1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612619 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
73Sjöbba:

Den var bra, like that one so much.....

Abron: Det var något som inte stämde i Modos omklädningsrum innan matchen.

Laken:

..borde vara så, dock KAN det ju finnas nån klausul om lönen för denna säsong, men förhoppningsvis slipper vi den kostnaden helt nu!

Uno Gordon: Kanske blir svårare att få lös Jonas Jonas Nordquist nu när Andreas Karlsson är skadad för resten av säsongen.

Abron: Pinsamt eller självdistans? Om man hört Svarten svara på frågor förut vet man att mycket som kommer där är humor.

Laken: Jag kan inte tolka det på något annat sätt.

Laken: Hur är situationen kring Jonas Nordquist? Är han fortfarande aktuell för en flytt ifrån Frölunda? Linkan och Nubben borde väl kunna komma överens i sådana fall.

Annars tycker jag att Timrå borde slå Manderville en signal och höra om han har nåt intressant namn på tapeten till en rimlig peng. En hårt jobbande kanadensare som går rakaste vägen mot mål och som kan ta en fight i kritiska i lägen för att väcka laget vore en enorm tillgång.

Grabbar: Och Timrå slipper ALL lönekostnad för honom framöver? Alltså Timrå behöver inte betala någon endaste del av hans lön?

-Gurra-:

Mmm Pinsamt sa Bull.

Jo det var inte mycket energi i Nolaskogsarna ikväll, tyvärr även lite nya skador. Kan bli svårt på torsdag mot Luleå...

För Skansen bröderna gick det ju bra, Hovet verkar vara en lycko arena ibland.

Laken: Det är korrekt uppfattat! Hedström har ju självmant valt att lämna föreningen innan optionsåret trädde i kraft. Då kan han heller inte hävda sin rätt till det hela.

Laken:
"Timrå IK kan idag meddela att man i samförstånd med JONATHAN HEDSTRÖM kommit överens om att med omedelbar verkan avbryta pågående kontrakt."

Det borde innebära att kontraktet rivs

Laken:
Det kontraktet har väl Challe tänt en cigarr med nu.

Laken: Blir nog Skellefteå nästa säsong för Jonte

Om jag förstått det hela rätt?

Timrå får ca. 800 000 kr i övergångspengar.

Timrå behöver inte betala någon lön till Jonte för resterande del av säsongen = CSKA står för hela lönen (100%) hädanefter?

Jonte kan inte längre heller välja att utnyttja, det extra, optionsåret?

Abron: Studion klassade matchen som "pinsam".
"Inte så bra" säger Per Svartvadet.... Vaa :-O !!??

Inte så bra kan man säga vid en uddamålsförlust efter en jämn match. Känns liksom inte riktigt som ett berättigat uttalande efter en 7-0 förlust.
Men han spelar ju i modo så jag har väl överseende då.

Smokey:
Det kostar bara 100 kr att gå med om du har åldern inne :-)

Uno Gordon: Bra inlägg om Hedström nedan!

Smokey: motsattsen till timrå bon då, som den billdade personen som poserar glatt på domustrappan och tar intryck och lärdom av värden, Timrå bon är förutom billdad han är även den snyggaste varelsen kallad homosapiens, naturligt vis enligt anndra för Timråbon drabbas sällan av högmod och janntelag, Nä Timråbon han är ödmjuk snäll med frun och djur och tycker alla har lika värde, Timrå bon är inte heller falsk, Timråbon kan i vissa fall av intagande av rusningsdrycker ( jul och midsommar), ge ut lite av sina innersta tanka, och det inte för att visa någon som hellst form av divalater, utan mer för sin ödmjuka ställning och allas lika värde, vill timråbon dela med sig av sin lärdom,,,

Öööh, ,,smokey bara sattsa på 3000 då:))

Smokey: Hallelujah :)

Pätr: ska givetvis stå "än medelsvensson" och inget annat.

fighter: Ordet ”Nolaskogare” är väl närmast en direkt omskrivning av de vanligaste stereotyperna i amerikansk film: rednecken/hillbillien. Den inavlade, obildade, främlingsfientlige lantisen med det begränsade ordförrådet. En man som vanligtvis aldrig reser längre än till granngården.

Ambroo: Har jag heller aldrig skrivit. Det enda jag har skrivit är att jag är tveksam till att han kommer att lyckas i Ryssland, samt gjort en antydning om att han är en person som p.g.a. sin personlighet löper större risk en medelsvensson att hamna i problem.

Jacksson 71: Ja så mycket sparar man ja på att inte ha kvar honom, sen får man 100 000 dollar också.

dr-nix: aa såg de nu

7-0 DIF-MoDo

OjOJ Oj

Paddan:

Wille Snellman? Vilken smart lirare....

DIF 5-3 i 2 min....

Jacksson 71: där stod det, 100 000 dollar (drygt 800k SEK). Dom där ~8 miljonerna var den lön man slapp betala till honom (räkna med att hans löneutrymme kommer tas upp av någon annan snart, allt annat vore idioti).

Olle: Cynism broder, av samma typ som Nemi så ofta visar upp. Kanske det är osmakligt, fast kan Magnus Betnér skämta om att styckmörda Runar, göra en paj av honom och skicka den till livets ord, så kan väl jag skämta om Jonte. För sanningen är nog att man bör tänka efter både en och två gånger borta i Ryssland. Jag kan emellertid ödmjukt erkänna att jag inte har någon större inblick i det ryska samhället, men jag har i alla fall fått en bild av att det är ett ganska hårt klimat och att man inte ska råka i luven med fel personer.

Skit i samma. Nu är det dags att ta nya tag. Ingenmansland till jul, slutspel omgång 55 och SM-guld när vårsolen strålar som bäst. Heja!

fighter: Nolaskogare är en gammal benämning på de ångermanlänningar som bor norr om Skuleskogen, alltså Övik med omnejd.

dr-nix: ojoj dom släppte inte Jonte billigt! :O

Snoop: Jag säger detsamma. Förbannat tråkigt att det skulle sluta såhär om man backar bandet några år. Det var ju inte det här avslutet eller scenariot man föreställt sig!  Slutet känns konstigt på nåt vis...

Det känns som en bra biofilm med en bedrövlig slutscen som fullständigt tar luften och lusten ur en. Någonting dyrt och efterlängtat man betalat dyra pengar för att se och så blir man berövad på underhållningsvärdet.

Det är bara att skriva under på det flera andra skribenter redan signalerat och deklarerat härinne. Hedström är slut som artist! Han kommer nog aldrig mer att bli den han en gång varit. Jag vill ändå minnas Hedström för den han en gång var och tänker inte peka finger eller pissa på honom.

Däremot tycker jag det är skönt för Timrå IK och laget att Jonte nu lämnar. För det fanns ingen annan utväg såsom denna säsong utvecklade sig till.

Jag hoppas Jonte hittar sig själv som människa igen och finner glädjen i tillvaron igen. För det tycker jag alla människor har en rätt till. Att få må bra.

Men samtidigt så har även offret ett ansvar. Man kan falla igenom och rasa ihop men någonstans, någon gång måste man knyta näven och söka sig upp till ytan igen. Man kan inte gå omkring och tycka synd om sig själv i all evighet och låta sitt dåliga humör gå ut över tusentals människor. Man måste kämpa och visa lite glöd när man har sådana oerhörda privilegier såsom Hedström hade.

Därför är jag glad att sagan om Jonte är all. Nu hoppas jag att detta är den väckarklocka för det övriga laget som vi supportrar så länge suktat efter. Nu måste Johan Andersson, Johan Backlund, Tomas Skogs och Oscar Sundh börja visa någonting. Det finns mycket i övrigt att önska.

Jag blir grymt besviken om inte grabbarna taggar till framöver. Nu är det bara blåställen på och hårt jobb som gäller.

IN PÅ KASSEN FÖR I HELVETE BAGARN OCH OFFRA KÄFTEN DIN FÖR TIMRÅS SKULL!

Du är den naturlige ledaren på isen vi saknat i vinter!

Tack för allt Hedström och lycka till i öst!

hovhas: Kan bara instämma trots allt känns det lite vemodigt att jonte lämnar..men önskar honom också lycka ill..

Jacksson 71: har ingen aning men i någon artikel (i aftonbladet eller expressen) så läste jag 100 000 (euro), om den summan är nära sanningen har jag dock ingen aning om.

Lycka till Jonte!, Hoppas det lossnar i Ryssland, det är du värd!

Fick timrå nån summa för att lösa ut han till CSKA ?

Snoop: Jaa ! :(
Du kommer alltid vara en del av mitt hjärta Jonte! :(

kaofl: Ja lycka till Jonte, känns förbannat tråkigt att de skulle sluta så här.

kaofl: Lycka till Jonte!

Nu är det klart!

En liten fråga bara till er däruppe,en del som vill skojja lite med modoiter
kallar dom för nolaskogare,varför undrar jag?

Ambroo: Med tanke på hur många skriver ner Jonte här så skulle jag njuta.

Herminator: Skulle väl vara om Kenta stod i båset då och kanske någon annan i kassen också.

Men med tanke på häxjakten som varit på honom här inne så skulle då jag lägga upp längsta fingret åt TIK. Tack och hej Hedström vi lägger ut en bild på dig bredvid en seriefigur och hoppas du ska komma tillbaka när du hittat dig själv igen...

Läste en Pdf, en Skellefteåproduktion som handlade om honom när han kom till NHL, de hade frågade honom vart han längtade just nu. Svaret Hedström gav var Sundsvall...

Anonymous: Hur som helst så känns det ju ganska angeläget att jonte inte hamnar hos en elitseriekonkurrent denna säsong iaf. Hypotetiskt sett så vore det ju en nytändning som man verkligen inte vill se i...egen målbur.

Anonymous och Pätr: Det är väl upp till honom själv och sen så kanske det inte fanns så mycket att välja på heller? Jag menar; "Tja Schelläfte, dä ä Jånnte! Kan ni lösa mä från Timrå?"

Och om han nu hittar tillbaka till sitt forna jag så skulle väl inte det kännas nåt vidare kul att se honom göra det hos en seriekonkurent?

Anonymous: Jonte kan mycket väl välja Timrå igen men, då under en annan tränare.

Pätr: Ja jag tror inte heller Ryssland blir bra för Jonte, lite väl hårt klimat där. Bäst för honom själv vore nog att komma tillbaka till Skellefteå.

Skönt i alla fall att det redan finns svenskar i laget. Vem vet vi kanske får se en enormt taggad Hedström i elitserien igen efter ett tag i Ryssland, men han lär då knappast välja TIK igen.

Hoppas verkligen dom kan hitta någon riktigt bra defensiv back. Ska vi värva två spelare som hoppas jag den andra också blir en back som är bra defensiv men även kan slå passningar genom hela planen ;)

Sedan om det blir en tredje spelare som kan dom kasta in esa som center :P

Harryhaffa: mellandags rea ?!

Laken: Backar brukar va billiga till jul:)

Ambroo: Exakt. Prioriteringslistan ser ut som följer: Back, back, center.
Målvakter och ytterforwards undanbedes!

« · 1086412 · »