens Näslund. Jag är förmodligen ute och cyklar.

Ambroo: Om du byter ut Jörgen mot Anders och TIK mot HV så har du väl också domslutet på brodern, i varje fall under större delen av lockoutsäsongen.

Paddan: Ja Jörgen må, vid sidan av David Halvardsson, ha varit den sämsta elitback som dragit på sig en TIK-tröja.

Uddan: hynning

Mackelito: Jonte ska inte vara i första linan där ska nya centern in.. Jonte passar bättre med Tenki å hynnig i så fall..

Mackelito: + Dennis Persson - Sebastian Erixon

Nästa års Femmor...

Pärssinen Hedström Pyörölä

Lehtonen Skogs

Hynning Bagarn Tenkrat

Lotvonen Jonsson

Axelsson E.Andersson Sundh

Samuelsson Lander Pääjärvi

Mackelito: Va ju skönt de ialla fall.. Sen så kommer de nog dyka upp nåt snart ha ja en känsla av!

Mackelito: Även helt officielt att vi slipper se Andreas Johansson i TIK tröjan.

En center som nu är stryken ur listan på tänkbara centrar är Pierre-Alexandre Parenteau, han har förlängt kontraktet med Hartord Ett år till...

Skarin: Har också varit inne på det tidigare, Jonte som center. Tycker han har alla kvaliteter för det, det som borde förbättras är väl rakheten i spelet och tekningar, men det fixar sig nog bara han finslipar lite. Spännande.

lechef: Anders Erikssons brorsa spelade väl en fem-sex säsonger, eller något sånt i Timrå så nog finns det kopplingar till Timrå.

Anders Eriksson nåt för Timrå? Se länken.

Jag minns Eriksson från Timrås sommarhockeyskola, måste ha varit 13-14 år sen. Även om kopplingen till Timrå inte är stark så finns den iaf

JimmyH: Saxat ur Tomas Ros blogg (finns som länk här till höger):

"Om 18 dagar börjar Riku Hahls kontrakt att gälla med Frölunda. Många sömnlösa nätter för Frölunda-maffian med gudfadern Mats Ahdrian i spetsen."

Jag hade nog fått känslan att Nubben borde sitta i spetsen vad gäller den affären. Ja, för inbilla mig inte att Mats Ahdrian själv hade kunnat locka Riku Hahl till Frölunda. Det hade han väl redan misslyckats med ett par ggr. tidigare menar jag. Fast detta var ju pre-Nubben, dårå. Nu återstår det ju att se om Hahl får något NHL-kontrakt värt namnet. För lugnets skull hoppas jag förstås det.

JimmyH: Tar och tar, det vet jag väl inte ;)

Men det är bra Jimmy att du står på dig. Det gillar jag. Vi är tjuriga norrlänningar båda två ;)

Jag kan ju lova att jag inte bygger det jag antyder på lösa grunder. Det svär jag på. Du och jag har diskuterat Hahl och Nubben så mycket, så du vet ju vart jag står. Och jag står för allt, som sagt.

Det får bli min fina avslutning kring det här så länge.

Jag tycker Bagarn var den genomgående bästa spelaren förra säsongen för övrigt. Inte Hahl.

Fått Dagbladet än? Jag skrev att Hedström agerade center ganska tidigt in på säsongen och att han gjorde det sisådär... Nu verkar det bli verklighet. Hedström ska bli center på heltid. Fantastiskt ;)

Uno Gordon: Det enda jag minns av Boden-matchen var att det blev 5-5 trots att vi låg under med 5-3 med bara runt minuten kvar. En av de sämre matcherna den säsongen, eller ja hösten i alla fall.

Skarin: Nu tar du ord ur munnen på mig. Det är fult.

Jag vet inte varför Riku Hahl lämnar Timrå, jag trodde att han skulle bli kvar. Men nog är det så att Frölunda erbjuder honom något som känns bättre än det Timrå har erbjudit honom. Om det är mer i rena pengar eller inte kan jag inte svara på, det kan nog bara han själv och det där arslet svara på. Men jag kan lova att han kommer inte att tjäna mindre pengar i Frölunda än vad han har gjort här i två säsonger i Timrå som någon annan påstod här, något annat är inte rimligt. Du antyder att Nubben skulle vara av avgörande betydelse. Det kan tolkas på flera sätt. Klart är att han har viss betydelse eftersom han hade inside-information från sitt förra jobb som han kunde utnyttja.

Jag hör gärna otrevliga saker men jag ifrågasätter såklart alltid och får jag inte klarspråk tillbaka så blir det kategoriserat som "skitsnack". Det är väl liksom klart att jag blir irriterad då det skrivs negativa saker om Timrå IK på lösa grunder. Jag tillhör inte den pöbel som tar till sig allt de hör med övertygelse utan jag försöker alltid se till rimlighet och sanning i saker och ting. Det har inte alltid varit så men jag jobbar på det. Det är lätt att bli frestad av skvaller och myter.

