1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606402 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Jo så sant..Men pengar finns de..Sen så kommer ju Timrå till slutspel och där kan allt hända.. Men nog finns de nån/några kanadicker kvar.. :)

Uddan: Jag vettefan. Marknaden börjar bli relativt urvattnad och av de som är/blir lediga så kommer det att vara grym huggsexa om.

250kg kärlek: Tja, 3 miljoner per säsong står det på andra ställen också. Tycker också att det låter i minsta laget, men jag antar att det inte kan handla om nåt enväga, fast varför då skriva fyra?

Ambroo: Hur ska man tolka Nielsens kontrakt. Värt 2,1 miljoner dollar under en 4- års period.
Någon med kunskap får gärna berätta vad det innebär. Om det är som jag tror låter det inte speciellt märkvärdigt.

Ambroo: Ja precis.. Inge illa menat till honom som person.. Men de finns bättre spelare..

Uddan: Ja verkligen, och allra helst med tanke på att det finns så mycket bättre kvar därute...

Paddan: Skönt då slipper vi honom.. :)

Dunc: Om ni eventuellt hade hoppats på Frans Nielsen till kommande säsong så kan ni sluta hoppas. Han har skrivit ett fyraårigt kontrakt med New York Islanders.

Jacksson 71: Fattar inte varför man placerar en av Sveriges absolut bästa centerforward i 3:e formationen. För mig spelar han i 1:a formation i vilket annat ES-lag som hellst. Enda undantag möjligen HV o Frölunda,

Jensen_12: Det är nog stor risk att det blir så om Wandell skulle skriva på...
Jag hoppas endå på att man kan i alla fall testa Jonte som center och sen lägga pengar på någon (superstar) center jag skulle helst vilja se en finne som man kan sätta in mellan Timo och Mika.
Det skulle bli riktigt lovande om vi kan få in den där super center och jonte som center ja... det kanske kan bli en ny Regin.
Men hur som helst är han en riktigt bra hockey spelare och hans spelstil just nu bygger ju på att han vill ha pucken och det har jag inget i mot eftersom han är bra med pucken men om han ska ha mycket puck så ska han vara center i mina ögon.
Det är se ju faktiskt riktigt bra ut om det blir så här då...

Första:
VF Pärssinen
C Super finnen
HF Pyörälä

Andra:
VF Hynning
C Jonte
HF Tenkrat

Tredje:
VF Sundh
C Bagarn
HF Axelsson

Fjärde:
VF Svensson
C Mini-Bagarn
HF Samuelsson/Pääjärvi

Skarin: lika bra då han älskar att ha pucken hela tiden

Skarin: Om Wandell är klar, så är jag ganska säker på att det blir en center till. Förmodligen bara snäppet bättre än Wandell. Jag tror inte man har pengar till en "monstercenter" om man köpt Wandell. Kanske blir Nielsen och Wandell?

berra: Vem har sagt att det är 100% klart att Jonte ska spela center?

Skarin: du glömde jonte den nya centern

Ny center (landslagscenter med fina offensiva kvaliteter)
Bagarn
Wandell
Lill-Erik

Det är ingen tokig centeruppsättning. Om det nu blir så.

Dragan 2k: Jo, visst har folk gjort det. Hoppas att han inser att han redan har tröttnat och ritar på ett kontrakt för oss.

Hoppas går ju. Men jag är rädd att det trots allt blir en chansvärvning ala amerikan eller tjeck. Dock bara en känsla jag har.

Kerstin_k: Han skrev visst på ett 3 års entry level contract 1:e juni 2007 med Chicago. Samtidigt har han inte fått en vettig chans i Chicagos lag och harvat i det glamorösa Rockford i AHL. Folk har tröttnat för mindre.

Dragan 2k: Eller varför inte problem med AC-leden eller lilltån.

Dragan 2k: Kontiola - ja tack! Tyckte att han lät spännande redan när han nämndes första gången. Så, absolut det blir bra nu också :)

Dragan 2k: Jag lägger nog en liten peng på den killen också, skulle gärna vilja att han spelar för Timrå.

Jimmy: Ok, det förklarar ju saken. Tack för att klargjorde mitt huvudbry.

Skarin: Han kanske har fått en släng av feber när matcherna i Medelpad spelas?

Dragan 2k: Han är inte dum. Dessutom vore det trevligt för Hahl att få möta ännu en landsman när han kommer hit på besök.

Kerstin_k: Undrar om det inte är Kontiola som är ert huvudspår.Han har producerar riktigt bra och så vitt jag minns var han aktuell för er tidigare i någon kvällsblaska - alltså tidigare säsonger. Han är ej kontrakterad i nuläget vad jag kan se i alla fall.

