Snoop: den har jag hittat :) ägnar nog 45-50min per timme av att kolla hockeysnack,expressen,dagbladet,aftonbladet och timrå ik etc :) dagarna bara rinner iväg.
Blizzard: Haha samma här, skönt att få detta positiva besked om Hahl iaf, ska ju se Hahls match ikväll efter sveriges match så de ska bli nice o se han och Pyörälä :)
Snoop: ja kollade nu efter Finlands match (blev sugen att se den nu när du sa de) och såg att den gick på via.sp.1 ...som jag inte har så då blev man ju lite ledsen, men så kika jag in på myp2p och där fanns den :) så nu blir det SWE-matchen sen titta lite på Hahl :)
Självklart en underbar artikel i Expressen om Hahl av ingen mindre än Mattias Eriksson. Men jag vill ändå varna för att vi drabbas av det värsta tänkbara scenariot, d.v.s. att både Hahl och Regin drar till NHL. Regin kan ju t.o.m. tänka sig spel i AHL. Ja, varför inte även Bagarn om han gör bra ifrån sig. Det behövs alltid nya Samuel Påhlsson och Johan Franzén-typer i NHL.
Känslan är fortfarande mörk kring Hahl och Regin. Vi får se hur det känns en bit in i VM-turneringen, men framförallt efter den.
Det är smått otrlogigt igentligen att vi har tre VM centrar som spelade i Timrå den gånga säsongen , kan inte vara många lag om äns något som har det . Det tråkiga är att det finns en STOR risk att alla tre försvinner , och då ligger Timrå illa till , dock tror jag inte att alla tre sticker men att minst en av de tre lämnar är troligt...
Skarin: Apropå NHL. Bagarn tror jag inte går till NHL, hans spelartyp finns det i överflöd. Ska man döma av Finlands match igår så ligger både Hahl och Pyörele en bit ifrån..
Mackelito: Wow, är det så lätt att räkna bort en spelare från NHL-spel så är det väl bara att se till att alla Timråspelare sitter utvisade minst en gång var när motståndarna gör mål, på så sätt är ni garanterade att de inte blir intressanta för NHL.
Paddan: Jag skrev det bara som ett exempel då Hahl som jag sätt båda matcherna inte varit så särskilt bra , Pyörölä har varit lite bättre men han sticker nopg inte till NHL.. Varför inte skriva inne på Modos forum , är det helt dött där eller?
lungan: Jag måste ju säga att det känns sådär med det där beskedet. Jag hade iaf hoppats på ett namn ur duon Ekman-Larsson/Mylläri. Vem man nu kan tänka sig att knyta till sig när det gäller en yngre förmåga är svårtippat, om det ens blir någon...
Ambroo: Ja man får se vad det blir, just nu verkar det som det inte blir någon yngre förmåga. NU kanske man på allvar kan hoppas på två riktigt tunga namn.
Bengt Åke ratar Fredrik Sjöström, ville ha med han. Kunde spelat med Johan Andersson och Karl Fabricius som kunde ta bort lite stjärnor =) tror verkligen dom skulle kunna prestera rigtigt bra.
Vilka är Timrå riktigt intresserade av egentligen och vad är chansen att dom ev kommer, känns tunt i ev rykten, medans många lag har värvat flera spelare redan. Bara hoppas att Hahl stannar, det kan hjälpa.
Vi måste ha riktiga etablerade backar som kan skjuta i PP, åka skridskor och passa så att de inte blir fast i egen zon vid hög forchecking, som denna säsong, fan vilka är på G, kändes inte så bra att man hoppades på två juniorbackar som skulle fylla ut, som nu inte kom, måste ju ha en massa andra på listan som låg före.
Satt bara och allmänt och kolla runt på lite filmer efter någon intressant spelare... Och om nu Tomas Skoogs klarar av 30 mins per match så har vi en bra spelande back... Men när jag såg denna kille som jag igentligen inte vet något om men jag måste ju säga att han är en av dom hårdaste svenskarna jag sett så skulle jag gärna vilja se honom i en Timrå tröja.. HSB back, Hård-Stark och Brytsäker som står upp för laget och sina kamrater
jens_88: ...och varför skulle han lämna San José Sharks, där han varit helt ordinarie för att spela i Timrå? Du får nog titta på något mer realistiskt!
Ambroo: Att Mylläri väljer att stanna i Västerås 1 år till, var ju ingen högoddsare direkt. Killen är 17 år o då kan det vara bättre att bo hemma o käka mammas köttbullar än att bo 50 mil norrut o laga käket själv.
Nu har han 1 år till på sig att Spela kontinuerligt i AS o dessutom få lite matlagningstips av morsan.
Kevin O Shea: jag skrev att jag gärna skulle vilja se han i en timrå tröja! har inte sagt att han är i nå diskutioner kan man inte få drömma utan att du försöker trycka ner det?
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
Och Malmivaara är så gott som klar för JYP...
Lehtonen stannar i Kärpät om han inte åker till NHL...