1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606445 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
söderbergh: Ahh...vår alldeles egna lilla Timråwannabe. Du är så gullig med din uppenbara kärlek till Norrland i allmänhet och Timrå i synnerhet. Bort med den falska blygsamheten bara och vissa ditt sanna jag!

Vilken tur att det finns riktiga hockeyklubbar med riktigt engagemang även under sommarmånaderna så att även sådana som du har någonstans att vistas. I Malmoe lär det vara sämre beställt med den varan....

Dunc: På de övriga, mindre frekventerade forumen surfar Timråsupportern Fet-Ecke runt och ser till att alla får svar ;)

Dunc@ Heart of hockey: Snälla Dunc, störst bara för att alla föreningar har egna sidor som få eller inga skriver på. Såvitt jag sett så är det väl Timrå byanät följda av Brynäs byanät som lever gott här. Modo forumet (Heart of Hockey)verkar mera upptaget av lokalpolitik än hockey.

Tvåtallar: Hehe, vad gäller Modo så är väl de mer kända än orten de kommer ifrån ;)

Men avseende Färjestad så kan du prata om Karlstadshockey utan att nån blir upprörd, när det gäller Frölunda är det lika okontroversiellt att prata om Göteborgshockeyn. Brynäs? vad är det? Nej skämt åsido så förknippas det med Gävle. Men Timrå, som jag förstått på ert forum är det väl som att svära i kyrkan att nämna er som Sundsvallshockeyn.
Du har ju redan fått en replik där på samma inlägg som jag nu besvarar av ChriZt3r @ Timrå

Gratis korvar, var har du fått det ifrån? Är du avundsjuk på någon?

Ambroo: Självklart ska du få ett nyanserat svar när du ställer en nyanserad fråga. Ordet degenererad använde jag i mitt genmäle till dig eftersom du på ditt sedvanligt tarvliga sätt antydde att Percy och hans advokat idkade sexuellt umgänge. Den som argumenterar med mig får svar på den nivå han själv befinner sig ;) Med det som svar i den delfrågan utgår jag från att du förstått ordvalet.

Och visst Ambroo, i hockeysverige idag känner folk till Matfors Beavers. Förlåt Timrå IK. Men i övrigt är Timrå inte så kännt vare sig i Sverige eller internationellt. Sundsvall klingar nog lite bättre där. Fråga en skåning eller smålänning som inte ser på hockey så vet de var Sundsvall ligger, men inte Timrå. På samma sätt som de vet var Umeå ligger men inte Vännäs. Och jag är inte förvånade om folk i din bygd vet var Malmö ligger men inte Vellinge.

Och Ambroo, om du för en gångs skull låter bli att stoppa huvudet i sanden och låter bli att okväda oliktänkande som du brukar. Visst ser du också att svensk ishockey förändras. Det är svårt att få tag på bra svenska spelare nu. Och det är svårt att få tag på bra utländska spelare med. Har inte du också märkt hur tyst överlag det är om bra övergångar. Imponerar Färjestads målvaktsvärvning (Divis)? Där har ni bättre ställt.

För att få bra spelare kommer det krävas pengar, mycket pengar. Antingen har man dem på banken, drar in stora sponsorer eller stor publik. Hur framtida ligor kommer se ut är det naturligtvis ingen som vet (Europeisk, Rysk, Nordisk eller Nationell). Men för att kunna dra in de pengar som krävs för att ha kunna bjuda på en bra ishockey krävs nog att man är kända utanför "hockeysverige" som du skriver. Timrå, Skellefteå, Luleå och Matfors är inte det. Tror inte ens att Sundsvall (som väl är störst i norrland?) skulle räcka till.

Och oavsett om du tror att Percy och hans advokat har något mer ihop än brottmål ;) och ishockey så tror jag att du lurar dig själv o du inte tror att Percy antingen direkt eller genom Arenabolaget kommer att sponsra MIF till framgång.

söderbergh: Apropå, byanät så är väl det som heter HS överlägset störst. Eller kanske det finns något större och bättre i Malmö med mera hockeysnackare.

Tvåtallar: Ett litet fel där bara. Timrå är inte Sundsvalls lag, Sundsvall har ett lag som heter Sundsvall.

söderbergh: Det härjas nog rätt friskt i bingen, men förmodligen så gör man det inte tillsammans.

