1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601388 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Danne I var in här tidigare och citerade precis samma sak som du fastnat för. Låter ärligt talat jäkligt oroande med tanke på kontraktsläget för många av våra tunga pjäser...

RocknRolf2: Mina jämförelseramar börjar där, ja. För det var där eller kanske något senare, med månne aningens bättre förutsättningar, som Nubben först började göra sina första små avtryck. Jag delar absolut din uppfattning om att vi kommer att resa oss ur allt detta på ett bra sätt. Både inför kommande slutspel, men även inför den allra närmsta framtiden.

"Drar Nubben med sig Timråspelare till Frölunda så visar det väl ytterligare hur "stort" han har agerat"

Det var ju det jag ville komma åt med mitt första inlägg. Ja, där jag citerade det som stod på Frölundas hemsida. Det går att tolka på det där viset, och då blir det genast rätt olustigt. Men så länge vi inte vet nåt är det nog bäst att inte oroa sig allt för mycket.

Dream Team: Dom menar säkert Ulf Dalen
Kan vara bra val för dom men är ju trots allt ett oprövat kort han oxå

Dream Team: JO men man kan väl egentligen vifta bort allting med att "vi spelar i Elitserien" eller hur? Vi har tagit ett enormt kliv ja, men det börjar kännas en aning urvattnat att jämföra med 90-talets pissår så fort det går emot en del nu.

Sportchefen drar mitt under säsong, nyckelspelarna är skadade, 4 raka förluster och du försöker påminna om tiden i Norrettan...? Känns verkligen som en lättnad. Jag tycker visserligen inte det är nån kris alls i Timrå (det som stör mig mest nu är att så många tycker det är helt ok att behandla Timrå som skit) - utan är övertygad om att man kommer resa sig och avsluta den här säsongen bra, samt få ett slagkraftigt lag nästa säsong.

Drar Nubben med sig Timråspelare till Frölunda så visar det väl ytterligare hur "stort" han har agerat

Abron: Tommy Sjödin har inget att tillföra i en roll som sportchef. I övrigt finner jag de här raderna lite intressanta: (saxat från Frölundas hemsida)

"Av hänsyn till alla inblandade parter, Kent Norberg, Timrå och Frölunda, kommer Frölunda inte att ytterligare kommentera namn till den sportsliga organisationen, förrän säsongen är över för båda lagen."

Är det nån fler än jag som tycker att det här är öppet för fri tolkning? Väljer man att inte namnge fler spelare som följer med i "affären", och om det inte är så, varför väljer man att skriva som man nu gör?

I övrigt var det självklart skönt att det kom ett besked från Timrå IKs sida. Hela historien hade ju blåsts upp nåt fruktansvärt p.g.a alla teorier och spekulationer som snurrat runt både här och i övriga medier. Känslan jag har är att det känns skönt att sätta punkt. Om Nubben inte kände 100% motivation att arbeta vidare för Timrå IK, nej, då var det mycket förståndigt av honom att kliva bort från sportchetsrollen. Och hur gör man det på ett snyggt sätt, med flera år kvar på kontraktet? Det går nog inte.

För egen del känner jag bara tacksamhet till vad Kent Norberg har gjort för Timrå IK. Han hjälpte till att etablera oss i elitserien på allvar. Det ska delas ut fett med beröm för det! Men nu blir det ju såklart ett hästjobb att hitta en som kan ta den här rollen. Att axla Nubbens mantel, tänker vissa. Jo, det är klart att jobbet måste göras, men jag ser bara möjligheter med att det kommer in en ny männsika med lite nya ögon, lite nya idéer och kanske ett helt nytt perspektiv.

Möjligheter och inte problem, det är så jag vill se på fortsättningen. Att vissa sedan känner ilska och kanske även en viss bitterhet mot allting just nu det köper jag inte riktigt. Herregud, vi spelar i elitserien! Har ni redan glömt bort när vi harvade runt i norrettan och mötte CRIF, Husum och andra storheter?
Nej, höj blicken lite och tänk på var vi befinner oss rent sportsligt. Att vi har mycket skador just nu är rätt så oväsentligt. Vi kommer med största sannolikhet spela SM-slutspel om ett par månader.

SM-slutspel... vi säger så!

htikare: Ska vi begränsa oss till Lars-Eje på tränarfronten?

T T: Syftar du på Kenta nu så vill jag nog påstå att hans inte var fullt lika genomsyrat, där dominerar nog kärleken till hockeyn. Är inte lika säker på att styrkeförhållandena är desamma i Challes hjärta.
Men hursomhelst, andemeningen var INGET BRYNÄSHJÄRTA PÅ SPORTCHEFSPOSTEN!

Basta!

mikenomad: Ja ett hjärta bör alltid vara rött!

mikenomad: Det har vi haft länge nu.

htikare: Ja, räcker väl med att vi har ett Djurgårdshjärta som tränare...

