Frella: Okej får hoppas dom kanske kan låna in en back om det skulle se riktigt illa ut... kanske därför dom har med Stefan Andersson från Sundsvall... han var väl back? Dom lurar väl på att låna honom
Cartman: Jag trodde backkvoten var fylld nu. För mig får dom gärna plocka in en till back. Finns det bara kapital så... Hur ser skadeläget ut för Moe, någon som har koll?
Cartman: nej vill minnas att TIK för ganska länge sedan slagit fast att ingen fler back kommer att värvas. Det skulle eventuellt vara någon ersättare till Moe men i övrigt nej. Det är mest här på HS folk kommer upp med ryktena känns det som (på egen hand dvs.)
Uno Gordon: Haha.. jag mailade Stefan Lindqvist och enligt honom har Håkan Bogg funnits med i tankarna hela tiden men att han inte är något namn som är högprioriterat. Han tyckte inte att han var en center som "Spetsade" till centersidan och det tycker väl inte jag heller men han höll med mig om att han säkert skulle funka bra i Timrå. Personligen föredrar jag hellre en duktig framspelare än en målskytt för det har vi redan om vi bara får hit någon som kan passa fram. En riktig assistkung skulle ja vilja ha. En Stefan "Skuggan" Nilsson typ. Och för övrigt äter jag inte kött från ICA. Ska jag ha köttfärs köper jag det på Lidl... det är både billigast och fräschast så dä så! ;)
Nybbe: nej Regin kommer inte "hem". Dallas situation är inte Ottawas. Tar Regin inte plats har han gjort tydligt att han är villig att lira i farmarlaget (AHL).
Om du inte känner till Dallas sitation så har dom inget farmarlag i AHL denna säsong så Timrå brev en bra lösning för Wandell.
TRL: Vad fan har du smakat för någonting nu egentligen? Håkan Boggs bäst-före-datum har redan passerat. Käkar du köttfärs ifrån ICA också? Låt bli. Mora+ICA+Timrå är ingen bra kombination.
Jensen_12: Ja jag tycker iallafall dom ska försöka ta hit Bogg. Behövs nån fler äldre spelare i laget. Dessutom får dom han nog billigt som sagt och jag tror inte han skulle göra bort sig. Rutinerad och bra framspelare...
Nisse Pisse Päron Pung Den förre djurgårdsspelaren är ett av de hetaste namnen som fortfarande inte har hittat någon ny klubb. Flera elitserieklubbar har visat intresse för landslagsforwarden under sommaren,
Jensen_12: Men lyssna inte på Sune! Han snackar bara goja som vanligt!
Kapten Lindow: För i h-e! Vad har vi kommit överens om kring Sune? Du skall se till att han tar sina tabletter kompromisslöst utan undantag! Om du inte skärper till dig omgående så är du snart ett minne blott som assistent. Punkt slut.
Et tu Brute: Håller med dig om att just nu så spelar dom bara mot Ryska lag men i framtiden så tror jag att dom kommer att kunna utmana NHL. Kanske inte nu kanske inte om 5 år men om 10 år så kanske dom kan vara med och utmana NHL som den stora makten.
Jag menar potentialen finns definitivt och pengarna finns även dom.
Så vad kan hindra Ryssland från att bli en lika stor hockeymakt som NHL?
I mina ögon så finns de nog inget som kan stoppa dom i framtiden.
Dom kommer bli en ledande hockeymakt och kommer vara med och bestämma i framtiden. Kanske man kommer få se ett samarbete mellan Ryssland och USA.
Kevin O Shea: Precis. Och i nuläget är det väl bara Bagarn som går att lita på när det gäller det väldigt viktiga momentet som kallas tekningar. Det går ju bort väldigt mycket tid om man förlorar tekningen i powerplay för att ta ett exempel.
JimmyH: Det kanske du inte sa, men du borde ha sagt det.
Självklart är inte den viktigaste egenskapen hos en center just tekningar. Men det är en viktig egenskap.
Den enda jag köper i ditt resonemang är Rickard Wallin. Eftersom det var förstecenter som jag pratade om. Att Tony Mårtensson lirade vinge ibland i Arlanda eller i BIF hör inte hit. Sedan har Tony en spelstil som är typisk för en spelfördelare.
