Förstår om han hade gått till MODO att ni varit förbannade men nu är det Frölunda vi snackar om. De kan ju i princip ta vilka spelare de vill efterosm de skiter stålar.
mattias - 74: Du får nog se det hela i ett slags Nubben-perspektiv. Väljer man bort att inte ta in honom i bilden missar man nog något. Att han redan finns på plats kan kanske röra till saker och ting för de spelare han en gång har värvat till Timrå. Men det är en fri marknad, inte tu tal om det.
Uddan: När sa Riku att Timrå var den enda klubben i ES som han kommer spela för?
The Fat Bastard: Okej, menar du att Hahl är skillnaden mellan semifinal och kvalserien?
Och alla som kallar hahl för hora etc förbryllar mig, klart man är besviken och så, men man får samtidigt vara lite realistisk. Om jag hade spelat hockey i ett annat land så hade jag också velat göra det där man tjänat mest stålar, det är bara naturligt. Dock så trodde jag ändå att Timrå var det ända i Sverige för Riku men det var väl mer hjärta än hjärna i den tanken.
ralus: Ja du kan ju fortsätta inbilla dig att Hahl bara drar för pengarnas skull. Han hade fått bra med cash även här om man säger så. Det tar jag för givet.
Skarin: Skiljer det 25-50 000 i månaden så blir det litegrann på 1 år. Klart pengarna spelar in. OM det inte skulle göra det DÅ är det nåt som är riktigt illa.
Tycker denna tråd kring Hahl börjar spåra, nu fick vi äntligen ett svar. Bättre med ett NEJ nu än om en månad. Tycker detta är fair. Visst är det tråkigt att han väljer Frölunda men nu är det som det är.
Nej tycker faktiskt att detta är vad Timrå behöver, Timrå ska uppfattas som ett bra och tufft lag inte där vissa spelare inte ska ta sjtärnstatus av andra. Det är just vad förlunda är så där passar han bra. Förväntningarna på Hahl kommer bli enorma och frågan om han kommer klara av pressen. Fördelen är väll att Timrå blir en liten mer underdog vilket brukar gynna oss.
En förlust av Hahl är inte oersättlig där håller jag med Linkan.
Jag ser personligen att förlusten av Regin är av större betydelse då han har ett störra hjärta än Hahl för Timrå IK som förening. Tycker aldrig att Hahl visat något större hjärta för klubben, han har mera bara gått ut och gjort sitt jobb, dock kräver jag mer hjärta från en första center
Blizzard: Om man hade så mycket pengar att dela ut på hahl varför inte lägga dom på Janne Pesonen han är dyr men ruggit bra och då kan man fixa en ny finnfemma som nog håller samma klass:
Som ytter forwards Pärssinen och Pesonen och som center Pyörälä. Komentar: Pyörälä är en bra tekare och han var ju center i dubbel möttet mot Luleå då han gjorde 2 mål i andra matchen och 1 ass i första och han håller ju bakåt. Problemet med att värva Pesonen är ju för det första att han är väldigt dyr och NHL finns nog med i bilden.
lungan: Dina kedjor känns inte direkt realistiska. Jag tror inte det kommer se ut så där. FÖr det första glömmer du Tenkrat. Men en kedja med en pånyttfödd Jonte-Bagarn-Hynning är nog inte så tokig. Men allt styr ju nu hur centeruppsättningen kommer se ut. Och det behövs ju ersättare. Pyörälä som center gillar jag inte alls.
"Bättre med ett NEJ nu än om en månad". Jo. Men ett tidigare rakt nej hade ju ändå varit bättre.
lungan: tenkrat då? och inget ont om johan andersson men han är väl ingen poängmakare direkt, johan i andra kan jag köpa. Sen ser jag helst Jonte tillsammans med Tenkrat, dom la några läckra passningar åt varandra ifjol och det kändes som om dom började hitta kemin mer och mer. När Challe frågade Jonte vem han helst spelade med så sa Jonte Tenkrat. Jonte - Bagarn - Tenkrat klingar fint.
