1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: ganska viktigt med tygliga roller

Uno Gordon:

Ibland är det, som vanlig dödlig, lite svårt att hänga med i dina tankegångar. Man frestas tycka att du skjuter vilt i alla möjliga riktningar.

Du tycker uppenbarligen att Wahlberg skulle färga in i 1:a eller 2:a kedjan.
Wandell flyttar man knappast längre ner än 2:a vilket gör att någon av Bogg och Bagarn får 4:e. Rätt så långt?

Du tycker dels att : "Wahlberg kan lika gärna vara förstecenter i nuläget för Bagarn har ingen VM-form"
men en timme innan skrev du att: "Antingen är Wahlberg förstecenter eller så är Bagarn det. Beroende på hur pass arbetsvillig han är. En Bagarn VM-form är ju given förstecenter!"

Det kanske finns logik i ditt tänkande men just nu känns det grumligt.

Hur som helst så anser jag fortfarande att det är backsidan som skulle behöva åtgärdas om vi skall överleva den här säsongen.

Uno Gordon: Jag gav exempel på killar som kan vara väldigt bra på topp. Båda två är VM spelare också. Allvarligt så förstår jag inte alls hur du kan sätta Bagarn i en förstakedja, det övergår nog ditt förstånd.

Spanarn: När jag läser mitt inlägg som jag först så inser jag att meningen blev luddigt formulerad. För mig var det glasklart men den kan faktiskt tolkas som så att jag syftade till hur pass arbetsvillig Wahlberg var. Men jag syftade till Bagarn!

Alltså: Höjer sig inte Bagarn ett par snäpp framöver så är han andrecenter i fast han kan lika gärna falla så djupt ner som till tredjecenter beroende på om Wandell sticker eller ej. Men om Wandell stannar och Wahlberg ansluter så rankar jag dem såhär.

Wandell,Wahlberg, Andersson, Bogg.

Klarnar det någonting?

Anonymous: Du menade väl mitt och inte ditt hoppas jag?

Spanarn: Just det, Bagarn har ingen VM-form för närvarande. Dock får vi hoppas att den kommer snart.

John K: Jag har just fått höra att Jussi Niemi och Nolan Pratt skall tydligen TIKvara intresserade av..

Mackelito: Har Pratt varit skadad eller petad? Står endast registrerad för tre matcher med Chabarovsk i år på eliteprospects. Har han varit skadad låter det som något för oss =)

Vad gäller Antti-Jussi Niemi så har jag oerhört svårt att se att han skulle vara intresserad av att gå till TIK. Men skulle knappast tacka nej om han nu vill röra på sig.

Har Linkan semester eller finns det inga spelare ute på marknaden.
Man börjar ju så smått undra om det pågående anställningsstoppet gäller idrottsklubbarna i kommunen också.

Skulle sitta väldigt fint med ett namnstarkt nyförvärv innan nyår.

-Gurra-: Håller med, känns iskallt på denna front, inte ens att man börjat omförhandla med någon, Snart är det ju dags att börja bygga för nästa års trupp... Men men det kommer senare.

Nej det har varit väldigt segt vad det gället backförstärkning och jag tycker det är konstigt att man inte skyndade på detta lite då man fick reda på att styf blir borta ytterliggare en månad, han har lixom varit borta i snart 2 månader. Visst vill vi ha en stjärn back men, skulle gått och väl nöja mig med en i Styfs klass, etablerad elitserieback. Som vet vad det är som gäller och som är tuff att möta.

Nej det är så dags nu, verkar som det kommer bli en center istället.

Frågan om man inte försöker vänta så länge som möjligt för att slippa betala månadslön under november och december, nej kommer det bli något Nyvärvärv kommer det komma i slutet av Januari, för då är det bara 3-4 månadslöner som ska ut plus att man kan ta in dem som artister...!!!

Det är skrämmande lugnt på ryktesfronten nu. Antingen så har man lyckats hålla media och övriga utanför ev värvningar eller så gör man ingenting.
Media brukar ju ha lika god kontakt med agenter som sportcheferna...

Wandells vara eller icke vara är ju bara så typiskt för denna säsong. Finns det nåt annant lag i ES som är eller har varit i samma sits med sin 1:e center??

Finns det ingen här inne på HS som hört nå't överhuvudtaget om ev värvningar??

Artistskattespelare kan man ju ta in när som helst nu.

Timrå - HV 71 3-2!!

För er som hoppats på Kontiola kan jag i varje fall meddela att han inte kommer till Timrå..
Han ska enligt min källa ha valt att åka tillbaka till Finland , Kontraktet med en finsk klubb troligtvis Ilves, blev klart idag och Timrå hade inte ens hunnits ringa Kontiolas agent....

Alla som kräver källa kommer få se att Linkan litar på att Wandell kommer tbks efter nyår och Erik Andersson kommer kalla tillbaks fram tills dess...

Dock har man förgäves sökt en Defensiv back men man har inte hittat någon så just nustår det helt still på värvningsfronten..