T T: Bra ide men han kanske tjänar mer på det han gör nu ...men spelarmarknaden kan han ju.

Abron: Absolut för mycket Brynäs över honom....

T T: Sedär...där kanske du är nåt på spåren...han verkar ju vara en rätt hyfsad agent, steget till sportchef kanske inte är så stort? Frågan är väl om det är ett kliv upp eller ner karriärsmässigt för honom.

mikenomad: mm vill se hahl signa snarast...

lungan:

Hallå.....

Glöm Tommy Sjödin, ser jag som ett lågvatten märke.

Uddan: Alltid något...:-)

Uddan: Härligt. Ge pappa Svensson ett kontrakt också.

Ambroo: Byter ut Styf där då och sätter Kokko där om han nu får nytt kontrakt.

Jag gillar EliteProspects men jag tycker att sajtens anseende sjunker något när man använder Hockeysverige som källa för att sätta upp Sanny på "confirmed". Varken klubb eller spelare har bekräftat ännu.

Har fram till i dag varje gång jag besökt Göteborg känt en gnagande olust.

Nu vet jag varför.

Ambroo: Vi har ju jonte på kontrakt.. Inte löser vi ut honom heller. :)

Uddan: Koskinen ska hem, Hahl är 50/50, Styf är inget kaptensämne, Pärssinen? Tja, om han får ordning på ryggen (om det nu ens är den)... Hedström är väl än mer osäker och orkar han komma igen så står det nog skrivet i stjärnorna var han spelar i höst.

lungan:Förslag!!
Sportchef, Kalle Koskinen
Kapten, Hahl ser ja som första alternativ eller så Styf om han stannar. Timo kan bli ass med Jonte
Förste Center, Hahl finns ingen annan att tänka på.

Ja vad man ska säga om Sanny, att han är klar för Rapperswil är det ingen tvekan om. Skönta att han inte lirar i en elitserie konkurrent i alla fall.

Varför jag säger att han är klar är för att han säger att om det inte blir Rapperswil så blir det Timrå, se mellan raderna, både HV71 och Frölunda rycker i Sanny, han kan inte säga detta till 100% att han stannar i Timrå om han inte till 100% är klar för Rapperswil.

Så våran lagkapten kan vi också glömma, bara att hoppas på att han vill vinna SM-Guld nu och visa vägen för laget då detta är hans sista säsong i föreningen.

Ytterliggare en sak att styka från oros listan, Bara Hahl kvar nu.

Timrå till nästa säong kommer alltså behöva en ny sportchef, en ny lagkapten och eventuellt en ny Förste Center, Men Hahl hoppas man stannar i och med Timos påskrift.

Förslag sportchef, Tommy Sjödin
Förslag Kapten, Timo Pärssien eller Riku Hahl om han stannar
Förslag förste center, Riku Hahl, hoppet finns kvar.

Theo: Han syftar kanske på att det nu är klart att Nubben får sparken....

Vadå för nyheter, veckan har inte direkt varit den bästa, så det behövs.

Dallas: Det är klart som fan det gör. För var dag som man har det jävligt så kommer man närmare en bättring. Typ.

Dallas: Det vore inte fel.

Snart kommer det glada nyheter !!!!!!!!!

Pätr: Själv tycker jag att det är tråkigt att Sanny lämnar men jag känner absolut ingen bitterhet över det eller glädje heller som några gör.
Tycker att Sanny har varit o är en klippa i Timrå, som han själv säger "ingen är oersättlig, inte Nubben o absolut inte jag."

Jag kommer att sakna honom o som han säger kommer han nog tillbaks till Timrå.
Ni får säga vad ni vill om honom men killen har verkligen hjärtat i Timrå.

Lycka till Sanny!

mrchong: ja du har helt rätt, det är hemskt!

Bragd-Birger: Robert Carlsson slutar nog efter den här säsongen, men jag tror inte han lämnar föreningen. Och tro mig, min kristallkula är bättre än Tomas Ros, även om den tyvärr grumlar sig ibland.

Sedan kan jag förstå din ängslan över spelaromsättningen, den är helt befogad. Någonstans inom mig finns ändock en tro att Jonte har ett Timråhjärta, innerst inne och att de rödvita färgerna rotar sig allt djupare i bröstet på några av spelarna. I detta vill jag påstå att klacken har en enorm betydelse. Ju mer NI, hejar, klappar och sjunger, desto starkare blir banden till spelarna. För hur det än är så består hockeyspelarna också av kött och blod, och givetvis berörs de av fansens hängivenhet.

Det värsta är inte om det nu skulle va så att sanny flyttar utomlands eller Nubben går till frölunda.. det som är mest synd är att sånna här grejer händer mitt under brinnande säsong.. tycker att det är nästan lika illa som när en viss warg bestämde sig för att gå till modo mitt under brinnande slutspel. Tycker gott å väl att spelare/sportchefer och klubbar kan vänta till efter säsongen.

