1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606529 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias:
Ja, tyvärr har vi redan fyra landslagscentrar klara och ingen Silly Season längre...

General_Moisio: Som chefen på hockeysverige skrev " det kommer att bli en överraskning för många", det är värkligen sannt om joe sakic bli klar för oss:)

Mathias: Eftersom modo har truppen klar sen länge så väntar vi bara på att säsongen ska dra igång.

Icing-Ove: Fasen vad trevligt, om hockeyn är död så slipper vi er nästa år då ;) fyra landslagscentrar??? är väl bara en som brukar ställa upp, resten fjantar sig hemma i tv soffan och äter chips ;)

Modoante: Åh då ska de vara helt dött ändå?? Man kan ju skriva ändå om allt annat som rör hockey....

Cartman: Men ta och kamma dig, läs igen de du nyss skrev.

Cartman: Hoppas han tar med sig Peter Forsberg också då... vi skulle behöva en Center i fjärdekedjan också ;)

TRL: Foppa ska vara materialare för b-jun;)

Mathias: Vi har ju inga rykten om ev nyförvärv att spekulera om som ni eftersom modos truppen är spikad sen länge.

Cartman: Ja när foten kraschar efter 10 matcher... men före det kan han harva på i fjärdekedjan...

Cartman: Menar du Leif "Foppa" Forsberg eller?

Uno Gordon: Jag menar hans avkomma

Modoante: Haha, ni kanske inte kan prata hockey ändå?

Sakic verkar ju sakna ny klubbadress iallafall :) Kanske dyker upp Timrå där nere i listan rätt som det är 2009/2010 Timrå

Uno Gordon: Så Emil Forsberg skall vara materiale i b-jun?

TRL:
Grattis till Sakic! Han är ganska bra. Är det Nubben som har fixat dit honom?

Uno Gordon: Men förfan Peter "foppa" Forsberg!

Icing-Ove: Jajjamen! Powell ringde Foppa som sedan ringde Sakic och sedan var saken klar.

Cartman: Och när fan blev Peter Forsberg en avkomma till Leif Foppa" Forsberg då? Mig veterligen är de inte ens släkt med varandra!

Uno Gordon: Dom är båda modoiter så det gör ingenting;)

Cartman: Fel igen! "Foppa" håller på Timrå! Leif "Foppa" Forsberg alltså! Och så tycker han att morsan min gör gudomligt goda sockerkakor. Sådeså. Han och Fimpen joinar TIK stenhårt!

Uno Gordon:
Powell, den jäkeln, knäckte tre ben i min fot i en div5-match i Själevad. Nu kommer jag inte längre att heja på Giffarna :-)

Icing-Ove: Är giffarna favoriterna i ö-vik?

Icing-Ove: Tackar och bugar ;) Ingen aning vem som "plockat" hit honom... ?

Cartman: Dom har väl ett eget lag... Färska Liljor tror jag dom heter...

Icing-Ove: I Själevad dessutom utav alla platserna på jorden. Det rimmade illa. Vilket jävla missflyt du hade d´rå Offside-Olle!

Cartman:
Det är klart att man hejar på Giffarna, Norrlands bästa lag!!!. I Umeå har jag ju inget att glädja mig åt i fotbollsväg...

TRL: Fel igen! Härskna Liljor skall det ju vara! Fast det fick en lidnersk knäpp nu i veckan och mosade Umedalen med 9-2 på Skyttis.

Icing-Ove: Ska "Fläsket" lira center i år?

Uno Gordon: Grymt... det hade jag missat

Dunc:
Alla får lira center i år om de vill, lite som torpedsystemet, alla är centrar, även backarna...Fläsket Krizan ska stå kvar i mål ;-)

TRL: Apropå kvällens "snackis" om det skall vara inslag utav blått eller ej i spelardräkterna så kan vi ju skjuta ifrån höften och lite klädsamt svänga kappan efter vinden och fråga oss hur pass het "Grytan" är imorgon "Skoterraggarnas Riksförbund" håller storting på Timrå IP. Kamraterna Timrå duellerar alltså mot ett annat kamratgäng ifrån Norrbotten, närmare bestämt IFK Luleå! Hur slutar den drabbningen mån tro?

Uno Gordon: Solklar 2-0 vinst till IFK Timrå.. kan aldrig tänka mig annat... ska du dit? Man kanske ska ta på sig tofflorna och knata dit och titta. Har ju inte sett de iår. Har ju gått bra på slutet har jag fått bekräftat av text-tv:n där jag förljer större delarna av den serien

Kommentar från hockeyligan.se om den där värvningen som skulle överraska:

#24 Bryan 2008-08-01 21:04
Bryan Smolinski handlar det om, har surrat med min polare i staterna och han säger att de är så, han skriver på för Timrå nästa vecka om de inte blir fortsatt spel i den nationala hockeyligan, fruktansvärt tung värvning Timrå gör där isf om han inte får ett NHL kontrakt.

FBK

TRL: Följer ska de ju vara då... hade tredubbla pekfingrar för tillfället :)

Cartman: Nja, det där får man ta med en nypa salt... som allt annat... inget strössel på glassen förrän den ligger i struten! :)

TRL: Fan vilken klockren ordvitsare du blitt då´rå! Är det fredgagroggen som börjar sätta sig innanför linnet mån tro? :)

Uno Gordon: haha ja de där fick ja väl till? Har aldrig hört förut utan de kom direkt från klar himmel! Nä de e fredagsbärsen som slagit till! :) Själv då? Är de Ramlösa som gäller?

Från hockeysverige;

"#10 2 namn på Timrås Lista...
2008-08-01 22:10
2 namn som finns med på Timrås lista är Stu Barnes samt Joe Sakic... Nu tycker många det här låter helt osannolikt men vad jag vet är halva kontraktet i hamn med Joe Sakic som vill varva ner i europa. Han har fått goda lovord av Kent Manderville som han känner privat. Detta kommer slå ner som en hockeybomb i hela Europa snart! Vänta och se, men jag vet... Kom ihåg vart ni hörde det först!

Ulf F."

jAjAAaJAjjAaAAaaaaa!!!1111!

TRL: Nejdu ikväll har man faktiskt blandat till en colagrogg vettu ;)

Ambroo: Haha, ja det där läste jag förut ikväll och kommenterade här... de e lika troligt som att Fuglesang ska landa på E.ON Arena med raketen

Uno Gordon: Usch! Du förstör Coca Colans värde! Dricker man colagrogg kan man inte dricka cola sen... då tror man att man dricker grogg... nä fy o usch! Ta apelsinjuice istället!

TRL: På tal om cola, vad är det för volym dom har på flaskorna i swedbank? Har för mig att det var 0,55 l!

Ambroo: Sakic, till Timrå... Det hade säkerligen varit en bomb, men han känns lite gammal. Det är lite av en chansning om man skulle få hit honom.

Ambroo: Ungefär som Ed Belfour dök ner i Leksand. Nej, inte är det speciellt sannolikt att Sakic har sådana planer och om så skulle vara fallet är det ingen jätteskräll. Gubben är gammal, gubben kostar på tok för mycket pengar och gubben är inte mycket att bygga vidare på. Sedan betvivlar jag starkt att en sådan människa vill "varva ner" i Europa.

Jag tar hellre Stefan Holm, trots taskiga hockeymeriter.

Jensen_12: En sån kille kan aldrig bli för gammal!

Jensen_12: han kanske är gammal men säsongen 06/07 gjorde han iaf 100 p i NHL;), så nog håller han!

Cartman: Precis... och det är poängen som räknas inte om tonårsfinnarna har försvunnit eller inte haha :)

TRL: Ja men under hur mycker poäng han skulle kunna göra i es?:-)

Cartman: Jag hoppas du drömmer.

« · 1052291 · »