1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606200 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Bara en fundering? Kan inte skryta med att jag är uppdateran.
Hur är det med detta då?

Frans Nielsen (f)
Senaste klubb: New York Islanders

Vill helst ha ett envägskontrakt, vilket inte verkar speciellt realistiskt. Kan bli att Nilsen skriver ett tvåvägskontrakt och stannar i Nordamerika. Annars är elitserien ett alternativ. Nielsens tidigare lag Timrå är en av klubbarna som visat intresse.

Anonymous: Nejdu, det ända man kunde nöja sig med där var

"Riku Hahl slarvade med pucken bakom egen mållinje, Tomi Mäki fick sedan tag på pucken och spelade den till Juha Lind som stod helt ensam mitt i slottet och kunde panga in kvitteringen." Fast han gjorde ju 1+1 så det var väll inte hela världen. Känns som Riku Hahl kommer få ett sjuhelsike år i Frölundatröjan...

Jobbig läsning för en tikare :(

Ny brynäsutvisning, 0-2 kanske;)?

dr-nix:
71. WANDELL, Tom har presenterat sig

12.57 0 - 1 EQ TIK 71. WANDELL, Tom
(22. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian)

Intressant 4:e kedja med Jonte borta.

22. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian-51. LANDER, Anton-91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus

Här kan ni följa matchen live:)

Tycho: En tacker så gott.

Dragan 2k: Jag vet inte... vi spelar våran första match idag... :)

Manderville: eller varför inte denna gammle difaren....

Tycho: Har inte liverapporteringen varit under all kritik från Swehockey denna säsong - typ obefintlig?

nån som skickar rapport från matchen i em?

Tycho: Nu kan ni sluta vara orolig att Bishai kommer vara er förstecenter. Han har skrivit på med en ny klubb.

www.jokerit.fi/index.php?id=1&nid=534

Att han ska vilja spela med Timrå?

Jag vill bara passa på att gratulera Per Hallin för att han har fått rollen som vice kapten i SSK.

Grattis Per:)

Skarin: Då skulle väll denne vara bra;)

En ny center och en ny trumslagare är det som behövs. Det roliga är att båda är lika viktiga........typ.

Cartman: Nädå, man är bara jättenöjda med truppen som den är. Den är bättre än förra året och stämningen är fantastisk. Av de fyra tilltänkta centrarna är en omskolad och kanske i normal form framåt jul, en har fortfarande en hel del kvarpå sin rehabilitering efter förra säsongens skadebekymmer, en är ett okänt nyförvärv vars kapacitet står skrivet i stjärnorna. Men en är både skadefri (tror jag iaf) och har en odiskutabelt hög kapacitet.
Ingen press på bagarn men det hänger på honom. Möjligen tänker de dubblera eller trippla (trippla??? Heter det så..?) med honom ifall de andra av olika anledningar tvingas till vila.

Tycho: Det är väl bara att värva. Vad väntar vi på?

Måste ändå säga att det känns lite intressant att Randy Robitaille fortfarande är ledig på marknaden...

Manderville: Speciellt sista meningen.....

Denna kille ser intressant ut

Berglund: Mmm vågat tänkt det skulle verkligen gynna svensk hockey...

Anonymous: Mmm, betänk Lehtonen, Brendl, Tenkrat, Pärssinen och Pyörlä I PP. Brendl och Lehtonen på blå. huga

dr-nix: Visst är de olika, enormt. Men båda kan lyfta ett lag, men på olika vis. Pavel gjorde bra ifrån sig i Mora, Brynäs och kommer toligtvis göra det i Ryssland också. Jag hade gärna sett honom i Timrå om han inte vore så dyr.

Anonymous: Brendl och Zäta går inte att jämföra, dom är två helt olika sorts spelare.

Cartman: Brendel tog 22p i kvalserien, våran Z 14.

Anonymous: Ja vad va det? 23 p på 10 matcher.

Anonymous: Robert Lahti?

lungan: Ja Brynäs kommer nog vara rätt vingklippta utan Brendel. Pavel tog fler poäng i kvalet än killen som var med och tog Timrå upp i elitserien och som så ofta brukar hyllas här.

