Frella: Naturligtvis skulle Wahlberg ingå i en långsiktig satsning om man knyter honom till sig. Han är 31år gammal och knappast intresserad utav att flacka omkring hur mkt som helst sporadiskt. Signar man Wahlberg nu så bör kontraktet vara på minst 2år helst 3.
Det är möjligt att behovet är större på backsidan. Men Wahlberg är en karatärsspelare som skulle färga in bra i Timrå IK. Och när sådana ploppar upp på marknaden så bör man se om sitt hus och rusta i förebyggande syfte. Annars signar någon annan klubb godbitarna istället.
Ni anser alltså att det var okej att värva hit Håkan Bogg men helt åt helvete att plocka upp Mikael Wahlberg.
Damn it!
JimmyH: Egentligen har väl ingen betydelse då Jesper Samuelsson i princip spelar back. Kimmo Lotvonen täcker ju bara av isytorna med hjälp av klubban alá David Halvardsson och låter "Jeppe" göra grisjobbet i boxen och målgården.
Så då har vi löst den ekvationen.
JimmyH: Nähä. Och vad är poängen då? Jag anser fortfarande att våran centersida inte är komplett. Och vi har ett sparkapital i Pär Styf. Man kan aldrig få för många forwards. Jesper Samuelsson kan alltid hjälpa J-20 istället att uppnå bättre resultat. Och Erik Andersson är utlånad till Björklöven.
Vi skall inte hamna i någon duell budgivningsmässigt för Wahlberg. men 150.000kr/mån kan vi gott och väl betala för ett kontrakt på 2+1år. Sedan kanske han även vill förhandla fram några klausuler, vad vet jag?
Men det är en marknadsanpassad lön anser jag.
JimmyH: Och du tycker att vi har den förhandlingspositionen i dagsläget att vi kan locka till oss en stjärnspelare när vi harvar i bottemn och vinner varannan match? Det räcker inte med att ledningen har en uttalad ambition om topp 4.
Jag tycker det är bättre med breddvärvningar i den sits vi befinner oss nu. För annars blir det exakt samma scenario som säsongen 05/06 när man panikvärvade Svoboda, Rosa, Jantunen. De andra spelarna slappnade av och förväntade sig att Rosa skulle hålla hov och producera massvis med poäng vilket fick till följd att det knöt sig för honom då han var en alltför intelligent spelare där de övriga laget inte kunde läsa hans tankar. Han låg hela tiden steget före och kunde se 2-3 passningar bortåt i spelet och så mattades offensiven.
Breddar man istället laget och signalerar för att nu är det kollektivet tillsammans som skall göra det så tror jag det får en mer positiv effekt och kan lyfta de andra spelarna att våga spela ut.
Varsågod grabbar. Vi tror på er! Kör hårt!