Dunc: Förstår inte varför du hyllar den där norrmannen så mycket... Jag tror inte ett smack på att varken Frölunda eller Linköping är ens intresserade av hans tjänster. Han kommer säkert bli kvar i Mora eller också hamnar han i nåt sämre elitlag typ Luleå
TRL: Du har helt rätt om Bastiansen , men det är exkt samma klubbar som jagar Johansson , tre allsvenska AIK mfl , Brynäs , DIF SSK , SAIK , är de klubbar som jagar han , dom kan ju inte vara mkt till hot , isf , någon klubb i Sweizch som köper upp gamla föredettingar....
Mackelito: Andreas Johansson är i mina ögon en toppspelare... Jag tror säkert det finns fler klubbar som är intresserade av honom men som inte kommit till känna än. Men som många varit inne på här tidigare är det först och främt backsidan som ska förstärkas. Där bör dom lägga all kraft i dagsläget. Men om några kronor blir över eller om dom ska förstärka på forwards/center sidan tycker jag Johansson skulle vara högprioriterad. Enda tvekan med honom är om man kan skaka fram nån klubbkänsla i honom och få han att ha hjärta för klubben annars är han inget att ha. Men jag tror inte han hade något hjärta för den ryska klubb han var i heller men trots detta producerade väldigt bra och hamnade tvåa i deras interna poängliga. Då får man inte glömma att Ryska ligan håller väldigt väldigt hög klass också. Sedan att han har några år på nacken ser inte jag som någon nackdel, tvärtom till fördel för man behöver några äldre spelare också i ett lag för att få det att fungera. Men majoriteten av spelarna ska vara unga det tycker jag med.
Dunc: Enstaka matcher kan man inte gå efter... för mig får dom nog visa lite mer innan dom väcker mitt intresse! Han får nog lägga på sig lite mer meriter först... Konstigt att det bara är du som tycker han är så himla bra.
Dunc: Finns bra mycket bättre spelare, men ska man satsa på att värva lågbudgetspelare och sedan inte ha målsättningen att vinna ett guld kan man värva Bastiansen... Finns väl en anledning till att Mora hamnade där dom hamnade. Om han nu är så himla bra och utmärker sig borde han kunnat rädda kvar dem i Elitserien och allra helst inte hamna i en kvalserie. Det skulle iallafall Zäta ha gjort om han varit där. Det är skillnad på klasspelare och dussinlirare
TRL: Vänta o se. Du kan ju återkomma när säsongen har kommit igång. Det finns också en möjlighet att han kan spela i Timrå. Själv är jag ganska så säker på att han som sagt spelar endera i Linköping men troligast i Frölunda.
Dunc: Challe är väl också förtjust i en sån spelartyp som Bastiansen. Var det inte under gårdagens hockeyfinal som han lyfte fram spelare som just Bastiansen. Jämförde vår Johan Andersson med honom om jag inte missminner mig. Han sa väl nåt i stil med: "spelare som man måste dra ner för att komma åt."
Dunc: Ja ska bli intressant att se vart han hamnar... Men för att väcka mitt intresse hade han behövt visa lite mer. Man ska inte glömma att han halkade in på ett bananskal från Almtuna. Han behöver nog göra en minst lika bra säsong till. Jag tror det är fler än jag som tänker på samma sätt. Visst, det är en bra spelare men ja tycker inte det är någon som petar ner de andra i formationerna och det ska det vara för att det ska vara en förstärkning i mina ögon
Dragan 2k: Men innan ni tar honom genom en fetare lönecheck hoppas jag att Timrå i alla fall är med och drar i honom. Likt "elakingen" Dunc ser jag mycket potential i honom.
250kg kärlek: Känns nog som om ni har första tjing i så fall. Vi har det redan rätt fullt på forwardsfronten. Teknikern Blomdahl sägs vara klar för oss samtidigt som vi har vår egen Johan Andersson. Dessutom fullt med centrar och Lars Eller som förmodas få rikligt med istid nästa säsong.
Vi famlar i blindo. Vi ställer inte längre frågan vad värvar Frölunda. Vi frågar istället vad hade Timrå värvat.
Men nu ska jag inte förpesta er silly tråd med Frölundasnack.
pate: Han lär ju knappast bli hyllad, men han spelar inte för dom endå så, han har ju sagt de själv, vafan ska han dit o gö lixom, timrå har bättre lag än Frölunda.
pate: Självklart skulle det vara tråkigt att se honom i ett annat ES-lag, men jag skulle ändå inte känna mig besviken på Riku om han gick till Frölunda eller något annat lag. Han är en klasspelare och ska således självklart spela där han vill och får bäst betalt, han är inte "bunden till Timrå" på samma sätt som vissa av våra svenska spelare är. Hade ju varit en helt annan sak om t.ex. Sanny bytt till Frölunda. Inte för att det skulle hända, men det skulle vara en helt annan sak.
Heleniz: Det buades ju nått fruktansvärt när Fagemo bytte till Luleå för några år sedan, just på grund av pengarna. Men läget var väl så då att vi hade en annan syn på pengar än vad vi har i dagsläget.
typ så här: då = pengar är inte viktigt nu = pengar är bra och viktigt
andyo: Så kan det säkert vara. Han kommer ju knappast, som tidigare nämnts, att bli hyllad av klacken. Men jag tycker att det vore dålig stil om folk skulle bua ut honom för att han bytt lag. Självklart vill man ha de bästa spelarna i sitt eget lag, emn vill man ha det så måste man ju också vara beredd att satsa pengar på dessa viktiga spelare, vilket nu också Timrå (enligt rykten?) verkat göra.
TikRikard: Ja, det vore ju inte helt fel ^^ När jag blir rik på mitt framtida företag ska jag ge allt överskott till Timrå IK så att de kan värva de grymmaste spelarna och även ha råd att behålla dem =)
250kg kärlek: Hörde faktiskt ryktet om Bastiansen redan i julas någon gång, så det finns säkert intresse från Timrås sida att värva norrmannen. Frågan är vad vi skall med en till Johan Andersson till - man kan visserligen inte få nog av "Bagare" men frågan är om han tar en centerplats i Timrå. Som fjärdecenter i stället för Lill-Bagarn? Han ersätter spelmässigt definitivt Robban, men nu är vi ju på jakt efter Regin eller Hahl ersättare (förhoppningsvis inte bägges) och där platsar inte Bastiansen!
lungan: Tycker hankan kännas lite gammal. Inget illa om gamla spelare, men jag vill ha spelare under 30, gärna runt 23-25 år gamla med en del rutin men som ändå utvecklas fortfarande.
lungan: Som jag skrev, inget illa om gamla spelare, men jag vill fortfarande ha in lite yngre spelare. Nu talar vi inte om fler juniorer på runt 17-18 år, utan runt 25. Spelare runt 25 har en del rutin men utvecklas ändå lite fortfarande.
Jonte, Tenkrat och Timo är mycket duktiga spelare.
Kevin O Shea: Man vet ju aldrig, faktiskt. Jag har inget emot om vi nu skulle värva denna tjeck det är tal om, men jag hade hellre sett någon som är lite yngre.
JimmyH: Jimmy när det gäller Holos så finns det en rad positiva ting...som att han trots att han inte är så lång på höjden ändå väger 90 uppenbarligen mycket vältränade kilon..då han haft bästa testvärdena där i norge...tänker osökt på Niklas Nordgrens framsteg o hur hans då hårda träning gjorde honom så pass framgångsrik...
Och Det sägs ju att HOLOS fördel är just jämnheten i backspelet att han inte har någon direkt svaghet..alltså borde han då kunna klara det fysiska spelet också..plus har ett bra skott...rightare..
htikare: Det vore självklart roligt om det var så. Men det känns inte troligt att han skulle gå rakt in i elitserien och dominera redan första säsongen.
För nerverna är det lite roligare med spelare som man exakt vet hur bra de är. ;)
Det har inte ens gått en vecka sedan laget i hans hjärta, som han har spelat med i hela sin karriär ramlade ur elitserien efter baklängesmål i slutminuten som som han var defensivt inblandad i.
Han har mått bättre hockeymässigt sett. Han kanske vill vara ledig och bortkopplad en stund. Vad vet jag?
Istället för att sitta och uppdatera hemsidan och få massa tankar om varför han inte blir klar någon gång så kan du ju glädja dig åt att han inte har blivit klar för någon annan klubb eller att det kommer fram någon annan tillförlitlig info om att han skulle spela någon annanstans än i Timrå nästa säsong.
Allt vi vet tyder på att han spelar i Timrå IK nästa säsong.
JimmyH: Mer hockey erfarenhet än mig har du, men jag har lite svårt att hantera ditt lugn ang. Skogs.
Det är för i håvete en kanonback vi snackar om. Jag kommer nog även fortsättningsvis uppdatera hemsidan sådär en 25 gg om dagen ända tills den dag då Skogs syns på förstasidan på vår HS.
Som du själv har påtalat är det ont om bra backar på marknaden.