1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610145 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Berglund: Du behöver inte vara orolig över att Wandell ska bli vår förstecentr, dom säger ju tydligt i dagbladet att dom har andra namn som dom diskuterar framför Wandell, men som Hamrin säger i bloggen så har dom väl lite krokar ute bara vilket är bra.

Berglund:
Det är nog Jonte som blev den dyre centerstjärnan, en jävligt bra lirare vad jag såg av Anaheims matcher förut. Han HAR rejält spelsinne. Nog är det en chansning att ha honom som center, men bättre än powerforward, för det är han inte ju knappast längre...

Om Tom Wandell är den kommande "stjärncentervärvningen" så blir jag lite missnöjd faktiskt.

Uddan: Hej har varit bort rest ett tag nu har det hänt något på spelarfronten några ryckten elr något annat...

Hörde där i mot om Wandell så det vet jag redan.

lechef: Han menar såklart att det är ett bättre odds på SSK ur spelsynpunkt. Han anser nog trots vad som står, åtminstone tolkar jag det som det, att SSK bör ligga nånstans där man satt oddset. Timrå, däremot, anser han nog inte ha så stor guldchans men att oddset där ligger på tok för lågt sett till den vad han förmodligen tror minimala guldchans laget har. Oddset på Timrå är därför alldeles för lågt för att det ens ska vara spelbart som ett kraftigt chanstips.

Hej och hå vad jag är pedagogisk! ;-)

"Södertälje känns som ett bra spel" säger tjock-Ros

Hur kan Södertälje vara en hetare guldkandidat än Timrå??

ralus: Så där skriver ju juornalister varje år om TIK så det är bara att ignorera. Hur rätt har de haft de senaste säsongerna???

Blizzard: Tomas Ros är ju den mest ignorante "sport"journalisten jag vet om iallafall. Sen håller han fram SSK för att dom är från sthlms-området. Om Timrå hade varit en stockholmsförort så hade det låtit annorlunda..

Blizzard: Japp, serien är redan klar. Inget snack, vi får med all säkerhet kvala. Dynggäng! Tips i premiären: Timrå IK - HV71 1-13.

Hahl Bundy: "7) Timrå
Ingen Norberg. Ingen lagkapten. Ingen Hahl. Inget lag"

....Roos

..Ja jävlar du om man inte har Norberg, då är timrå helt kasst enligt Roos "ingen lagkapten" ja de är ju ski svårt att fixa. "ingen Hahl" vem fan saknar honom? "inget lag" nähä dom andra 23 spelarna då?

Fan glömde att de var Hahl och Nubben som spela oss till semi...hur många ass hade nubben?

Uddan: Jo, det är faktist det.

Hahl Bundy: Haha den där karln alltså.

actionleif: inte denna säsong ialla fall..

actionleif: Apropå odds. Vårt odds är nog runt 50.00 om Roos fått välja.

Uddan: Jag tror det är större odds att vi ser honom i här iallafall.

actionleif: Du är för kul du..

Uddan: Då föredrar jag den där settergren eller vad han heter.. han i detroit.

Den här skulle va skoj att se i tikdressen!

I denna länk finns det potentiella spelare till Timrå...

Hahl Bundy: *skratt* ja precis hosta upp pengarna nu Nubben...

Uddan: Intressant att det bara är dom nya kontrahenterna VF o Timrå IK som är aktuella för Tom.
Jag sätter en peng på VF dom behöver lite mer folk. Agera Nubben! :)

orion: Hehe näe nu får du ta och kamma luggen om du säger att Jonte ska va i första kedjan som center.. Hamnar antingen i andra eller tredje.. Nu när Timrå ska köpa in en center så kollar man ju knappast på att sätta han i andra femman lr tredje.. De är för att axla Hahls mantel i första linan...De finns inge annat att tänka på..

Men allt kan ju hända.. Men jag har svårt att se de händer nu!

