250kg kärlek: Tja, 3 miljoner per säsong står det på andra ställen också. Tycker också att det låter i minsta laget, men jag antar att det inte kan handla om nåt enväga, fast varför då skriva fyra?
Ambroo: Hur ska man tolka Nielsens kontrakt. Värt 2,1 miljoner dollar under en 4- års period. Någon med kunskap får gärna berätta vad det innebär. Om det är som jag tror låter det inte speciellt märkvärdigt.
Dunc: Om ni eventuellt hade hoppats på Frans Nielsen till kommande säsong så kan ni sluta hoppas. Han har skrivit ett fyraårigt kontrakt med New York Islanders.
Jacksson 71: Fattar inte varför man placerar en av Sveriges absolut bästa centerforward i 3:e formationen. För mig spelar han i 1:a formation i vilket annat ES-lag som hellst. Enda undantag möjligen HV o Frölunda,
Jensen_12: Det är nog stor risk att det blir så om Wandell skulle skriva på... Jag hoppas endå på att man kan i alla fall testa Jonte som center och sen lägga pengar på någon (superstar) center jag skulle helst vilja se en finne som man kan sätta in mellan Timo och Mika. Det skulle bli riktigt lovande om vi kan få in den där super center och jonte som center ja... det kanske kan bli en ny Regin. Men hur som helst är han en riktigt bra hockey spelare och hans spelstil just nu bygger ju på att han vill ha pucken och det har jag inget i mot eftersom han är bra med pucken men om han ska ha mycket puck så ska han vara center i mina ögon. Det är se ju faktiskt riktigt bra ut om det blir så här då...
Första: VF Pärssinen C Super finnen HF Pyörälä
Andra: VF Hynning C Jonte HF Tenkrat
Tredje: VF Sundh C Bagarn HF Axelsson
Fjärde: VF Svensson C Mini-Bagarn HF Samuelsson/Pääjärvi
Skarin: Om Wandell är klar, så är jag ganska säker på att det blir en center till. Förmodligen bara snäppet bättre än Wandell. Jag tror inte man har pengar till en "monstercenter" om man köpt Wandell. Kanske blir Nielsen och Wandell?
Kerstin_k: Han skrev visst på ett 3 års entry level contract 1:e juni 2007 med Chicago. Samtidigt har han inte fått en vettig chans i Chicagos lag och harvat i det glamorösa Rockford i AHL. Folk har tröttnat för mindre.
Kerstin_k: Undrar om det inte är Kontiola som är ert huvudspår.Han har producerar riktigt bra och så vitt jag minns var han aktuell för er tidigare i någon kvällsblaska - alltså tidigare säsonger. Han är ej kontrakterad i nuläget vad jag kan se i alla fall.
Skarin: Har min morbror som jobbar i Timrå IK och han säger att dom har något bra på gång, och med spelare som Tenkrat,Pyörälä,Hynning,Pärssinen,Hedström,Lehtonen och Skogs då blir de inte svårare att få hit en bra center, sen är vi ett semifinallag så jag litar på att Timrå får hit en bra center.
Mackelito: Bara det kommer en ny center så. Jag tycker att värvandet av en sådan dragit ut på tiden så mycket att mina farhågor säger mig att det inte kommer tillkomma någon center.
diffe: ja kanske det.. men han har gett modo så mycket redan.. vad tror du om fflytten av eon till sundsvall då... det är väl ett måste om vi ska ha en chans att hänga med i toppen på sikt ... det här går ju inte... vi lever ju på 2000 talet
superfalle: tror inte att det är pengar som styr, men han borde bjuda Modo på en sista säsong medans han kan stå i grillorna det kan ju bli några matcher i alla fall
diffe: fast lite håller jag med dej.. det kan jag väl erkänna.. men frågan var om forsberg var penga kåt eller inte... jag tror inte det är pengarna som gör att han vill spela i nhl... han har nog så han klarar sej.... eller vad tror du?.... diffe ....
X-Län: Visst att OJ hade stora brister som coach men han hade ju i alla fall visioner om att klubben skulle släppa sin losermentalitet att vara nöjda med att vara en liten klubb och ta steg framåt. Även Kapanen andades framåtanda, han ... | Läs mer