lungan: Samuelssonär tänk för Sundsvall första året och Lander kommer nog göra allt för att få spela så mycket som möjligt, men vi kommer värva en center till då dom har sagt detta ett flertal gånger!
Det känns som Timrå har ett överflöd avv duktiga ytterforwards, detta då Axelsson Svensson och Sundh bör få spela i en andra kedja, för att få känna förtroende och utvecklas mera,
I och med att Jonte går in som center är laget spikat nu eller kommer det att värvas ytterliggare en center???
För Nu har vi ju 5 centrar
Bagarn Lill-Bagarn Lander Samuelsson Hedström
Ska Timrå försöka tjäna pengar på att inte ersätta Hahl och Regin över huvudtaget, kan denna drastiska åtgärd ha något med att man inte får pengar för Regin och där med inte har råd, utan att man budgeterat med att få 200' dollar, och nu när man inte får dessa så fallerar hela skiten?
Dags för Timrå att byta ut den ekonomiansvarige, han verkar inte vara ansvarstagande - om mitt resonemang stämmer!!!!
Uno Gordon: Jag är redan urless på att prata om karln. Han tillför Timrå IK 0% i år. Hade han varit kvar hade han varit ok som första center, nu är han inte kvar så nu är han precis som alla andra som lämmnat. Jag ser fram emot en ersättare och med det så har vi en fin trupp även i år.
73Sjöbba: Har man inte varit särskilt talför tidigare under sina två år bortsett intervjun han gav till Kattiz eller varit särskilt tjenis med fansen tidigare så är det enligt mitt tycke och värderingar direkt hånfullt att direkt efter man lämnat ett negativt besked till föreningen "tacka fansen". Vaddå tacka fansen? För vad? Hade han verkligen älskat oss så hade han kunnat visat det lite tidigare!
Nej det har varit mycket skitsnack och liten verkstad kring den där mannen. Jag är grymt besviken på hans villfarelser men skiter egentligen blankt i vart han fortsätter sin karriär då jag anser att han inte är oersättlig.
Nej att tacka för någonting i efterhand och inte ha en ärlig mening bakom är som att gråta när någon man avskytt i hela sitt liv har dött!
Uno Gordon: blev lite paff när han valde bort Timrå så tidigt, han har ju själv sagt att han trivs och så. Men som sagt låter ju rätt bullshit nu i efterhand
Jonte som center kan bli guld värt förresten. Jonte ska spela som han själv vill, och han har ju sagt att det ska bli skitkul att spela center, samtidigt får han lite mer ansvar och det mår han nog bra av också. Att han känner att föreningen och tränarna fortfarande tror på honom. Han blev ju sågad rätt rejält i knäskålarna förra säsongen, både på och utanför isen...
Snoop: I mina ögon är det helt okej. En kille som bara låtsas om är inget att ha. Känslorna för Timrå var bara ett spel för gallerierna för Ricky Halh.
Ambroo: Trevlig sommar på dig. Du vet ju allt.......så lite semester gör ju ingenting.
Hahl har inte signat för Columbus. Hedström kommer att spela med TIK i höst. Backlund blir kvar i minst två säsonger. Micke Andersson är vår nya sportchef. Skogs är klar och kontraktet är på två år. Skrbek är het, men definitivt inte hetast. Ambroo
Skarin: Jag gillar din attityd. Lagomt småkaxig men samtidigt en ödmjuk ton i dina inlägg.
Jag älskar också Timrå IK. Laget i mitt hjärta. Jag tror att årets uppsättning kommer att kunna prestera minst lika bra resultat i år som vi gjorde förra säsongen. Det är många lag som tappat spelare, liksom Timrå, och det är få lag som lyckats knyta upp nya och lika namnkunniga spelare till laget. Ryssland dammsuger marknaden på dussinspelare (spelare som var topp 5 i elitserien). Med facit i hand så ligger vi bra till, trots en skithall, trots förortssupportrar som ingen gillar, trots taskiga bussförbindelser, trots en organisation i avsaknad av Nubben. Listan kan göras lång...
Att hitta en riktigt namnkunnig center nu är som att leta efter en nål i en höstack. Med den uppställning vi har tror jag att vi inte behöver ha någon brådska. Vi har det som behövs för att åstadkomma det föreningen/supportrar/omgivning förväntar av oss. Låt oss sedan se vilken väg vi ska ta, när det nalkas slutspel.
Just nu känner jag mig lugn. Vi har ett lag som tar oss till slutspel, vi har ett lag som kan överaska oss där. Med ett par spetsar till - sent på säsongen kan vi mycket väl nå hela vägen fram.
