1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601782 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Han längtar nog därifrån :)

Blev tammetusan rörd när slutsignalen gick. Det är alltid magiskt när rejäla underdogs lyckas med sådana här stora bedrifter. Riktigt stort!

Rögle kommer bli mycket svårslagna på deras hemmaplan inför sina fanatiska fans, deras publik och klack håller ju hög klass. Nu ska det ju iofs byggas en ny arena. Hade man lirat kvar i "containern" tror jag de skulle bli ännu svårare att tas med för elitserielagen ;) Trycket och viljan är enormt.

Sedan kan jag nästan förstå vad Malmö och deras fans känner just nu. Fy fan vad hemskt. Två år i rad faller man på målsnöret och man gör det på ett bedrövligt sätt. Torsk mot Västerås hemma och 3-0 och 4-2 ikväll. Herregud! Det är kul med nerver.

Och Mora blev drabbade av enorma skadeproblem i Kvalserien. Kändes som att det var lite fel läge för det.

verkar som att fler börjar få upp ögonen för Thörnberg nu

Ingen mer oro för att få Sjödin som sportchef, han kommer bli scout i Brynäs från och med nu! YES :) länk

Mathias: Va du orolig ?

Snoop: Inte speciellt, men av alla namn som nämnts så är Sjödin den enda jag nog inte velat ha

ralus: Gudagött! Underbart att Wikegård belyser vilken djävulsk ynkrygg Martin Thörnberg. En kärring i ordets rätta bemärkelse. Falsk och opålitlig.

Uno Gordon:
Hur menar du nu?
"En kärring i ordets rätta bemärkelse. Falsk och opålitlig"

Vad har det med det kvinnliga könet att göra? Utveckla gärna!

Per HApps: Nej jag tänker inte vidareutveckla det på det här forumet. Det tar vi vid ett annat tillfälle mellan fyra ögon.

Uno Gordon:

Nej nu vill vi allt ha reda på vad du menar ?? Har man sagt A får man säga B!

mattias - 74: Och sen får man C va D E? :) (Se vad de e)

mattias - 74: Han lär nog inte mena något spec mot de kvinnliga könet utan sa kärring på samma sätt som alla andra säger kärring, palla bry sig om allt ? :P

Är det inte läge att försöka fixa hit Malmös Carl Söderberg? Tycker han har fin blick för spelet och alltid gör bra matcher. Dessutom kanske han inte är intresserad av ännu ett år i Allsvenskan. Polare från Skåne finns ju redan i Timrå.

RoW: Han lär nog överväga en flytt till St. Louis Blues.

Snoop: Ja, i och för sig har han väl mognat en hel del sedan förra besöket däröver, men det går ju alltid att lägga ut ett bete.

Snoop:
Han tillhör inte Blues längre utan han tillhör Boston eftersom blues bytte bort han mot Hannu Toivonen , så åker han över lär det bli Boston och inge annat om dom inte byter bort han oxå

WarhawK: Ja just de fan, tack för upplysningen.

Snoop: Han kanske går till Elitserielaget och grannklubben Rögle :)

mattias - 74: Du gillar att vältra dig du i andras olyckor. Men jag tänker inte bjuda dig på någon smällkaramell. Det får du allt ta reda på själv vad jag menar för någonting. För det diskuterar jag inte med dig och inte här på HS heller.

Timrås nya sportchef presenteras idag !!!!!

Snoop: Vart står det?

Jensen_12: www.st.nu

Snoop: Vad tror ni om Stefan Lindqvist ????????? Rent spontant känns det som ett stort misslyckande om det skulle vara sant.

Dr AXA: Själv vet jag inte, jag har ingen större koll på "Linkan" eller vad han nu kallades. Han behöver nog inte vara bedrövlig, men det kanske finns andra här inne med mer koll på honom?!

Ambroo: Själv hade jag gärna sett att Malmö gått upp. Vi brukar nästan alltid slå dom.

redline: det är roligt att Rögle gick upp, det är ett lag jag inte alls har något emot att se i Elitserien. Nu kanske bröderna Jönsson återförenas i Rögle istället för Färjestad ?! (det vore lite häftigt om det skulle hända)

Snoop: Lämpligt med tanke på att Sjödin har spelat klart för säsongen.

