McCarton: Men vad håller dom 2 lagen för klass då? Inte jätte hög, visst Borås va med och kvalde till KS men det räcker inte för mig. Han sågs ju inte som en back bland dom 4 bästa så vitt jag tolkade det hela.
Jag länkar till en som skulle kännas mer intressant jag, sen om han har kontrakt med någon klubb nästa säsong det vet jag inte!
Mathias: Konstigt? Enligt vissa högt insatta i klubben så var han den genomgående bästa backen sett över hela säsongen. Och i KS kvalet så kunde jag knappt se ett enda misstag av den Timrå fostrande backen. Dessutom så har han ett hjärta för klubben.. Det räcker långt!!
McCarton: Jag tycker som jag gör om det hela. Jag kommer stå fast vid det också. Visst han bör ha hjärta för klubben, men jag tycker inte han är bra nog för ES!
McCarton: Om man kollar på hans statestik så ser man till poäng att han gjort sin bästa säsong i A-lags sammanhang och att han provat på A- Landslaget, har Hansson de kanske?
Jag tror mycket handlar om, helt naturligt, huruvida Hahl kommer att finnas kvar i Timrå säsongen som kommer. Föreningen väntar på ett besked från Riku, vad han har bestämt sig för innan man tar vidare beslut. Enligt initierade personer i föreningen har Hahl meddelat att han bestämmer sig efter VM (hoppas han misslyckas kapitalt om han blir uttagen. Den enda sanna glädjen...)
Däremot har det uppstått en situation som inte är helt enkel. Föreningen har säkert gjort allt de kan och lite till för att behålla Hahl. Det innebär antagligen att man erbjudit honom mycket, mycket bra förutsättningar för att stanna. Helt rätt enligt mitt sätt att se på saken. Men det skapar förstås lite bekymmer. Väljer Hahl att lämna klubben finns säkert utrymme att kontraktera både en och två riktigt bra backar, säkra kort.
Timrå har en strategi för sitt handlande. Antingen blir det kattskit eller så blir det bra. Mitt tips är i alla fall: Om Hahl drar = 2 andra klassspelare, Hahl kvar = 1 klassback + 1 junior ytterligare. Skönt dock att Timrå är med och budar om Hahl även om man lär få betala ett skyhögt pris. Jag tycker att han bevisade säsongen som var - mer än väl - hur mycket han betyder för laget.
epa:Varför hittar aldrig Timrå sådana här spelare. Kan vara en lyckad värvning som Herlev gjort här! Dessutom kostar han säkert inte mycket att kontraktera.
epa: Jag må ju säga att det var väldigt lite ur hans statistik som imponerade i form av nivå, lag och poäng. Ser knappt ut att vara något för Sundsvall Hockey.
McCarton: Varför skulle inte Timrå hitta honom? En spelare som uppenbarligen dessutom är för dålig för AHL är väl kanske inte vad klubben direkt letar efter.
JimmyH: Sundh, Svensson x2, Lander med flera skulle säkert producera enormt med poäng i ECHL. Eller? Killen är 21 år och skrapade ihop 106 poäng som ingen annan ens var i närheten av... skräp?
McCarton: Och den 35-årige Peter Ferraro, som man väl inte kan säga gjorde dundersuccé i SSK, gjorde 73 poäng denna säsong i ECHL och var med det elfte bäste poängplockare.
JimmyH: Satt precis och läste om honom och där har vi iaf en spelare som känns väldigt intressant. Även om det såklart är lite grisen i säcken då det gäller nordamerikaner så skulle inte jag vara alltför skeptisk till en sån kille.
Tikinmyheart: Ja med tanke på att herr Nilsson tydligt uttalat sig om att han inte ens tänker bjussa på korvpapper så ska det nog mycket till innan TIK bör oroa sig över hans resurser.
Ambroo: Hmm undrar om han kan låta bli när den värsta bitterheten lagt sig. Personligen tror jag inte Peter kan ta en NHL plats, utan det blir nog AHL för honom. Han har uttalat sig positivt till detta, så en ny center och två backar med ERFARENHET är ett måste.
Tikinmyheart: Jag tror inte heller han är mogen för NHL. Min förhoppning är att Ottawa signar honom för att sedan låna ut honom till oss. Två backar till med erfarenhet lär det inte bli, men däremot två backar.
Ambroo: Två junisar till eller vad? Fan vi har två med lite erfarenhet och det räcker inte. Att man ska plocka in två till med samma status blir inte bra. Vi har Styf, Skogs, Jonsson och Lotvonen med erfarenhet, men vi kan ju för fasen inte gå runt en hel säsong två backpar.
Att Lotvonen är segare än tjära kan jag acceptera OM han börjar använda sin kropp.
Moe och Sebbe är fullt acceptabla som komplement, men absolut inte än som ord. backar.
Tikinmyheart: Det är klart att jag håller med dig en aning i ditt resonemang, men samtidigt så måste man vara realist och gå på vad klubben säger och vad de har för planer. Tanken är ju att man ska värva en back med erfarenhet och ytterligare en som har framtiden för sig.
Helst av allt så skulle jag vilja se att man löste ut Lotvonen och plockade in en riktig bjässe som inte är rädd för att använda sina kilon på rätt sätt.
När det gäller Moe och Sebbe så vet man inte hur de ser ut efter sommaren, det kan gå framåt väldigt där.
Ambroo: Jag tror du har helt rätt angående Moe/Erixon. Deras konkurrens borde också göra att utvecklingen kan gå kraftigt framåt för de båda...
Jag håller med dig angående att lösa ut Lotvonen även om jag tycker han får för mycket skit. Han är riktigt bra i BP och det är otroligt sällan som motståndarna kommer ut med pucken under kontroll med fart från sargerna. Det jag har emot han är puckhanteringen och hans hastighet på skridskorna. Där förstör han väldigt mycket, att han inte tacklar har fått väldigt stora proportioner med tanke på vad han faktiskt är dålig på...
Jag länkar till en som skulle kännas mer intressant jag, sen om han har kontrakt med någon klubb nästa säsong det vet jag inte!
www.eliteprospects.com/player.php?player=7556