Den hybris som råder nu talar mer i termer "vad händer i play off", än "hur tar vi oss vidare i slutspelet". Vi bör inte glömma bort att Timrå har ett av de mest namnkunniga spelare på isen 2008/09.
Centerrollen kommer att passa Jonte bra bara han är eeh... Jag menar blir mer aktiv i backcheckingen. Om han fortsätter glida hemåt kommer det nog inte gå så bra.
Uddan: Tror centerrollen kommer passa Jonte bra! Håller dock med om att det inte bör vara rollen som 1:e center, där hoppas jag på något riktigt toppnamn.
Skarin: Har också varit inne på det tidigare, Jonte som center. Tycker han har alla kvaliteter för det, det som borde förbättras är väl rakheten i spelet och tekningar, men det fixar sig nog bara han finslipar lite. Spännande.
JimmyH: Saxat ur Tomas Ros blogg (finns som länk här till höger):
"Om 18 dagar börjarRiku Hahls kontrakt att gälla med Frölunda. Många sömnlösa nätter för Frölunda-maffian med gudfadern Mats Ahdrian i spetsen."
Jag hade nog fått känslan att Nubben borde sitta i spetsen vad gäller den affären. Ja, för inbilla mig inte att Mats Ahdrian själv hade kunnat locka Riku Hahl till Frölunda. Det hade han väl redan misslyckats med ett par ggr. tidigare menar jag. Fast detta var ju pre-Nubben, dårå. Nu återstår det ju att se om Hahl får något NHL-kontrakt värt namnet. För lugnets skull hoppas jag förstås det.
Men det är bra Jimmy att du står på dig. Det gillar jag. Vi är tjuriga norrlänningar båda två ;)
Jag kan ju lova att jag inte bygger det jag antyder på lösa grunder. Det svär jag på. Du och jag har diskuterat Hahl och Nubben så mycket, så du vet ju vart jag står. Och jag står för allt, som sagt.
Det får bli min fina avslutning kring det här så länge.
Jag tycker Bagarn var den genomgående bästa spelaren förra säsongen för övrigt. Inte Hahl.
Fått Dagbladet än? Jag skrev att Hedström agerade center ganska tidigt in på säsongen och att han gjorde det sisådär... Nu verkar det bli verklighet. Hedström ska bli center på heltid. Fantastiskt ;)
Uno Gordon: Det enda jag minns av Boden-matchen var att det blev 5-5 trots att vi låg under med 5-3 med bara runt minuten kvar. En av de sämre matcherna den säsongen, eller ja hösten i alla fall.
Skarin: Nu tar du ord ur munnen på mig. Det är fult.
Jag vet inte varför Riku Hahl lämnar Timrå, jag trodde att han skulle bli kvar. Men nog är det så att Frölunda erbjuder honom något som känns bättre än det Timrå har erbjudit honom. Om det är mer i rena pengar eller inte kan jag inte svara på, det kan nog bara han själv och det där arslet svara på. Men jag kan lova att han kommer inte att tjäna mindre pengar i Frölunda än vad han har gjort här i två säsonger i Timrå som någon annan påstod här, något annat är inte rimligt. Du antyder att Nubben skulle vara av avgörande betydelse. Det kan tolkas på flera sätt. Klart är att han har viss betydelse eftersom han hade inside-information från sitt förra jobb som han kunde utnyttja.
Jag hör gärna otrevliga saker men jag ifrågasätter såklart alltid och får jag inte klarspråk tillbaka så blir det kategoriserat som "skitsnack". Det är väl liksom klart att jag blir irriterad då det skrivs negativa saker om Timrå IK på lösa grunder. Jag tillhör inte den pöbel som tar till sig allt de hör med övertygelse utan jag försöker alltid se till rimlighet och sanning i saker och ting. Det har inte alltid varit så men jag jobbar på det. Det är lätt att bli frestad av skvaller och myter.
Kent Norberg har betytt otroligt mycket för Timrå IK men han tillhör nu det förgågna och han har betett sig som ett arsel mot Timrå IK i och med värvningen av Hahl, den åsikten står fast. Hahl borde inte ens ha varit aktuell för Frölunda i min etiska värld. Riku Hahl är också det förgågna och även han var väldigt bra för Timrå IK den tid han valde att vara här. Bäste spelare förra säsongen till exempel. Men han kommer att bli en glömd spelare med tiden.
Nu har vi Linkan och Robban att sätta vårat hopp till för spelartruppen. Det känns än så länge bra.
