1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601329 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Grejen är väl att du går ut med den sortens löften en dag i december, när mer än halva säsongen är kvar och bara går på några lösa indicier, för att sedan börja vackla lite lätt någon dag efteråt. Ytterst få förutom kanske friskan och några Örnsköldsviksrat kommer bry sig om du tar den där promenaden eller inte.

Poängen är att det är ganska svårt att sia om silly season vid den här tiden av året.

Snoop: Och skulle han mot alla odds lämna så har vi ju Gordons vandring och bildspel att se fram emot

Uno Gordon: Okej, då är det bara att passa åp att njuta då att vi har en sån bra hockeyspelare, hans landslagsmeriter är ju inte dålig så vi ska vara glad att vi just nu har en sådan fantastisk hockeyspelare :)

Tvåtallar: Jag sasamma om Jonathan Hedström med skillnaden att fotvandringen skulle utgå ifrån Kovland och att jag då skulle ha en FBK-tröja. Jag slapp den gången och jag utgår ifrån att jag även slipper denna gång. Men skulle det osannolika inträffa att Pärssinen flyktar så tar jag konsekvenserna utav detta.

Jag är jävligt allergisk mot människor som tummar sina löften och sedan skiter det i hela. Jag tillhör den där ädla kategorin utav människor att för mig räcker det med ett handslag.

Och för min egna trovärdighet är det inte lönt att smita undan. Därför gör jag detta även om det skulle bära mig emot nåt fruktansvärt. Skulle jag göra en sådan här PR-grej så skulle folk som inte känner mig få se att det inte bara är käften och bakhälarna på mig.

Uno Gordon:

Tycker mer att det luktar som Per Happs inställda cykel tur..

Uno Gordon:
Att göra de du beskriver är att tortera sig själv så enormt. Att jag kan inte komma på nåt värre. Tänkte när jag såg din text. Jag tror hellre att jag skulle springa naken samma sträcka

Tvåtallar: Gör du mig sällskap då? Jag står för vartenda ord jag sagt och jag kommer kontakta Henning Johannesson på ST-TV också ifall det skulle aktualiseras att jag måste ta en rask fotvandring ifrån Stora Torget till E.ON Arena och be honom föreviga det hela till ett bildspel på Internet och ett webb-reportage där ni får ta del utav spektaklet!

Vad är utsikterna på att just DU dyker upp? Tycker det luktar lite Lars Göran Göthe-varning över ditt uttalande om att springa näck.

Snoop: Hahl kan mycket väl försvinna och nu måste jag även lägga till Ryssland som tänkbar klubbadress till mina tidigare uttalanden om att enbart ett envägskontrakt i ett hyfsat NHL-lag skulle kunna få att lämna Medelpad och rödvitt.

Skillnaden ligger i att Riku inte har några barn att ta hänsyn till utan bara en flickvän och sina hundar.

Om då Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Lada Togliatti, Torpedo Yaroslavl, Neftekhimik Nizhnekamsk eller Avangard Omsk kommer med ett drömbud så kan vi säga, Goodnight sweetheart goodnight!

Tycker det verkar lite skumt att han inte heller redan nu vill förlänga med Timrå IK, det tyder på att hans agent givit honom indikationer på att det dykt upp ett flertal intressanta klubbar som förhört sig om hans tjänster.

Bettman: Jag tycker att det är starka forumpoäng för att komma in i en debatt och inleda inlägget genom att kalla diskussionen dum och onödig för att avsluta med en brandfackla och deklarera att inte tycka som han själv gör "är bland det dummaste jag hört"

Bettman: Njae, det dummaste som jag har skrivit tror jag knappast att det är, men du däremot är hyfsat fel ute om vi ska göra en liknelse. Att ifrågasätta och ha egna åsikter är en del.

Vart har jag skrivit om den orealismen? Jag skriver heller inte att jag vet, men att Riku Hahl och Timo Pärssinen är de sista man prioriterar bort känns väl tämligen solklart, eller hur?

Uno Gordon: Fan vad söt du skulle vara i MODO-tröja!

Uno Gordon:
Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.

Skriv upp det!
Snacka om att skämma ut sig
Personligen skulle jag hellre gå naken

El Maco: Ja ett diskutions forum på internet går väl ut på att diskutera, inte på att försöka krossa den andres åsikt och svära som när man bråkade om vems pappa som var starkast på lekis.

Uno Gordon: Men snackade vi inte om Hahl också? Och även om Pärssinen själv har pissat det i snön så är det ju fan inte säkert, många saker kan komma att vägas in.

Uno Gordon: De är bra att du är säker på att Pärssinen stannar, men hur är det egentligen med Hahl ?

Uno Gordon: Hohohohohoooo.... såna där jobbiga uttalanden som internet aldrig glömmer. Hoppas du slipper vandra dock.

Bettman: Vad f-n vet du om det? Kolla upp fakta först. Ambroo är vattentät och det är även jag när jag öppnar käften! Pärssinen kommer stanna kvar i Timrå IK.

Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.

Skriv upp det!

Bettman: välkommen till ett så kallat "diskussionsforum" på nätet

Ambroo: Alltså era diskutioner måste vara dom dummaste någonsin, Alla har vi olika åsikter och alla ni sitter och skriver att "den andra ha fel du tror att du vet så mycket". jag menar, come on, det är ju bara spekulationer, varför bli så griniga? Och att det är orelistiskt att dom skulle lämna Timrå för en annan klubb är bland det dummaste jag hört, Ingen vet om du vill prova på nått nytt, utvecklas vidare i ett annat lag eller om dom kanske har en familj som inte trivs. Sluta tjabbla om det där nu för det enda ni sitter och eltar är era egna åsikter/spekulationer.

rödovithockey: ber dig så hemskt mycket om ursäkt. jag menade nectis,jag svarade på fel inlägg,det var inte meningen,men du förstår säkert vad jag menade,vi ska stötta klubben.

AndersN: Vad tror du då, eller vet?

rödovithockeydy: är du så jävla snål så du inte kan köpa skivan för 50spänn?? då är det skrämmande,jag hoppas att ingen som köper lägger ut den för nerladdning.

jag ska ladda ner den lagligt,o det sista jag gör är dela ut den.

JimmyH: Efter att ha läst ikapp tråden kan vi konstatera att realism, enligt de nästan provocerande objektiva modoliderna + Helg-Anders, är att våra stjärnor är själlösa horor som blott spelar hos oss tills ett drägligt erbjudande dyker upp. Alla som inte skriver under på detta faktum - samt underrubrikerna 'Timrå är en skitklubb' och 'Modo är alltid bättre än Timrå oavsett tabelläge för vi kommer från Örnsköldsvik' - är patetiska tallefjantar.

Jag tycker personligen att det tyder på stor omsorg om sina medmänniskor att dessa modolider kommer hit och vill upplysa oss om läget här i världen. Jag suger åt mig som en svamp, och tycker inte alls att deras vilja att debattera enligt ovanstående får dem att framstå som mentalt underutvecklade. Jag tycker ni andra ska göra samma sak. Dom vill ju bara hjälpa oss!!1

AndersN: Du har skrivit 26 inlägg sedan i lördags. Du skulle lätt hinna med min blogg kan jag säga.

Du började resonemanget med att kalla dig själv realist och de som inte trodde som du var ungefär människor som som levde i en slags illusion på något sätt som hade för höga tankar om Timrå. Det är det jag har stört mig på då jag menar att realismen idagsläget talar för att de stannar.

El Maco: Jisses det hade jag helt förträngt! Men nu när du säger det så....men det är väl i sådana fall undantaget som bekräftar regeln i sådana fall.

Ambroo: Tror inte jag vet alls.

Jimmy. Jag känner dom inte så väl personligen tyvärr så jag vet inte vad det kan finnas för anledningar.
Har aldrig sagt att dom kommer att lämna,jag har sagt att risken finns om dom gör ett bra slut på säsongen och får bra bud.
Ursäkta att jag stavade Hahl fel,eftersom jag har annat att göra än att sitta och blogga hockey så vet jag inte hur alla spelares namn stavas.

nectis: dåligt humör? du stödjer klubben om du KÖPER den!

AndersN: "Verkar som många inte fattar att det jag säger om Halh och Pärssinen beror på att jag tycker det är dumt att sitta och slå sig för bröstet och tro vi är nån drömklubb som ingen någonsin lämnar om inte lönen är otroligt mycket högre."

Du kan från och med nu börja stava Hahl rätt.

Sedan så har du ju ändrat din åsikt, tidigare skrev du ju att det var rimligt att de skulle få en mycket högre lön någon annanstans och då lämna. Nu tror du att de vill lämna Timrå trots att det inte skiljer så mycket i lön. Drömklubb och drömklubb, jag tycker att stjärnor sällan lämnar sina lag om det inte finns en realistisk anledning. Finns det någon realism i att Hahl och Pärssinen skulle vilja till ett annat elitserielag idag tycker du?

AndersN: Som du då eller?

rödovithockeydy: Oj vad man ska visa sig duktig då.

