1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606202 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Bara en fundering? Kan inte skryta med att jag är uppdateran.
Hur är det med detta då?

Frans Nielsen (f)
Senaste klubb: New York Islanders

Vill helst ha ett envägskontrakt, vilket inte verkar speciellt realistiskt. Kan bli att Nilsen skriver ett tvåvägskontrakt och stannar i Nordamerika. Annars är elitserien ett alternativ. Nielsens tidigare lag Timrå är en av klubbarna som visat intresse.

Helg Ernest: Där vet jag itne hur det ser ut. Vad jag förstått så har man en frysbox i magen när det gäller centern som förmodligen ska in. Man förhastar sig inte, utan väljer att vänta på något bra, tror jag.

Ser att våra f.d. stortalang lämnar Timrå för Sundsvalls J-18.
Vad har hänt med en killen?

kulltorp: vem?!

dr-nix: Jag tror att han menar Robin Westin.

Cartman: aha.

Fan va ja vill kittla nubben, kan han inte gå o gräva ner sig.

kulltorp: Han slutade efter förra säsongen för han var less men saknade väl hockeyn. Hoppas han tycker det är roligare när det kanske blir mindre krav än han hade i Timrå.

Tycho: Åh förlåt, Robin Westin var det ju.
Det var ju synd på en sån oslipad diamant

kulltorp: Han la väl ner sundsvall efter första träningen ?

Snoop: Lat som vanligt, Rolle Westin - Robin Westin.

Cartman:

Det du inte vet något om ..TIG

30: Ja men det är ju mycket annat som lockar i den åldern t.ex. moppe, fest och kompisar.

Cartman:

eller ANDRA sporter.....

30: WII Sports???

kulltorp:

innebandy i city

30: Ja då måste man nog vara en jäkel på den ANDRA sporten, han var ju en talang utöver det vanliga i hockey, hade varigt kul att se han i a-laget.

30: Tragiskt.....

kulltorp: Varför är det så tragiskt? Bandy är ju en kul sport.

Bylla Bylla är inte uppkopplad
Senior Member

Reg.datum: feb 2106
Standard
HAHAHAHA Pinsamt Timrå, Pinsamt! Hur kan ni få stryk av Luleå?? Nåså grymt va pinsamt. Ojojoj vad ska det bli av Timrå den här säsongen? Pinsamt, pinsamt och återigen pinsamt.

Saxat från hockeymagasinet.com
En modosupporter som glömt att dom förlorade mot ett allsvenskt lag, kul kille de där.

Snoop: timrå-luleå 2-3 eller Björklöven-MoDo 5-3, vad är mest pinsamt?

...frågan är om det inte är mest pinsamt att ta träningsmatcher på blodigt allvar!?

Cartman: Jag tycker alltid att det är tråkigt när talanger slutar. Även om Robin tycker att jag inte har med det att göra.....tydligen. (Tack för mailet)

Tragiskt var kanske ett starkt ord, och Robin gör väl vad han vill, men det är vad mitt hockeyhjärta känner iallafall.

Hockeysverige tipsar sportcheferna om NHL-spelare...

Spanarn: Ja men det verkar som om Timrå inte vill värva yttiligare en center.

Jag satt och kollade lite på eliteprospects nu och tittade lite på hur Timrås trupper har sett ut dom senaste säsongerna och genom att vi har odlat fram så bra unga spelare nu på senaste tid kan det bli riktigt nyttigt om 5-8 år kanske det är långt ditt förvisso men ändå så ser det väldigt lovande ut!

Här är en lista över spelare som förmodligen kommer dra på sig TIK tröjan igen:

Fredrik Modin 33 år : Skulle kanske kunna spela för Timrå ganska snart med tanke på att han har faktiskt fyllt 33 år men frågan är vell om han vill till Timrå han har ju spelat i Brynäs med eller så rent av så avslutar han sin karriär där borta på andra sidan atlanten...
Eller så blir han för dyr för Timrå.