Kent Norberg har betytt otroligt mycket för Timrå IK men han tillhör nu det förgågna och han har betett sig som ett arsel mot Timrå IK i och med värvningen av Hahl, den åsikten står fast. Hahl borde inte ens ha varit aktuell för Frölunda i min etiska värld. Riku Hahl är också det förgågna och även han var väldigt bra för Timrå IK den tid han valde att vara här. Bäste spelare förra säsongen till exempel. Men han kommer att bli en glömd spelare med tiden.

Nu har vi Linkan och Robban att sätta vårat hopp till för spelartruppen. Det känns än så länge bra.

Toppcentern kommer att bli den bästa möjliga. För pengar finns. Men innan vi vet vem det är så det omöjligt att spekulera i trolig placering. Många andra lag har tappat tycker jag dessutom.

Skarin: Hittade en gul och bleknad Dagbladet idag daterad 12 september 1998. Stod mycket komiska grejer i den vill jag lova. Bland annat att skadeläget växer i Timrå IK, som har tre träningsmatcher kvar innan seriepremiären hemma mot Boden. Jens Östling hade en inflammation, Manne Fredriksson känningar i en axel, Anders Nilsson hade problem med båtbenet i handen och skulle röntgas och undersökas, Frdrik Tideman var borta och Andreas "Pälsmössan" Carlsson en spricka i tummen och försedd med gips.

Vice lagkapten Mathias Bosson tycker att träningsmatchandet är för tufft och att antalet matcher är för många. "Jag hade gärna skippat genrepet mot Mora på tisdag" säger han till Dagbladet. Timrå åker på Norrlandsturné till Skellefteå och Luleå med 6 backar och 11 forwards. Med på resan finns även Timråjunioren Christian Söderström som gjort stor succé under försäsongen. Några fler juniorer blir det inte, säger tränaren Peo Larsson.

Skellefteå måste vi spänna musklerna emot och gläfsa tillbaka inför seriestarten, förkunnar Bosson. Men matchen mot Luleå blir enbart kul och avslappnande.

Kanslisten Patrik Svedlund blir farsa för första gången till Cassandra och är vigd på bild i tidningen.

Och Vänsterpartisten Christer Larsson har fått nog av Timråluften och lämnar alla sina politiska uppdrag inom kommunen och tar tåget till Älandsbro.

Och Magnus Henrysson flyttas ner på högerbacken hos Giffarna inför Norrlandsderbyt mot Umeå FC hemma i Idrottsparken. På topp återfinns evigt unge Leif "Foppa" Forsberg och Ante Yngvesson.

Och som avslutning tänkte jag ger er några frågor.

Hur slutade premiären mot Boden? Vem hängde 3 kassar för Boden? Och vad stod klockan på i den tredje perioden när Timrå gjorde sista målet?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

JimmyH: Inte var det bara jag som såg bilden i kvällstidningarna på killen som pissade i Stockholm?
I förstaupplagan hade han vingmutteröron...

Jag tror Nubben tog på sig Kentas pissande!
(han lärde sej dock!)

JimmyH: Hehe. Bättre att chansa och antyda saker för att på så sätt ha ryggen fri om det skulle visa sig bara vara rent bullshit och INGEN som helst sanning alls, än att skriva detaljer in i minsta detalj. Hmmmmm, jo. Sedan är det ju upp till var och en att tolka om det bara är skitsnack eller inte.
Däremot håller jag med om att det borde förekomma fler "jag tror" i inläggen. För det både ser och känns bättre, helt klart. Det måste jag jobba på, hehe.

Kevin O Shea: Det är väldigt mycket jag och Jimmy diskuterat kan jag säga. För att bara nämna ETT litet exempel. Ricky Halh.

JimmyH: Hahl lämnar Timrå bara för pengarnas skull.
Skarin: Det kan du glömma.

Det som är otrevligt vill inte Jimmy höra talas om. Han anser att allt bara är skitsnack och tycker inte att det finns någonting ont att säga om klubben i sitt hjärta. Det är ganska irriterande.

Jag älskar Timrå IK lika mycket som Jimmy och skulle inte på något sätt göra något som skulle skada klubben. Men det går inte att hålla tyst om allt och det går framförallt inte att skriva om allt.
"Men ge fasen i att hålla på med dina så kallade antydningar då för det är ju bara det du håller på med". Ja, ok då.

Sedan kan jag ju säga att jag helst av allt velat ha kvar Nubben. Att hålla på och kalla honom "arslet" hit och dit faller mig inte i smaken.

