1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606205 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Ska Knyllot sluta banka?

Skulle vilja se Skarin göre en comeback isf.

Nu när Knylan lägger trumpinnarna på hyllan och Jimmy köper sittplats, då får vi kanske ringa in dessa.

www.youtube.com/watch?v=vEmwl6owawc&eurl=http://www.1000apor.se/varje-dag-middle?page=5

lungan: Inte ens 4 fulla femmor. Det saknas en back. ta det lugnt, och andas djupt. När väl Moe, Andersson och Tenkrat kommer in, så har vi 4 fulla femmor, även om vi har 2 spelare skadade.

Laken: Sådär ja! Nu börjar man känna igen det här forumet.

Anonymous: De blir nog bra de här :)

Laken: En duktig center borde vi i alla fall värva, hoppas att det kommer vad det lider.

Ja med vanlig Timråotur så åker vi väl på massor av långtidsskador, då kan det gå riktigt illa. Hedström i förstafemman, han som inte ska gå fullt pga av skadan, är ju lite oroande.

lungan: PRECIS!
Det ser ju för f-n ut som ett skämt, lägg dessutom på en 1-2 skador till på det där, vilket man får räkna med i dagens ishockey.

V A K N A T I M R Å ! ! !

Är detta hur vi kommer att formera laget nu under försäongen med andra ord. Vi är inte ens 4 fulla femmor, Ja truppen är Tunn, riktigt Tunn

Målvakt: Backe

1:a Femman
Lethonen-Styf
Pärssinen-Hedström-Pyörälä

2:a Femman
Skogs-Jonsson
Axelsson-Wandell-Hynning

3:e Femman
Lotvonen-Persson
Svensson-Bagarn-Sundh

4:e Femman
Erixson
Pääjärvi-Samuelsson-Lander

Räknar ej med
Moe pga. Skada
Andersson pga. Skada
Tenkrat pga. Artisktkontrakt

Laken: Janne Huokko kan vi plocka in, suverän i PP och man vet om att han kan spela i elitserien, centerfrågan däremot känns väldigt oroande.

Vi har en för tunn trupp, inget att diskutera ens!
En back och en förstecenter MÅSTE värvas innan säsongen börjar!

Blizzard: Jag snackar med Johan personligen, han kan absolut tänka sig att stanna i Timrå IK så han kommer med största sannolikhet stanna om han inte lirar i NHL.

Dream Team: Kanon :D

Dream Team: Ett strålande val så som jag ser det. Snacka om klubbhjärta!

Snoop: .....Johan skrev på ett år -.-

Dream Team: Helt perfekt, kunde inte blivit någon bättre just nu med tanke på att Syf varit här så länge, och de vart även perfekta assisterande kaptener där Johan Andersson en dag kommer bli kapten :)

Skarin: För er som missat nyheten på ST.nu så efterträder Per Styf Sanny Lindström som lagkapten.

mikenomad: Jag är nöjd med backsidan. Den är bättre än ifjol och det går väl inte att begära så mycket mer.
Målvaktssidan är bra. Här är jag ganska säker på att Backlund kommer göra en klart bättre säsong nu (inte minst nu när Mika jobbar heltid med honom). Backe måste göra en bättre säsong. Här krävs stabilitet och ett tryggare målvaktsspel. En jämnare nivå helt enkelt där det gäller att hålla sig vaken i 60 min.
Forwardssidan ser mycket bra ut, en av seriens absolut bästa. Det som saknas är en väl en stor och stark retsticka, en jobbig typ helt enkelt.
Tyvärr så drar ju centrarna ner betyget rejält. Det är väldigt viktigt att ha en bra och trygg förstacenter. Det har vi inte nu.

Dock tror jag att Jonte kommer göra en grym säsong, han kommer vara en av ledarna och visa vägen och vara en av våra bättre spelare. Helst som ytterforward dock.

mikenomad: Varför i hela fridens namn behöver det vara tjänstefel att ha is i magen? Återigen. Än har inte kärringen dragit ihop sig och så länge det är vidöppet är det bara till att jucka på. När hon väl sedan krampar kan vi snacka kriser och spelarrekryteringar!

Under optimala förhållanden, med en skadefri trupp och formtoppade spelare så har vi ett bra lag. Men med tanke på skadebekymmer som fortf finns och de som säkerligen kommer uppstå så har vi en väldigt tunn trupp. En 1:e center måste som sagt in, finge jag bestämma skulle dessutom även ytterligare en back värvas.

Skarin: För att citera den gode Ambroo; Sågning deluxe av herrar sportchefer om man anser sig färdigvärvade nu! Tjänstefel nivå monumentalt om truppen inte förstärks med åtminstone en center av 1:a kedjepotential.

Challe och hans gäng, med klubbledningen i spetsen, är nog väl medvetna att man spelar ett ganska högt spel så länge man inte värvar någon center.
Det känns fortfarande fel att låta Jonte Hedström agera förstacenter(!). Dessutom säger han själv att han inte räknar med att vara fullt återställd förrän runt jul. Fram till dess är det knäskydd som gäller och just nu är han skadad igen, om än lite lätt.
Erik Andersson kommer missa början av säsongen. Frågan är ju när han är helt återställd igen och när han kan vara med och bidra.

Och vi supportrar vill väl ha fullt friska spelare som kan ge 110% i match efter match. Det är ju ett par omgångar nu mera. 55 omgångar + slutspel. Wow.

Och Johan Andersson, kommer han återigen spela varje match? Tänk om han åker på en skada eller två. Hemska, hemska tanke. Spelet är högt som sagt.

