1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601248 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Det tror jag med. Han har det nog ganska bra hät i Timrå. Han tjänar nog ganska bra, så om han ska flytta någon annanstans i Europa så ska det nog till med ett extremt kontraktserbjudande.

JimmyH: Jag hoppas du har rätt, men tror du inte spel i Ryssland eller att åka hem till FInland lockar, eller vet du nåt mer i de här så skulle de va kul att veta ? :)

Snoop: Det ska mycket till om vi ska tappa Riku Hahl. Det krävs nog ett envägskontrakt i NHL med ett löfte om att få chansen i en av de två första kedjorna.

Skulle jag tro.

Känns inge bra alls att Riku vill avvakta :/

Kerstin_k: Ja det är klart att det finns många intresserade. Men jag tänkte mera på vilka som var intresant för honom själv.

Pärrsinen och Hahl måste vara väldigt hägt prioriterade tycker jag. Trivs dom här så betala vad de vill ha!

Tvåtallar: Precis som det står i artikeln. Hela hockeyeuropa lär väl vara sugen att erbjuda Riku ett kontrakt. NHL lär säkert också vara ett alternativ, fast jag tror nog att Europa ligger närmare för honom.

Mathias: Man kan undra vilka dom andra intressanta alternativen är

JimmyH: Är man risig på skridskorna är det väl svårt att träna bort som senior? Vi får se, kul att en kille i ettan går så bra i allsvenskan i alla fall, åtminstone poängmässigt. Med tanke på att seriepyramiden spetsats till sen gamla 4*10 lag i ettan är det viktigt för svensk hockey att folk kommer fram i lagen under allsvenskan också. Inte jättevanligt på våra breddgrader va?

Sen ser jag under nyhetsflashen till höger att Bagarn nu är klar även officiellt så nagelbitare längre tillbaka i tråden kan andas ut. Kul och bra jobbat Nubben!

matte1: Han är ju 10 år yngre än Åkerman så nog kan det finnas elitchanser för Andersson också.

JimmyH: Tycker att Anderssons åkstil påminner om Johan Åkermans.Fast något långsammare förstås.

Jensen_12: Nja, han är sämre än CJ på grillorna alltså. Killen åker på lädret typ. De har fått satt in specialträning för hans åkning i Sundsvall. Men han har en bra bössa, det har han.

Kevin O`Shea: Ja det var han det.

actionleif: Nej, det var Nybrolån.

Kevin O Shea: Det låter bekant, visst var det en av herrana i det sällskapet som skadade sig också?

JimmyH: Om man ändå mest tänker använda honom som back i PP, om han nu är spelskicklig, så ska han väl egentligen inte behöva åka så mycket skridskor.

El Maco: Det var väl till och med så att han lånades till Timrå från Antjärn förra säsongen, och spelade en (två?) matcher i SCA-cupen.

Mathias: Hej!

wap.hockeysnack.com
Då var Johan klar då för 1 år

El Maco: Han kan "spela". Väldigt spelskicklig. Nackdelen är ju att han är en helt bedrövlig skridskoåkare.

Jag är lite nyfiken på Bobbarnas Stefan Andersson som Gradin tog med sig från Antjärn. Tredje bäste poängplockare i laget och back. Kan han spela?

Hahl Bundy: Var var det Regin kom ifrån när han kom till er?

Hahl Bundy: Ta en titt på hemsidan va? Står det att Andersson är helt klar? Nej, ta det lugnt tills de verkligen står där, vad som helst kan hända fram tills dess att det står där.

Regin o Johan Andersson klara. Det känns verkligen möcket möcket bra.
Johan hade gärna fått plitat till för några år framöver, men det tar vi nästa år i stället.

Hahl o Pärssinen måste vara prio 1 nu framöver. Då känns det lugnt o harmoniskt ett tag framöver.

2 backar på kontrakt nästa år, undrar hur funderingarna kan tänkas gå när det gäller den besättningen?

F.ö luktade en Modoit framför mig i kön, piss o gammal urin med en härlig krydda av vitlök på det. Undra vem det var?

Gidde: Jo, de e klart. Men man kan väl skriva på ett kontrakt där man får mer betalt desto bättre du presterar? Har för mig att någon sa att Kalle K Gjorde det. Då skulle han ju inte tappa om man känner att han är på uppgång, utan kanske få ut mer av det.

Jensen_12:

Kan ju även vara så att han känner att han är på uppgång, och tror sig kunna förhandla till sig ett ännu bättre kontrakt efter nästa säsong.

