Skarin: Read my lips... Jag argumenterar MOT dom som säger att Jonte kan ersätta Regin! Min politiska korrekthet säger att Hedström kan bli en bra förstecenter, men den som ersätter Regin måste vara en Joe Labero på isen! Peter Regin är en Joe Labero!
söderbergh: Vart tog du vägen ?? Undrar bara vad du har för komentarer till detta. Förutom att du tror att Percy fortfarande kommer att pumpa in pengar i klubben. Och att han bara lämnar ordförandeposten.
orion och Fet-Ecke: Tänk om man kunde ha samma krav som er. D.v.s. att sitta nöjd med Jonte som förstecenter i en nuvarande toppklubb som TIK. Nej, det scenariot tror jag inte en sekund på.
Tvåtallar: Hedström är ingen bättre center än Bagarn till att börja med. Och därför inte heller Regin. Däremot kan han mycket väl överraska oss alla under säsongens gång och det är väl det alla hoppas på. Helst av allt hade jag velat se en arg och grinig finne-i-röven-forward i Jonte. Men självklart kan det här bli bra också. Men vi skulle behöva någon form av powerforward också.
JimmyH: Nej, jag menar det. Det skulle vara en konstig lösning från våra sportchefer. Främst därför att Challe tänker skola om Jonte till center. Då känns det liksom som att det behövs någon utpräglad förstecenter med fina offensiva kvaliteter. Grattis iaf att du äntligen insett att Ricky inte går till VF för pengarnas skull ;) Frölunda blev ett ganska enkelt val för honom.
Pucken: Ja? Jonte körde centerspel som YTTER förra året och det var det som blev körigt, nu byggs ju kedjan runt honom. Jag tror Jonte kan klara sig lika bra som Regin om inte bättre.
Anonymous: Precis, brukar bli en del soloåkningar. Men det beror till största del på att dom andra inte hänger med. Tenkrat är fortfarande väldigt underskattad i elitserien p.ga han inte riktigt kom upp till 100% under grundserien. Han kan uträtta stordåd nästa säsong
lungan: Tenkrat behöver knappast hjälp med att komma igång. Han om någon arbetar ju hårt. Däremot så behöver han spela med en som är riktigt snabb på rören, inte många som hänger på Tenkrat, hoppas Vrana är snabb för då kan det bli riktigt bra.
Fet-Ecke: Hedström kommer att vara en bättre center än Regin Mest är jag nyfiken på Landers utveckling. Redan en av dom bästa tekarna i laget. Sedan kommer en förste center det har ju klubben gått ut med flera gånger.. Detta kommer att bli bra
Fet-Ecke: Jag tror säkert att Timrå har visat intresse för Petr Vrana.
Timrå har förmodligen visat intresse kring väldigt många centrar i NHL/AHL. Men jag tror inte att Timrå värvar Vrana som ersättare åt Riku Hahl. Jag har väldigt svårt att tro det. Då vet de något om honom som få andra vet.
Jag vet inte varför jag känner så här men jag skulle häldre vilja se Pyrret som center i stället för Jonte det skulle vara ett bättre allternativ i mina ögon:
Hedström - Pyörälä - Pärssinen Lehtonen - Jonsson
Tenkrat - Vrana - Hynning Skogs - Styf
Axelsson - J.Andersson - Sundh Lotvonen - Persson
Svensson - E.Andersson - Pääjärvi
Plus att vi har Lander,Smuelsson,Erixon och Moe kvar....
Skarin: Jag kan väl aldrig tänka mig att Timrå ersätter Riku Hahl med Petr Vrana. Jag har aldrig sett honom spela men jag kan inte se varför han ens skulle vara bättre än tex Frans Nielsen.
Nja, då tror jag nog att våra sportchefer hellre har lite is i magen och väntar en stund till.
Skarin: Det är väl inga superdefensiva pjäser det snackas om nej. Men det är väl framförallt målskyttet som måste förbättras? Timrå har alltid haft lite insläppta mål, men även lite gjorda. Vi har så bra defensiva pjäser annars så, tror inte heller att den där linen skulle göra bort sig helt i defensiv zon heller..
ralus: Tenkrat-Vrana-Hynning känns som en väldigt intressant kedja offensivt sätt, det håller jag med om. Men frågan är hur det står till med defensiven och balansen kring det.
I och med att Challe Berglund skolar om Jonte som center hade man väl större förhoppningar än ett namn som Petr Vrana. Om nu TIK värvar honom vill säga. Men det är väl som det är, antar jag. Marknaden verkar vara helt död.
Nu tror jag säkert att en ung kille som Vrana skulle kunna göra succé i elitserien, men jag ser gärna att man värvar en förstecenter med betydligt mer rutin hit till oss. Gärna någon utpräglad offensiv center.
Petr Vrana skulle i min bok vara en utmärkt ersättare till Peter Regin. Inte till Ricky Halh, även om han möjligtvis skulle visa sig vara lite bättre offensivt och framförallt snabbare än Ricky.
Berglund: Jag håller fullständigt med dig! Jag kände bara att jag var tvungen att reda ut begreppen med Sjöbba73. Klart som tusan att det hade varit ok och stabilt att ha honom kvar. Men nu när han självmant valt att lämna skutan så måste man ställa om kursen oh navigera rätt.
För det finns ju bara två alternativ egentligen, antingen lägger man sig platt ner och dör, eller så tar man det hela för vad det är och blickar framåt istället och ser möjligheterna!
lungan: Samuelssonär tänk för Sundsvall första året och Lander kommer nog göra allt för att få spela så mycket som möjligt, men vi kommer värva en center till då dom har sagt detta ett flertal gånger!
Det känns som Timrå har ett överflöd avv duktiga ytterforwards, detta då Axelsson Svensson och Sundh bör få spela i en andra kedja, för att få känna förtroende och utvecklas mera,
I och med att Jonte går in som center är laget spikat nu eller kommer det att värvas ytterliggare en center???
För Nu har vi ju 5 centrar
Bagarn Lill-Bagarn Lander Samuelsson Hedström
Ska Timrå försöka tjäna pengar på att inte ersätta Hahl och Regin över huvudtaget, kan denna drastiska åtgärd ha något med att man inte får pengar för Regin och där med inte har råd, utan att man budgeterat med att få 200' dollar, och nu när man inte får dessa så fallerar hela skiten?
Dags för Timrå att byta ut den ekonomiansvarige, han verkar inte vara ansvarstagande - om mitt resonemang stämmer!!!!
Uno Gordon: Jag är redan urless på att prata om karln. Han tillför Timrå IK 0% i år. Hade han varit kvar hade han varit ok som första center, nu är han inte kvar så nu är han precis som alla andra som lämmnat. Jag ser fram emot en ersättare och med det så har vi en fin trupp även i år.
73Sjöbba: Har man inte varit särskilt talför tidigare under sina två år bortsett intervjun han gav till Kattiz eller varit särskilt tjenis med fansen tidigare så är det enligt mitt tycke och värderingar direkt hånfullt att direkt efter man lämnat ett negativt besked till föreningen "tacka fansen". Vaddå tacka fansen? För vad? Hade han verkligen älskat oss så hade han kunnat visat det lite tidigare!
Nej det har varit mycket skitsnack och liten verkstad kring den där mannen. Jag är grymt besviken på hans villfarelser men skiter egentligen blankt i vart han fortsätter sin karriär då jag anser att han inte är oersättlig.
Nej att tacka för någonting i efterhand och inte ha en ärlig mening bakom är som att gråta när någon man avskytt i hela sitt liv har dött!
Uno Gordon: blev lite paff när han valde bort Timrå så tidigt, han har ju själv sagt att han trivs och så. Men som sagt låter ju rätt bullshit nu i efterhand
Jonte som center kan bli guld värt förresten. Jonte ska spela som han själv vill, och han har ju sagt att det ska bli skitkul att spela center, samtidigt får han lite mer ansvar och det mår han nog bra av också. Att han känner att föreningen och tränarna fortfarande tror på honom. Han blev ju sågad rätt rejält i knäskålarna förra säsongen, både på och utanför isen...
Snoop: I mina ögon är det helt okej. En kille som bara låtsas om är inget att ha. Känslorna för Timrå var bara ett spel för gallerierna för Ricky Halh.
Ambroo: Trevlig sommar på dig. Du vet ju allt.......så lite semester gör ju ingenting.
Hahl har inte signat för Columbus. Hedström kommer att spela med TIK i höst. Backlund blir kvar i minst två säsonger. Micke Andersson är vår nya sportchef. Skogs är klar och kontraktet är på två år. Skrbek är het, men definitivt inte hetast. Ambroo
Skarin: Jag gillar din attityd. Lagomt småkaxig men samtidigt en ödmjuk ton i dina inlägg.
Jag älskar också Timrå IK. Laget i mitt hjärta. Jag tror att årets uppsättning kommer att kunna prestera minst lika bra resultat i år som vi gjorde förra säsongen. Det är många lag som tappat spelare, liksom Timrå, och det är få lag som lyckats knyta upp nya och lika namnkunniga spelare till laget. Ryssland dammsuger marknaden på dussinspelare (spelare som var topp 5 i elitserien). Med facit i hand så ligger vi bra till, trots en skithall, trots förortssupportrar som ingen gillar, trots taskiga bussförbindelser, trots en organisation i avsaknad av Nubben. Listan kan göras lång...
Att hitta en riktigt namnkunnig center nu är som att leta efter en nål i en höstack. Med den uppställning vi har tror jag att vi inte behöver ha någon brådska. Vi har det som behövs för att åstadkomma det föreningen/supportrar/omgivning förväntar av oss. Låt oss sedan se vilken väg vi ska ta, när det nalkas slutspel.
Just nu känner jag mig lugn. Vi har ett lag som tar oss till slutspel, vi har ett lag som kan överaska oss där. Med ett par spetsar till - sent på säsongen kan vi mycket väl nå hela vägen fram.
Den hybris som råder nu talar mer i termer "vad händer i play off", än "hur tar vi oss vidare i slutspelet". Vi bör inte glömma bort att Timrå har ett av de mest namnkunniga spelare på isen 2008/09.
Centerrollen kommer att passa Jonte bra bara han är eeh... Jag menar blir mer aktiv i backcheckingen. Om han fortsätter glida hemåt kommer det nog inte gå så bra.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer
Jag argumenterar MOT dom som säger att Jonte kan ersätta Regin! Min politiska korrekthet säger att Hedström kan bli en bra förstecenter, men den som ersätter Regin måste vara en Joe Labero på isen!
Peter Regin är en Joe Labero!