McCarton: Dessvärre måste jag meddela dig att denna artikel är gammal och efter att denna publiceras i Daggbladet har andra källor sagt att han redan är klar för Linköping, men man kan ju hoppas han är bättre än Skrebek i alla fall.
Tallen: Om dina info stämmer så är det ju å ena sidan alltid intressant med nyheter här men å andra sidan ett tveksamt agerande från dig men fram för allt från din källa.
Timrå lär absolut punga 300.000 i månaden för Hahl, bör inte Timrå jaga Pessonen som blev för dyr för Linköping dessutom har han tidigare spelat med Mika Pyörälä, i Kärpät. De spelade till och med i samma formation!
Kerstin_k: Näe egentligen inte, skulle varit rätt fränt att göra så. Man kommer ju ihåg för ett antal år sedan när GAIS supportrar var med och köpte en spelare till klubben eller nått liknande.
Om det finns 299 andra så ställer ja upp som den sista å ger bort en del av studiestödet.
lungan: Hahl är center, spelfördelare, geni. Vår Steven G. Pesonen är ytterforward som gör mkt poäng, typ som Pärssinen och Pyörälä - som vi redan har.
Jensen_12: Eller hur. Det gör mig dock mer oroad att Skarin nämner att Hahl försvinner. Är det så illa att vi tappar Hahl och eventuellt Regin så måste det till en storsatsning på centersidan. Frågan är bara vilka som vore vettiga/möjliga att värva...
RocknRolf2: Det är just det jag inte fattar hur vi ska göra, det lär ju inte finnas så värst många likvärdiga centrar som Hahl och Regin på marknaden, och som vi dessutom har en realistisk möjlighet att värva.
Känns som att vi måste behålla i alla fall en av dom.
RocknRolf2: Hmm, men som back får du inte gå på sådan fint som Söderbergh gjorde, spec i Moras läge nu och om du ska spela i ES, var väldigt billigt.
Måste till skridskostarka, spel och passkickliga backar med ett jävla skott, så att vi inte blir fast i egen zon som vi blev gång efter annan i år. Finns dom?
andyo: Det finns några skapliga i finska ligan som inte har kontrakt; Tommi Santala, Kim Hirsovich, Mattias Loppi, Michal Bros. Timrå har ju bra rykte där
RocknRolf2: Jag ska villigt erkänna att jag inte har sådan jättekoll på honom totalt över säsongen, men satte kaffet i fel strupe när jag såg målet och vilken back som var i sitiuationen.
RocknRolf2: Och Mora..ledde med 4-1 MIF kvitterat nu efter tokbjudningar, man har det ganska bra trots allt, man hade fan gått bärserk i hallen med sådant spel....
RocknRolf2: Jo egentligen så. Elitserien hade väl mått bäst av att Malmö och Leksand gick upp, även om jag hatar Malmö nästan lika mycket som brynäs. Har så starka minnen när Malmö sist var i elitserien, vilket jävla skitlag det var, bara grishockey rakt igenom. Nu kanske de kan bli ett lag som verkligen spelar ishockey, och höjer kvaliten på serien.
Men egentligen borde man ju hoppas på Rögle och typ Bofors eller nått liknande, gynnar väl Timrå i det stora hela skulle jag tro.
RocknRolf2: Nej , tyvär blir det inte så , ETT AV DET TVÅ BRA BACKNAMNEN är ingen större än skogs , sen kan den andra braa backen bli skrbek , och den stora talangen oliver ekman larsson , då blir våran backbesättning underbar , detta är det Tomas Johansson har sagt , i dagens ST står det t.e.x att Skogs och Skrbek är det två klassbackarna som ska ersätta Kokko Koskinen och Sanny , tråkigt men sant.....
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.