Skarin: Har Tom Wandell varit aktuell tidigare? Det har jag missat. Jag tycker han skulle passa in som den powerforward som du saknar om Jonte spelar center.

orion: Din politiska korrekthet, ja just det. För min del är Jonte väldigt, väldigt långt ifrån en förstecenter eftersom han först och främst inte är någon.

Hur som havre. Namnen avlöser varandra. Lionel Ritchie, Petr Vrana och nu den tidigare aktuelle Tom Wandell.

Skulle vara intressant att höra hur TIK tänker. Vem som ska ersätta vem etc, etc.

Skarin: Read my lips...
Jag argumenterar MOT dom som säger att Jonte kan ersätta Regin! Min politiska korrekthet säger att Hedström kan bli en bra förstecenter, men den som ersätter Regin måste vara en Joe Labero på isen!
Peter Regin är en Joe Labero!

söderbergh: Vart tog du vägen ??
Undrar bara vad du har för komentarer till detta.
Förutom att du tror att Percy fortfarande kommer att pumpa in pengar i klubben. Och att han bara lämnar ordförandeposten.

orion och Fet-Ecke: Tänk om man kunde ha samma krav som er. D.v.s. att sitta nöjd med Jonte som förstecenter i en nuvarande toppklubb som TIK.
Nej, det scenariot tror jag inte en sekund på.

Tvåtallar: Hedström är ingen bättre center än Bagarn till att börja med. Och därför inte heller Regin. Däremot kan han mycket väl överraska oss alla under säsongens gång och det är väl det alla hoppas på. Helst av allt hade jag velat se en arg och grinig finne-i-röven-forward i Jonte. Men självklart kan det här bli bra också. Men vi skulle behöva någon form av powerforward också.

JimmyH: Nej, jag menar det. Det skulle vara en konstig lösning från våra sportchefer. Främst därför att Challe tänker skola om Jonte till center. Då känns det liksom som att det behövs någon utpräglad förstecenter med fina offensiva kvaliteter.
Grattis iaf att du äntligen insett att Ricky inte går till VF för pengarnas skull ;) Frölunda blev ett ganska enkelt val för honom.

ralus: Regin är en trollkarl, Jonte kan bli en bra förstacenter, men Regin är magi!

Pucken: Ja? Jonte körde centerspel som YTTER förra året och det var det som blev körigt, nu byggs ju kedjan runt honom. Jag tror Jonte kan klara sig lika bra som Regin om inte bättre.

Pucken: Tänk vad mycket gladare vi ska bli i år då, när han äntligen får spela centerspel på en centerposition. Wow!

Tvåtallar:Hedström bättre än Regin,inte en chans.Jonte spelade ju center spel som ytter i förra säsongen.Och det gjorde väl ingen glad.

Tvåtallar: "Hedström kommer att vara en bättre center än Regin"
Nja, tillåt mig tveka!

Anonymous: Precis, brukar bli en del soloåkningar. Men det beror till största del på att dom andra inte hänger med. Tenkrat är fortfarande väldigt underskattad i elitserien p.ga han inte riktigt kom upp till 100% under grundserien. Han kan uträtta stordåd nästa säsong

lungan: Tenkrat behöver knappast hjälp med att komma igång. Han om någon arbetar ju hårt. Däremot så behöver han spela med en som är riktigt snabb på rören, inte många som hänger på Tenkrat, hoppas Vrana är snabb för då kan det bli riktigt bra.

Fet-Ecke: Hedström kommer att vara en bättre center än Regin
Mest är jag nyfiken på Landers utveckling. Redan en av dom bästa tekarna
i laget.
Sedan kommer en förste center det har ju klubben gått ut med flera gånger..
Detta kommer att bli bra

actionleif: Skulle inte Hedström kliva in som center? Tycker han duger som förstacenter!

Fet-Ecke: Undrar just hur många andracentrar vi ska ha ?
Ska vi värva en center så ska det ju vara en förstacenter.

JimmyH: Nä, inte som ersättare för Riku, men som andrecenter kanske?

Fet-Ecke: Jag tror säkert att Timrå har visat intresse för Petr Vrana.

Timrå har förmodligen visat intresse kring väldigt många centrar i NHL/AHL. Men jag tror inte att Timrå värvar Vrana som ersättare åt Riku Hahl. Jag har väldigt svårt att tro det. Då vet de något om honom som få andra vet.

Jag vet inte varför jag känner så här men jag skulle häldre vilja se Pyrret som center i stället för Jonte det skulle vara ett bättre allternativ i mina ögon:

Hedström - Pyörälä - Pärssinen
Lehtonen - Jonsson

Tenkrat - Vrana - Hynning
Skogs - Styf

Axelsson - J.Andersson - Sundh
Lotvonen - Persson

Svensson - E.Andersson - Pääjärvi

Plus att vi har Lander,Smuelsson,Erixon och Moe kvar....

JimmyH: Ingen rök utan eld! Varför skulle en bloggare i Brynäs nämna just Timrå och Skellefteå som de svenska klubbar som visat intresse för Vrana?

Skarin: Jag kan väl aldrig tänka mig att Timrå ersätter Riku Hahl med Petr Vrana. Jag har aldrig sett honom spela men jag kan inte se varför han ens skulle vara bättre än tex Frans Nielsen.

Nja, då tror jag nog att våra sportchefer hellre har lite is i magen och väntar en stund till.

Skarin: Det är väl inga superdefensiva pjäser det snackas om nej.
Men det är väl framförallt målskyttet som måste förbättras?
Timrå har alltid haft lite insläppta mål, men även lite gjorda.
Vi har så bra defensiva pjäser annars så, tror inte heller att den där linen skulle göra bort sig helt i defensiv zon heller..

Skarin: Vad spelar det för roll det är väll i anfallszonen som Tenkrat Vrana och Hynning ska vara, inte sant. Nej denna Vrana hoppas jag verkligen på.

Dessutom tror jag Tenkrat bli ännu bättre med en landsman, man brukar ju säga för att få igång en tjeck riktigt ordentligt behöver man två!

Vrana Till Timrå IK och laget är spikat, och vilket lag sen.

Vilket gäng vilket spel vilket underbart lag att skåda Timrå är.

ralus: Tenkrat-Vrana-Hynning känns som en väldigt intressant kedja offensivt sätt, det håller jag med om. Men frågan är hur det står till med defensiven och balansen kring det.

Skarin: Vrana är nog bättre än Hahl offensivt ja. och då är jag helnöjd om man skulle lyckas knyta upp honom

Pyörälä - Hedström - Pärssinen

Tenkrat - Vrana - Hynning

2 stycken riktigt högklassiga kedjor. Kanske elitseriens bästa andrakedja?

I och med att Challe Berglund skolar om Jonte som center hade man väl större förhoppningar än ett namn som Petr Vrana. Om nu TIK värvar honom vill säga. Men det är väl som det är, antar jag. Marknaden verkar vara helt död.

Nu tror jag säkert att en ung kille som Vrana skulle kunna göra succé i elitserien, men jag ser gärna att man värvar en förstecenter med betydligt mer rutin hit till oss. Gärna någon utpräglad offensiv center.

Petr Vrana skulle i min bok vara en utmärkt ersättare till Peter Regin. Inte till Ricky Halh, även om han möjligtvis skulle visa sig vara lite bättre offensivt och framförallt snabbare än Ricky.

Berglund: Jag håller fullständigt med dig! Jag kände bara att jag var tvungen att reda ut begreppen med Sjöbba73. Klart som tusan att det hade varit ok och stabilt att ha honom kvar. Men nu när han självmant valt att lämna skutan så måste man ställa om kursen oh navigera rätt.

För det finns ju bara två alternativ egentligen, antingen lägger man sig platt ner och dör, eller så tar man det hela för vad det är och blickar framåt istället och ser möjligheterna!

Jag har valt det sistnämnda!

Snoop: Petr Tenkrat var med i Tjeckiens inlinelag i VM i slovakien iaf, tänkte bara säga de.

pinus: vi är bättre än Skellefteå och Södertälje också enligt mig.

« · 1047420 · »