Toppcentern kommer att bli den bästa möjliga. För pengar finns. Men innan vi vet vem det är så det omöjligt att spekulera i trolig placering. Många andra lag har tappat tycker jag dessutom.
Skarin: Hittade en gul och bleknad Dagbladet idag daterad 12 september 1998. Stod mycket komiska grejer i den vill jag lova. Bland annat att skadeläget växer i Timrå IK, som har tre träningsmatcher kvar innan seriepremiären hemma mot Boden. Jens Östling hade en inflammation, Manne Fredriksson känningar i en axel, Anders Nilsson hade problem med båtbenet i handen och skulle röntgas och undersökas, Frdrik Tideman var borta och Andreas "Pälsmössan" Carlsson en spricka i tummen och försedd med gips.
Vice lagkapten Mathias Bosson tycker att träningsmatchandet är för tufft och att antalet matcher är för många. "Jag hade gärna skippat genrepet mot Mora på tisdag" säger han till Dagbladet. Timrå åker på Norrlandsturné till Skellefteå och Luleå med 6 backar och 11 forwards. Med på resan finns även Timråjunioren Christian Söderström som gjort stor succé under försäsongen. Några fler juniorer blir det inte, säger tränaren Peo Larsson.
Skellefteå måste vi spänna musklerna emot och gläfsa tillbaka inför seriestarten, förkunnar Bosson. Men matchen mot Luleå blir enbart kul och avslappnande.
Kanslisten Patrik Svedlund blir farsa för första gången till Cassandra och är vigd på bild i tidningen.
Och Vänsterpartisten Christer Larsson har fått nog av Timråluften och lämnar alla sina politiska uppdrag inom kommunen och tar tåget till Älandsbro.
Och Magnus Henrysson flyttas ner på högerbacken hos Giffarna inför Norrlandsderbyt mot Umeå FC hemma i Idrottsparken. På topp återfinns evigt unge Leif "Foppa" Forsberg och Ante Yngvesson.
Och som avslutning tänkte jag ger er några frågor.
Hur slutade premiären mot Boden? Vem hängde 3 kassar för Boden? Och vad stod klockan på i den tredje perioden när Timrå gjorde sista målet?
JimmyH: Hehe. Bättre att chansa och antyda saker för att på så sätt ha ryggen fri om det skulle visa sig bara vara rent bullshit och INGEN som helst sanning alls, än att skriva detaljer in i minsta detalj. Hmmmmm, jo. Sedan är det ju upp till var och en att tolka om det bara är skitsnack eller inte. Däremot håller jag med om att det borde förekomma fler "jag tror" i inläggen. För det både ser och känns bättre, helt klart. Det måste jag jobba på, hehe.
Kevin O Shea: Det är väldigt mycket jag och Jimmy diskuterat kan jag säga. För att bara nämna ETT litet exempel. Ricky Halh.
JimmyH: Hahl lämnar Timrå bara för pengarnas skull. Skarin: Det kan du glömma.
Det som är otrevligt vill inte Jimmy höra talas om. Han anser att allt bara är skitsnack och tycker inte att det finns någonting ont att säga om klubben i sitt hjärta. Det är ganska irriterande.
Jag älskar Timrå IK lika mycket som Jimmy och skulle inte på något sätt göra något som skulle skada klubben. Men det går inte att hålla tyst om allt och det går framförallt inte att skriva om allt. "Men ge fasen i att hålla på med dina så kallade antydningar då för det är ju bara det du håller på med". Ja, ok då.
Sedan kan jag ju säga att jag helst av allt velat ha kvar Nubben. Att hålla på och kalla honom "arslet" hit och dit faller mig inte i smaken.
Kan ju vara kul att prata lite hockey också. Vad tror du, Jimmy? Hamnar vi topp 4? Skulle du bli nöjd om klubben endast värvade Frans Nielsen som ersättare för Hahl och Regin, eller någon annan AHL-center för den delen?
MorganaLefaey: I och för sej! Men jag skulle kunna tänka mej att Ottawa under andra omständigheter hade löst Regin med de kontraktsskrivna 200.00 dollarna, om inte NHL-organisationen satt stopp för dylika auktioner med att bestraffa lag som betalar för spelare. Genom att höja spelarens signeringsbonus, borde man komma runt detta. Vad sedan spelaren gör med "sina" pengar kan ju knappast NHL lägga sej i?
Kevin O Shea:Visst vore det ett enkelt sätt att göra det hela på. Men alla blir nog egentligen inte nöjda på med det. Ottawa får ju lägga ut 200.000 dollar som de anser att de inte behöver lägga ut. Även om det iofs är småpengar för dem.