Kan ju vara kul att prata lite hockey också. Vad tror du, Jimmy? Hamnar vi topp 4? Skulle du bli nöjd om klubben endast värvade Frans Nielsen som ersättare för Hahl och Regin, eller någon annan AHL-center för den delen?

Kevin O Shea:
Lämna Regin i fred nu, han var rätt dimmig då han satte signaturen gällande de där 200,000 Kalle Anka-pengarna...

MorganaLefaey: I och för sej! Men jag skulle kunna tänka mej att Ottawa under andra omständigheter hade löst Regin med de kontraktsskrivna 200.00 dollarna, om inte NHL-organisationen satt stopp för dylika auktioner med att bestraffa lag som betalar för spelare.
Genom att höja spelarens signeringsbonus, borde man komma runt detta.
Vad sedan spelaren gör med "sina" pengar kan ju knappast NHL lägga sej i?

Kevin O Shea:Visst vore det ett enkelt sätt att göra det hela på. Men alla blir nog egentligen inte nöjda på med det. Ottawa får ju lägga ut 200.000 dollar som de anser att de inte behöver lägga ut. Även om det iofs är småpengar för dem.

MorganaLefaey: Jag har skrivit detta förut:
Det kan väl inte vara så svårt för Ottawa att höja Regins sign-on fee med 200.000 dollar (detta är väl inte reglerat in absurdum?) - som Regin sedan pyntar tillbaks till Timrå - så är alla nöjda - eller?

Tränar Zäta sommarträning med Timrå IK nu med ? någon som har koll ?

Mackelito: Förmodligen när Hahl vet om det blir NHL eller inte.

Någon som vet hur länge Nubben vill hålla på det innan det blir HELT officielt att Riku valde Frölunda för 5 månader sedan....??

Kevin O Shea: Det började med att jag svarade till det här fantastiska inlägget:

"Fet-Ecke: Hehe. Timrå "klubben som verkar oskyldig till allt hela tiden" IK har också urinerat, om man säger så.

Om Nubben varit kvar hade vi inte behövt leta efter en så "oviktig" position som förstecenter. Ricky Halh hade vi haft kvar hos oss då.

Skarin @ Sundsvall Igår kl. 15:59"

Kevin O Shea: Visst är det så och då man inte set hur kontraktet är skrivet så är det svårt att säga vad som gäller. Men tyckte det lät som om Szymon hade fått titta på det och dragit sin slutsats genom det. Men så behöver det ju inte vara. Sen kommer frågan hur sugen han lär vara att spela om man nu stoppar honom från spel då NHL klubbarna inte får betala något. Men om han skulle stanna så tycker man väl att han bara sabbar sina chanser om han skulle spela dåligt.
Blir i alla fall intressant att se vad som händer, då det lär finnas andra med liknande kontrakt.

Kevin O Shea: undrar det samma satt precis och scrolla men hitta inget på att Jimmy svara Skarin eller tvärsom.....

JimmyH & Skarin: Vad är det ni diskuterar egentligen???

MorganaLefaey: Utan att vara insatt i precis vad som står i Regins kontrakt eller inte...
-Men, står det att han kostar 200.000 dollar att lösa från sitt kontrakt för att gå till NHL. Då har ju detta inget med NHL-avtalet att göra, utan då är det ett kontrakt som är skrivet mellan Regin och Timrå IK.

Det måste ju vara skillnad om det står t.ex "Regin kan lösas från sitt nuvarande kontrakt med 200.000 dollar för att flytta till NHL" eller om det står typ " Regin kan lösas från sitt kontrakt med gällande NHL-avtal d.v.s 200.000 dollar".

I det första fallet är det ju solklart - Regin kostar 200.000 att lösa, i det andra exemplet är det lite mer komplicerat, då det ej finns något gällande avtal med NHL...

Skarin: Du vill inte reda ut något eftersom det kan visa sig att du har fel. Det är vad jag tror, gubben.

Du vill bara antyda saker utan att helt säga som du tror att det är. För säger du som det är så blir du ifrågasatt, av andra än mig också, de som du vill kritisera, till exempel. Det vill du inte, eftersom du inte har alla fakta på handen. Du vet egentligen ganska lite, eller hur?

Marcus: Hoppas Timrå kommun känner sig nöjda med sitt beslut och att det slår väl ut. Typ.

Helg Ernest: Frågan är vad den där texten säger egentligen.

"Internationella ishockeyförbundets informationschef Szymon Szemberg ger inte Timrå några möjligheter att stoppa Regins övergång.

– Enligt den tolkningen vi gör är det glasklart att Timrå inte kan kräva några pengar för Regin."

"Timrå vill fortfarande ha 200 000 dollar för Regin trots att det i dagsläget inte finns något avtal mellan NHL och Europa."

får mig i alla fall att tro att han borde kunna gå utan att vara fast i Timrås laguppställning. Känns som Szymon borde veta vad som gäller och att timrå då tyvärr får ge sig. Men vem vet.

