Ambroo: Låt oss säga, I´ve been here before. Jag vet vem du är och du borde veta vem jag är även om jag inte använder samma nick(jag är inte fullt så egocentrisk som du)
söderbergh: Jaså du tycker det? Hur är det egentligen ställt med förmågan att tyda text? Det är väl först nu man är lagom allvarlig i bemötandet med dig. Nubben är en mycket bra sportchef, fast kanske inte så stor som hans namn har blivit. Han har gjort en hel del, men han har inte byggt Timrå med sina bara händer som många gör gällande och verkar tro. Den draghjälp han fått på vägen har varit väldigt betydande för hans position idag och utan den/de så hade han aldrig varit den han är.
73Sjöbba: "TRL: Nu har argumenten verkligen sinat, nu är det bara personangrepp, ordet patetisk och mycket ordbajs från den där kisen som håller på Rögles farmarlag."
Ambroo: Nejdå, det verkar mer vara du som kört fast i samma race som du gjort sedan jag första gången läste något du skrivit. Som skribent måste jag säga att ditt självförtroende alltid varit betydligt bättre än dina undermåliga alster. Visst är Nubben en bra sportchef? ;)
TRL: Nu har argumenten verkligen sinat, nu är det bara personangrepp, ordet patetisk och mycket ordbajs från den där kisen som håller på Rögles farmarlag.
Frella: Inte mig emot, men samtidigt så tycker jag att det vore spännande att se Jonte i den rollen. Kanske har man ändrat sig, kanske inte. Hur som helst så skulle det med två centrars intåg bli ett överflöd...
söderbergh: Det där var ju faktiskt riktigt duktigt av dig. Tog det slut på argumenten nu, eller orkar du inte älta vidare med samma, samma och åter samma?
Ambroo: Ser i dagbladet att man kan tänka sig två centrar ändå om priset är det rätta. Tyder detta på att man väljer att plocka in Wandell eller liknande som ersättare för Regin?
söderbergh: Malmö kommer aldrig mer komma tillbaka till Elitserien... Läste i Sportbladet att Percy har klivit åt sidan med sin feta börs nu. Vart ska då stålarna komma från? Utan Percy är inte Malmö ett skit... dessutom saknas kulturen och den är viktig. Rögle har ju till och med tagit över tronen och är kungen av skåne nu, inte sant?
söderbergh: Nu var du duktig som tappade fästet så totalt. Jag har bara väntat. Du var lite rolig i början, men nu är du bara patetisk...
För att vara lite allvarlig;
TIK är närmare ett SM-guld än vad MIF är eliten och kommer så att vara även i framtiden. Arenan i Timrå kommer att räcka gott och väl i en fem-sex säsonger till och allra helst med tanke på den utbyggnad som kommer att vara klar lagom till säs. 09/10. Namnet Timrå IK kommer också att överleva och stärkas betydligt. Klubben har visioner och bygger inga luftslott likt Percys. Tittar man närmare till det sportsliga så börjar pusselbitarna verkligen att falla på plats och det enda som saknas nu är en center av rang. Utöver det så ser det mycket bra ut. Målvaktssidan håller hög klass och backbeståndet ser bättre ut än ifjol då det endast räckte till semi. Fowardssidan behöver knappt nåt omdöme då den fortfarande tillhör den klart bredaste och spetsigaste i hockeysverige.
Spelar Bosson, Cassel och Matthiasson fortfarande kvar i Mif? Trodde faktiskt att Chrippe också skulle hamna i samma hål med orimligt hög lön. Percys stålar måste verkligen börja sina.
Det är väl den vägen de avdankade går, Ryssland eller MIF.
Ambroo: Är inte det ert problem? Att ni sitter med tredje och fjärdecentrar bara. Och hur var det, nu skulle ni utbilda en skadebenägen grinder till första center. Muahahahaha
Ambroo: Lite imponerad blir jag faktiskt över att ni är så företagsamma att ni gitter fuska tiller mer. Kanske finns hopp för er om ni istället nyttjar energin till att skaffa er ett arbete och ett liv och inse att Timrå inom 5 år spelar i samma serie som Matfors. Utan minsta gnutta hopp att nå högre.
söderbergh: Klockrent svar, verkligen! Weinis-light kommer aldrig att lämna Skåne och han har heller inte varit påtänkt för TIK. Vi har redan ett par tredje/fjärdecentrar.
