73Sjöbba: nja av ingen speciell anledning, blev bara misstänksam då det överensstämde exakt. Jag har ingen aning om hur man brukar skriva så who knows.. Hoppas det stämmer!
Jacksson 71: hehe ja.. men men silly season.. men börjar tro på det mer och mer, varför skulle nån skriva det på engelska bara för att jävlas.. uhmm - engelskan är så korrekt som den kan bli också=P
Jacksson 71: Skulle det verkligen vara det? Jag har aldrig hört talas om honom, aldrig sett honom spela. Han har inte representerat sitt landslag vid något tillfälle och börjar bli gammal. Förvisso handlar det om ett 1-års kontrakt, men icke desto mindre.
Han har rutin i mängder och gjorde bra ifrån sig i NLA. Men det lär ju isf bli på artistkontrakt och då ansluter han senare. Vilket innebär att han kommer hit med massvis med förväntningar på sig. Och han har inte tränat ihop med laget på försäsongen plus att han har missat matcher.
Det kanske bara är jag som är överjävligt pessemistisk? Jag vet inte. Det känns som en Sloan-värvning all over agian.
Kerstin_k: Han har ju mycket bättre siffror än Sloan att visa upp så en sån ur-flipp tror jag inte det skulle bli. Men det är ju alltid en chansning med kanadensare och amerikaner som många gånger inte lever upp på den stora isen och i spelet de kanske inte är vana vid
Det var några dagar sedan du skrev, men ändå. Du och bloggskribenten tycker Frölunda skämmer ut sig för att de inte kontrakterar Erik Karlsson. Fakta är dock att killen bara är 18 bast och har juniorkontrakt ett år till, finns liksom ingen anledning till stressa fram ett a-lagskontrakt då.
jonmannen & snoop: Jag läste på lite mer om honom. Bland annat Jimmys blogg. Visst verkar han vara snäppet bättre än Sloan, absolut. Precis som snoop säger så producerade han i NLA, vilket torde innebära att han kan producera i andra ligor.
Men en amerikan är en amerikan och en kanadick är en kanadick. Chansartat som det känns.
Uddan: Vore ju härligt om det inte var på artistkontrakt. Speciellet om han är tänkt som vår förstecenter.
Kerstin K: Ja,men Robitaille är ju n bättre spelare en Sloan satt ne jag tror det skulle sitta fint om vi fick han. Han har ju mängder av rutin som vi behöver om vi ska ta oss till Final han var en duktig tekare,och även en bra poäng makare... Sen tror jag att skulle gynna Jonte om han fick spela med en som Robitaille med lite NHL spel och fart.
JimmyH: "Han borde faktiskt kunna vara bättre än Riku Hahl."
Är det verkligen realistiskt att tro att han är så bra? Har du sett honom mycket? Själv har jag aldrig sett honom, eller i alla fall inte lagt märke till honom när man tittat på NHL.
"Based on last year, no one will be flocking towards Randy Robitaille, that's for sure."
"I think a guy like Robitaille was a bigger problem than Emery, once upon a time I worked for his uncle and met him a few times, ultimate example of a Prima Donna that had no right to be."
Kerstin_k: Offensivt är han nog bättre än Riku Hahl..Men defensivt tveksamt.. Men där behövs han ej ändå!! Ska ju bara bara teka bra och göra måål.. :)
Kerstin_k: Jag la aldrig märke till Riku Hahl nämvärt mycket då han spelade i NHL heller :) Men nu har ju Riku växt och skulle säkert prestera bättre i NHL i rätt roll i dagsläget.
Uddan: "Ytterligare en center ska in i laget och skulle Wandell få ett NHL-kontrakt så blir det bråda dagar för Lindqvist. "
" Vi ska ju ha en till förutom honom så det är klart att om han blir kvar där så blir läget lite prekärt"
på månda'n ska dom ha två tisdag 1 onsdag 2 torsdag 1 fredag 2......när ska dom bestämma sig Hedström ska ju vara Center också blir jäkligt mycket Centrar :) isf Hedström,Bagarn,Wandell och "super center" då har vi grymma centrar :)
Blizzard: Tror inte att Jonte ska va center.. De är nog i nödfall han kommer lira center..Annars så är de konstigt att dom värvar 2 centrar..Få vi kanadicken och Wandell så har vi ett kanon lag i vinter.. Wandell kliver in i tredjelinan medans kanadicken lirar i första.. :)
Kerstin_k: Asså jag tror och tycker att Robitaille är bätttre en vad Riku var när han spelade i NHL... Visst Riku har utvecklas och blivit bättre nu men jag tror att Robitaille kan ju få säjlvförtende här i Timrå.
Blizzard: Personligen så tar jag hellre en plopp. Nä men du har rätt det är en jäkla röra nu. Lite mer raka rör med vad som ska införskaffas tack och Jonte som center tycker jag ska ses som ett alternativ ifall det skiter sig med någon av de tilltänka nyförvärven.
Det här är ju helt taget ur luften. Det finns ingenting som tyder på att det skulle ligga någon sanning bakom det. Vem som helst kan skriva vad som helst och skriva under som vem som helst på hockeysverige.