TIll alla belackare.

Betänk hur illa det var efter kvalserien och molla, året efter kom lillkenta och eldebrink. Dom fick smaka Oscars finest en sommareftermiddag och hux flux var vi ett semifinallag.

Gnällspikarnas och pessimisternas moder är på något underligt vis ständigt gravid. Låt oss nu invänta veckans kommande pressinfo.

jonmannen: Då bör det vara klart, ja.

Om det står som transfer och inte rykte på erohockey.net är det klart då? Det gör det nu iaf :/

God damn, här har det varit fart må jag säga. Tre sidor att läsa tebaks, och bland allt dravel fanns ovanligt mycket läsvärt. Kvantitet kan ge kvalitet, ibland.

Sanny till Schweiz...hoppsan. Att han skulle dra har vi väl, milt sagt, haft lite på känn. Likförbannat ger detta - i kombination med Nubbens avhopp - en del problem att brottas med. För hur vi än fokuserar på respektive persons negativa sidor - och därmed intalar oss att det var lika bra att dom lämnade - så finns det saker dom tar med sig. Hjärtat.
Och om nu Robban lägger av efter den här säsongen och Styfen inte får nytt kontrakt (två saker som vissa enligt mig obegripligt nog hoppas på) vågar jag påstå att i princip alla de personer som utgjort Timrås pump under hela elitseriesagan försvunnit. Det är jävligt svårt att ersätta. Bättre spelare går att få tag i. Men: bra spelare bygger inte bra lag. Det gör rätt spelare.

Doch, det är naturligtvis inte så att Rosens erotiska profetior om Timrås undergång slår in enbart för detta. Däremot står vi inför en jävligt spännande tid. Som flera varit inne på: det är nu vi får se vad Timrås organisation mäktar med. Och varje förändring - påtvingad eller inte - betyder endast med all säkerhet en enda sak: något nytt. Bättre eller sämre visar sig.

Jag hoppas dock att klubbens ledning, tillsammans med en stor del av sparka!-skribenterna här inne, verkligen tänker med hjärtat när det gäller de utmaningar vi står inför. Vi behöver kontinuitet. Sedan säsongen 05/06 - alltså för två år sedan - har 24 spelare lämnat truppen. Tjugo-fuckin'-fyra.
Det är åt helvete. och det säger sig själv att en sådan omsättningstid knappast är det som bygger ett sammansvetsat lag bestående av folk som är villiga att dö för den här klubben. Sådana spelare mognar man fram. Man pushar fram dom, stöttar dom när det går tungt och visar tålamod och respekt för det dom gör för föreningen.

Kerstin_k: Exakt, trevligt att läsa.

73Sjöbba: Framför allt detta som Sanny säger är väl oerhört glädjande:

"Men blir det inget med Rapperswil så stannar jag i Timrå, säger Lindström."

Vad mer kan man begära av en spelare som är sugen att söka nya äventyr och utmaningar? Kan man sura över att han väljer att flytta från Timrå? Som jag ser det så finns det ingen grund till långsinthet.

Om Sanny flyttar så är det bara att önska honom lycka till, vad jag vet så byter man klubb då och då.

Man kan inte spela i timrå hela livet.... Lycka till Sanny!!!!!!!

In kommer nytt blod!!!!

Hälge: 
Länk till aftonbladet ang. Sanny.
Verkar inte vara riktigt klart än.

Om Sanny lämnar Timrå till nästa säsong och drar till Schweiz, så inte tänker jag klandra honom iaf.

Man måste också fundera på om det är bättre att behålla en spelare till varje pris. Har en spelare varit länge i en förening, så kanske det behövs en flytt för att tända till igen. Det är inte roligt att vara supporter och se en omotiverad spelare åka runt och lyfta en lön här bara för att han känner för klubben.

Nu vet jag inte om det är sant angående Sanny heller, men det gäller ju generellt.

qslig: Om det rycktas om att Johnson lägger av så rycktas det nog om att även Andersson samt Sundin lägger av. Vilka ska ni ta då?

qslig: så ryktas det att henke lundqvist bryter sitt kontrakt med rangers och flyttar till timrå pga av kärleken.

det ryktas om att jonas johnson lägger av efter denna säsongen och att hahl kommer ta hans plats i förstalinan.

Jag kan leva med att Sanny väljer utlandet om han inte förlänger. Nu hoppas jag att vi kan ta något från Rapperswil i stället.

Det är kanske bättre att diskutera övergångar och rykten inför nästa säsong i denna tråd.

Ambroo:
Jag vill se att dom bygger en ny istället för att bygga den brantare och brantare ... är det omöjligt?

Lemmy: Inreder man rummet med en kokplatta och en burk kokta så ska det nog gå vägen.

« · 979235 · »