Från det ena till andra! Kan vi alla enas om en sak? När man säger båda namn ihop på våra sportchefer låter det bättre med Linkan & Robert än Linkan & Robban. Det låter mera "seriöst" med det förstnämnda. Och det skulle ju också kunna vara ett naturligt steg att ta. Som spelare var han "Robban" i folkmun med hela Timrå. Nu tar en ny mera vuxen karriär vid som vice sportchef. Jag tycker därför vi "skrotar" Robban f.r.o.m. nu. För "Robban" det var hockeyspelaren och slitvargen det från Almtuna IS som slog igenom i Timrå. Robert det är våran vice sportchef det!
JimmyH: Lite stats på Randy - ser ut att vara negativ i +/- statistiken. Men, ja, ett oerhört mycket bättre alternativ är Franz Nielsen och de flesta andra namn som figurerat bland supporters.
Robitaille och Wandell - följt av en högklassig back på artistkontrakt i okt/nov, så ser det här geschwinnt ut!
Kevin O Shea: Lindqvist & Robert i sådana fall. Tycker inte Stefan klingar bra i mun när jag försöker få till ett norrländskt schvung på det hela som Kjell Sundvall skulle ha sagt. Jag kan ju förstås inte tvinga någon till någonting. Jag har bara en åsikt som alla andra. Och jag tänker inte jaga någon slaviskt om ni fortsätter kalla Robert för "Robban". Men i min värld är han numer bara Robert.
Robban har pensionerat sig och bör med all rätt någon gång åka upp i taket. Inte för sitt finlir, inte för sin stjärnstatus, inte för sina eleganta bedrifter och inte heller för sina mål och passningspoäng. Utan för sitt hjärta, vilja och kopiösa slit i match efter match och sin gentlemannamässiga framtoning.
Kevin O Shea: Glöm en högklassig back på artistkontrakt i okt/nov säger bara jag. Det skulle vara utifall att vi åker på några tunga skador i sådana fall. Men signar vi Robitaille så lär ingenting annat än ett artistkontrakt komma ifråga. Och då är det han som är våran nya "fixstjärna". Som tillsammans med "Bagarn" blir våra stöttepelare som skall bära fram laget i vinter!
Uno Gordon: För övrigt vore det sannerligen på tiden med en kanadensare i Timrå IK igen. Allting blir mera "laddat" på nåt vis med importer ifrån andra sidan Atlanten. Det ligger liksom bättre på tungan. Svenska spelare i all ära. Men det finns en mytomspunnen vävnad kring utländska spelare.
Per HApps: Håller med, finns inget som gör mig så förbannad som när någon postar urdrag ur texter. Bifoga länken för i helvete!!!! Inget personligt :) men det är ju såååå frustrerande. Då hamnar jag i timmar av googlande ofta utan resultat som gör att man tappar trovärdheten för författaren av inlägget.
jonmannen: mmm hah fick upp denna: "Randy Robitaille signed a one-year contract with the Ottawa Senators, the ninth team of his career" på google från 17 okt 2007...
Alltså det första ordagrant likadant "Randy Robitaille signed a one-year contract with"..
Uhmm jag är skeptisk utan länk, men ett trevligt rykte iaf!
Yellowcard: Leroy verkar ha kopierat kommentaren från hockeysverige.se´s transfersida i kommentatorerna där från en snubbe som går under namnet Jeff. Om det nu inte är samma person. dock ingen mer info vart det kan vara ifrån från början. säkert bara bluff och båg då :/
73Sjöbba: Men det borde ända vara kopierat från någon transfersida tycker du inte? Och där kan det lika gärna ligga under rumours därför vill jag gärna ha en länk och läsa själv.
det enda jag har kommit över efter att ha googlat sönder nätet är en del kommentarer från diverse forum att Ottawa fansen inte verkar ha så mycket till övers för honom. Det talar ju lite för att han iaf inte får förnyat förtroende där och kanske även får andra NHL klubbar att tvivla. Känns ju inte som någon jätte poängmaskin dock
73Sjöbba: nja av ingen speciell anledning, blev bara misstänksam då det överensstämde exakt. Jag har ingen aning om hur man brukar skriva så who knows.. Hoppas det stämmer!
