1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601935 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Jo, det har du förstås rätt i.

Skarin: Skönt med en lyckad operation för Pärssinen by the way. Det verkar även som att Hynning snart hamnar under kniven om man ska tro ST-länken till höger...

Ambroo: Äh, rehabiliteringstiden lär väl vara ett halvår, minst ;)
Nej men en hel Pärssinen behövs alltid. Bara hoppas han får vara skadefri i fortsättningen.
Hynnings ljumskar känns mer luddigt. Det kan bli vad fasen som helst av det.

Skarin: Timo är jag inte ett dugg orolig för. Men Hynning, ja vad säger man? Det känns inte alls bra. Fast en operation kan väl kanske fixa det en gång för alla, men jag vettefan...

är inte pluss center ? har för mig det isåfall skulle han va en bra ersättare åt hahl eller regin

stoff: Jo det har vi ju kommit fram till som du ser och även att han blivit klar för Bern...

Ambroo: Härligt att läsa att de gick bra för Timo. :) Så nu när Lehtonen skriver på stannar även Hahl.. Oj vilket lag vi får till hösten..

Ambroo: ok

förstår inte varför vi ska värva 2 etablerade backar när vi tappade 3

stoff: Det blir som max EN etablerad back , Skogs är inte etablarad utan jag ser han mer som en talang som snart kan blomma ut rejält.

Mackelito: Förstår inte vad du har för kriterier om inte Skogs kan ses som en eteblerad ES-back fullt jämförbar med både Kokko och Kalle?

mikenomad: Man ska väl vara typ 30+ och spelat alla säsonger i högsta ligan, eller nåt.

Mackelito: Skogs är definitivt etablerad..har fått prova landslaget också o kommer att tillföra oerhört mycket till vårt Tik ett energiknippe...en av de bästa skridskoåkarna bland backarna... i elitserien......förutsatt att han får vara frisk o skadefri..måste man alltid lägga till numera..

Hoppas nu att man får läsa vilken sekund som helst att Lehtonen är klar! Det skulle sitta fint...

TRL: Lugn han kommer!!!!

Mackelito: Du har inga höga krav alls du...

Är det oroväckande eller inte att Familjen Hahl inte bott i lägenheten i stan sedan några dagar efter att vi åkte ur mot HV71?

Per HApps: Frasse Nielsen är nog ganska nära nu...

Ambroo: Han kanske bara är här för att se på Roddan...

Ambroo: Kan det händelsevis betyda att vi tappar minst en av våra centrar?
Jag menar om Nielsen kritar på och han spelar center. Skall han spela i en 5:e 5:a då?

Ambroo: I dagens dagblad fick jag nog känslan att Frank ville invänta bud från NHL. Mötet med Johansson blev i allafall inställt.

Tyvärr fick jag negativa vibbar av artikeln.

Per HApps: Han hade nog bara semester, tror jag iallafall.

Per HApps: nja varför skulle det vara oroväckande? säsongen tog slut för bara några dagar sen för riku

Per HApps: Dom kanske bara drog till Finland när Riku drog till vm, kanske tänkte passa på o träffa familjen då istället för att sitta där utan Riku.

Per HApps: Tror du inte att Hahl kommer att köra igång sommarträningen med Timrå ganska snart oavsett vart han spelar. Dom brukar ju få göra det vanligtvis. Nu när VM är över har väl Hahl bara en sommarträning att se framemot.

Kerstin_k: Iof kom jag ju på att finnarna brukar köra för sig själv i Finland. Glöm mitt senaste inlägg ;)

Dunc: Ja det ligger väl som sagt mycket i det.

Tikinmyheart: Man behöver ju nödvänigtvis inte få reda på allt genom att läsa i tidningar...

Ambroo: Synd att det blev sånt priskig om Bastiansen. Det hade varit ett klipp för Timrå. Nu fick största börsen punga ut rejält. Men i långa loppet så blev det ett klipp allafall.

Ambroo: Nä absolut inte. Tog du illa upp eller vad?

Tikinmyheart: Haha va? Nej, verkligen inte hehe

Per HApps: Hahl har sagt upp lägenheten.

Dallas: Neeeeeeeeej :'(

Ambroo: Frans spelar INTE i TIK nästa år !

Dallas: Hur vet du detta?

Jensen_12: Kontakter

Dallas: Nej riktigt, han valde Nubben.

Dallas: Aa de är ju skönt med sånna eller hur, Riku flyttar till örnen ;)

RTS: Vadå valde nubben, äre klart att han ska till Frölunda på samma gång som lägenheten sas upp ? :S

Dallas: INTE? Du vet alltså detta med säkerhet och likaså att Hahl försvinner?

Snoop: Det blev lite fel pga promillehalten, "Valde han Nubben" skulle det vara.

Ambroo: Jag sa inte att Hahl försvinner. Jag sa att han har sagt upp lägenheten och jag tror inte att han ska ta över Kalle K,s lägenhet.

RTS: Haha okej :P Ja han borde välja Mika & Timo före nubben iaf.

Dallas: Kalles lägenhet ska Taravainen ta över!!

Uddan: Jaha, men du som känner Riku du får dilla med han om att skriva på för Timrå.

Dallas: Näe det gjorde du visserligen inte, men ett sådant svar lämnar ju en aning till fantasin och med det här blev det knappast klarare.

Nielsen då? Lite mer får du allt skriva.

Ambroo: Jag är ledsen, men om jag skriver mer så röjer jag mina källor. Frans har redan åkt hem till Danmark.

Snoop: Hehe aah de kan ju tänkas på. Men ja menar förlänger Hahl med Timrå så skriver Lehtonen på garanterat...

Uddan: Då har du 2 anledningar! ;)

Dallas: Det betyder iofs ingenting.

« · 1040688 · »