Så om det vill sig illa med det här jonte-ryktet så kan det alltså sluta i en sorts "dubbel Martinnen" där Timrå betalar jonte för att få en nytändning i ett rivaliserande lag i Elitserien? Hypotetiskt sett skulle Timrå IK alltså kunna betala jonte för att skjuta timrå till kvalserien medans Ward Frankenstein sitter av 5+20 i en rödvit tröja?
Deala med Pohls nuvarande klubb och skicka jonte utanför ES istället, OM han nu ska bort. Ward skulle inte ens frambringa ett leende på mina läppar om han så gjorde hat-trick i var och varannan match.
Skarin: Ja OM det inte redan är försent. Uppförsbacken o poäntappet i början kan ställa till mycket.
Men OM man ska se positivt i det hela så behöver vi ju bara vara bland dom åtta för att spela slutspel o där kan allt hända. Det är tätt i ES just nu, (som tur är för oss just nu) vi har 2 poäng till Hv på 8:e platsen o 3 poäng till sista.
Men nu måste vi börja vinna 3 poängare. Luleå borta o LHC hemma innan uppehållet 6 pinnar där "Eureka"! 0 pinnar då är vi sist under uppehållet!
Under uppehållet tror jag att vi har minst 2 nyförvärv men det är ju bara vad jag tror.
Skarin: Hade bara Styf hållit sig hel så hade det nog sett någorlunda bra ut i de bakre leden. Jag antar ju att Challes idé inför säsongen var att ha en mer spelande försvarslinje. Men då håller det ju inte att de defensiva backarna är skadade hela tiden. Det finns inte så mycket att vänta på, det är väl för fan bara att handla i det här läget innan det är för sent. Vi ska vara ruskigt glada att serien är så pass jämn som den är i år.
Jag tror också att Challe räknade med att en center skulle värvas då Hahl försvann då han nu står med spelskickliga backar men saknar en förstacenter kan underlätta för backarna. Man kommer nästan alltid ur zon på ett bra sätt då Wandell är på isen. Värre var det igår då en helt oinspirerad Pyörälä inte hämtade puck som i de tidigare matcherna. Bagarn är iskall så det är lite samma sak där, yttrarna får böka pucken ur zon och jobba sig vidare därifrån.
Stämmer det nu att Pärssinen är tillbaka om 4 veckor så är ju det positivt, fårgan är hur länge det håller den här gången. Lotvonen verkar ju bli borta ett tag och Styf har några veckor kvar. Som ovan, det är väl bara att ge sig ur och handla. Man får väl plocka pengar av det egna kapitalet om det är så jävla illa med ekonomin.
Sen som många påpekat så borde det finnas löneposter kvar som inte är fyllda. Frågan är ju om man inte budgeterat med slutspel? Man gjorde väl det för första gången ifjol och kunde då ha en högre lönebudget men då krävdes också semi för att gå +/- 0 i princip. Givetvis har spelare man förnyat kontrakten med fått än mer betalt så det kanske stämmer att man har högre lönebudget i år, fast då endast räknat på grundserie...
Cartman: Har vi inte nog med skador redan måste vi verkligen värva spelare som redan är skadad ??
En grej som kan bli en glad nyhet är ju att Janne Pesonen är nedkallad till WB Scranton efter endast en match i NHL så har vi tur så kan ju Linkan få upp ögonen för en sådan kille, men så lär ju inte fallet bli..
Man hoppas nästan att det blir Timråförlust idag, så får Herr å Fru Sportchef uppehållet på sig att göra förändringar i truppen och/eller staben. Annars blire väl att de tror att allt är ko-lugnt å väntar ist på 10 ytterligare förluster innan de gör ngt.
Enligt Dagbladet har klubben visat intresse för Håkan Bogg igen. Rutinerad och center är han ju, men fan vet om han är så mycket bättre än lillebror Andersson egentligen.
Tycho: Lägga villospår för att "lura" oss supporters? Tror inte man lyckas med såna tafatta saker om man vill leka "Hide and seek" bland sina konkurenter.
"Jaha Linkan, ni var intresserad av Bogg men köpte Petri Kontiola istället, kommentar". "Äh du förstår vi ville skoja lite med våra fans så vi la ut ett villospår"
Skulle det "villospåret" visa sig vara rätt så kan jag isåfall ta fel skoj på rätt sätt:)
Tikinmyheart: Jag tänkte mer att de hade nått stort på G men vill inte visa det. Då gör man intresseanmälningar till en noname spelare... Men kanske lite långsökt... :)
Tycho: Om marknaden inte har något bättre att erbjuda än Bogg, ja då får vi jobba vidare med det vi har. Men nog jävlar måste det väl finnas bättre alternativ?
Apropå ingenting. Var i "ladan" igår och fick se en Pärssinen köra intervaller med Styf, och på andra sidan tränade Åke.
hur kan det vara så att istället för att glädjas åt denna fantastiska nyhet om Pärssinen så grinar man bara vidare om allt dåligt,ryck upp er!! Vi är inte dom enda som rycker i Bogg kanske inte världens bästa men stjärnorna står knappast på rad för att representera oss
bäver: Det jag är rädd för; är att man kör igång Pärssinen för tidigt. Visst han känner sig bättre än hur han kände sig när han var som sämst. Men är det tillräckligt bra? Han kanske skulle behöva träna upp ryggen ännu mer för att säkerställa att ryggen verkligen pallar med.
Jean1: Håkan Bogg är en kompetent förstecenter, men i ett allsvenskt lag. Om man väljer att värva honom kan man börja undra ifall man har gett upp elitserien och satsar på att bli ett bra allsvenskt lag till nästa säsong.
Pätr: Ja i min värld går t o m E. Andersson före. Han har iaf framtiden för sig. Man kan inte snåla sig ur krisen. Nu är det hög tid att spräcka budgeten för hur tror man att den kommer att se ut nästa säsong om det här fortsätter?
Sist i tabellen, humm. Ja ja.. det kan iaf inte bli sämre :-I.
Om Håkan Bogg är på väg hit så är det ett bevis på att något händer på arenans kontor. Och om så är fallet så är vi många som kan knäböja utanför kansliet och be om ursäkt för all kritik. Det kanske inte blir den absoluta räddningen, men vi håller tummarna för att det ramlar in ett nytt namn i laguppställningen väldigt snart. Det behövs lite nytt blod och nytt tänkande i laget och en ersättare för Mäkiaho.
-Gurra-: Visst händer det möjligtvis något, men vad är det som händer? Herregud! Plockar man in en sån gubbe så kan man ju fråga sig vad som hände med ambitionerna. Knäböja och be om ursäkt får du göra själv. Jag skulle på min höjd kunna göra det om de tog sig till SM-final...
-Gurra-: Om det visar sig att den nya förstacentern heter Bogg tycker jag det är närmare till högafflar och forcerat tronskifte än bugningar, det bevisar ju bara att ledningen är fullständigt från vettet. Jag vågar inte hoppas på mer än ett enda nyförvärv, om detta nyförvärv heter Bogg så går min totala sorg över till fullständig apati.
Ambroo: Samma här faktiskt. Om vi ens tar oss till kvarten efter en sån här usel inledning så skulle jag vara nöjd. Knäböjningen var för övrigt bildligt menad ;-). Skulle aldrig falla mig in att göra det för en sån här sak.
Jag vet inte mycket om Bogg och hans bakgrund så det tänker jag inte ens ge mig in på. Men något nyförvärv kan vi väl få se i dagarna tycker jag.
Bogg är väl ingen stjärna, men det är en rutinerad center som vet centerns uppgifter och som alltid arbetar stenhårt. Det kan betyda mycket för dagens Timrå IK.
Bogg.... Har vi inte större ambitioner än så? Vart är Timrå IK på väg egentligen, allsvenskan är ju redan klart men vill styrelsen ha ned oss i divison 1?
Taurus: Som jag sa jag vet inte mycket om honom. Men om han är en renodlad center så kan han kanske tillföra någonting av det som saknas i laget. Citerar mig själv. "Nu kan det inte bli sämre". Känns som att alla förändringar just nu är nödvändiga förändringar.
Undra när Wayne Gretzky kommer på försalag här inne för han är väl spelledig.
Jag tycker synd om Timrå Spelarna/Organisationen som måste läsa alla dessa inkompetenta förslag som presenerats här de senaste månaden.
Fy sjutton.
Det som saknas i laget är en pådrivare inte poänggörare. Folk som vi vet kan göra poäng finns det i laget. Folk som kan hålla någorlunda tätt bakåt finns de i laget.
Det som saknas är en som står upp och ryter tag i de andra och får dom att prestera. En människa med talets gåva, Som muntligen kan visa alla andra i flocken vägen.
Leffe: Så en förstacenter med goda meriter är alltså ett sämre alternativ än en spelare som behärskar retoriken och utstrålar karisma bättre än Adolf Hitler, Stalin eller motsvarande galning? Varför inte bara investera pengar i ett par psykologer istället, kanske rent av Runar kan hjälpa till? Han kanske, med hjälp av ett par svidande flathänder, kan SLÅ jesus in i huvudet på jonte?
Jag skulle vilja se det nyförvärv som bara stegar in i omklädningsrummet och övertalar Erixon, Backlund, Persson osv. att helt enkelt börja spela bra hockey. Det är ju för fan ett hockeylag vi talar om, ingen terapigrupp. Någon som drar upp tempot, produktion och en vilja på isen inspirerar. Framgång genererar moral, terapistunder och verbala käftsmällar skapar osämja och en känsla av patologisk otillräcklighet.
Ditt ironiserande över Gretzky som nyförvärv tycker jag är talande för ditt inlägg, ett bidrag minst lika naivt och inkompetent som något annat "drömmarinlägg" i den här gästboken.
Skarin: Jag hoppas verkligen att du har rätt i dina profetior. Jag vill inte ha bogg i Timrå IK. Jag är näst intill övertygad om att han inte är vad Timrå söker.
En sak som jag tycker är väldigt intressant är hur det har haglat in kritik mot EP under säsongen men nu när han ska ersättas behövs helt plötsligt McDavid för att kunna ersätta han
Deala med Pohls nuvarande klubb och skicka jonte utanför ES istället, OM han nu ska bort. Ward skulle inte ens frambringa ett leende på mina läppar om han så gjorde hat-trick i var och varannan match.