1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613673 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
T T: Högtrafik och högertrafik är det skillnad på, dock tog det en liten stund innan jag upptäckte mitt lilla läsfel.

Nu är det högtrafik.

Snoop:

Jo, men om det är det enda kriteriet så ställer jag upp.

Simmalugnt: Ja varför inte, han är ju snanbbare än Lotvonen i svängarna iaf.

T T: Hahaha. Herregud. Ja så kan det gå.

Men jag vill inte ha någon i Malmö. Ska vara Calle Söderberg då kanske. Men inte denna säsong. Äh, inte nästa heller för den delen. Lägg ner skiten.

3st som jag skulle kunna tänka mig iaf

Marcus Paulsson - www.eliteprospects.com/player.php?player=547
Niclas Hardt - www.eliteprospects.com/player.php?player=15201
Carl Söderberg - www.eliteprospects.com/player.php?player=665

möjligen - Jan Öberg och/eller Fredrik Eriksson

Hahl Bundy:

nääää jag vill ha tillbaka Cassel! =oD

En av min stora( jaja 1 å 75) favoriter i TIK-tröjan.

Simmalugnt: Isåfall ta Björk. Han ryktades väl hit ett tag?
Kicka Lotvonen i såna fall.

Dalan: Mif skulle vara med i Nordic Trophy, va?! Men juniorlaget antar jag då? :)

Hugg Casselståhl nu då för fan!

En legends återkomst, sen kan vi sätta Lotvonen på ålderdomshem i Tallnäs.

Hahl Bundy: Gamarna cirkulerar.

T T: Nu är det fest bland klubbarna :)

Vilken rysare. Två dagar kvar och plötsligt är alla dessa på marknaden.

Jens: Bättre med direktlänk. :)

ANGÅENDE PAVEL ROSA
Så tror jag att han väljer mellan FBK och LHC ev hv

Nu ryktas Pavel rosa vara påväg till sverige enligt eliteprospects. Undra om Timrå har någon chans att få hit honom?
Det är en kille jag gärna skulle villja se i tik-dressen nästa sesse.

Angående kontraktsförlängningar nästa säsong. Skulle vara lite intressant med era synpunkter och kommentarer på det här!

Ska bli intressant att se hur eller om Hr Nyström kommenterar Anti-Jussi Niemis 80 000 kr/match i Leksand eftersom han hade räknat ut att Sonnenberg får 46 000 (nästan hälften) per match i TIK och tyckte det var horribelt.

KniveN: Shit glömde ja länken de va ju knasigt, här kommer den iaf ;P

Snoop: Länk?

Här har Timrå IK en back att försöka värva när han gått klart College, om de inet blir NHL så klart.

TIKbiff: zatan nästan 2,2 miljoner för resten av sässen. Va blir det, ~700,000 i månan? Inte konstigt isåfall att vi inte va med i leken, dom pengarna får du ju en helt ok back en hel säsong för ju.

Nu blir de farlig(are):

Mackelito:
Det är väl ingen nyhet direkt Antti-Jussi Niemi har varit på marknaden ett tag och erbjudit sina tjänster både i Allsvenskan och Elitserien.

Till slut var det bara Leksand som tyckte han var värd dom 200 000 Euro
som han vill ha för resten av säsongen

Jag berättade för ett tag sedan att JussiNiemi var på väg till sverige men ingen trodde mig nu e han klar för LEKSAND

Brad Brown, någon som hört något om honom och att han är på väg till Timrå ?

Kerstin_k: Jag tror inte vi kommer få se någon Ross i ES , det där är nog bara en kille som gissar/hoppas att hanär på väg in i laget..
Skulle gissa att Ross sticker till antingen Suisse eller DEL

Cartman:

"#7 Timrå topp 4:a!
2009-01-18 08:29
Timrå tar fart uppåt! Laget kommer att klättra i tabellen med hjälp av Sonnenberg. Dessutom så ryktas det om att Ross Lupaschuk är på väg in i laget.

mikko"

Tagit från en kommentar på Hockeysverige.se. Kan det tänkas att det var här inne det "ryktet" uppstod. Man vet ju hur folk läser önsketänkanden från det här ställe. Jag hoppas/jag tycker förvandlas snabbt till att Timrå kommer/ Timrå förhandlar...

Cartman: Vad skall vi med ett "problembarn" till som har svårt att färga in i de klubbar han spelar för? Var väl bara i Mora han lyckades över förväntan!

Cartman: Backspåret är nog nerlagt. Eller? 13 dagar kvar...

Det känns nästan mer spännande vad desperat-Nubben ska hitta på.

Den här killen blev fri från sitt kontrakt med Sibir i KHL, jag tycket att timrå borde ta hit honom resten av sesången.

Sanny Sanny kom hem efter 1 år därborta...

T T:
Snälla Linkan, förläng INTE med Lethonen, hans "sjukfrånvaro" var och varannan match borde utlösa alla varningsklockorna inne på kansliet.

Vad frånvaron beror på har jag ingen aning om, men en liten förening som Timrå IK är kan inte lägga "big money" på lirare som är mer frånvarande än närvarande.

Tikinmyheart: Tänk om Toronto skulle få sig till att låna ut Strålman åt oss, aj aj, nu sitter man och drömmer igen...

jens_88: Han har dessutom kontrakt med TPS till 2011/2012. Kanske TPS vill göra sig av med honom?

Loma: Han är en mycket bra back och jag skulle avgud Linkan om han lyckas värva hit honom...

MEN! om man kollar på den där förbannade statestiken så har han totalt spelat 45 matcher på 2 säsonger... Är han ännu en gammal finsk back som är totallt trasig? eller bara en gångs händelse?

Hahl Bundy: Han lär vara billig, men pengar har aldrig varit nåt hinder för TIK;-)

Loma: En av mina favorit backar.
Agera linkan!

Hahl Bundy: Den där hade man velat ha, fy fan!

Aki- Petteri Berg verkar var på G till Lugano.

Varför är han inte på G hit?

Mackelito: att han spelat så lite på slutet har säkert att göra med att övriga utlänningar har av olika skäl prioriteras före honom. Hur som helst lär det knappast vara en snubbe i högform som dyker upp utan det kan nog ta lite tid innan han får upp farten.

T T: Ser förutom allt positvit man kan se med Sonnenberg ,två dåliga saker .

Han lär ha blivit löst från kontraktet i Ambri, och precis som ett annat lag ville ha hur mkt pengar som hellst för Tenkrat lär de ju viljat ha lika mkt för Martin.

Han är endå 30 åroch senaste säsongerna har han legat på 20 poäng, iofs på ungefär 30 matcher... men et ni varför han spelat så lite matcherpå slutetär han skadebenägen? Är det någon som vet mer om hans speltyp??

T T: Ha ha :) Japp förtroendeingivande verkligen .

"Vad det gäller Sonnenberg kommer han till Timrå på fredag och är förhoppningsvis spelklar till lördagsmatchen mot Södertälje. "

Jag får dåliga vibbar av ordet förhoppningsvis...

"Karjalainen fullgod ersättare". Nåja.

Loma: Yesss!!!

Loma: hehe stackarn :P pär till per styf och pär till per hallin :P

John K: Per Hallin menar du väl?;-)

« · 1119617 · »