1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606518 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
250kg kärlek: Får man inte göra det då

Cartman: Med rätt omgivning så kommer han nog upp i mellan 50-65 poäng, skulle jag tro. Jag låter kanske väl optimistisk, men jag tror han ligger på samma nivå som Mårtensson, som ju gjorde 67 poäng föregående säsong.

Hoppas kan man väl iallafall.

Jensen_12: Ja hoppas kan man, men Joe Sacik till Timrå är nog så Silly det kan bli.

Däremot verkar det ligga nåt i att Smolinsky ska till timrå.

Cartman: Ja, att Smolinski kommer hit är inte omöjligt, absolut inte. Jag tror och hoppas att han kommer till Timrå.

Cartman: Joooooo, för faen, dream on.

250kg kärlek: I Silly season kan allting hända, fast kanske inte Sakic.

För dyr kort o gott!

Cartman: Minst 20 kassar + och en 30 assist.. minst... haha... men de blir nog aldrig verklighet.. only dreams

250kg kärlek: Varför inte ? Jag tror inte han skulle dissa sverige, och han behöver ju knappast dra till ryssland o spela för pengar med tanke på dom 1055 NHL matcher han spelat, och sverige är ett mycket vasst hockeyland, ja mena vi gick ju och vann OS och VM samma år ;) Respekt.

Snoop: Precis, också är han rightare och det har ju bara timrå en enda forvard som är.

Cartman: Japp och rightare är lltid bra att ha och precis som du säger har vi bara Tenkrat på forwarden som är de.

Snoop: Jo visst vore det roligt om Smolinski kom hit men då skulle jag endå hellre vilja se Randy i Timrå...
Men det skulle vara en intressant värvning helt klart.

Snoop: Klart en kille med över 1000 NHL-matcher vill komma till Sverige och Timrå. Här finns naturen, här finns lugnet och här finns allt du kan begära efter en tuff och slitsam karriär. Tänk dig att fiska i Lögdö Vildmark eller ännu bättre, avnjuta en grym middag på Ming Palace....

Spela några matcher. när andan faller på. Vilket klipp detta skulle vara för Timrå IK. Klockrent.

250kg kärlek:
Smolinski tjänade 12 mille förra säsongen, trodde att Jonte och Lehtonen fick alla pengar ni hade kvar. Hur rik är TIK?

Icing-Ove: Fruktansvärt rik, vi har massa maffiastålar undangömda som ingen vet om.

250kg kärlek: Jo men det är inget att bygga Timrås framtid på men visst vore det inte fel om han ville runda av med en säsong i Timrå!

Det är inte alla som gör 100 poäng på 82 matcher i NHL men sen är det ju en omställning att byta från liten till stor rink men en kille som Joe Sakic ska nog klara av det hoppas jag...
Men hela den här Sakic grejen låter endå ganska långsökt tycker jag.

Icing-Ove: Allt saxat från hemsidan:

"I år kommer vi att vända upp och ner på värvarcirkusen. Timrå IK satsar 92 miljarder i nya spelarköp. Föreningen är införstådd med det prekära läge som råder och öppnar därför lädret, rejält."

Som ett svar på din fråga.

250kg kärlek: Är det saxat från timraik.nu?

250kg kärlek: Stämmer det där?
I så fall länk?

Cartman: Mmm, jag har för mig det.

250kg kärlek: Hahaha ;)

Jag tror Jimmy H har bättre koll på läget ;o)))))

Jacksson 71:
Vad fasiken, har ni druckit någon sorts,"tropåalltsomstårpåhs" drog i kväll?

250kg kärlek: Det kan inte stämma.

Cartman: och alla öppnar timraik.nu för att kolla om detta stämmer :)

Jacksson 71: haha

Per HApps: Ja de verkar så, har ni fått solsting eller är ni uttorkade?

General_Moisio: solsting...

General_Moisio:
Jag och min bäste vän, i alla fall för i kväll Mr Mariestad allt som står i vår makt för att undvika att drabbas att uttorkningssymptom.

Jacksson 71: Okej de förklarar en hel del.