Ambroo: Finns ingen som vet nu eftersom inte hahl vet själv,finns däremot många som tror dom vet.
Verkar som alla är tillgängliga i morgondagens match,skönt att det är skadefritt.

nectis: Köp den.

Någon som vill dela med sig av Timrås nya singel? lägg upp så man kan tanka ner den.

AndersN: Jag tar för givet att ingen som har en gnutta vett slår sig för bröstet och tror att vi är övermänskliga. Däremot så förstår jag de som argumenterar emot dig när det gäller dessa bådas vara eller icke vara, då vissa kanske vet mer än andra.

Jonte kommer att fullfölja sitt kontrakt, inget snack... Däremot så bör han hitta tillbaka till sitt gamla jag om vi ska få full valuta för pengarna och där är det som sagt inte heller något snack om att det fortfarande finns där någonstans.

By the way... His name is Hahl.

Ambroo: Verkar som många inte fattar att det jag säger om Halh och Pärssinen beror på att jag tycker det är dumt att sitta och slå sig för bröstet och tro vi är nån drömklubb som ingen någonsin lämnar om inte lönen är otroligt mycket högre. Är mycke möjligt att vi får behålla båda 2.
Ett kontrakt som man snart vill ha brutet är hedströms,han tycker jag har varit riktigt dålig och inte alls värd sin höga lön,men man hoppas ju på en förbättring för det finns betydligt mer hockey än såhär i killen.

AndersN: Snack är det väl alltid, men vem vet. Det kan ju hända att det ligger lika mycket bakom det som dina spekulationer om Hahl och Pärssinen.

Ambroo: Jo men alltså vad har hänt,vem vill bryta det? är det bara ett snack på domustrappan eller nåt mer seriöst?

AndersN: Kontrakt är till för att bryts om situation uppstår.

jens_88: Jag klassas ju till skillnad från dig som vuxen.
Skillnaden på mig och många andra här är att jag inte är enögd.

Frella: Precis. Och iom det så lär det även finns rejält med grus över till ett par forwardsförvärv där Nordgren kan vara ett namn. Sen vet man ju heller inte hur man ställer sig till ett fortsatt sammarbete med Hynning. Där kan det ju t ex hända att man bryter kontraktet i "samförstånd" vad det lider...

Frella: Ryktas det att lotvonen lämnar före kontraktet går ut,att nån vill bryta det alltså?

Ambroo: Finns väl även en stor chans att Lotvonen lämnar, och han är väl inte heller gratis som det verkar.

AndersN: Lindström kanske inte är så kär i Kenta när allt kommer omkring...

Två spelande backar, absolut. Men det blir inte på bekostnad av Hahl och Pärssinen. Pengar finns i madrassen efter Marttinen, mycket slant, och värvas det ingen toppback under denna säsong så kommer de pengarna garanterat att läggas på en dito inför nästa. Dessutom så kan vi räkna in en stor summa deg som blir tillgänglig då Tenkrat lämnar och dessa lär läggas på den andre.

AndersN: Äntligen så erkänner du det istället för att tjaffsa som en unge i trotsåldern.. Allting är spekelationer inför nästa år så känns ju meningslöst att bli upprörd över det först det är på svart och vitt vart spelarna hamnar..

AndersN: Klart att Kenta vill ha sanny, men frågan är väl då: Vill Sanny ha Kenta??

diffe: För att kenta vill ha honom,jo jag är nykter. Men klart han stannar i timrå allt är ju bäst här.

Skulle Pärssinen försvinna så föreslår jag att vi plockar hit Jokerits poängkung Ville Leino eller Ilves Toni Koivisto, de finns många lösningar :)

Uno Gordon: Markus Sjöberg dårå? Avdelningen dumpade och återvärvade Timråiter alltså.

JimmyH: 250000 i månaden blir fyra miljoner i kostnad om året. Sociala avgifter är ungefär en tredjedel av året. I övrigt håller jag med om resonemanget men jag måste ta chansen när jag för en gångs skull kan rätta dig om något Timrårelaterat.

Sen känns tråden lite utflippad när pappors komparativa styrkor, mitt felfinneri och vad-som-helst-som-skrivs-av-Spud dominerat på slutet. Dags att gå vidare tills Nordgren bestämts sig.

Paddan: Har han hörapparaten påslagen? Eller nickar han bara? Hursom, du kan ju kolla om du kan få Doris Hopps nummer.

AndersN: f..n vad du tjatar om Hahl och pärssinen.... Såg även att du trodde att Sanny skulle följa kenta till HV71, min fråga till dig är du inte nykter???

Vad får dig att tro det?

« · 954539 · »