250kg kärlek: Jag visste inte att dom inom Timrå kände sånt agg mot nubben, trodde mest de var vi supportrar som kände så, sen tror jag inte nubben vill eller hade tänkt komma tillbaka hit nå mer endå :/
Jacksson 71: Fick inga namn men dom kommer vänta tills alla valt i NHL som jag förstog.. Därför sa Stefan att de kan bli grisen i säcken.. Men dom kollar även mot finland för dom har visats bra för Timrå genom åren sa han med ett skratt..
Snoop: Vad är det som framkommit mer än det vi redan vet som får dig att tända på alla cylindrar? Inga direkta nyheter direkt. Att Nubben diskuterat med fler spelare, förutom Hahl, känns inte direkt oväntat. Jag har också väldigt svårt att tro hur Nubben ens tänker i banor som att en vacker dag återkomma till Timrå IK. Han har gjort sitt i föreningen. Det tror jag t.o.m. Nubben inser efter det som skett.
Uddan: Men asså grejjen är ju den att hade saker o ting hanterats så här i den Nationala Hockey Ligan, då jävlar hade dom inte kommit undan iaf, man vill ju bara slå nubben just nu :/
Uddan: Kommer du ihåg hur en del har skrivit om Nubben under hans år i föreningen? "In Nubben we trust". Undrar om Nubben någonsin får uppleva samma glädje, eller känsla i något annat lag än den där magiska Aprildagen då Timrå IK åter igen var klar för elitserien.
Kevin O Shea: Ja, tyvärr måste jag nog säga, kommer Randy Robitaille förbli en dröm. Jag tror att den killen har möjlighet att få bättre kontraktsförslag än det Timrå kan erbjuda, trots att vi vet att Timrå har en rejäl slant till ytterligare förstärkningar.
Hans facit i Schweiz under lockout-året gör att just Randy kan vara en sån kille som passar på större rinkar. Det är ändå imponerande stats han hade under lockouten. Han har dessutom inte gjort bort sig i NHL heller.
Det som kanske oroar en aning är just de kommentarer jag läst hur andra människor uppfattar honom. Timrå ska nog passa sig för divor som tror att de har en egen gräddfil att köra i. Detta är dock inget som behöver vara så utan det är något jag snappat upp i en del kommentarer som föll då ryktet kom upp. Det där tror jag att Timrå IK har koll på om det skulle bli ett skarpt läge. Känslan man får är att någon eventuellt (som är tight med Timrå IK) har tipsat föreningen om vad Randy är för en filur.
Har hört idag att Timrå är ute efter en till back och en center.. Och dom kommer vänta till NHL valt sitt.. Så de blir grisen i säcken som Stefan sa.. Och namnen som kommit upp här senaste dygnet är för dyr för Timrå.. Så väldigt tveksamt att dom kritar på..
Sen då me Nubben så är han inte välkommen tillbaka till Timrå nånsin..Han har gått bakom ryggen på hela föreningen genom att pratat med ett antal spelare långt innan han försvann.. Bland annat med Hahl.. Fick inte reda på allt me varför just Hahl valde Frölunda framför Timrå. Med tanke på att han gick ner rätt bra i lön mot för vad han hade fått i Timrå..
Snoop: Okej. Hoppas han får en bättre start den här säsongen en förra... Han produserade ju dom tre första matcherna sen dalade det upp och ner men i år blir en spik rak form upp åt hoppas jag!
Men jag såg för några veckor sedan challe på svt och där han säger att han vet ur man ska användas sig av Tenkrat nu,att man ska ge han mycket förtroende och han tog vell det i slutspelet kan jag vell tänka mig...
Dogsbite: Förjävligt. Kort och gott. Det var några svidande dygn här inne efter att det blev offentligt. Hahl anses inte ha gjort något större fel. Nubbens agerande var desto värre.
Så nu har du en kort resumé över det som hände här inne. Måtte detta inte blossa upp till en ny debatt angående detta.
Vill inte riva upp några sår nu eller liknande men har missat det mesta angående Hahls övergång till Frölunda, så en snabb resumé över hur Timrå fansen tyckte om detta skulle vara uppskattat. =)
halflife3: åh vad fan ska vi med två backar till med ?? och två stjärncentrar ? har TIK vunnit på lotto lr vi "har" Wandell och ska in med EN till center..
Det förstår väl alla att det finns åtminstone två klara stjärncentrar och ett par riktiga superbackar som redan skrivit på för TIK. MEN HEMSIDAN HAR JU SEMESTER....... fattar ni väl!
Jacksson 71: Äh, det verkar som att mina tankegångar hade irrat åt helt fel håll. Det ser ut som att de har en vanlig 30x60 rink i Hallenstadion. Nåväl, han har i varje fall lyckats producera bra med poäng i Schweiz.
Paddan: Ja du jag vet inte men jag har för mig att jag läste någon stans att det var stor rink där... Men jag kom kanske ihåg fel, jag är ingen höjdare på att komma ihåg saker. ;)
John K: Jag undrar bara hur pass stort intresse man egentligen visar från klubbens sida för Robitaille. Den där artikeln i ST går ju att läsa på många olika sätt. Samtidigt var det inte något försök att påstå att exempelvis MoDos jakt på nyförvärv skulle vara något bättre än att bestå av något planlösa sökningar på exempelvis Eliteprospects.
Jacksson 71: Han skulle ju kunna bli en attraktion i elitserien, men samtidigt så får man ju heller inte ta för givet att han kommer att lyckas direkt. Ofta brukar det ju krävas en viss omställningstid till större rink.
Paddan: Vilken nivå har General_Moisio och du nu hamnat på? Är det kanske sant som någon skrev tidigare att de många inläggen från Modosnackare beror på semesterstängda daghem i Ö-vikstrakten?
General_Moisio: Det skulle bli väldigt lite inlägg på HS om alla var tvungna att veta precis allt om det de uttalar sig om. Jag bara spekulerade, fast sånt kanske är förbjudet om man inte är Timråsupporter.
General_Moisio: Tja, jag skulle kunna tolka det som att han, precis som ni, sitter och kikar på Eliteprospects och drömmer. Fast han kanske har ett riktigt kontaktnät också, vem vet.
General_Moisio: Sedan beror det väl på hur pass intensivt det ryktet är, vad jag förstår talar han väl bara om att Robitaille är aktuell. Om man då med aktuell menar "jo, jag känner till att det finns en spelare som heter Randy Robitaille" eller om man faktiskt kontaktat spelaren återstår att se.
Per HApps: Ja men Jimmy skrev också i bloggen att Linkan har Randy som ett namn på ingång till TIK så ryktet är inte helt falskt som du kanske vill få de att låta som...
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer