1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601250 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Det tror jag med. Han har det nog ganska bra hät i Timrå. Han tjänar nog ganska bra, så om han ska flytta någon annanstans i Europa så ska det nog till med ett extremt kontraktserbjudande.

JimmyH:

Regin, Bagarn, Bossan, Lander.

Hahl kanske tvekar för att Nubben inte kan lova honom spel i de två första kedjorna...

JimmyH: jag tror tyvärr knappast Riku ser timrå som enda alternativet i elitserien.Han och pärssinen förlorar vi nog tyvärr,fick jag välja skänkte jag hellre bort lindström än nån av dessa två.
Mitt tips är att båda spelar i färjestad nästa år.

AndersN: är övertygad att Timrå är enda alternativet i sverige För Riku

uhahl: Ja det tror nog jag ochså.Men jag tror ochså att nåt lag i ryssland kommer att erbjuda han ett fett lönekonto,och att han tar det medans han har chansen.

Sedan är man besviken på jonte,kan ingen däruppe tala om för honom att han inte är nån playmaker utan att han ska vara pain in the ass för motståndarna,bort med finliret alltså.

AndersN: Jag tror inte tat Timo och Riku flyttar till en annan ES klubb.

Utan att bli fetdissad skulle det var intressant att veta vad det är som gör att ni tror att dessa finnar inte är beredd att byta ut tik, förutom era förhoppningar?

Jag tror nog att Krizan skulle kunna tänka sig att spela mot modo om han fick bättre erbjudande någon annanstans.

spud: jaa du det är jävligt svårt att ta dig på allvar,du har ju kommit med många idiotiska inlägg,men ok killarna trivs ju rätt så bra i timrå det säger ju dom själva,man vet vad man har men inte vad man får.ryssland eller nhl kan nog få dom på andra tankar.

spud: Varför du blivit "fetdissad" här tidigare tror jag du vet själv. Eller snarare hoppas jag väl det. Om du dock i motsats till din vanligtvis väldigt bittra attityd lämnar synpunkter och frågor i stil med denna så är jag alldeles övertygad om att du får ett mycket mer seriöst bemötande.

fighter: Det har å andra sidan du med,

Och att en spelare som kommer från ett annat land, som försöker lira ihop en summa som ska räcka efter karriären väljer ett lag som inte betalar mest, då är man ute på väldigt hal is. Visst finns dem, men att tro att alla dem spelar i timrå känns väldigt väldigt osannolikt.

spud: Håller med dig, ja menar alla gillar väl pengar och man vill väl tjäna ihop lite innan man slutar, men jag har endå svårt att tro att dom skulle lämna Timrå för att tjäna pengar i en annan ES klubb, då drar dom nog till Ryssland,NHL eller Finland för både Riku o Timo ärritkgit stor i Finland.

Snoop: Ok, men frågan var, varför skulle dem inte välja ett bättre anbud i en annan es klubb?

spud: det finns ingen här som kommer i närheten av dina idiotiska inlägg till antalet,men det är inte det vi diskuterar om därom råder inga tvivel,väldigt många här som retat sig på dig.

Om man nu trivs i timrå och ett annat lag i sverige lockar med några kronor mer så ska det nog mycket till om man flyttar med hela sin familj pga den anledningen,då ska det nog vara en annan anledning,tex att man inte trivs eller för lite förtroende från tränaren eller att man vill till ett topplag,i detta fall så spelar man redan i ett sådant,nej du gubbe ryssland eller nhl kan nog locka,men inget annat lag i sverige.

fighter: Du ser, i slutändan är det bara oss fans förhoppningar det landar i, för oss är det vackraste man kan göra att spela för våra lag, och du ger ett ganska naivt intryck inför vad dessa spelare värderar, de vill ha pengar och visst kommer en sådan spelare inte flytta till malmö bara för att de betalar mest.

Men det där med att trivas osv, det är nog bara ett fåtal människor som flyttar till sundsvall timrå och kommer på att de inte kan trivas någonannanstans i sverige(i min värld finns de inte öht).

Om VF med ett snitt på över 10k på läktarna skulle vilja ha någon köpespelare, så skulle de signa honom, oavsett vad vi supportrar önskar.

T T: Förlåt min okunskap, jag trodde jag hade koll på spelarna - men ven fan är, "Bossan" ?

spud: naivt intryck,haha vilket intryck du ger finns det vissa ord för.
spelarna själva säger ju att dom trivs skitbra.

du måste vara ganska virrig,först skriver du att man inte flyttar till ett köpelag,sedan i nästa stund skriver du att man gör det???

lägg nu undan dom däringa svamparna och ta ett glas ramlösa.

spud: Det finns exempel på spelare som rivit flerårskontrakt i NHL för spel i Timrå för att skapa trygghet i familjen. Så allt är inte bara guld som glimmar och feta lönecheckar.

fighter: frågan är hur i vet att dom trivs i timrå? har ni pratat med dom och frågat?

fighter: Du måste inse att det är Proffs vi talar om yrkesmän.Om det gynnar deras karriärer och ger högre lön så lär dom nog byta lag.Och att en spelare säger att han trivs betyder inte det att han inte kan tänka sig att byta lag om lönen är det rätta.

AndersN: Dom har sagt att dom skulle kunna tänka sig att stanna i mer än 2 säsonger, de säger dom väl inte om dom inte trivs ???

Snoop: Om jag minns rätt så sa Weinhandl i en intervju i en tidning för nått år sedan att blir det spel i Elitserien så är det modo som gäller. Så lägg inte för stor vikt vad som sägs i tidningarna.

Modoante: Proffs och yrkesmän, javisst är dom det. Men du tror inte att detta innefattar fler roller än det? Med tanke på att spelarna oftast har en familj att ta hänsyn till flyttar man nog inte alltid runt på zigenarvis bara för att casha in de fetaste sedelbuntarna. Det finns nog mer i livet än bara hockey för alla gånger ett flertal av dessa proffs.

Snoop: kunna tänka sig ja,det är skillnad mot att säga timrå är det enda elitserielag jag vill spela i oavsett lön

Dream Team: Du menar Jonte? Ja han har ju haft en riktig bra utveckling. Och att tro att inte det jonte fick i slutändan handlar om pengar.. tror inte det. Han mådde piss, hade aldrig tagit en plats i nhl som han mådde och då tog han det bud som han tjänar mest på efter hans förutsättningar.

fighter: Vart har jagskrivit att de inte flyttar till köpelag? Med malmö menade jag ett strullag som inte spelar i es.

Dream Team: visst kommer det till en punkt dom dessa spelare måste sätta familjen främst.Där är då dom flyttar hem till Finland och spelar där

Dream Team: och vart skulle dom då spela om dom inte vill flänga runt med familjen? jo i finland

AndersN: dom har uttalat sig i tidningar,jag har sett intervjuer på tv.
det har ju länge kommit många bra finnar till sverige.
jag är helt övertygad om att dom trivs.

fighter:
Jag tror oxå dom trivs dom är ju kvar än men och ett stort men jag är rätt säker att dom flyttar om dom får ett mycket bättre erbjudande,det gör dom flesta arbetare.

AndersN: Tycker att man säger att man vill avvakta är ett tecken på stor risk för flytt

Modoante: jo det är klart att dom flyttar om dom får anbud som dom inte kan säga nej till,men att flytta till ett annat es lag för några kronor mer tror jag inte på.

fortfarande så tror jag att det krävs ett bra bud från ryssland eller nhl.

spud: Nej, jag menar inte Jonte. Jag pratar om Thommy Abrahamsson som 1981 lämnade Hartford Whalers och NHL för spel i Timrå. Förutom spel i Timrå IK var skälet till flytten att hans dotter Malin (som jag för övrigt gick i samma klass som) skulle få växa upp i Sverige och inte i USA/Kanada. Om han hade tagit en plats i Hartford det vet jag inte, men han rev ett femårskontrakt i NHL för att kunna flytta till Timrå och Sverige.

fighter: Om Hv,Linköping,färjestad och Frölunda tar fram stora plånboken så handlar det nog om mer pengar än några kronor extra i lön.

spud: jonte gjorde bra ifrån sig i nhl,men han satte familjen och trivseln i första hand,kolla bara på bröderna Jönsson varför är dom kvar i sverige och den ene i allsvenskan.

men du menar ju att pengarna är störste drivkraften,och frölunda är ju ett strullag som spelar i es,tror knappast att man skulle välja fröl, med den sittsen dom är i nu eller rättare sagt man byter nog inte till ett sämre lag.