De spelare som skriver längre kontrakt är ju rätt ofta de som nått sin peak, och vill säkra en stadig inkomst under ett antal år då deras kurva förmodligen är på väg neråt.

Snoop: Han behöver ju inte skriva just 3 år, men jag hade ju valt ett flerårskontrakt om jag vill spela i ett elitserielag tills jag får chansen på andra sidan pölen så att säga. Då har han ju en viss säkerhet, slipper byta klubb hela tiden och han kan sticka till nordamerika när helst han känner får anbud.

Jensen_12: Ja ja håller med jag tycker också de verkar konstigt, skulle vara intressant att höra hur Johan själv resonerar, för precis som du säger kan han skriva 3 års kontrakt med nhl klausul.

Snoop: Undra varför det bara gäller 1 år... Man borde ju kunna erbjuda runt 3 år med NHL-Klausuler?

Skarin: När det gäller bagarn så är det ett kontrakt på 1 år som gäller !

Skarin: Förvisso! -Men 2-3 år känns ju realistiskt.

Kevin O Shea: Mjo. Fick jag välja skulle jag vilja ha Bagarn på ett livstidskontrakt ;) Men det känns ju lite långsökt....

Skarin: Men varför bara ett år? Nubben borde jobba för att förlänga med Bagarn 2 eller 3 år framåt.
Men det är kanske Bagarn själv som vill förlänga med endast ett år.
Kanske är det en ekonomisk fråga - längre kontrakt, högre lön.
Fast å andra sidan kommer ju lönen att stiga vid en omförhandling efter nästa säsong...
Kom igen nu, Nubben - och ge Bagarn "an offer he can't refuse"!

ÄlskarTIK: Fast det beror ju förstås på om du syftar på Regin eller Bagarn

Mathias: Men vadå, det står ju på hemsidan redan..

Mathias: Vem har ropat hej?

Har ni inte lärt er någonting ännu? INGENTING!!! är klart före det står på hemsidan, så vänta med att ropa hej tills det står där.

Såklart skönt att Regin är kontrakterad men det största hotet finns ju fortfarande kvar. NHL.

T T: De behöver det inget mer än vad 27-åringar behöver 250 000 kr i månaden utöver fri mat, bil och boende.

Spelarnas marknad.

Men de kanske hade stannat i alla fall men varför ska Timrå försöka komma undan billigt när det gäller killar som ju trots allt är något utöver det vanliga. Ta väl hand om dem säger jag. Ge dem bästa möjliga förutsättningar att lyckas.

Skönt att läsa om Bagarn.

Jimmy: Det är väl jag som är naiv. Om skolungdomarna behöver 20000-40000 i månaden utöver fri mat, fritt boende och studiebidrag för att inte byta skola så är det väl så verkligheten ser ut.

Det känns ju hur bra som helst att Nubben kommit överens med Johan Andersson om en fortsättning. Detta är en grymt viktig pusselbit.

Tack, Bagarn.

Englund: Det var kanske inte precis så jag menade.

JimmyH: En kille som spelar hockey i den åldern har definitivt ingen tid för "extra knäck".

T T: När jag gick i gymnasiet så extraknäckte jag i butik. Dock utan letter of intention, jag fick lön.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Sebastian Erixon går också i gymnasiet.

dr-nix:

När man flyttar hemifrån i den där åldern, så tror i alla fall att det kan bidra till var man hamnar.

Klart enklare om man har brorsan nära till hands om det är något...
Samt enklare när det gäller hemlängtan också kanske ;-)

Gidde: jo visst kan det ha med saken att göra men jag tror inte att det var den avgörande faktorn.

dr-nix:

Kan väl bero på att hans bror redan fanns i laget?

spud: varför Pääjärvi valde just Timrå att gå på när det gäller Gymnasiet har jag igentligen ingen aning men Lander är tamefan inte köpt, grabben är ju från Timrå.

T T: Om ni på allvar tror att "era" juniorer ni köpt in skulle stanna om de inte fick betalt är ni roligare än jag föreställt mig.

JimmyH: Det där med belöning låter ju trevligt men så länge en spelare är kvar på gymnasiet borde det gå att lösa på på något annat vis en ett A-lagskontrakt.

Man kanske skulle kunna skriva något sorts letter of intention där man garanteras kontrakt efter skolan.

Att tjäna pengar är ingen brådska. Hockeyspelare är som travhästar, i längden tjänar de alltid det de har kapacitet till.

« · 953674 · »