Snoop: Det var väll egentligen bara förra säsongen vi hade det ganska kämoigt, minns säsonger då Kapanen stod och ha lyckades noll brynäs ett antalgånger samma säsong kom inte ihog om det var 2 eller 3. Timrå hade dessutom en mycket fördelaktig målskillnad.

Brynäs har tappat spelare som Timrå har svårt för i Månsson och Brendel nä jag tror inte att brynäs kommer bli samma spöke som förra säsongen, det spöket tror jag kommer vara rögle. Timrå har alltid svårt emot nykomlingar se bara på Mora två säsonger sedan och Skellefteå de två senaste.

lungan: Vi brukar ha det kämpigt mot Brynäs men ja hoppas på seger med 3-2

Nej det är väll bara att hoppas på att någon av dessa två någongång i framtiden blir klara för Timrå, båda rightare och är av högklass, dessa skulle falla in under den kategori som Challe kräver av sportcheferna om det ska värva något, dock är väll deras ålder aningen oroande.

Bryan Smolinski
Stu Barnes

Några andra alternativ av centrar som är rightare nu, kan då inte jag inte, inte av den kaliber som Challe kräver.

Nej jag gillar faktiskt de Challe gör i och med att inte vilja värva några utfyllnads spelare, de ger Timrås spelare ett stort förtroende från coachen vilket, kan leda till ett bättre självförtroende och i slutändan en bättre utdelning i slutet.

Nä vi ska nog vänta med lite tillförsikt på Linkan, Robban, Nygårds och Challe. Om de som jobbar med killarna varje dag har bedömt situationen som sådan att det inte behövs några panikvärvningar, värför ska då vi supportar gnälla, visst har man personliga åsikter och tankar kring det hela men att tro att man vet bättre än Linkan, Robban, Nygårds och Challe, så tycker då jag att man är ute på hal is.

Jonte verkar riktigt sugen på att spela center och utifrån den spelstil att byggt upp det senaste åren tror jag han kommer kunna lyckas, jag vill och hoppas verkligen det.

Timrå är nu det lag det ska vara, inget onädigt fokus på någon kejsare.

Rock on imorgon börjar säsongen, hur går det emot Brynäs som redan spelat två matcher. Hoppas vi får en bra start och jag säger seger med 4-2

Pääjärvi 1 mål 1 assist
Lander 1 mål
Hedström 1 mål 2 assist
Pärssinen 1 mål 1 assist

TRL: Nepp, men Bajen Fans Hockey som ska spela i division 4 har sånt där skräp.

Cartman: Haha...

Paddan: Ja men inte i Rapperswill va? Där lirar ju Nordgren o Sanny juh... då kan dom väl inte ha bara skräp

Paddan: nästan som Modo då;)

TRL: Jepp, men exempelvis är en av målvakterna 51 år, och fyra av backarna är också födda på femtiotalet.

Paddan: jo men marre spelade väl så sent som de gångna året i schweiz?

Paddan: Ja det sägs ju att rutin är bra att ha:)

TRL: Konstigt nog har en stor del av de spelare som "kontrakterats" av Bajen Fans Hockey lagt av för ett, eller ett stort antal, år sedan.

dr-nix: hehe inte vet ja... trodde också de men de ryktades ju honom till Bajen Hockey... Han kanske vill avsluta karriären där. Personligen tycker ja han kunde spela här istället och vara inhoppare ibland och avlasta de andra.

TRL: har inte han lagt skridskorna på hyllan?!

Såg att Marre var ledig för tillfället... han kanske kan fylla ut truppen med lite rutin iallafall. Kan inte Challe få lite fart på honom här kanske? Lite backup om skador kommer.

Snoop: Ja en bra back i PP är inget man är bortskämd med... Han vet ju iallafall vart krysset är beläget ;)

JimmyH: Äh, snick snack. Du börjar bli gammal :)

73Sjöbba: Kan man inte ställa upp en trumma på ståplats och sedan så har man en sån där puckkastartävling, fast med trumpinnar istället? Någon gång borde man väl lyckas få till en trumrytm.

73Sjöbba: Här tänker vi i nya banor...

« · 1057504 · »