Snoop: Vi har redan forwards så det blir över om man kör på 4 kedjor, 1 får stå över varje match. Frågan är vem det blir? Jag tror att Samuelsson får bra med speltid i en tredje femma. Han är äldre och har mer rutin än Lander/MPS.
Snoop: Chilla lite? Hörru på dig själv förresten. Vi har hela tiden "sillat" om att TIK måste värva 2 backar och ev. en ersättare för Hahl. Nu verkar Peter försvinna och i nästan samma andetag dyker ett Div 1 namn upp, som dessutom är center.
Om du inte har förståelse för min mentala kollaps när jag i mitt huvud försöker lägga ihop detta till att Jesper ska gå in som center istället för nämnda spelare, ja då är det inget jag kan göra. Uppenbarligen är det fler än jag som funderar likadant här på HS.
OBS. Jag har inte placerat Jesper varken i J20 eller hos "katterna". Om så är fallet med denna värvning är det något helt annorlunda än min spontana reaktion.
Liknar mer och mer allsvenskan nästa inte en riktig värvning ännu SKANDAL linkan ser ut som du vill ha Timrå i kattserien S-vallare som du är. Är så jävla trött när ska idioterna värva tre tunga Stora starka skjutstarka backar lägg ner alla dessa dvärgvärvningar typ 70-80 kg 170- 180cm lång. Inte en back jävel som kan varken tackla eller skjuta i truppen allsvensk klass knappt över backarna. VAKNA ELLER SNÅLA ER UR ELITESERIEN !!
Snoop: Va bra att vi är överens. Jag har min familj och TIK, ngt annat existerar inte för mig. Det är väl därför jag överreagerar ibland.
Kanske var lite stupid av mig när jag egentligen inte vet intentionerna hos herrar sportchefer, men hade precis pratat med LIF om deras nya förvärv (Prestberg) och nästa sekund får jag läsa om att TIK värvat från Div 1.
Jesper Samuelsson... Tja, inte vet jag och säkert inte så många andra heller. Den spontan känslan är vad fan är det här nu då?! Varför inte hellre plocka hem Thomas Fahlqvist från Troja, eller åtminstone ge Oscar Johansson en ärlig chans?? Men samtidigt så kan man ju inte bryta ihop så totalt som några härinne har gjort idag...
läser man artiklarna så kan man dra slutsatsen att t.ex. D. Persson värvas till istället för någon av dom två lovande 91:orna som var aktuella. Med andra ord kan han tänkas bli en 8:e back eller så.
Slappna av lite nu, dom tunga nyförvärven behöver inte komma imorgon. Dessutom så är det minst lika mycket värt att försöka behålla några av sina tyngre namn som kanske är på väg bort (som Hahl osv.)
Tikinmyheart: tyckte knappt Jesper var bra i allettan..... göra massa poäng mot Skå och Arlanda och Järfälla är en sak....men i allettan var han stundtals ruskigt anonym
Frölunda finns fortfarande med i bilden gällande Hahl.
Saxat ur Dagbladet:
"• Vad säger ni om Timrås chanser? – Är det så att Riku bestämmer sig för att spela i Sverige så står det mellan Timrå och Frölunda. Jag har skickat några e-mail till Timrå och förklarat situationen. "
"Riku Hahl? - Vi tappar en center och Riku Hahl är center och har aviserat att han inte kanske kommer att spela i Timrå kommande säsong och då placeras han ryktesvägen hos Linköping, men det är allt jag vill kommentera vad det gäller rykten som detta."
JimmyH: Förmodligen för att du fortsätter säga att de bara är Timrå som gäller, hur kan du vara så säker på de när agenten klargör att de är mellan Timrå och Frölunda ?
Snoop: Förmodligen för att han besitter kontakter som du inte har. Och agenter snackar alltid en jävla massa skit. det vill bara höja sina arvoden genom att trissa upp lönerna för sina klienter och använder sig utav skrämselproganda för att få sin sak igenom.
stoff: Ja det känns som den centrala funderingen i dagsläget. Speciellt med tanke på att vi inte har en aning om vad någon annan i laget tjänar.
Men om Lehtonen skriver på för Timrå så tror jag, notera TROR, att han inte behöver frysa in rester och äta dessa i slutet av månaden om han inte vill.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
Det är vad jag tror. Men vad vet jag...