1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602171 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
T T:

En snabb koll på wikipedia säger en del.

sv.wikipedia.org/wiki/Calle_Johansson

Att båda har fina spelarkarriärer känner vi alla till. Jag säger varken bu eller bä om någon av dem. Jag menar bara att det är lätt att låta sig förföras av tv-personligheter. Se bara på hur många som vill ha Wikegård till allt möjligt.

T T:

Skulle vi inte kunna värva Virus som ny sportchef?

OBS! IRONI! för er som inte begrep det.

Simmalugnt: Dagens klaraste ironi, dessutom...

Simmalugnt: Jag vill ha Petter Rönnqvist, en mycket sympatisk och kunnig människa... ;P

HAHA!!!

Tycho: Och jag Boork! Han verkar ha mkt ideér

RTS: Japp, Leif Boork är landets bäste lagbyggare, utan konkurrens! ;)

RTS:

Synd att ingen av dem handlar om hur man spelar bra hockey.

Vi skulle ju alltid kunna kuppa och stjäla Micke Sundlöv från Brynäs.

Eller han blir nog ledig på marknaden snart nog ändå om vi har lite is i magen.

Simmalugnt: Vad ska vi ha en loser till....

Tellus:

Jag trodde det räckte med att skriva IRONI i ett inlägg, men men.

Simmalugnt:
Läste en artikel om att gamarna flyger över Läckerolarena. Hur är det med Månsson är han fortfarande aktuell ? Vilka andra spelare skulle vara aktuella om Brynäs ev åker ur ? Man kan ju inte låta bli att undra hur Brendel o Tenkrat skulle funka tillsammans

RTS: Jag vill ha JimmyH som sportchef. Han skriver vettiga saker och ser mycket hockey.

Jag känner en viss oro över Timrå IK anno 08/09.
Hahl? Regin? Nån klass Back? Vilken "mupp" får vi som sportchef då alla som figurerar i Tidningarna tackar nej på löpande band?
Vad kommer att hända?
Till råga på allt ska Jimmy lägga ner sitt engagemang inom Supp.klubben.

Tvåtallar:

Månsson är bland de sista jag vill se i Timråtröjan, en träningsskygg målsumpare av rang som hellre går på krogen super sig rak och hamnar i slagsmål än stannar en timme extra i gymmet, när han överhuvudtaget går dit det vill säga..

Som sagt en kille med klara attitydproblem som missar öppet mål i avgörande lägen är INTE vad vi behöver.

Känner förövrigt Brynäsare som erbjudit sig att betala tågbiljetten bara vi tar emot honom.

Simmalugnt: "en träningsskygg målsumpare av rang som hellre går på krogen super sig rak och hamnar i slagsmål än stannar en timme extra i gymmet"

Nu är du nog lite orättvis.

Hahl Bundy:

Det är April. Ingen anledning till oro. Vi får säkert ihop en bra trupp. Det är i November när halva truppen blivit långtidsskadad som du ska börja oroa dig.

JimmyH:

Orättvis eller inte, det är de rapporter jag har fått från källor som jag litar på.

Om vi ändå ska värva från Brynäs så nobbar jag både Månsson och Brendl till förmån för Daniel Widing.

Simmalugnt: Apropå Brynäs, det skrivs i deras gb om den viktigaste matchen i Brynäs historia nästa omgång.
Så alla guldmatcher tidigare är inte på långt när lika viktig som en ks match? Intressant.
Undrar vilket av gulden man är villig att offra för att slippa denna situation?
Visst ja det kan man ju inte, man kan inte leva på gamla meriter.

Min förhoppning från i sept om att Brynäs gör en Leksand lever fortfarande.
Ska man skratta eller gråta? Jag väljer en axelryckning. Fast det vore kul att få rätt för en gångs skull även om det är på Brynäs bekostnad.

Hahl Bundy: Jag tror att BIF inte syns i ES på minst 3 år om de åker ur nu... Ändras inte uppbyggnaden i klubben kan det ta SAIK-år innan de är tillbaks...

Tycho: Eller TIK år :)

Hahl Bundy: vilka möter BIF nästa match då :) ?

Blizzard: Ha ha Leksand:)

Hahl Bundy: Skulle inte bli förvånad om Rögle lyckas knipa en av elitserieplatserna, även om jag hoppas att Mora och Brynäs hänger kvar.

Pätr: Det vore faktiskt roligt om Rögle fixar detta på tex Malmös bekostnad med deras (Pöööörsys) satsning o arenabygge. :)

Hahl Bundy: Kan inte Malmö spela i danska ligan istället för Allsvenskan/Elitserien?

Pätr:

Malmö har press på sig hem imorgon kväll, men jag tror att både Leksand och Brynäs oxo känner sig pressade.
Mora har en del skador och det sammagälle rRögle, som tydligen har Kenny borta.
Det lag som kan spela ut, har nog bästa chansen, viket borde vara Leksand och Rögle, har liksom kommit på slutet.

Så jag tror falktiskt Röle vinner över Malmö, att Mora tar 3 points av Gurkorna å sedan blir det sudden i Gävle.

Pätr:

Man ska inte kasta pil i gummibåt. Vi har fler danskar i A-Laget än MIF.

Simmalugnt: Jag tänkte rent geografiskt.

Abron: Nu börjar de ju bli lite mer av en Ironi tråd blandat med Allsvenskan tråd , tycker vi tar och diskuterar Silly Season här istället , dessutom finns det väl NY SPORTCHEF tråd?

Pätr:

Jag trodde du gick i gång på det där att alla skåningar är danskjävlar bla bla bla.

Mackelito:

Ja jävlar va OT vi har hamnat helt plötsligt.

Back on track.

Mackelito:

Sure!

T T: Då blev det precis som jag skrev angående Micke Andersson då. Jag blev förvånad att det blev en sådan hausse kring hans namn och såsom tidningarna "målat" upp artiklarna i media de senaste dygnen så fick man ju nästan känslan utav att det hela redan var klart.

Även om det givetvis är smickrande att få ett erbjudande från ett elitlag i Elitserien så vore det ju helkorkat om han hade lämnat "Löven" nu. För på vilket sätt hinner man sätta sin prägel på ett lag på blott 1år som sportchef?

Inget alls skulle jag vilja påstå. Och att hatta runt som en jävla albino är det väl ingen större vits med. Då suddas ju slutligen ens hela trovärdighet ut.

Nej även om jag personligen tycker väldigt bra om Micke så fattade han ett klokt beslut att stanna kvar i Umeå.

Reagerade på Mora igår. "De har haft otur med skador" säger kommentatorn, sen under matchen så får de leda ut två eller om det till och med var tre spelare pga skador. Snacka om cirkus. Skogs är en bra värvning. Av de lag som det gäller nu så kommer nog Mora var det lag som kommer längst ifrån elitserien om de åker ur.

Anonymous: Tycker också att Skogs skulle vara en bra värvning, men det finns ytterligare ett suveränt namn att försöka få hit från just Mora och det är Bastiansen. Tung, duktig center. Jag menar om vi tappar flera av våra nuvarande centrar. Någon måste ju ersätta och där skulle nog "Bastie" kunna vara ett aktuellt namn, speciellt om nu Mora ramlar ur ES.

Simmalugnt: Du vet inte mycket du!

El Aka Ali: Finns ett problem i hans skridskoåkning..det går sakta o tik behöver spelare med fart..

El Aka Ali: Han vet mycket mer än du tror.

htikare: Var Krykov en blixt på grillorna? Icke sa Nicke. Men däremot grabbarna runt han var som småblixtar. Det var därför som Krykov-kedjan blev så bra. En enormt spelintelligent center och blixtsnabba forwards som kunde ta emot passen.

Uno Gordon: Känner han kanske Mattias?

El Aka Ali: Jämför inte Krykov med Bastiansen.

El Aka Ali: Bastiansen är en kompetent hockeyspelare. Men är inte ens i närheten utav Krykovs spelintelligens. Skulle vi värva norrbaggen till Timrå så är det enkom som utfyllnad i tredje-fjärdekedjan. För han vet petar varken Regin eller Hahl i dagsläget och kommer nog aldrig att göra det heller.

Vilken Mattias?

El Aka Ali:

Mattias har talang det ska inte stickas under stol med, dock så väger tyvärr inte hans fördelar på isen upp hans nackdelar utanför isen i mina ögon.

Jag säger bara det att, att värva honom är att be om problem.

El Aka Ali: Jaha du menade Månsson. Nu trillade polletten ner. Blev så förvirrad när vi snackade om Bastiansen att jag helt glömde bort debatten kring Månsson. Sorry.

El Aka Ali: Nej men problemet med dig är att du tror dig veta allt om människorna ifrån Njurunda. Den enda sanningen som finns kring Njurundagrabbarna är den som du framställer bara för att du känner farsorna och dricker kaffe hemma hos dem om söndagarna och råkar spola upp isen vid uterinken i Nolby och ibland Njurunda Ishall. Allting annat är skitsnack enligt ditt sätt att se på saker och ting. Jag vet precis vem Månsson och det finns ju en anledning till varför grabben bytt klubb så ofta i sin karriär. Det är knappast någon slump. Men han kanske är som mig, en Citroën C5. Hellre en öl på krogen än ett pass på gym.

Skillnaden är att jag aldrig begåvades med talangen för puck och klubba eller konsten att åka skridskor och därför dog tidigt mina ambitioner också om att bli hockeyproffs så jag behöver således inte skämmas över mina dryckesvanor.
Inte heller har jag dåligt ölsinne och har aldrig någonsin hamnat i ett slagsmål p.g.a. av alkohol. Däremot har det blivit en del dispyter genom åren i nyktert tillstånd.

Jag tycker det är allvarligare att supa sig redlöst berusad och sedan använda sig utav det som en ursäkt för vad man ställer till med. Kan man inte förhålla sig till spriten på ett sunt och förnuftigt sätt utan att ställa till med obehag för andra utomstående bör man ge fan i läskandet.

Sådeså!

Uno Gordon: Mattias är en trvlig prick och farsan hanses är också trevlig. Sedan att han kan svara för sig är väl inte fel!

T T: Man har ju lärt sig att inte yttra sig alltför mycket i den här gb:n. Det jag skrev i går (eller var det i förrgår?) var mer påståenden än bekräftelser, åtminstone i det stora hela...

Andersson eller ej, sportchefen är iaf helt klar, men vem det är vettefan. Sen så behöver det väl nödvändigtvis inte vara en svensk...

Uno Gordon: När det gäller Bastiansen håller jag med dig. Han har inte gjort på många rätt i kvalserien. I grundspelet var han väl helt okey, men jag tycker inte att han är något att lägga pengarna på.

Månsson är en slitvarg men försvinner många gånger. Tror inte han skulle tillföra Timrå ett skvatt.

« · 1026018 · »