Pyrret som center funkar väl, men han gör sig bäst som ytterforward. Vi måste värva minst en center iallafall
Snoop: Nja jonte och tenkrat är allsidiga och skapar yta åt varandra. playmaker och playmaker, klart Jonte ska ha mindre puck än han hade förra säsongen, det blev för mycket åttor i mittzonen. Jonte ska vara ett rivjärn. Varför inte köra en totalhockey som 86-kedjan gjorde ifjol? Den som har puck har puck och den som hamnar framför mål hamnar framför mål. Jonte - Hynning - Tenkrat vore väl ett alternativ annars, men jag har ingen koll på hur Hynning är som center.
Tycker det känns dumt att ha Jonte eller Tenkrat i en tredjekedja, typ.
OM det blir Frölunda för Hahl så har Nubben passerat gränsen för moral och etik. Först säga upp sig när han står under kontrakt för att något spännande dyker upp (gäller det nu Frölundas spelare??) sedan sno Hahl.... Nubben vet allt: vad han tjänar, vad hans fru har för möbelsmak, om barnen spelar innebandy..m.m Personligen har jag alltid trott att man avkrävde ett löfte om att inga direkta värvningar från Timrå skulle ske under åtminstone två år i utbyte mot att han fick gå direkt.
halflife3: Nu tar vi det jäkligt piano och går inte händelserna i förväg. Inget är klart vart Hahl kommer spela någonstans. Förutom att det inte blir i Timrå då.
Jag personligen vill inte måla fan på väggen än. Men jag kommer bli ruggigt besviken på Nubben OM nu Hahl kritar på för Indians.
Då kommer jag säga sanningens ord till honom. Men innan dess väljer jag att ligga lågt.
250kg kärlek: Hedström har ju kontrakt ett år till. Så det skulle bli dyrt i såfall. Men efter nästa år så skulle jag faktiskt bli förvånad om han stannar.
Jag antar att hela den här diskussionen påminner väldigt mycket det som diskuterades på Saik´s forum för några år sedan, när deras store spelare skulle komma hem, då när de nyss gått upp i elitserien....
Uno Gordon: Hedström ligger väl på runt 250-300 imånaden? Och enligt Timrå så hade dom erbjudit Hahl ett kontrakt som är den högst betalande spelare i Timrås historia!! Så då är de nog närmare 350-500 i månaden!..
Snoop: Precis, Pesonen ville ha 300.000/mån av FBK, men var för dyr. Om Hahl blivit erbjuden mer, så tycker jag Pesonen ska in i truppen. Man borde försöka få hit han ändå.
Uddan: Du kan glömma de där summorna. Vad får dig att tro att Timrå skulle erbjuda en spelare 500.000/mån med ett eget kapital på 10 miljoner och FBK med runt 70-80 millar på babken tackar nej till Pesonen?
Jensen_12: Ja ja tycker de asså, för man måste visa att man ska va kvar i toppen och att om en bra spelare lämnar ska en bra spelare ersätta, ska bli intressant o se vad dom hittar på nu.
Vad jag tror är att det är Klubbledningens fel, antagligen tyckte dom att Riku HAhl inte var så bra eftersom man ansåg att om han lämnar tar vi in ANDREAS JOHANSSON, den sämste gaggligaste och mest skadedrabbade spelare jag skådat, han borde få fast anställning på tv6 , där platasar han iallafalll.
Någon av dessa herrar bör täcka upp efter Riku....
Uno Gordon: För att behålla Hahl kanske!!! Sen att Färjestad backar ur en deal med Pesonen bryr ja mig inte ett dugg om!! Sen vem har sagt att de är bara Timrå så går in med pengarna till Hahl då?
Uno Gordon: Hedström skrev väl på för 14millar på 4 år om jag inte missminner mig, vilket blir en månadslön på 291666,66666666666666666666666667:- i runda slängar =)
Förstår om han hade gått till MODO att ni varit förbannade men nu är det Frölunda vi snackar om. De kan ju i princip ta vilka spelare de vill efterosm de skiter stålar.