Här har vi ett Ottawa-fan som ger sina synpunkter angående Randys senaste säsong :). Låter nästan som killen har något personligt problem med honom. Kanske inget man ska lägga så stor vikt i men det var rolig läsning iaf :)
Några urdrag:
"During last year's offseason, the only team to offer Randy a contract was Lokomotiv Yaroslavl of the Russian League. There must have been a reason why he was out of a job in the NHL right?"
"he only had one PP goal and 3 PP assists? To say that Robitaille's season was a disappointment is an understatement. He sucked by his own standards."
"Robitaille's presence on the first line is akin to how Bruce Willis' cameo in Oceans 12 single-handedly ruined the Oceans movie franchise"
"I'm of the school of thought that says you're only as strong as your weakest link and when Robitaille is on the top line, I shudder."
Ambroo: Den kommentaren behöver inte utesluta den andra, utan kan lika gärna vara någon som spinner på Rååditaj-ryktet. Skulle vara roligt om det fanns någon substans i den första alltså.
Jacksson 71, igen: Det ska sägas att mitt uttalande om Robitaille gjordes baserat på vad jag sett av honom i NHL, där han har två, kanske tre halvimponerande säsonger produktionsmässigt, och båda dessa har varit då han lirat med stjärnor. Det var innan jag kollade upp hans statistik dock och såg hur han producerade i Schweiz. Säga vad man vill om den ligan men det är inte många som öser in poäng i den takten där. Det tyder på att han funkar även på stor rink.
Med det sagt tror jag ändå inte han är en lika bra elitseriecenter som Hahl. Detta baserat på vad som sägs om honom och det svala intresset från AHL/NHL.
73Sjöbba: Det framstår rätt desperat när hela timråboken går i spinn då en anonym kommentar på engelska finns postad på en svensk sida. Randy finns dock ute på marknaden och med tanke på vilket ruttet rykte han har så är det inte omöjligt att han kan vara ett namn för Timrå
Hahl Bundy: Fast i grund och botten har han ju en poäng i det som sägs. Så fort man fick nys om det här ryktet (som för all del är mycket tvivelaktigt) så gick gb'n igång. Man plockade fram statistik och omdömen om karln. Jämförde honom med Hahl och såg alla positiva aspekter av honom. Så fort det diskussionen hade tagits upp så var Hahl glömd och Randy mycket bättre än honom.
Allt det här för en kommentar på en hemsida. En kommentar som det är helt omöjligt att avgöra huruvida den saknar substans eller inte. Förmodligen sitter det någon och har lite roligt åt detta just nu.
För i grund och botten är det inget annat än ett tveksamt rykte.
Uddan: Alla rykten är ju roliga. Jag föredrar att det finns tveksamma rykten att diskutera framför att det inte finns några alls.
Men det är ganska roligt att se hur fort en "ny" spelare blir bättre än en gammal. Så fort ett namn kommer upp är han frälsaren som kommer föra oss till SM-guld. Och det utan att folk överlag inte har sett honom mer än, säg, 1 match.
Kerstin_k: Att bara se det positiva/maxpotentialen och inte alls det eventuellt negativa gällande något som rör ens egen klubb är ett mycket vanligt fenomen bland alla internets sportforum.
Och det absolut ingen riktad pik mot Timråhåll just idag, utan mer en generell observation.
Wayne Gresky: Ja jag håller med om "källan",men hela din kommentar dröp: "och med tanke på vilket ruttet rykte han har så är det inte omöjligt att han kan vara ett namn för Timrå."
Fast HUR man läser ligger väl i betraktarens öga, antar jag väl :)
Hahl Bundy: Bra spelare med bra rykte spelar tyvärr inte i elitserien längre. Hade han varit så fantastisk som ni säger så hade han varit långt utom räckhåll. Det faktum att det finns en del negativt om honom gör trots allt att klubbar i NHL, KHL och Schweiz kan passa.
Kerstin_k: Tycker att det är märkligt att du inte hörrt talas om Randy Robitaille. En spelare som figurerat i NHL de senaste drygt 10 åren. Vad gäller hans kvaliteter offensivt jämfört med Hahl, så hade väl knappast Hahl någon imponerande statistik från Colorado när han anlände. Här har vi en spelare som spelat i 3:e och 4:e linan under hela sin karriär i NHL, och faktiskt producerat poäng. I jämförelse med Hahl som faktiskt mestadels harvade i farmarligan eller fick ytterst knapp istid i fjärde i Avalanche.
När det gäller defensiven så har vi ju Bagar-bröderna att luta oss emot, så vår nye center (vem det ännu månne vara) behöver knappast vara jämförbar med Hahl just defensivt. Offensivt torde finnas en hel del centrar som inte längre tar en plats i NHL som tillför med än Riku - definitivt...
För övrigt är det kul att det äntligen dykt upp ett rykte över huvud taget - sant eller inte får väl framtiden utvisa, men det blev i allafall lite fart i GB´n!
Wayne Gresky: Det är väl självklart att om han hade varit populär i NHL att han hade spelat där.. Men för den sakens skull så är det en väldigt bra värvning för Timrå IK.
Nu har jag i alla fall fixat lite information från Stefan Lindqvist till bloggen i ärendet...
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer
Om någon har länk får ni gärna skriva den på hemsidan.