Per HApps: Det är bra :) Keep up the good work :)

250kg kärlek: Då kanske änterligen de får råd att värva Dimman och T Dhallen

Harryhaffa:

T Dhallen? är han släkt med Modos nyförvärv T Doja?

haha det här var den roligaste läsning jag läst på länge gillade uno VS TRL snacket om grogg ordvitsar etc....

men äre så att Sundsvall city fest hållt på lite för länge där uppe ?? eller har ni tjuv startat på Gävle's city Fest :) ?

Simmalugnt: Nä varken T Dojjan eller likör allternativet (T-Gul) lite väl slisskig;-) men däremot kussin med fd Lule spelaren Huskowski

Haha! Vilken underbar humor det har bjudits här ikväll. Man sticker iväg en sväng på krogen och får läsa fyra sidor underbar hockeysnack. Man blir ju förvånad hur vissa är funtade här inne. Visst kör Timrå på med 92 miljarder, visst fasiken ska vi värva alla NHL-spelare som inte får kontrakt. Det är fullt rimligt. Utan problem. Vi har ju ändå flera miljarder att göra av med.

Humor. Humor. Wow! HAHA! Hur fan tänker ni?!

Kerstin_k: Vem f-n har sagt att man ska tänka. Börje Salming sade många kloka ord, bla en hockeyspelare ska inte tänka för då går det åt h-vete, och se går hyfsat för afärerna;-)

Det finns tydligen många nordamerikaner med bokstaven Å på sitt tangentbord som hänger på en www.hockeysverige.se. "will sign with Timrå next season".

Annars så räcker det med att ha en kompis i nordamerika så vet denne vän helt plötsligt saker som vi aldrig skulle kunna få reda på. Det är ju inte så att vi i och med just internet också kan läsa vad som kommer fram i Nordamerika...

250kg kärlek: 92 mille i nya spelarköp är nog till och med värrwe än de flesta NHL och KHL-lag. Hade den totala lönebudgeten uppgått till 92 mille så hade det låtit ganska ok. Men ska man öka den med 92 mille eller rättare sagt 92 mille - Hahl's lön så blir ni nog en klar favorit till SM-Guldet.

Tror dock inte reklamnen på tröjorna som visades räcker till om man skall öka den med 92 mille. :)

Nej nu skall man sova ruset av sig och inse att man faktiskt kommer vara utvilad när man börjar jobba efter semestern.

MorganaLefaey: Vad vet du om sponsringsavtal ta tex ica söråker vad vet du vad de tänkt spendera i sponsring;-)

Oj oj oj, vilket skitsnack som har skrivits ikväll. 92 miljarder och vissa undrar vart länken är. Poffa skrev en gång i tiden att människan var dum och jag svarade att det får stå för dig. Jag är villig att backa på den punkten nu.

Ambroo: jag tror att du dödade spud med ditt inlägg ;)

73Sjöbba: haha de här var ju skit kul måste ju göras varje fredag :) sen ahde det inte skadat med ett "riktigt" ryckte ;-)

har folket blivit galna eller vadå.... Slappna av lite.

dr-nix: dom har bara tagit lite för lång semester :)

Nä dags att kasta in handduken tror jag... Jag har suttit och väntat på en signering från Sakic... nu orkar ja inte hålla mig vaken längre! haha... gonattsi everybody!

TRL: haha sov så sött ;) drömm lite om timrå nu :) jag ska "upp" klockan 06:30 så ingen idé att sova för mig ;)

Blizzard: Nä samma här... ja ska ner på playa del Fagervik vid 8 tiden så lika bra man korkar upp en bärs redan nu så man har kroppen smörjd så man slipper hålla på o jolla med sololja...

TRL: HAHA ah låter som en bra ide haha ;)

Det är tydligen inte bara Rögle, DIF och HV som jagar denna herre (se länk). Även vi. Och säkert många fler också.

Annars verkar buden vara många när det gäller förstecenter, om man utgår från Hockeysnack alltså ;)

Joe Sakic, Stu Barnes, Bryan Smolinski eller självaste Peter Regin.

Kul att det dyker upp lite namn i alla fall ;) Smolinski kanske inte är så orealistiskt ändå, vad vet man.

Vet inte om det blev mycket röka inatt men mycket drömma var det.

« · 1052343 · »