Snoop: Skönt att höra. Och precis som du säger har vi ett riktigt bra lag så det borde inte vara alltför svårt att locka hit en stjärna.

Jag har hela tiden räknat med ett stjärnnamn och det finns som sagt inte någon anledning att ändra på det.

Snoop: Hoppas att din morbro har rätt. Känns lite magplask om Wandell eller Nielsen skulle bli våra värvningar :/

Skarin: Har min morbror som jobbar i Timrå IK och han säger att dom har något bra på gång, och med spelare som Tenkrat,Pyörälä,Hynning,Pärssinen,Hedström,Lehtonen och Skogs då blir de inte svårare att få hit en bra center, sen är vi ett semifinallag så jag litar på att Timrå får hit en bra center.

Snoop: Härligt. Hört något rykte? Känns ju som att varken Nielsen eller Wandell inte direkt är någon förstecenter i en toppklubb.

Cartman: Jag ser att det står UFA men jag läser på sista raden. Nashville 08/09 torde väl innebära ett kontrakt annars har jag missförstått sidan.

T T: Är han inte free agent?

Cartman: Skulle vara kul med Zäta som center också. Ska du leta spelare så kan du väl åtminstone försöka länka till någon som inte har NHL-kontrakt.

Skulle vara kul att se denna som första back bredvid Mikko

Cartman: Kontiola skulle vara en grymm värvning, en högerfattad center med utmärkta passningar, skulle han spel i Timrå skulle vi glömma Riku snabbt.

Mackelito: Kontiola mella Mika och timo;)

Mackelito: Bara det kommer en ny center så. Jag tycker att värvandet av en sådan dragit ut på tiden så mycket att mina farhågor säger mig att det inte kommer tillkomma någon center.

Om vi slipper Nielsen och Wandell tar jag gärna någon av dessa AHL Centrar.

Pascal Pelletier
www.eliteprospects.com/player.php?player=11731

Martin St Pierre
www.eliteprospects.com/player.php?player=10668

Tomas Plihal
www.eliteprospects.com/player.php?player=8584

Jakub Petruzalek - Aningen ung men har ju vart i usa i fyra år.
www.eliteprospects.com/player.php?player=9617

Petri Kontiola
www.eliteprospects.com/player.php?player=4281

Alexandre Giroux
www.eliteprospects.com/player.php?player=7963

+++ Många måånga fler ,så det finns att välja och vraka mellan...

Vad tror ni om Tomas Plihal då ?

Vore inte det ngt för oss.

Sen undrar man ju hur det ligger till med:

Ryan Vesce
Martin St.Pierre
Mike Bishai

Nån som vet nåt ?

timraw: Var ju inte helt oväntat:(

hehe Martin St.Pierre i Sverige, ja drömma kan man ju iaf.

lungan: Byt plats på 1 & 2 så har du mitt.

Någon av dessa fyra centrar måste bara hamna i Timrå till nästa säsong.

Mitt första val är och varför han hamnar för Pierre beror på att han är Rightskytt.
1. Ryan Vesce - 07/08 26mål 18 assist 44poäng SM-Liiga

Mitt andra val är
2. Martin St. Pierre 07/08 21mål 67 assist 88poäng AHL

Mitt tredje val är
3. Frans Nielsen 07/08 2mål 1 assist 3 poäng NHL
07/08 10mål 28 assist 38 poäng AHL

Mitt fjärde val är
4. Tom Wandell 07/08 10mål 9assist 19poäng AHL

Snoop: vet inte om det betyder så mycket.. Men Frans Nielsens flickvän var i Sundsvall häromdagen iallafall

Nu vill jag att Timrå värvar en bra center snart.

diffe: ja kanske det.. men han har gett modo så mycket redan.. vad tror du om fflytten av eon till sundsvall då... det är väl ett måste om vi ska ha en chans att hänga med i toppen på sikt ... det här går ju inte... vi lever ju på 2000 talet

superfalle: tror inte att det är pengar som styr, men han borde bjuda Modo på en sista säsong medans han kan stå i grillorna
det kan ju bli några matcher i alla fall

diffe: fast lite håller jag med dej.. det kan jag väl erkänna.. men frågan var om forsberg var penga kåt eller inte... jag tror inte det är pengarna som gör att han vill spela i nhl... han har nog så han klarar sej.... eller vad tror du?.... diffe ....

diffe: absölut... jag vet att du tycker så... och jag vet att du är helt låst i din uppfattning.... din stackare.....

Snoop: Frågan är dock om han klarar av omställningen till att kunna spela i ES!

Jensen_12: Bra värvning helt klart, kul med NHL spelare i es.

« · 1049952 · »