Kan du förklara på ett klarsynt och nyanserat vis på varför vår förening degenererar och varför Timrå inte är ett känt namn ute i hockeysverige?

söderbergh: Det var mycket sannig i det där inlägget måste jag säga. :)

söderbergh: Jaha i och med det sista utomordenligt korkade inlägget .Behöver vi inte fundera på vem som finns bakom nicket
Det har inte slagit dig att det är samma förhållande i hela hockey sverige.
Brynäs = Gävle
MoDomsjö = Örnsköldsvik
Fjärjestad = Karlstad
Timrå = Sundsvall
Frölunda = Göteborg
Men det är väl för mycket begärt av en som mäter kvaliten på arenorna i hur mycket gratis korv man får

73Sjöbba: Tja, jag undrar själv varför jag svarar någon som likt en treåring hysteriskt rädd för en spindel ropar schas. Men jag ska göra det. För att egentligen råkar du beröra mitt huvudbudskap. Spelar ingen roll hur välskött föreningen är om kostnaderna för att driva en verksamhet är större än de möjliga intäkterna. Ni har en arena som tar 6000, orten Timrå är det få som vet ens var i h-vete den ligger. Krasst sett. Matfors likaså (jag vet nu för jag kollade på kartan). Jag fascineras av enfalden på detta forum. Budskapet "vi är Timrå och vi har alltid varit bäst och därför kommer vi fortsätta vara det" kväver tydligen allt sunt förnuft. Kalla kritiker för troll och okväda avvikande åsikter. Det inskränkta byatänkandet här får mig alltmer att tänka på John Boormans utmärkta film "Den sista färden".

För tror ni verkligen att Timrås gamla meriter kommer att locka stora hockeyspelare till en avkrok vid en pappersmassefabrik när en spelare som Jämtin får ett NHL kontrakt och spelare som ratats av andra elitserielag får feta kontrakt i andra ligor.
Svensk ishockey kommer förändras vare sig ni vill tro det eller ej. Precis som den berömda Svenska välfärden och sjukvården gjort det. Det är inte konstigt, det är en naturlig följd av hur vår omvärld förändras. Bra spelare kommer gå dit de får bra betalt och där de får en bra social miljö.

Lek med tanken att det lag du nämnde, Matfors, spelade i elitserien istället för Timrå. Tänk efter en stund. Hur tror du det namnet klingar för sponsorer och TV-publik? Liköping ja, Matfors nej. Timrå är ett precis lika menlöst namn. Byt namn till Sundsvall o flytta in i den stan så kanske folk vet varifrån ni kommer och kanske kan det locka någon extrasponsor. Men ni kommer få det tufft. Precis som Skellefteå och Luleå.

På frågan varför jag inte skriver i Malmöboken på Hockeysnack, den är väl inte känd som något stort Malmöforum precis. Vill jag diskutera med likasinnade vilket jag också gör sköter jag det på andra forum.
Hockeysnack är ju känt lite som TIK´s byanät ;)
Kan bara konstatera att xenofobin härjar friskt här

söderbergh: Ja, Malmö är ju väl skött förening med en kompetent styrelse. Men det är ju å andra sidan Matfors Beavers också.

Att man ens svarar på ett troll som dig får mig att tvivla på mig själv.
34 inlägg och inget i Malmöboken.

Schas nu!

Ambroo: "Att de idkar könsumgänge?"

Tja, man känner andra utifrån sig själv. Är det så det går till i TIK´s styrelse så förstår jag att er förening degenererar.

söderbergh: "Hej kompis. Percys advokat tar över som ordförande. Vad tror du? ;)"

Att de idkar könsumgänge?

Hahl Bundy: Humor är att han har glömt att nämna Bagarn. Sen kan jag inte få det till att Dennis Persson skulle bli aktuell för något landslag, om det nu inte handlar om nåt landslag för förstaårsseniorer.

Tvåtallar: "korpulent" - Smällfet för f..n. Var inte så försynt!

söderbergh:
Jag tror att varken mulitimiljonärer eller advokater, är rätt folk som ordföraden i en hockeyklubb.
Jag tror också att Percys affärer i klubben är så invecklade, att för honom är det perfekt att ha sin advokat där. Om han nu vill dra sig ur.
Jag tror att Malmö griper sista halmstrået till sin inkomstkälla och går med på att ha en advokat som ordförande.
Dessutom så tror jag att söderbergh, och en korpulent korvätande hockeybloggare är samma person

Jacksson 71: Nej inte de..Dom har semester nu.. :)

söderbergh: Ta en valium eller kanske 52 st. och gå och lägg dig i si sådär 3 år nu! Hörs om 3 år??

Uddan: Skrivkunnighet är bra att ha!
Läskunnighet och läsförståelse är heller inte dumt!
Åsså en liten feeling för ironi, det behöver uppenbarligen Skarin också odla!

Steffe: Finns en hel del intressanta namn på Free Agents listan som borde kunna vara möjliga, då de nog passerat zenith, och inte gjorde speciellt många framträdanden i NHL denna säsong. Dessutom många av dem centrar.

Per HApps: Humor på högsta nivå? I Timrå kanske ;)

Icing-Ove: "Nog är det en chansning att ha honom som center, men bättre än powerforward, för det är han inte ju knappast längre..."

Du var minsann ett riktigt norrländskt språkgeni ;)

Här får man sina fördomar om norrlänningar bekräftade ;)

Tvåtallar: Hej kompis. Percys advokat tar över som ordförande. Vad tror du? ;)

Hahl Bundy:
" farmarlaget Sundsvall också är med i SCA."

Det är humor på högsta nivå, hehe.....

Roos blogg här bredvid är väldigt intressant.

Vi kan ha mer än 11 spelare borta på landslagsuppdrag under SCA-cupen om det vill sig illa.

Det är humor!

Berglund: Du behöver inte vara orolig över att Wandell ska bli vår förstecentr, dom säger ju tydligt i dagbladet att dom har andra namn som dom diskuterar framför Wandell, men som Hamrin säger i bloggen så har dom väl lite krokar ute bara vilket är bra.

Berglund:
Det är nog Jonte som blev den dyre centerstjärnan, en jävligt bra lirare vad jag såg av Anaheims matcher förut. Han HAR rejält spelsinne. Nog är det en chansning att ha honom som center, men bättre än powerforward, för det är han inte ju knappast längre...

Om Tom Wandell är den kommande "stjärncentervärvningen" så blir jag lite missnöjd faktiskt.

Uddan: Hej har varit bort rest ett tag nu har det hänt något på spelarfronten några ryckten elr något annat...

Hörde där i mot om Wandell så det vet jag redan.

lechef: Han menar såklart att det är ett bättre odds på SSK ur spelsynpunkt. Han anser nog trots vad som står, åtminstone tolkar jag det som det, att SSK bör ligga nånstans där man satt oddset. Timrå, däremot, anser han nog inte ha så stor guldchans men att oddset där ligger på tok för lågt sett till den vad han förmodligen tror minimala guldchans laget har. Oddset på Timrå är därför alldeles för lågt för att det ens ska vara spelbart som ett kraftigt chanstips.

Hej och hå vad jag är pedagogisk! ;-)

"Södertälje känns som ett bra spel" säger tjock-Ros

Hur kan Södertälje vara en hetare guldkandidat än Timrå??

ralus: Så där skriver ju juornalister varje år om TIK så det är bara att ignorera. Hur rätt har de haft de senaste säsongerna???

Blizzard: Tomas Ros är ju den mest ignorante "sport"journalisten jag vet om iallafall. Sen håller han fram SSK för att dom är från sthlms-området. Om Timrå hade varit en stockholmsförort så hade det låtit annorlunda..

Blizzard: Japp, serien är redan klar. Inget snack, vi får med all säkerhet kvala. Dynggäng! Tips i premiären: Timrå IK - HV71 1-13.

Hahl Bundy: "7) Timrå
Ingen Norberg. Ingen lagkapten. Ingen Hahl. Inget lag"

....Roos

..Ja jävlar du om man inte har Norberg, då är timrå helt kasst enligt Roos "ingen lagkapten" ja de är ju ski svårt att fixa. "ingen Hahl" vem fan saknar honom? "inget lag" nähä dom andra 23 spelarna då?

Fan glömde att de var Hahl och Nubben som spela oss till semi...hur många ass hade nubben?

Uddan: Jo, det är faktist det.

Hahl Bundy: Haha den där karln alltså.

actionleif: inte denna säsong ialla fall..

actionleif: Apropå odds. Vårt odds är nog runt 50.00 om Roos fått välja.

Uddan: Jag tror det är större odds att vi ser honom i här iallafall.

actionleif: Du är för kul du..

Uddan: Då föredrar jag den där settergren eller vad han heter.. han i detroit.

Den här skulle va skoj att se i tikdressen!

I denna länk finns det potentiella spelare till Timrå...

Hahl Bundy: *skratt* ja precis hosta upp pengarna nu Nubben...

Uddan: Intressant att det bara är dom nya kontrahenterna VF o Timrå IK som är aktuella för Tom.
Jag sätter en peng på VF dom behöver lite mer folk. Agera Nubben! :)

orion: Hehe näe nu får du ta och kamma luggen om du säger att Jonte ska va i första kedjan som center.. Hamnar antingen i andra eller tredje.. Nu när Timrå ska köpa in en center så kollar man ju knappast på att sätta han i andra femman lr tredje.. De är för att axla Hahls mantel i första linan...De finns inge annat att tänka på..

Men allt kan ju hända.. Men jag har svårt att se de händer nu!

Skarin: Har Tom Wandell varit aktuell tidigare? Det har jag missat. Jag tycker han skulle passa in som den powerforward som du saknar om Jonte spelar center.

orion: Din politiska korrekthet, ja just det. För min del är Jonte väldigt, väldigt långt ifrån en förstecenter eftersom han först och främst inte är någon.

Hur som havre. Namnen avlöser varandra. Lionel Ritchie, Petr Vrana och nu den tidigare aktuelle Tom Wandell.

Skulle vara intressant att höra hur TIK tänker. Vem som ska ersätta vem etc, etc.

« · 1047596 · »