Modoante: jag tror inte att nåt av dom lagen öppnar plånboken så mycket för dessa killarna så timrå är chanslösa,då tror jag hellre att det sportsliga kanske spelar in mer.

Kevin O Shea:

Ledtråd: I Småland kan de inte säga r.

fighter: Ja visst, om du tror att era finnar har samma känsla för erat lag som kenny har för rögle och jörgen har för karlstad så är du illa ute. Jag har lagt undan mina svampar, så då är det kanske dags för dig att vila från flaskan.

Dream Team: Ja, men du kan ju på inget sätt dra paralleler mellan 1981 och 2007. Samhället/hockeyn/ekonomin är ju helt annorlunda.

Det är klart att hälften av sportcheferna i elitserien kollar med Hahls agent om han kan tänka sig att röra på sig och i så fall vad det kostar. Precis som Nubben säkert kollar med en del etablerade namn i andra lag. Timrås fördel är väl att det är lättare att få behålla än locka bort en spelare som trivs. Har vi ett bra år i år, Challe får ordning på grejorna och Timrå gör klart med något annat tungt namn som kan användas som bevis för föreningens utveckling, ja då får det nog hostas upp en jävla massa pengar. Timrå är inte utfattiga heller.

Om Timrå skickar negativa signaler utvecklingsmässigt, då blir det svårare att behålla spelare som Hahl och Pärssinen.

spud: Du pratar bara om vad Frölunda kan betala eller inte. Det är en av tre grejor (minst) som lär spela in. Allmän trivsel med spelare, ledare och ort samt chansen att åstadkomma något. När Percy plockade ihop sina stjärnor till division ett tror jag inte han ringde till Pekka och de andra och sa "kom hit så får du en massa pengar". Jag tror han sa "kom hit så får du en massa pengar och så får du vara med i ett lag som ska gå upp i elitserien i år och vinna den inom fem år".

I en jämförelse med Timrå kan HV med trovärdighet säga att man ska gå dit för att ha en större chans att vinna SM-guld. LHC, FBK, Frölunda och övriga måste visa en del i form av nya namn av superstjärneklass för att det ska göra någon väsentlig skillnad.

Pärssinen och Halh till färjestad och Lindström till HV tror jag på.

spud: Du är härinne bara för att komma med negativa inlägg om timrå,
antingen så hatar du timrå utav bara helvete eller så är du helt enkelt en jävligt negativ person med extremt dåligt självförtroende,enda sättet för såna människor är att försöka sänka nåt annat för om möjligt höja sig själv
och tyvärr så tror jag att du är en sån liten stackare.

AndersN: jaja om nu det blir så så är inte det hela världen,det finns andra spelare att värva.

fighter: Halh o pärssinen är inte lätta att ersätta men lindström tycker jag har varit dålig i år,kanske jag som inte ser hans storhet.

El Maco: Tror säkert Kallio stannar så länge i vf för att han vantrivs, ni är inte så unika i hockeysverige att era spelare inte kan trivas någon annanstans. Tror faktiskt att alla klubbar är så proffsiga idag att de skapar en miljö för sina värvningar där de ska trivas, det handlar om för mycket pengar för att det ska falla på en sådan punkt. Sen kan det förstås spricka ändå, men alla lag gö nog vad de kan för att få det att fungera.

Faktum är att percy åkte upp till karlstad och togmed pekka ut på krogen och drack bärs, där kom de överens och skakade hand, pekka har aldrig skrivit på ett kontrakt med malmö utan där gällde gentlemens agreement. Sånt är det svårt att inte uppskatta.

Och att gå ut i tidningar och berätta att de trivs i klubben är inte värt ett skit. Om en spelare(med ett halvår kvar på kontraktet) får frågan "hur trivs du i klubben?" finns det bara ett svar. Nu finns det väl inget som talar för att era spelare på något sätt vantrivs, men trivs dem i timrå kan de nog även trivas i göteborg eller karlstad.