Du glömde Robert Carlsson i Södertälje ;) Men han är ändå ingen toppcenter, så det gjorde inget att du glömde honom. Iofs så kanske du inte glömde, det fanns ju tydligen bra många fler exempel.
Jag anser att det är en stor omställning. Framförallt när centern som ska omskolas ska vara förstacenter i en så kallad toppklubb som TIK. Jag tycker också att en första- eller andracenter måste vara en bra playmaker. Det är viktigt, inte minst i powerplay.
Jag sa inte att det inte var viktigt att vinna tekningar. Jag sa att vi inte var i extremt behov att hitta bra tekare. Diskussionen kring om Jonte skulle vara center eller ej tycktes gå ut på att han kunde vara dålig att teka.
Tekandet är absolut inte den viktigaste egenskapen hos en center. Hade det varit så då hade Micke Lind spelat i typ NY Rangers och inte i Brynäs, för att inte tala om Erik Norbäck och Nichlas Falk.. Man kan absolut inte bara gå efter det.
Du ville ha namn på forwards som blivit bra centrar... Jag börjar väl med NHL då:
Bobby Holik, Keith Tkachuk, Antoine Vermette, Patrik Elias och Pavol Demitra tycker jag är rätt bra spelare.
I Elitserien så kan jag väl ta tex Tony Mårtensson, Fredrik Öberg, Rickard Wallin, Jesper Mattsson och många fler som har gått från ytterposition till att spela center på ett bra sätt.
Jag har även för mig att Valeri Krykov spelade ganska mycket som ytter i Finland också.
Så stor omställning ska det inte behöva vara. Det viktigaste är ändå att spelaren besitter ett bra spel och taktiskt sinne.
Men som sagt, att "skola om" är den sista utvägen. Självklart blir laget sämre på pappret om vi inte värvar mer. Men värvar vi en bra ytter i brist på centrar så kan det ändå se bra ut.
Skarin: Klockrent, Skarin! För det är ju inte meningen, som jag skrivit tidigare, att Bagarn skall bytas in och ta samtliga tekningar i egen zon. Lill-Bagarn hade usel statistik förra säsongen och Jonte har jag inget som helst förtroende för som tekare. Han kan säkert spela center, och transportera puck - fördela passningar osv, men tekningar är inte hans kopp te... Möjligtvis kan Pyörälä ta tekningarna, om han spelar i samma kedja som Jonte. Men en förstecenter som är bra offensivt, och har en bra tekningsstatistik är ett måste! Tänk om , Jimmy!
Jag tycker det är viktigt med bra tekare. Jag tycker det är viktigt att vinna så många tekningar som möjligt. Det var bra när Micke Lind var här. Då vann vi mycket tekningar. Han var bra på mycket han. Både framåt och bakåt. Du borde ha större chans att vinna en match om du vinner betydligt fler tekningar. Det är viktigt med bra tekare. Jag tycker inte man ska rycka på axlarna när det gäller tekningar. Challe tycker det är viktigt att vinna tekningar, det vet jag. Det tycker även HV och Kenta Johansson.
Jag tycker att det är väldigt viktigt att vi får hit en center, så att TIK slipper skola om Jonte eller Pyörälä. Det tycker även Linkan och Challe. Och Anders Huss. Ja, hela gänget skulle jag vilja säga. Jag tror vi kommer få det väldigt svårt om vi inte får hit en center. Inte minst att gå långt. För det är ju det målet TIK har, att gå långt. Vad du tycker om den sista utväg jag pratar om vet jag inte.
Men ge mig gärna ett par exempel på omskolningar på den här nivån (helst i elitserien) när det gäller ytterforwards till första center. Det bör vara en toppklubb eftersom TIK räknas väl som en sådan, fortfarande.
Övertyga mig eller oss alla. Och kom inte med kommentarer som "de flesta centrarna inleder sina karriärer som yttrar". :)
Får vi hit en bra center så ser det här bra ut :) Får vi inte hit en center ser det inte så bra ut längre :(
Uno Gordon: Uno Gordon: Jimmy ville nog bara ge exempel på att statistik inte alltid är att lita på. Zajkowskij står noterad som både målvakt och utespelare, och då med 55% vunna tekningar.