Jacksson 71: hehe ja.. men men silly season.. men börjar tro på det mer och mer, varför skulle nån skriva det på engelska bara för att jävlas.. uhmm - engelskan är så korrekt som den kan bli också=P
Jacksson 71: Skulle det verkligen vara det? Jag har aldrig hört talas om honom, aldrig sett honom spela. Han har inte representerat sitt landslag vid något tillfälle och börjar bli gammal. Förvisso handlar det om ett 1-års kontrakt, men icke desto mindre.
Han har rutin i mängder och gjorde bra ifrån sig i NLA. Men det lär ju isf bli på artistkontrakt och då ansluter han senare. Vilket innebär att han kommer hit med massvis med förväntningar på sig. Och han har inte tränat ihop med laget på försäsongen plus att han har missat matcher.
Det kanske bara är jag som är överjävligt pessemistisk? Jag vet inte. Det känns som en Sloan-värvning all over agian.
Kerstin_k: Han har ju mycket bättre siffror än Sloan att visa upp så en sån ur-flipp tror jag inte det skulle bli. Men det är ju alltid en chansning med kanadensare och amerikaner som många gånger inte lever upp på den stora isen och i spelet de kanske inte är vana vid
Det var några dagar sedan du skrev, men ändå. Du och bloggskribenten tycker Frölunda skämmer ut sig för att de inte kontrakterar Erik Karlsson. Fakta är dock att killen bara är 18 bast och har juniorkontrakt ett år till, finns liksom ingen anledning till stressa fram ett a-lagskontrakt då.
jonmannen & snoop: Jag läste på lite mer om honom. Bland annat Jimmys blogg. Visst verkar han vara snäppet bättre än Sloan, absolut. Precis som snoop säger så producerade han i NLA, vilket torde innebära att han kan producera i andra ligor.
Men en amerikan är en amerikan och en kanadick är en kanadick. Chansartat som det känns.
Uddan: Vore ju härligt om det inte var på artistkontrakt. Speciellet om han är tänkt som vår förstecenter.
Kerstin K: Ja,men Robitaille är ju n bättre spelare en Sloan satt ne jag tror det skulle sitta fint om vi fick han. Han har ju mängder av rutin som vi behöver om vi ska ta oss till Final han var en duktig tekare,och även en bra poäng makare... Sen tror jag att skulle gynna Jonte om han fick spela med en som Robitaille med lite NHL spel och fart.
JimmyH: "Han borde faktiskt kunna vara bättre än Riku Hahl."
Är det verkligen realistiskt att tro att han är så bra? Har du sett honom mycket? Själv har jag aldrig sett honom, eller i alla fall inte lagt märke till honom när man tittat på NHL.
"Based on last year, no one will be flocking towards Randy Robitaille, that's for sure."
"I think a guy like Robitaille was a bigger problem than Emery, once upon a time I worked for his uncle and met him a few times, ultimate example of a Prima Donna that had no right to be."
Kerstin_k: Offensivt är han nog bättre än Riku Hahl..Men defensivt tveksamt.. Men där behövs han ej ändå!! Ska ju bara bara teka bra och göra måål.. :)
Kerstin_k: Jag la aldrig märke till Riku Hahl nämvärt mycket då han spelade i NHL heller :) Men nu har ju Riku växt och skulle säkert prestera bättre i NHL i rätt roll i dagsläget.
Uddan: "Ytterligare en center ska in i laget och skulle Wandell få ett NHL-kontrakt så blir det bråda dagar för Lindqvist. "
" Vi ska ju ha en till förutom honom så det är klart att om han blir kvar där så blir läget lite prekärt"
på månda'n ska dom ha två tisdag 1 onsdag 2 torsdag 1 fredag 2......när ska dom bestämma sig Hedström ska ju vara Center också blir jäkligt mycket Centrar :) isf Hedström,Bagarn,Wandell och "super center" då har vi grymma centrar :)
Blizzard: Tror inte att Jonte ska va center.. De är nog i nödfall han kommer lira center..Annars så är de konstigt att dom värvar 2 centrar..Få vi kanadicken och Wandell så har vi ett kanon lag i vinter.. Wandell kliver in i tredjelinan medans kanadicken lirar i första.. :)
Kerstin_k: Asså jag tror och tycker att Robitaille är bätttre en vad Riku var när han spelade i NHL... Visst Riku har utvecklas och blivit bättre nu men jag tror att Robitaille kan ju få säjlvförtende här i Timrå.
Nån som vet om det här är sant ?