1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611817 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Visst är de olika, enormt. Men båda kan lyfta ett lag, men på olika vis. Pavel gjorde bra ifrån sig i Mora, Brynäs och kommer toligtvis göra det i Ryssland också. Jag hade gärna sett honom i Timrå om han inte vore så dyr.

Anonymous: Mmm, betänk Lehtonen, Brendl, Tenkrat, Pärssinen och Pyörlä I PP. Brendl och Lehtonen på blå. huga

Berglund: Mmm vågat tänkt det skulle verkligen gynna svensk hockey...

Denna kille ser intressant ut

Manderville: Speciellt sista meningen.....

Måste ändå säga att det känns lite intressant att Randy Robitaille fortfarande är ledig på marknaden...

Tycho: Det är väl bara att värva. Vad väntar vi på?

Cartman: Nädå, man är bara jättenöjda med truppen som den är. Den är bättre än förra året och stämningen är fantastisk. Av de fyra tilltänkta centrarna är en omskolad och kanske i normal form framåt jul, en har fortfarande en hel del kvarpå sin rehabilitering efter förra säsongens skadebekymmer, en är ett okänt nyförvärv vars kapacitet står skrivet i stjärnorna. Men en är både skadefri (tror jag iaf) och har en odiskutabelt hög kapacitet.
Ingen press på bagarn men det hänger på honom. Möjligen tänker de dubblera eller trippla (trippla??? Heter det så..?) med honom ifall de andra av olika anledningar tvingas till vila.

En ny center och en ny trumslagare är det som behövs. Det roliga är att båda är lika viktiga........typ.

Skarin: Då skulle väll denne vara bra;)

Jag vill bara passa på att gratulera Per Hallin för att han har fått rollen som vice kapten i SSK.

Grattis Per:)

Att han ska vilja spela med Timrå?

Tycho: Nu kan ni sluta vara orolig att Bishai kommer vara er förstecenter. Han har skrivit på med en ny klubb.

www.jokerit.fi/index.php?id=1&nid=534

nån som skickar rapport från matchen i em?

Tycho: Har inte liverapporteringen varit under all kritik från Swehockey denna säsong - typ obefintlig?

Manderville: eller varför inte denna gammle difaren....

Dragan 2k: Jag vet inte... vi spelar våran första match idag... :)

Tycho: En tacker så gott.

Här kan ni följa matchen live:)

Intressant 4:e kedja med Jonte borta.

22. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian-51. LANDER, Anton-91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus

12.57 0 - 1 EQ TIK 71. WANDELL, Tom
(22. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian)

dr-nix:
71. WANDELL, Tom har presenterat sig

Ny brynäsutvisning, 0-2 kanske;)?

Jobbig läsning för en tikare :(

Anonymous: Nejdu, det ända man kunde nöja sig med där var

"Riku Hahl slarvade med pucken bakom egen mållinje, Tomi Mäki fick sedan tag på pucken och spelade den till Juha Lind som stod helt ensam mitt i slottet och kunde panga in kvitteringen." Fast han gjorde ju 1+1 så det var väll inte hela världen. Känns som Riku Hahl kommer få ett sjuhelsike år i Frölundatröjan...

Bara en fundering? Kan inte skryta med att jag är uppdateran.
Hur är det med detta då?

Frans Nielsen (f)
Senaste klubb: New York Islanders

Vill helst ha ett envägskontrakt, vilket inte verkar speciellt realistiskt. Kan bli att Nilsen skriver ett tvåvägskontrakt och stannar i Nordamerika. Annars är elitserien ett alternativ. Nielsens tidigare lag Timrå är en av klubbarna som visat intresse.

Helg Ernest: Där vet jag itne hur det ser ut. Vad jag förstått så har man en frysbox i magen när det gäller centern som förmodligen ska in. Man förhastar sig inte, utan väljer att vänta på något bra, tror jag.

Ser att våra f.d. stortalang lämnar Timrå för Sundsvalls J-18.
Vad har hänt med en killen?

kulltorp: vem?!

dr-nix: Jag tror att han menar Robin Westin.

Cartman: aha.

Fan va ja vill kittla nubben, kan han inte gå o gräva ner sig.

kulltorp: Han slutade efter förra säsongen för han var less men saknade väl hockeyn. Hoppas han tycker det är roligare när det kanske blir mindre krav än han hade i Timrå.

Tycho: Åh förlåt, Robin Westin var det ju.
Det var ju synd på en sån oslipad diamant

kulltorp: Han la väl ner sundsvall efter första träningen ?

Snoop: Lat som vanligt, Rolle Westin - Robin Westin.

Cartman:

Det du inte vet något om ..TIG

30: Ja men det är ju mycket annat som lockar i den åldern t.ex. moppe, fest och kompisar.

Cartman:

eller ANDRA sporter.....

30: WII Sports???

kulltorp:

innebandy i city

30: Ja då måste man nog vara en jäkel på den ANDRA sporten, han var ju en talang utöver det vanliga i hockey, hade varigt kul att se han i a-laget.

30: Tragiskt.....

kulltorp: Varför är det så tragiskt? Bandy är ju en kul sport.

Bylla Bylla är inte uppkopplad
Senior Member

Reg.datum: feb 2106
Standard
HAHAHAHA Pinsamt Timrå, Pinsamt! Hur kan ni få stryk av Luleå?? Nåså grymt va pinsamt. Ojojoj vad ska det bli av Timrå den här säsongen? Pinsamt, pinsamt och återigen pinsamt.

Saxat från hockeymagasinet.com
En modosupporter som glömt att dom förlorade mot ett allsvenskt lag, kul kille de där.

Snoop: timrå-luleå 2-3 eller Björklöven-MoDo 5-3, vad är mest pinsamt?

...frågan är om det inte är mest pinsamt att ta träningsmatcher på blodigt allvar!?

Cartman: Jag tycker alltid att det är tråkigt när talanger slutar. Även om Robin tycker att jag inte har med det att göra.....tydligen. (Tack för mailet)

Tragiskt var kanske ett starkt ord, och Robin gör väl vad han vill, men det är vad mitt hockeyhjärta känner iallafall.

Hockeysverige tipsar sportcheferna om NHL-spelare...

« · 1056662 · »