Henrik Zetterberg 27 år: Lär nog bli kvar i Detroit minst 5 år till men det här är ju i mina ögon VÄRLDENS BÄSTA SPELARE JUST NU!
Och hur stolt är man inte att han har representerat Timrå i 6 säsonger och det kommer förmodligen bli fler.
För enligt mig så är Zetterberg nästan skyldig att komma tillbaka! ;)
Och jag tror nog att han kommer hem och om den dagen kommer (Vilket den förmodligen gör) så kommer det bli en fantastisk upplevelse!

Anton Strålman: 22 år : Har nu avklarat sin första säsong i NHL i Toronto Maple Leafs han kan nog komma att bli nästa Nicklas Lidström och det är en kille som också kommer att spela i Timrå IK en vacker dag det hoppas jag verkligen och kanske då som Världens bästa back!

Peter Regin 22 år : Ska nu påbörja sin första säsong på andra sidan atlanten om det blir NHL eller AHL är änu inte klart.
Men jag tror att han kommer växa till en stor spelare där med, han är också för övrigt världens bästa danska ishockey spelare.
Och han har lovat att han någon dag kommer att återvända till vårt kära gammla Timrå!
En riktigt bra center alltså, kan bli riktigt riktigt bra!

Sanny Lindström 28 år : Skrev nyligen på ett 1+1 kontrakt med Rapperswil, kan åter vända redan om ett år eller kanske senare eller aldrig!
Men jag tror att den lojale ex kapten har ett riktigt TIK hjärta som vi supportrar har sett varje gång han täcker ett skott, han återvänder nog någon gång!

Johan Andersson 24 år : Spelar förvisso nu i Timrå men har bara ett år på kontraktet och om han gör en lika bra säsong igen och lyckas i VM i år igen så är han nog förlorad för Timrå.
Men en sån här krigare åter vänder nästa alltid !

Sen har vi en hög med 86:or (Sundh,Axelsson och E.Andersson) som också kan utvecklas till något riktigt bra och alla dom här kan nog åter vända till Timrå.
Och sen har vi ju Mangnus Pääjärvi-Svensson och Anton Lander som båda nyss fyllt makalösa 17 år och har redan en elitserie säsong bakom sig så räkna med att dom här kan bli förlorade någon dag men jag tror framför allt Lander men också Pääjärvi återvänder!

Jacksson 71: Sanny Lindström 28 år : Återvänder hem till Frölunda :/ Nubben sätter klorna i honom också, det är jag övertygad om.

Kerstin_k: Hem?

Kerstin_k: Jag ska vara det då :/
Men jag hoppas verkligen Sanny går för klubben i stället för pengar...

Kerstin_k: Jag är rädd att du har rätt, pissruskan har nog varit där och pissat in sitt revir.

73Sjöbba: WTF

Jacksson 71: Krizan har mått gott på sin semester igen.

Jacksson 71: Regin har inte lovat ett skit............ ur ST

"Och så var det där med att eventuellt återkomma till Timrå IK en dag.
– Det tror jag att jag kommer att göra. Samtidigt vet man aldrig. Har de flesta man spelat med försvunnit och det kanske är nya tränare så känns det kanske inte lika självklart."

Visst kan man ta det som ett lova men det är ju inge Zetterberg säkerhet att han kommer!

73Sjöbba:
Såg att han köpt nya hängelsbyxor i sommar :))

bloggbilder.aftonbladet.se/images/8114/img_4725fd0822be9.jpg

Jacksson 71: Ett problem med din tankegång kan vara att väldigt få av dessa herrar har Timrå som moderklubb eller spelat i klubben sedan 15-16 års åldern. Det kan medföra att när de kommer tillbaka så är inte Timrå det självklara valet utan de tittar på sitt marknadsvärde och vill få ut i alla fall en hel del av det. Sen finns det väl frågan om när de kommer tillbaka. Kommer alla på en gång så finns väl risk till att man inte har råd med alla.

Modin: Jag vet inte om TIK är moderklubb men han har spelat med er i de lägre serierna och sedan BIF i ES. Men han spelade för er under lockoutsäsongen så där ligger ni nog bra till (Om det nu är någon garanti. Se Weinis)

Z: Även om han inte har TIK som moderklubb lär han väl aldrig någonsin spela i en annan klubb. Ja om ni inte skulle ligga i en annan division då kanske. Får hoppas han är snäll nog att komma hem innan han lägger av.

Strålman: Värvades som talang och fick sitt genombrott i TIK. Är två säsonger i en klubb tillräckligt för att han skall känna att Timrå är den enda klubben han kan tänka sig spela för? Får hoppas för er skull att någon sundsvallsjänta fått han på kroken.

Regin: Här får ni väl också hoppas på ett "jäntlås" som binder han till klubben. Samme Påhlssons tjej fick ju ner Samme till Göteborg under lockouten. Men han kanske är en som håller sitt ord. Vilket inte är allt för vanligt i dagens elitidrottsamhälle.

Sanny: Lär väl som någon skrev endera spela i Frölunda eller hos er. Kan bli intressant att se vad valet blir. Pengar eller klubben som gav han chansen efter UHL spel.

Andersson: Lär väl inte ha allt för många glada minnen av LHC, men skiner den klassiska "snåla smålänningar" igenom den dag han kommer tillbaka?

Finns en del av de jag skulle klassa som våra spelare som man är ytterst tveksamma till också.

Jocke Lindström lär väl kanske gå till skellefteå även fast han bor i Ö-vik på somrarna och tränar och spelar uppvisningsmatcher med modo.

Kempe: Valde Rögle inför den här säsongen.

Näslund: Skrev på för 2 säsonger och lär inte spela mer hockey sen.

osv osv.

Man skall aldrig vara säker, men hoppas tycker jag ni skall göra. Även om det vore jobbigt för en själv om en massa duktiga spelare skulle komma tillbaka till er.

Blizzard: Ja men på st tv säger han att han ser han längtar tills han någon gång ska spela här igen...

Jacksson 71: Han var leftare. Vi ska ju ha in en rightare om vi ska ha in någon alls, sa väl Challe? Sedan så finns det säkert andra alternativ. Jag tror att Linkan/Robert har ögonen på någon annan sedan en tid tillbaka. Varför vet jag inte, men jag har en känsla.

Jensen_12: Och jag har en känsla av att det är färdigvärvat för tillfället. Kommer det nått mer är det i januari, typ. Det tror jag.

Undra vem som har bäst känsla? Jag hoppas att det är du.

Kerstin_k: Jag tror inte man väntar så länge. Jag tror man tar in en center i November senast, för det är väl ett fönster där med?

Jensen_12: Det är väl ett enda stort transferfönster till 31 januari, eller minns jag helt galet?

Kerstin_k: Jag tror Linkan/Robban jobbar väldigt, väldigt hårt för att få hit en center inom kort. Jag tror att Jeff Hamilton är ett av huvudspåren just nu.

Skarin:

Reto då?

Skarin: Vad får dig att tro att just han är huvudspåret just nu?

Kerstin_k: Magkänsla. TIK jagar en center och då kan han vara huvudspåret.

Vet inte om sådana här kopplingar betyder någonting men Hamilton spelade 01-02 i Kärpät Oulu och det gjorde även Lehtonen, Lotvonen och Pyörälä..

Han är ju iaf rightare :) fina siffror också

jonmannen: Ja det skulle ju smaka mumma om han skrev på för Timrå och han är ju faktiskt bara 30 år.
Så han kan stanna minst 2 år iaf tycker jag:)

Jensen_12: Vad har du fått det ifrån? Att det är något transferfönster i november? 31 januari har jag sagt! Lyssna på Pappa Uno nu.

Det var 3år sedan transferfönstret i november avskaffades!

Uno Gordon: Jaså okej. Då vet jag. Jag har ingen koll på sånt där, men tack för svaret iallafall!

« · 1057504 · »