73Sjöbba: Egoboy i egen hög person? Att posta ett inlägg med sitt eget nick som enda text är väl bland det bonnigaste jag sett. Men å andra sidan har jag kanske haft för höga förväntningar när jag trodde ni kunde snacka hockey på det här forumet ;)
söderbergh: Självklart förstår man Regin, men jag är faktiskt förvånad över att också du gör det... När man utbildats till en fullfjädrad hockeyartist så är det naturliga steget att försöka slå sig in i NHL, eller hur var det nu Calle Söderberg tänkte?
Ambroo: Yo Ambroo, och killarna i filmen är normala Timrågrabbar ;) Fan så skönt att ha flyttat över till rätt sida sundet ha ha ha ha Vad ska ni göra när socialbidragen tar slut
söderbergh: Jag tillhör dom som vill att Timrå skall bygga nytt inne i Sundsvall för att locka mer publik. Men Timrå är ju stenhårt förknippat med nånting - nämligen sin hockey, till skillnad från Vännäs och allt möjligt du nu jämför med. Hockeylaget Timrå IK sätter Timrå på kartan.
Håller med dig om att man måste utöka för att hänga med nu då ryska ligan dammsuger upp allt som NHL inte tar. Därför vill jag ha en arena i Sundsvall, däremot lägger du fram dina åsikter på ett väldigt provocerande sätt. Du försöker håna Timrå och Norrland överhuvudtaget istället för att hålla dig till en vanlig diskussion. Riktigt allt handlar inte om pengar, även om mycket gör det (rögle i elitserien, malmö i allsvenskan?)
El_loco: Bergfors har ju kört fast lite så han dyker nog säkert upp i es snart och jag ser honom gärna i TIK, han är ju dessutom högerskytt vilket alltid är intressant.
Inte så mycket silly season i den här tråden just nu. JAg hittade i alla fall detta om Timrå i DNs hockeyblogg
Nu är det väl bara en tidsfråga innan Nicklas Bergfors dyker upp som ett rykte till Timrå. Han har ryktats vara på väg dit tidigare år. Nu har han varit i Nordamerika under en tid och inte riktigt lyckats. Kanske återvänder han till elitserien snart och då kanske Timrå är ett hett alt.
mikenomad: He he, den var lustig. Nejdå herr Nomad, du behöver inte vara orolig för att det talade ordet är något handikapp för mig. Förutom flytande skånska och danska ingår det i mitt jobb att kommunicera på ett flertal andra språk både skriftligt och muntligt. Svenska är ett av dem ;)
Pöjkar pöjkar! såna här begåvade individer som söderbergh klarar vi oss bra utan. han vill ju bara provocera och det lyckas han ju med,enda sättet att bli av med sådant skräp är utfrysning,vi ger faan i att besvara hans inlägg
han kommer säkert att försöka ändå,men det är bara att ge han kalla handen oavsett vad han skriver.
söderbergh: Ser att du längre ner kommenterat någon skribents sätt att skriva och inser att man säkerligen är ute på hal is. Finns väl mängder att hitta hos mig antar jag, ser att det bl.a. smög sig in två "även" i en och samma mening i förra inlägget.
Kan tänka mig att du har omfattande träning bakom dig och att det skrivna ordet måste vara en välsignelse för dig....Att göra sig förstådd genom att prata måste vara hart när omöjligt för dig och dina skånevänner.
söderbergh: Sundsvalls stad i all ära, men kända för sin hockey det kommer stan aldrig att bli. Där är väl Gatufesten som pågår i nuläget det som folk runt om i vårt avlånga land känner till. Möjligen Kjell Lönnå, men då kanske mer för den äldre och mer sångintresserade publiken. Nämner man var man kommer från när man är ute och reser så kan du ge dig på att folk då möjligen inte kan sätta ut Timrå på kartan, men kommentaren "- Är det inte där dom spelar hockey?", är inte alls ovanlig. Så nog har Timrå märkt ut sig själva på något sätt alltid. Om det är bra eller dåliga skäl till detta kvittar väl egentligen vilket, huvudsaken är väl att man syns och hörs. Att man då gjort sig kända som en kommun där man gillar hockey stämmer isåfall rätt bra in med bilden man får av de spelare som kommer hit där det mesta funkar mer än tillfredsställande, trots "bristen" på en ny och lyxig arena, t.ex.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer