1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Vi har redan forwards så det blir över om man kör på 4 kedjor, 1 får stå över varje match. Frågan är vem det blir? Jag tror att Samuelsson får bra med speltid i en tredje femma. Han är äldre och har mer rutin än Lander/MPS.

Det är vad jag tror. Men vad vet jag...

Jensen_12: Detta såklart om vi inte har samma skadeflyt som tidigare år.

Jensen_12: skadeflyt ;-) ? mer oflyt

Snoop: Chilla lite? Hörru på dig själv förresten. Vi har hela tiden "sillat" om att TIK måste värva 2 backar och ev. en ersättare för Hahl. Nu verkar Peter försvinna och i nästan samma andetag dyker ett Div 1 namn upp, som dessutom är center.

Om du inte har förståelse för min mentala kollaps när jag i mitt huvud försöker lägga ihop detta till att Jesper ska gå in som center istället för nämnda spelare, ja då är det inget jag kan göra. Uppenbarligen är det fler än jag som funderar likadant här på HS.

OBS. Jag har inte placerat Jesper varken i J20 eller hos "katterna". Om så är fallet med denna värvning är det något helt annorlunda än min spontana reaktion.

Liknar mer och mer allsvenskan nästa inte en riktig värvning ännu SKANDAL linkan ser ut som du vill ha Timrå i kattserien S-vallare som du är. Är så jävla trött när ska idioterna värva tre tunga Stora starka skjutstarka backar lägg ner alla dessa dvärgvärvningar typ 70-80 kg 170- 180cm lång. Inte en back jävel som kan varken tackla eller skjuta i truppen allsvensk klass knappt över backarna. VAKNA ELLER SNÅLA ER UR ELITESERIEN !!

Tikinmyheart: Ja lugna ner dig, de kommer bli bra detta de kan jag lova dig, Timrå jobbar på backsidan va så säker.

Modano: Lektion nr 1: Glöm inte att andas...

Snoop: Va bra att vi är överens. Jag har min familj och TIK, ngt annat existerar inte för mig. Det är väl därför jag överreagerar ibland.

Kanske var lite stupid av mig när jag egentligen inte vet intentionerna hos herrar sportchefer, men hade precis pratat med LIF om deras nya förvärv (Prestberg) och nästa sekund får jag läsa om att TIK värvat från Div 1.

Snacka om korstslutning hos mig.

Puss på dig :)

Det finns många snillen, men att de flesta skulle vara samlade här det hade jag ingen aning om...

Ambroo: Nu ska du inte vara sån, det är väl kul att det händer nåt.

I artikeln är det visserligen hans säljare som snackar, men det tycks ha varit en viss konkurrens om killen.

Ambroo: här kommer ett nytt snille med några groggar i sig.en ny back är nästan klar.

Ska Linkan och Robban spela sten, sax, påse om vem som får skicka ut sitt första pressmeddelande?

Jesper har fräna solbrillor:

T T:
Ja, men byxorna... var dom uppvikta eller väntar han högvatten?

T T: Inget e ju sant förrens det står på www.timraik.nu. Fast detta verkar ju sant å Jesper önskas naturligtvis välkommen och lycka till...

- Har Domustrappan sagt att detta är sant?

- Är det sant?

Om det är sant, hur kommer det sig att sanningen kommer fram innan att det står på www.timraik.nu att det är sant?

FORZA TIK..........alltid, alltid..............

Spanarn: Väntar han högvatten vore det väl konstigt om han INTE hade vikt upp byxorna?

Jesper Samuelsson... Tja, inte vet jag och säkert inte så många andra heller. Den spontan känslan är vad fan är det här nu då?! Varför inte hellre plocka hem Thomas Fahlqvist från Troja, eller åtminstone ge Oscar Johansson en ärlig chans?? Men samtidigt så kan man ju inte bryta ihop så totalt som några härinne har gjort idag...

matte1:
När jag var liten (ja det var länge sedan..) betydde "vänta högvatten" att
byxorna var för korta, inte att dom var uppvikta...

Det här börjar oroa... ännu en stjärnspelare aktuell:

www.eliteprospects.com/player.php?player=4568

TRL: Jag har kanske fel, men det verkar som att både Jesper och Dennis värvas till spel i Sundsvall genom Timrå.