Nej jag trodde iskallt på att klubben skulle hitta en ny och duktig center innan seriestart. Nu är den stora frågan när det händer för jag är ganska övertygad om att det kommer ett nyförvärv förr eller senare. Det blir TIK tvungen till.
Å andra sidan vore det ju läckert om Jonte verkligen går in och är den där förstacentern som varje topplag behöver(!). Till att börja med måste han ju hålla sig frisk och sedan måste han kunna gå för fullt så fort som möjligt. God Jul.

Uno Gordon: Jag är också full av förväntan, backsidan ser mycket starkare ut i år, och inte tror jag det blir nån 8:e plats som alla "experter" tippat. Vi må ha tappat två bra, naturliga centrar, men jag anser att vi har bland dom bästa forwardsuppställningarna i elitserien fortfarande, samtidigt som backsidan har blivit starkare än ifjol.

Jag ser gärna Jonte som kapten!

Berglund: Det tyder på ambitioner anser jag. Dels vill spelarna utvecklas vidare men sedan nöjer sig inte Timrå längre med mindre än synnerligen god ES-klass.

Visst är det bra med kontinuitet. Men det behöver nödvändigtvis inte vara någonting negativt heller att man har en hög spelaromsättning. Det kan bero på "pensionsavgångar", NHL-kontrakt, nya utmaningar i de schweiziska alperna, kosack-danser, Kreml och rubel i öst etc.

Jag är full av förväntningar inför den kommande säsongen och tycker att föryngringsprocessen är någonting positivt. Gör man aldrig några ärliga försök så får man heller inga svar på sina experiment och då kan man således inte veta om det var/är rätt väg att vandra. Jag hävdar bestämt vi har Sveriges talangfullaste lag på papperet. Det bådar gott. Kan man bara få ungtupparna att dra åt samma håll så kan effekterna av det hela bli jävligt häftiga!

Men enligt vissa härinne så skall inte Timrå nöja sig med mindre än världsklass. Kosta vad fan det kosta vill liksom! Drömmarna har skenat iväg och nått oanade höjder. Det är dags att landa nu gott folk och låta grabbarna leka rommen utav sig! Vi har ett sjuhelvetes bra lag som inte kommer vika ner sig!

Ge kaptensbindeln till Bagarn och låt honom i bräschen för det Timrå blivit signifikativa för "Vi ger aldrig upp" genom att centra och borra stora hål i motståndarnas skrov och bogvisir! Det kommer ge de andra pojkarna blodad tand och fighting spirit!

Nu gasar vi!

Let the game begin!

Berglund: Visserligen, men dom har även "bytt" tillbaka Hedström. Han spelade ju i Timrå under lockouten för 4 år sen.

Är det nån som har tänkt på att Timrå faktiskt bytt ut hela sin trupp på 3 år förutom Styfen. Känns skumt.

Laken: ja det händer inte mycket för oss

Uno Gordon: Frågan är om Modo kommer vinna nån matche iår :P

Cartman: Kanon!!! Det var bara en försmak av vad som komma skall för grönsakerna från Domsjö

Uno Gordon: Håller med, men snart kommer det någon/något som tycker att man är patetisk/sorglig, bjäbba, bjäbba. för att man gläds. Det lär väl komma någon och säga att försäsongsmatcherna betyder inget bjäbba, bjäbba.

Cartman: Oerhört trevlig läsning må jag säga. Varje Modo-förlust är en seger för mänskligheten :)

Modo fick spö av Skellefteå med 4-0 i hockeyfestivalen:)

Laken: Huokko är väl ledig?

VAD HÄNDER???

Vi har ju en alldeles för tunn trupp (se under min profil), betänk dessutom att skador kommer att uppstå!
Vi MÅSTE bara värva en förstacenter och en elitseriemässig back.

Vakna Linkan, kämpa Robban!

Jensen_12: Det där kan liknas vid att frugan stönar en annan mans namn mitt i akten. Tycker jag då...

Anonymous: Läs lite till, så ser du att han skrev fel.

Jacksson 71: Du borde nog ändra ditt lag här, stär ju Timrå fast du inte håller på dem.

Ambroo: Tänk dig rubrikerna; "Timrå värvar stjärncenter!". Man klickar och förväntar sig en amerikan som man aldrig hört talas om men som gjort nästan ett byte i NHL och förtjänat epitetet "stjärncenter". Istället möts man av namnet Sakic.

Mohahaha. Stor chans. Nån dumjävel som köpt historien om att nån sportchef har pratar med honom och att han är intresserad. Haha.

Luka: Men gud vad liiiiiten han e..........återigen.

Ryan Vesce klar för San José.

Jacksson 71: Heja på Modo menar jag ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men sakic och Manderville har vell aldrig lirat ihop va?

Ambroo: haha jaa....
Det är lika stor chans att Sakic kommer till Timrå, en som att jag skulle börja heja på Timrå...
Eller ne föresten det är nog större chans att Sakic kommer ;)

Så har Sakic ryktet väckts åter på hockeysverige...

Ambroo: ingen aning.

dr-nix: "(dubbelkolla med en IFSH-supporter)"

Finns det några såna kvar då?

T T: Jo givetvis men har man en bred backbesättning brukar det vara lönsamt i slutet av serien. Det är alltid folk som blir skadade. Och som det lät på ledningen skulle dom ju inte använda Andersson. Och Moe är ju borta ett tag till. Menmen... de där löser dom säkert på bästa sätt utan oss analytiker här i HS ;)

Anonymous: Pärssinen, Tenkrat är utpräglade målskyttar... men har man ingen som kan leverera mackorna är det svårare att få utdelning. Jo de har haft svårt att göra mål men som jag ser det har dom haft ännu svårare att hitta någon som kan servera de där riktiga smörpassen

TRL: Målskytt i Timrå, vem syftar du på då? Timrå har väl snarare lite svårt att göra mål.

TRL: Träningarna funkar bättre om man är åtta backar.

« · 1056611 · »