Våra lag har ju inte de största organisationerna i detta land, och det kan säkert vara en fördel vissa gånger. Men som spelare kan det säkert vara lätt att attraheras av en stor organisation där man slipper ta hand om särskillt mycket vid sidan av isen.

fighter: OM du hade varit läskunnig hade du säkert uppfattat att jag skriver om köpespelare i allmänhet, dvs Krizan, Hahl, Pärsinen, Yetman.. ta vilka importer du vill. Det finns de som fäster sig i en klubb och är beredd att ha lägre lön än en marknadsmässig lön för att stanna kvar, men inte är det många.
Men ni i TIK tar ju åt er som en svamp, ni tycks helt sakna självförtroende. Går det ens att prata med er utan att ni börjar grina?

spud: Angående Kallio och läskunnighet. Det är ju exakt vad jag skriver. Glid iväg nu och massera Timanders rygg.

fighter: Nu var det ju så att ni tog upp en debatt där ni trodde att era finnar på inget sätt kan tänka sig att lämna tik för en annan es klubb. Ni kanske ska stänga av alla andra supportrar så ni får fortsätta i er skyddade verkstad, för folk med annan åsikt är ju alltid dum i huvudet.

spud: det var du som tog upp detta först.tänk om du kunde skriva nåt positivt som omväxling.

fighter: Det jag gjorde var att på en redan befintlig diskussion ge en helt annan syn än vad ni hade, men om ni inte vill ha andras åsikter än de som är som era kan man ju undra vad ni gör här?

spud: dina åsikter klarar vi oss mycket bra utan.seså ge dig av nu.

spud: Din positivist Du dyker alltid upp här på Tik sidan med lika tikvänliga o positiva tankegångar om tex. vårt lagbygge..

det är så härligt med att Du varierar Dig så mycket ibland nån enstaka gång kan du låta lite anti o negativ när det gäller vårt lag men oftast har Du en översvallande vänlig o kamratlig attityd...
fortsätt så..

Modoante: Nu måste jag få rycka in i debatten! Jag vet att Timo Pärssinen, Riku Hahl och Mika Pyörälä trivs väldigt bra i Timrå. Med hjälp utav Nubbens fingertoppskänsla har vi byggt upp ett oförskämt bra rykte i i österled.

Pärssinen har ganska nyligen blivit farsa har barn sedan tidigare och han får duktigt med istid i Timrå och förtroende utav Challe. Vad är det som säger att HV71, Färjestad och Frölunda kan locka med lika mycket istid med tanke på konkurrensen i laget? Lönecheckarna är säkert fetare, därom råder inga som helst tvivel, men du kan samtidigt inte mer än äta dig mätt. Det är inte småpotatis Timrå betalar heller till sina nyckelspelare. Vi snackar löner i storleksordningen 150-250.000kr/mån. Familjen trivs bevisligen väldigt bra och att Pärssinen skulle flytta till Ryssland ser jag som fullständigt uteslutet, då sannolikheten inte är speciellt stor att familjen skulle acklimatisera där. Pärssinen har redan provat på USA och Schweiz och flängt runt med familjen med uteblivna succéer. Nu har man funnit tryggheten och allt som familjen kan tänkas behövas finns i regionen. Pärssinen snackar dessutom svenska och har således inga språkförbistringar.

Sedan umgås familjerna Pärssinen/Lotvonen/Koskinen rätt flitigt och Timrå är ett etablerat lag på den övre halvan och ett stabilt slutspelslag som dessutom har alla möjligheter i världen att kunna gå hela vägen fram om man undviker svåra skador och lyckas toppa forma i rätt skede.

Timo är en jordnära kille som måste vara i harmoni med sig själv för att kunna leverera...

Han förlorade sin landslagsplats i samma stund som han lämnade Europa och senare återvände till bara för att hamna i frysboxen i EV Zug. Nu har han fått upp ångan igen, trivs med livet och har åter blivit en finsk landslagsman. Då har några kronor till i plånboken ingen som helst betydelse.

Tror inget NHL-lag är så värst sugna på signa honom och då finns inga alternativ kvar. Den enda lilla öppningen till ett annat lag som jag kan tänka mig att lämna är FRÖLUNDA! Och skälet är enkelt - det stavas TOMI KALLIO!

Pärssinen och Kallio är enormt goda vänner och har mycket skoj tillsammans när de ses. Ett jävla tjötande ifrån Kallio och Ahdrian/Kellgrens sedelbuntar skulle kunna få hamna att hamna på västkusten. Men annars är det Timrå som gäller.

Tro mig!

I fallet Riku Hahl är det bara ett envägskontrakt i ett hyfsat NHL-lag som skulle få honom att dra!

Tro mig!

Pyörälä stannar kvar om de förstnämnda lirar vidare!

Tro mig!

« · 953674 · »