Tror knappast att någon av dem kommer att ta en plats i TIK:s A-lag.

läser man artiklarna så kan man dra slutsatsen att t.ex. D. Persson värvas till istället för någon av dom två lovande 91:orna som var aktuella. Med andra ord kan han tänkas bli en 8:e back eller så.

Slappna av lite nu, dom tunga nyförvärven behöver inte komma imorgon. Dessutom så är det minst lika mycket värt att försöka behålla några av sina tyngre namn som kanske är på väg bort (som Hahl osv.)

Tikinmyheart: Ja, de får vi verkligen hoppas...

dr-nix: Jag hoppas att du har rätt när årets Silly Season summeras...

Tikinmyheart: tyckte knappt Jesper var bra i allettan..... göra massa poäng mot Skå och Arlanda och Järfälla är en sak....men i allettan var han stundtals ruskigt anonym

Db_04: Intressant info. Förmodar att du har sett honom spela en hel del. Undrar vilken/vilka matcher Nygårds sett honom i.

Nja, tror ändå att TIK skickar Jesper mer eller mindre direkt till Sundsvall.

"Katterna" har väl ingen astronomisk spelarbudget heller.

TRL: Frans Nielsen kan vara ett centernamn om Regin försvinner. Se länk.

Frölunda finns fortfarande med i bilden gällande Hahl.

Saxat ur Dagbladet:

"• Vad säger ni om Timrås chanser?
– Är det så att Riku bestämmer sig för att spela i Sverige så står det mellan Timrå och Frölunda. Jag har skickat några e-mail till Timrå och förklarat situationen. "

Jensen_12: det har dom väl varit hela tiden?

ralus: Det är många som skrivit här på HS att det blir Timrå om han stannar i Sverige.

Jensen_12:

"Riku Hahl?
- Vi tappar en center och Riku Hahl är center och har aviserat att han inte kanske kommer att spela i Timrå kommande säsong och då placeras han ryktesvägen hos Linköping, men det är allt jag vill kommentera vad det gäller rykten som detta."

Ambroo: Det där var inga roliga nyheter. Frågan är hur mycket sanning det är som liggar bakom.

Jensen_12: Hur många gånger ska jag behöva skriva:
- Riku Hahl kommer inte spela i Frölunda nästa säsong.

Agenter ska man inte lita på. De vill tjäna pengar.

JimmyH: Skönt att du vet nåt.

JimmyH: Men nu gällde ju saken linköping.

spud: Nej, Frölunda. Läs alla inlägg är du snäll.

Hahl Bundy: Jag tycker hela Dagbladets artikel där talar för Timrå faktiskt.

Han förhandlar inte med någon NHL-klubb eller har fått något bud utan han har bara fått vissa intresseförfrågningar.

Mycket kan hända än, men än har inget hänt, så att säga. Händer inget så spelar han ju i Timrå.

JimmyH: Rikus agent säger att de står mellan Timrå och Frölunda i sverige.

Snoop: Och Frölunda blir det inte.

epa: Kanon, där övertygade du mig.

Snoop: Jag är inte i den positionen att jag kan övertyga.

epa: Förstår de.

Snoop: Varför antar du att jag inte har läst det?

Snoop: Är det nån som gått å blitt lite dryg..?

JimmyH: Förmodligen för att du fortsätter säga att de bara är Timrå som gäller, hur kan du vara så säker på de när agenten klargör att de är mellan Timrå och Frölunda ?

Snoop: Förmodligen för att han besitter kontakter som du inte har. Och agenter snackar alltid en jävla massa skit. det vill bara höja sina arvoden genom att trissa upp lönerna för sina klienter och använder sig utav skrämselproganda för att få sin sak igenom.

Uno Gordon: Kanske, men Riku har heller inte sagt att Frölunda inte är ett alternativ.

undra vad lehtonen kommer få i mån

stoff: Ja det känns som den centrala funderingen i dagsläget. Speciellt med tanke på att vi inte har en aning om vad någon annan i laget tjänar.

Men om Lehtonen skriver på för Timrå så tror jag, notera TROR, att han inte behöver frysa in rester och äta dessa i slutet av månaden om han inte vill.

« · 1037841 · »