1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606882 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Jensen_12: Hittade denna fight med honom på youtube, en kille som inte är rädd för att stå upp för sina kamrater och det är väl den rollen han har fått ta i NHL, Riku Hahl var ju inte direkt nån poängspruta i nhl heller.

Nog tror jag att Ritchie kan komma upp i en 30-35 poäng med Pyörälä och Pärssinen på kanterna i en produktiv förstakedja, samtidigt som han verkar vara ett rivjärn

ralus: Byron ser helt klart ut som en hårding, hittat flera fighter med honom i NHL och en vart jag glad över och de va när han tog en fight med Sheldon Souray.

Snoop: Sen vet jag att Ritchie släppte handskarna 2 ggr i en och samma match och båda fighterna var mot Peter Worrell, jag vill lätt se Ritchie i Timrå IK.

Idag fyller vårat nyförvärv Mikko L 30 år, stort Grattis !

Uno Gordon:

Det viktiga är väl att kolla vart frun kommer ifrån eller vill bo, då vet vi vart han hamnar.

Kvinnors makt.

Snoop:

UPS!

Samma dag som en annan stor supporter fyller år.

GRATTIS Dream Teams sambo....

Abron från ett extremt varmt Galati, nu endast 34 grader i SKUGGAN.

Abron:

TACK

Å Grattis till Mikko såklart

Jag fyller oxå år idag ;)
Mikko och jag :D hahaa :)

Ossi Väänänen och Martti Järventie har väl inte kritat på någonstans ??
Nån av dom borde väl kunna fylla Kalle K´s plats !

Inte bara Timrå som tar fighten med NHL. Färjestad sätter prislapp på Jonas Frögren (se länk) och pressar NHL ytterligare.
Bra det. Vi måste få betalt för de spelare som försvinner över till cirkusen i nordamerika.

Gorkyman: Backen och den sista centern har ju kontrakt med Dallas respektive Edmonton. Det är väl rätt meningslöst att sitta och lägga upp sådana länkar?

På tal om backar så har vi med största sannolikhet värvat klart där. Vi har åtta backar under kontrakt.

The Palm: Skillnaden i fallen är väl att Frögren inte hade någon out-klausul i sitt kontrakt. Tycker det är så otroligt roligt att spelare vill ha säkerheten med långt kontrakt så de kan tjäna pengar även om de tappar spelet eller skadar sig, samtidigt som de så fort de får chansen att tjäna mer pengar någon annanstans grinar ut då de inte får bryta kontraktet.

JimmyH: Farmarligaspelare kan väl vara aktuella ?

Gorkyman: Tidigast i typ november kanske eftersom de redan har kontrakt med sina NHL-lag och vill förstås satsa allt på att komma in i laget. Men troligtvis så blir de aldrig aktuella för spela i Europa eftersom det är spelare som är unga och ganska nära NHL.

JimmyH: Jaså är det så sent som NHL lagen spikar laget. Då ska jag inte intressera mig för denna typ längre, återkommer ev. i Okt/Nov då. Ursäkta länkarna !

Gorkyman: Men att blogga i en tidning om saker som står i andra tidningar är intresant... Nä, länka på du!

Gorkyman: I NHL så spikar de väl egentligen aldrig lagen. De är ju högaktuella för spel även om de missar att komma med till de första matcherna.

Hur som helst så är det spelare som inte är aktuella för Europa eftersom de har kontrakt. Men det är alltid kul med länkar, men vissa blir onödiga. Eliteprospects måste vara sjukt välbesökt så här års.

McCarton: Har du inga ECHL-killar på länk?

JimmyH: Jag skulle gärna se en kille som Byron Ritchie i Timrå tröjan en kille som kan använda kroppen och även göra lite poäng han kämpar för laget och så kan han nog bidra med att gå rakt på mål och kanske göra lite poäng med men jag ser häldre honom som en andra center men det är vell bara en STOR dröm!

McCarton: Här kommer en intressant länk - Kolla in nr 13, stor kille som gjorde 60p förra sessen.

