1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606524 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias:
Ja, tyvärr har vi redan fyra landslagscentrar klara och ingen Silly Season längre...

Cartman: Ja nu kommer det rykten och påståenden till höger och vänster... tänk om Timrå plockar in alla dessa namn då får dom starta ett lag till... Timrå 2 kan dom heta. Kanske kan hysa in dom i Kovlands ishall haha...

TRL: Nej jag vet att du inte sa de, men du har spritit ryktet hit och de kommer skrivas om de precis som de redan vore klart.

Icing-Ove: Känns som att ni alla modoiter skriver mer här en i eran egen gästbok. Är hockeyn helt död där uppe ?

General_Moisio: Jag har inte sagt att jag tror på det som står där, det förstår väl vem som helst att det inte ligger någon sanning i det.

TRL: På tal om outside the box;)

General_Moisio:
Humor på hög nivå. Behöver ni hjälp, ring Nisse på Manpower....

TRL: Ni verkar tro på allt som står där, skulle de stå att Gretsky var klar skulle ni jubla.

Någon skriver på hockeysverige.com att Joe Sakic i de närmaste är klar för Timrå. Börjar bli parodi det här tycker jag :) Haha! Men tänk om det skulle bli verklighet!

spud: Hörru, stavefelet... Detta läses nerifrån och upp;

"73Sjöbba @ Idag kl. 16:10:

Tack, det var allt jag behövde.

spud @ Idag kl. 09:15:

DEt stavas som jag skres sist, och du skrev som jag snuffade in det. Och ja, i ett samtal med dig känner man sig väldigt smart!

73Sjöbba @ Igår kl. 18:00:

Hur skrev jag? Och hur stavas det då? Du verkar ju smart, så du kanske kan svara på det.

spud @ Igår kl. 16:37:

intelligens, vilket tycks vara en bristvara i din närhet.

73Sjöbba @ Igår kl. 15:39:

Vad var det jag stavade fel på då?

spud @ Igår kl. 15:34:

vad härligt.

73Sjöbba @ Igår kl. 15:33:

Det här blir ju bara bättre och bättre!

spud @ Igår kl. 15:30:

Det finns nog ställen med både och. Men du ska nog tänka på hur du stavar nästa gång du anklar någon annan att vara "ointeligent"

73Sjöbba @ Igår kl. 15:23:

Stavas inte ljustadalen med stort L?

spud @ Igår kl. 14:40:

Ja du kan ju inte ens stava till så du ska nog passa dig att anklaga andra för bristen på just intelligens. När ska ni gamla stötar acceptera att internet är fritt och att alla får vara med. Det är inte som pro ljustadalen eller var du nu kan tänkas vara med, internet kräver inget medlemskap. Alla får vara med, och ingen kan stängas av.. Det är bara att använda och vädra sina åsikter fritt och öppet.

73Sjöbba @ Igår kl. 14:37:

Ja, först trodde jag att det fanns en tanke, en intelligens bakom dina inlägg, men se så fel man kan ha =)

spud @ Igår kl. 14:35:

Oj, tänkte du så det knakade innan du kom fram till det?

73Sjöbba @ Igår kl. 14:31:

Men du är ju ett troll!"

mikenomad: mm säkert :)

spud: Nä, jag menade intillektuella. Ville bara se hur snabbt ditt i det närmaste tvångsmässiga beteende att nagelfara inlägg efter stavfel och grammatiska fel skulle slå till....

mikenomad: hehe... verkar inte vara särskilt mycket som händer i grönsakshålan för tillfället. därför dom kommer hit och skriver :) Här är det alltid fart och fläkt!

mikenomad: Menade du: intellektuella? Oj, kom skämtet tillbaka på dig nu?

Cartman: Låt honom vara. När han inte blottar sig i provhytter ute på Birsta city så häckar han här i försök att stärka egot och kompensera såväl fysiska som intillektuella tillkortakommanden...

Cartman: Du är så gullig, vart vill du komma? Att ingen är vaken om natten och därför ljuger han?

spud: F*** You!

Cartman: Nej du sa bara att det var varigt på natten i america, är det en följd av bankkrisen som gör att alla varar om nätterna? Hur som helst kommer du gå igenom sånt också på mellanstadiet, lycka till!

spud: sa jag nån specifik tid??

Cartman: Amerika är ju indelat i tidzoner också, men det där kommer du nog gå igenom i mellanstadiet.

Jensen_12: tackar. Anledningen var att jag ville har reda på när killen som skrev det där om smolinsky skrev det i usa tid, han skrev det 12.19 svenska tid så då borde det väll ha varigt på natten i america.

Snoop: Tror de är större risk att han kommer spela i AHL.

General_Moisio: Klart att Regin kanske inte är så där jättehett nu men man kan ju inte säg att de inte är trovärdigt, de kan ju faktiskt va så om han inte tar plats i Ottawa att Timrå och Ottawa kommit överens om nåt sånt, de vet ju inte vi.

Jensen_12: Mer trovärdigt än Regin iaf.

Snoop: Nej men de säger sig självt.

Jensen_12: Om klockan är 12.00 i sverige vad är den då i usa?

General_Moisio: mannen som vet allt eller ?

General_Moisio: Jag tror inte heller att Regin lirar i Timrå. Jag tycker faktiskt att det känns som att Smolinski-ryktet kan vara sant. Jag hoppas, iallafall.

Peter Regin kommer inte spela med TIK i vinter. Ska ni spekulera kan ni ju göra de med trovärdiga påståenden iallafall. Kanske ni fått solsting?

Jensen_12: Att det var saxat från hockeysverige.se´s kommentars-spalt gör ju att detta ryktet bara är en my s.k "Jeff":( Men vi får väll hoppas att det är sant, även fast han är 36 bast.

Jensen_12: Fyfan vad jag hoppas på Smolinski, snacka om att man inte kommer sakna Riku om han kommer, 1055 NHL matcher på kontot :)

Cartman: Detta var dock taget ur ännu en kommentar på hockeysverige.se...

Jensen_12: Sånt där blir man glad av att se:-)

2008-08-01 12:19
Unless he gets an NHL offer, Bryan Smolinski will sign for Timrå next week.

250kg kärlek:

Attans.
Klausuler, ständigt dessa klausuler..

Spanarn: Regin är omringad av fler klausuler, fler måsten än det du önskar. Annars är jag på din linje.

Spanarn:

Nu börjar det ljusna;)

250kg kärlek:
Det kanske är en deal för att slippa knuten kring övergångssumman?
Timrå lägger ner kraven på pengarna och får tillgång till Regin om han inte tar en plats i Ottawa. Alla inblandade, inklusive Regin, blir nöjda (?)..

haggen: Regin måste först bevisa att han inte har något med NHL att göra. Sedan blir han nertvingad i AHL. Väl där har han kanske en chans att visa vad han går för. Om han inte lyckas kanske (jag säger kanske) kan han återvända till sveriges elitserie.
Regin besitter en enorm talang och det skulle förvåna mig om han inte spelar med ett annat farmarlag (om han inte får plats), i stället för Timrå.
Sedan finns där säkert en klausul att han kan återvända till Timrå IK. Men jag skulle tro att det är det sista Regin vill.

250kg kärlek:
Sant,se bara på hur mycket som strålman fick harva i farmarligan. Där var det aldrig tal om att han skulle lånas ut till TIK.

Jensen_12: Den som drömmer om Regin får antagligen fortsätta drömma. Ska han spela i Timrå IK så bestämmer Ottawa det. Föga sannolikt att de bestämt sig redan innan Regin fått en chans.

250kg kärlek:

Hur många faller inte i glömska i farmarligan?
Hur många av dem har ögonen på sig från landslaget - Inte allt för många.
Regin kanske tänkt om?

Nu är han ju Dansk så han är given men ändå, finns ju ändå bättre skyltfönster än farmarligan.

Andra spelare är ju tingad av NHL men utlånad till Elitserien så det är ju inget konstigt.

haggen: Var det inte så att Regin inte hade någon europaklausul i sitt kontrakt, och därmed inte fick lånas ut till Europa? Jag kan minnas fel dock.

haggen: För mig är det märkligt om Regin fortsätter i Timrå IK trots att han är tingad av Ottawa. Draftad är en annan sak, men är man tagen av en klubb antar jag att man vill ha denne på sin hemmaplan.

Nej, Regin kommer att slutföra det han påbörjat, att ta en plats i Ottawa. Alla andra eventuella historier är påhittad, tro mig.

Däremot skulle vi behövt en sådan som Regin. Pålitlig rackare som alltid var att räkna med.

Kevin O Shea: Om regin skulle lånas ut men det är knappast troligt, så skulle han nog få ta rollen som vår förstacenter.

haggen: Ja men han sa vell till Media att han skulle ta sig från farmarligan och uppåt och jag tror han menar det.
Sen tror jag att Ottawa vill att han ska spela i farmarligan istället för Sverige och Elitserien för att han ska komma in i dom små rinkarna...

Cartman:

Ett rykte är alltid ett rykte, hur många väljer inte elitserien framför farmarligan?
Dessutom kommer ju hans käresta från stan.

250kg kärlek:

Han slår sig inte in i A-laget, därav utlåningen.

Regin kommer inte att spela med Timrå IK nästa säsong. Han har kontrakt med Ottawa och har som ambition att spela in sig i laget. Våldsamt mycket silly nu.

« · 1052291 · »