Dr AXA: Hade faktiskt samma känsla. Är det verkligen ingen annan som vill jobba för oss?

actionleif: Sjödin kommer jobba som scout i brynäs

Uno Gordon:apropå Thörnberg "Hade jag varit med i HV71 hade jag skämts som en hund över att ha en spelare i laget som håller på som han gör. Och jag är säker att det finns massor av folk i HV71 som inte tycker att det är okay att filma. Frågan är bara, om någon tänker visa kurage och göra något åt problemet?"Jag är verkligen inget stort fan av Wikegård MEN ibland kan jag inte låta bli att älska honom

ralus: i Brynäs har Sjödin haft sin karriär och där bör han också avsluta den som något inom deras organisation , som scout är det sagt -alltid redo Sjödin

Dr AXA: Det är ett faktum.

Vet inte om jag tycker att Linkan är den rätta. Känns lite så där dårå.
Men nu är det som det är och jag hoppas de lyckas. Kul att Robban får vara med på ett hörn. Det är han som gör att man inte känner det hopplöst i alla fall.

Linkan...? som sportchef i en tung elitserieklubb? ehh... Rent spontant har jag svårt att förstå varför det absolut MÅSTE vara nån ex-spelare/tränare som ska bli sportchef. Visst, de har varit med i kontraktsituationer osv, men det har väl ett antal agenter/juridiska personer också? Det verkar som man är livrädd att plocka nån utifrån vilket känns aningen fånigt. Varför skulle just Stefan - jag har aldrig varit i närheten av elitserien - Lindqvist vara särskilt kvalificerad för detta yrke? känns måttligt imponerande ärligt talat. Däremot är jag mkt positiv till att Robban får en tjänst inom klubben.

Rättelse: Linkan spelade 22 elitseriematcher med Löven 88/89. Annars har killen noll elitserierutin. Jag har svårt att se att karln har nån vidare erfarenhet av värvningssituationer på högre nivå över huvudtaget. Men det verkar ju som sagt att det viktigaste på CV:t är att man är ex-spelare/ledare, sedan verkar det sak samma...

TJ har gjort det igen, helt fantastiskt dåligt.

på ena sidan skriks det efter hjärta ,hjärta och åter hjärta och på den andra vill man ha kompetens utifrån,klurigt det där

hoppas dom börjar med att bärga hem Hahl eller något annat saftigt så blir det nog tyst på belackarna,stå på er grabbar!

Lulle: Men hallå !! Lugn i bussen ! Hur kan ni sitta och döma ut Linkan. Vem vet vilka kvalitér han har. Är han sämre än Stillman och dom andra. Ge han chansen.

RocknRolf2: Hur mycket elitserierutin som spelare hade nubben när han blev sportchef?

bäver: Håller med detta kan bli ett bra team..kan bli lika bra el. bättre än nån utifrån...Robbans kvaliteer känner vi ju redan så...

skurknnn: När Nubben blev sportchef var vi inte det lag vi är idag. För första gången håller jag med RR. Linkan som sportchef?? Jag fattar ingenting vad har han för kvaliteer, kontakter, mm som gör att han är rätt man för detta TUNGA uppdrag. Jag hoppas dock jag är fel ute han får GÄRNA överbevisa mig.

Att Robban får en "hitte-på" tjänst känns väl helt OK.

Linkan och Robban...hm. Intressant. Omöjligt att säga om det var ett bra val eller inte. Det kommer det närmaste halvåret att utvisa.
Själv hade jag inga alternativa namn på min lista. Huvudskälet till det är givetvis att det är hyfsat svårt att sitta och amatörscouta sportchefsämnen. Antingen är man etablerad med gott rykte (såsom Nubben), eller så är man det inte.

Hursom, skönt att det är klart. Nu är det bara att kavla upp ärmarna och börja tokjobba. You go, boys!

Har absolut ingen aning om vem Linkan är överhuvutaget. Men att såga folk i förväg för att om ett år kunna säga: Vad var det jag sa, är bara löjligt.
För att ta ett för mig näraliggande exempel så anställde Öster ifjol Håkan Arvidsson i en liknande roll. En omvittnat kunnig fotbollsmänniska med en meritlista längre än Mississippi-floden som spelare.
Optimismen spirade bland fansen, sejouren i superettan skulle bara bli ettårig. Och visst blev den ettårig, men det blev inte riktigt som fans och en samlad expertis hade trott. I år spelar Öster i division 1 tack vare ett praktfiasko, till stor del beroende på den ena fiaskovärvningen efter den andra signerad Arvidsson.
Hur blev det så? Arvidsson är som sagt kunnig men också en tjurig, rätt sluten person som inte samlar vänner i onödigt stora högar. Kort sagt en människa som inte är speciellt omtyckt i fotbollskretsar och inte heller så gärna tar emot input från andra. Han körde sitt eget race och det gick som sagt inget vidare.
Min förhoppning är att "Linkan" är en socialt begåvad människa som har lätt för att knyta kontakter, öppen för åsikter från folk runt omkring sig. Hockeykunnandet tvivlar jag inte på.

Sist, men inte minst måste man ha lite tur också. Bra spelare (Marttinen, Aalto tex) kan faktiskt misslyckas i nya klubbar av tusen olika anledningar som är omöjliga att förutse.

Så lycka till Linkan och Robban, må Fru Fortuna stå er bi så vi kan ta ytterligare ett kliv nästa säsong.

Timrå rockar alltid hårdast!

bäver:
Jag tror att om några år sitter hela Sveriges ES lag och drömmer om att få ha dessa herrar som sportchefer i sina lag.
Vem var Kent Norbeg innan han blev sport chef i Timrå ?
Jag är övertygad om att alla kandidater har passat in i en ram som lednigen är överens om . Gällande personlighet, kunnande, och erfarenhet.
Jag tror detta blir bra.
Det är naivt att tro att det är slumpen och ren tur att LillKenta och Nubben
är två stora namn idag.
Ännu en gång så tar vi in oprövade kort. Det är stort av klubben. Och mycket mera än vad vissa så kallade storklubbar fixar.

Och det bevisar hur stor Timrå ik är inom svensk hockey idag.
Inom utbildning och fortbildning av spelare och ledare.

*säkerhetsinlägg*
(Det finns andra klubbar i västernorrland som oxå är duktiga på detta)

Bragd-Birger: Nubben var inte speciellt känd när han började heller... Tror det kan bli bra, av den enkla anledningen att större delen av truppen är klar till nästa säsong. De får en hyfsat lugn start där det ska in med 2-3 spelare. Dock av spetskvalité. Där kan ev ett problem uppstå...

Men Timrå har ett bra renomé och Tomas J tillsammans med Challe kommer garanterat att ha ett finger med i spelet nu under första säsongen.

Starkt gjort att komma att tänka på Linkan, jag är imponerad. Efter snedspåret med Fredrik Andersson hade iaf jag gett upp hoppet på någon intressant sportchef. På den lilla kontakt jag har har haft med Linkan så har han gjort bra intryck. På Sundsvallhockeys sponsormatcher har han folklig och social som han är själv agerat domare. Och att Robban nu får en tjänst i föreningen är underbart, en personlig favorit under många år.

sibbesabbe:

Stefan Lindqvist sportchef och Robert Carlsson assisterande sportchef, blir säkert skitbra.

Lycka till grabbar!

Tycho: Som vi alla vet var det ju en Finsk agent som matade oss med spelare under Nubbens tid. Nu När Gunnar Svensson har sina 2 söner i laget kommer förmodligen han att mpata oss med spelare och den finska agenten ölär inte heller sluta barta för att nubben gått till Frölunda..

Tanken är nog att Robban skulle ha blivet heltidare, men han har ju sitt jobb att tänka på. (Framförhållning kallas det visst) Så faktum är att jag tror det blir bra, med Linkan och Robban.
Alla i ES känner Robban och alla i Allsvenskan vet vem Linkan är.
Sedan matar Gunnar oss med utlänningar.

Blir nog skitbra skall ni se. Tom. aktivare scouting än på Nubbens tid.

Rent spontant, lite besviken över valet av Sportchef.
Men jag tänker inte döma ut honom utan istället säga Välkommen o Lycka till!

Roligt att Robban ingår i organisationen, mycket roligt.

« · 1028836 · »