Gorkyman: Australien? Nu må jag säga att du gräver väl djupt.

Gorkyman: 30 mål och 0 ass tycker jag det står. :)

Gorkyman: Hehe finns ju en Timrå-it i det där laget ju. :)

JBlom: Nr 42 ser grym ut. Favoritmat: Rått kött.

T T: Söker vi riktigt djupt kanske vi hittar dom där 2 i Oman som sägs vara riktigt duktiga i arab världen.
Inslaget om dom var ju i sportspegeln för ett antal månader sen.

Påminde om R.J i slutspelsskägg.

Hahl Bundy:

Ser att Per Ledin drar till NHL,då slapp vi honom i Eón denna säsong :-)

TIKbiff: God morgon. Har du vaknat ur koman nu? :)

Apropå Ledin så finns den sämste kvar i form av Jämtin.

T T: Känns som en grym liga det där. :)

JBlom: De roliga med Timråkillen är att han är bäst i laget tillsammans med den där Tjecken, skojj.

Snoop: Det som känns allra intressantast är att en av backarna är 53 år gammal, plus att om jag inte minns fel så var den där klubben en av de klubbar som några spelare från Nälden (nyss uppflyttat till div 1) skulle åka över och provspela för nu på sommarhalvåret.

Paddan: Haha stenhårt att va 53 bast ju ;) Aa varför inte testa på de, är säkert ett roligt äventyr :)

Snoop: Nja, jag vet inte om Timråkillen var/är bäst i laget. För kollar du under bilden står det "´00 Stats", alltså den statistik han hade för sju säsonger sedan.

Paddan: Oj shit såg de nu ja med, undra varför dom inte uppdaterad lagets superstar !?

Snoop:

I Timrå jobbade du ihop med tjeckiska VM-målvakten Adam Svoboda, 30. Finns tankarna åt det hållet?
- Ha ha… Adam känner jag väl och är en riktigt skön kille men om Ari var dåligt tränad så vågar jag lova att Adam är ännu sämre tränad.

Nubbens uttalande om Svoboda på hockeysverige.se

Haha Svoboda han var fan rolig han, undra hur bra han hade kunnat bli om han tränade ? Han har med andra ord inte gjort sig själv rättvisa.

Tellus: Han är alldeles på tok för dyr för att överhuvdtaget ens andas vid. Och han är inte beredd att överge den ryska rubeln för att spela i Timrå.

Snoop: Svoboda var en riktig publikfriare. Ärevarv i kundvagn...

Kan någon hitta bilden där han flyger som en missil mot klacken?

Tellus: Vi har redan så många backar nu.

Grymma och väl genomtänkta länkar om spelare idag ser jag. Kul.

När man har rubriken "Timrå jagar kanadensisk NHL-center" framför sig (som dessutom ska vara tilltänkt förstecenter) kändes väl namnet Byron Ritchie så där. Men man vet ju aldrig. Som andrecenter är det ett ok namn i en så kallad toppklubb som TIK som ska till final. Tycker jag iaf.

På förhand känns det ju som att det behövs en lite mer offensiv och spelskickligt lagd center som kan styra i pp och i speluppbyggnad, etc etc. Men, man vet ju aldrig.

Uno Gordon: Sant, men tänk dig Rosa och Tenkrat på kanterna i en kedja :P

Skarin: Själv får jag känslan: Vad hände med allas teorier om att vi skulle gå mot en mellansäsong mitt i allt detta?

T T: Gå in på Galleriet på Timrås hemsida, där kan du själv hitta matcherna från den säsongen när Svoboda var i Timrå, och hans dykning mot klacken finns där.

Snoop: Här är också en bild.

T T: Där fanns de mycket intressanta bilder.

Njae, värvar man denne som förstecenter som är man fel ute. Skulle vilja likna honom litegrann med Manderville faktiskt och det håller ju inte för att leda en producerande kedja och styra upp ett pp. Däremot så skulle jag absolut inte grina om han anslöt, men då vill jag ha in nåt "riktigt" namn först.

« · 1044911 · »