JimmyH: Det är klart att jag inte snackar skit. Inte hela dagarna i alla fall. Och du är verkligen inte rätt person att reda ut några "missförstånd" med. Tyvärr, gubben. Och det är ju faktiskt du som brukar ha hatt på dig varje dag, inte jag. Så mitt råd till dig är att aldrig ta av dig hatten.

lungan: Håller med dig angående Halh. Det är bara de färg- och blicklösa som tycker han var bra varje match. Och enligt vissa gjorde han ju aldrig några dåliga insatser i TIK.

Hahl Bundy: Har du sovit i någon månad?

Hahl Bundy: Förmodligen är han fortfarande ej utlöst, så han är Timrås ännu.
Pga kontraktet som för övrigt inte ens är värt papperet där han har signat på för timrå en gång i tiden.

Varför står Regin kvar i truppen för 08/09?
Nån som vet?

MorganaLefaey: Absolut är det så att det inte blir lättare att hitta spelare i.o.m. detta.

Fet-Ecke: Visst hade de ett minusresultat, men enligt ledningens utsago så skall de saker som skapade detta redan varit hanterat. Hur de gjort det har jag ingen aning, men då de säger att anledningen till att de sålde Brendl inte var för att rädda ekonomin (Hans lön fanns i den nya budgeten som visade på plus) så borde det betyda att det blir en hel del slantar kvar att handla för.

Att sen brynäs ekonomi kanske inte är det som folk vill läsa om här inne tänker jag nu ta i beräkning och försöka avsluta detta nu. Alla pengar kanske inte går till att köpa spelare och trissa upp priser, men konkurrensen om spelare bör inte ha blivit mindre nu när Brendl-affären gått i hamn.

Andreas "katten runt gröten" Skarin: Sluta skitsnacka och ta av dig bittermössan. Du vet uppenbarligen väldigt lite om det du snackar. Antingen så talar du i klarsåråk så jag kan hjälpa dig att reda ut de missförståelser du råkat ut för eller så knäpper du igen helt.

Det är mitt högst vänskapliga råd till din förvirrade Korsta-själ.

MorganaLefaey: Å andra sidan så hade de ett minusresultat på 8 milj!!

Marcus: Hela det där spektaklet är en fullständig katastrof. Rent vansinne ifrån början till slut. Jag förstår inte alls logiken med det hela överhuvudtaget. Men som sagt var, nu är det ju gjort! Och för att inte ramla in i några politiska fällor eller vendettor så skrotar vi den debatten. Det var jag som drog upp liknelserna med min patriotism och får ta mig skulden för detta. Det är arenans placering vi skall diskutera i första hand!

orion: Jag har, av både naturliga och onaturliga (läs: jag älskar ishockey) skäl sett Frölunda - och då mot Timrå - i Scandinavium ett flertal gånger. Detta under loppet av 4 säsonger. Även Brynäs har jag sett möta VF i hemmaarenan. Dessutom, och där kommer min självklara fascination av ishockey in i bilden, har jag bevittnat två SM-finaler i Frölundaborg som dock inte ligger i själva Frölunda, den är ju enbart uppkallad efter det villaområde den byggdes i 1967. Slottsskogsvallen är ju annars en lika känd idrottsplats som ligger alldeles i närheten.

Namnet Västra Frölunda är annars både en stadsdel, en församling och en postort i själva Göteborg. Postorten, som ligger knappa 3 kilometer ifrån den gamla huvudarenan Frölundaborg, omfattar dock fler stadsdelsnämndsområden än just Frölunda, så helt okomplicerat är det inte att finna varför hockeylaget - som började spela sina matcher på Gamla Ullevis uterink, mitt i stan - ens heter Frölunda (från början Västra Frölunda).

Om man nu vill bygga nytt kan det kanske bli tal om att göra som föreningen Västra Frölunda IF då det närmast i panik blev tal om att man behövde en inomhusrink. Gå ut till folket med en insamlingskapmanj vetja! Såhär kunde det se ut:

SLOTTSKOGSHALLEN BEROR PÅ ER!
Insättningarna för ishallen har gått bra -
men slutspurten återstår!
Nu behövs därför krafttag från alla -
enskilda, organisationer och företag.

DET GÄLLER INTE ATT SKÄNKA PENGAR
bara att - lägga dem på >>is>>! Ni får tillbaks dem - med högsta bankränta dessutom! Skicka eller lämna kupongen hät nedan -
eller ring 17 00 50

Nej, jag tror jag förenar mig i pappskalleorkestern, eller nåt. Mot orkesterdiket, med språng!

orion: Jag har varit i Scandinavium och sett Frölunda, var där i år när dom mötte Timrå den 21/2 tror jag att det var x)..

« · 1046997 · »