Mackelito: Jaaa, där blev min första del konfirmerad ...
ERIK ANDERSSON ÅTERKALLAD...

"...vi följer marknaden." Säger Linkan idag i st ang. centrar, har han inte sagt att han följer marknaden sen i somras, men inte mycket har hänt sen dess :|

Mackelito: Stämmer det du hävdar kan jag inte se någon annan lösning än att Linkan entledigas per omgående. Maken till handlingsförlamning har jag aldrig varit med om i såfall. Ett vedträ hade gjort ett likvärdigt jobb...

Jag hade verkligen satt mitt hopp till Kontiola!

Mappe: Det är ju det som är det stora frågetecknet. är det Linkan som inte har koll? eller är det styrelsen som säger att dom ska hitta spelare som nöjer sig med en veckopeng på 20 spänn? det finns nog många teorier om vad som kan vara flaskhalsen i detta. Nubben kan ju faktiskt ha lämnat pga styrelsen. inte vet jag, men helt klart är det någonting som inte stämmer. någonting vi inte vet. sparas alla pengar tills nästa år då vi har som mål att nå en final?

Mackelito: Har man missat Kontiola är det rent bedrövligt.

Mackelito: Jag vet inte vilken tidszon ni har i Ö-sund, men 14:02 skrev ST att Erik kallas till Timrå.

varit lite off idag... fick just höra på ppv att Wandell lämnar efter den här matchen... herre gud..

Yellowcard: Man är mer off än vanligt.....det blir en spännande tid framöver.

MB: uhmm iofs bara tänkt fram till 19de decmeber. Vill ju att han ska lyckas i NHL därför det förtjänar han - men nu hoppas jag verkligen att han får lite speltid osv så han kommer tillbaka..

WOOOHOO föresten=P vi spelar ju ut HV=)

Yellowcard: Hoppas Wandell blir vår Jönsson, harvar lite nu till och från denna säsoong kanske nästa utan genombrott men kommer sen tillbaka till Timrå. Iofs så måste ha ju ha trivits bra så att inte SSK lockar mer eller så kan väl SSK ramla ur iår så slipper vi det problemet

jonmannen: SSK ratade ju Wandell? Tror absolut det är Timrå som gäller i eliten om nu det som du säger skulle inträffa!

Yellowcard: Ja killen är värd sig chans...men vi har Pärsa kvar :-)

Yellowcard: Ja vi får hoppas

MB: Sjukt bra han är! Fan Timrå spelar riktigt bra idag. Känns skumt=P

Yellowcard: Hoppas bara att dom spelar så i 60min så blir det bra.

Yellowcard: Spelar bra? man håller knappt jämna skägg mot ett HV med 7 man borta på hemmaplan.
Period 1 ang spel till HV, men 1-0 till Timrå

Yellowcard: Ha ha ha....kör över dem bara!!

RTS: Älskar positiva fans!!

Jag såg förövrigt varför Sean Averey vart avstängd.. Tycker faktiskt det var lite roligt iaf=)

Yellowcard: Nej men jag är realist, Så jäkulskt kasst HV spelat första halvan av matchen"Inte konstigt med 7man borta" borde Timrå tämligen enkelt vinna över.

Men då har vi Nr3 o Nr4 som visar sig från sin bästa sida. Totalt oförmögen att få ut pucken i avgörande lägen + 2 6mans utvisningar.

Men det är inte Nr3 s fel att han spelar, det är för att Timrå har eliseriens klart sämsta backuppsättning.
Tur vi har riktigt bra forwards o målvakt.
Vilket defensivt jobb Bogg gjort idag, härligt att se.
Hynning o Timo ser ut att ha trevligt

Denna match har lika gärna kunnat stå 5-1 till tik som 3-0 till HV.

Tror nog HV är väldigt nöjda med matchen hittils trots allt, ,7 man borta, tuff bortamatch mot ett utvilad lag med nästan inga skador, match för mindre än 23 timmar sedan och tagit över spelet efter halva matchen.

Detta blir tufft det.

Kämpa nu Timrå. vinn vinn vinn.

Tikinmyheart: Ja här är klockan 2 igår

Vet ej om han redan var avskriven me nu är Micke Wahlberg helt officiellt avskriven..

Mackelito: Han var redan avförd från "önskelistan".

Mackelito: Förbannat synd att vi ännu en gång missar Micke Wahlberg. Jag blir besviken på ledningens flathet. Man är inte tillräckligt hungriga eller heta på transfermarknaden. Man står och sover på perrongen när godbitarna svischar förbi en efter en. Det gör ont i hjärtat!

Uno Gordon:
Plattityder, Uno plattityder.

Uno Gordon:

Hur relevant är det att åberopa "ledningens flathet" så fort man "missar" en spelare som någon på HS tycker borde värvas?

Det finns en okänd storhet i ekvationen: vad vill spelaren själv?!

Det kanske inte alltid är så att man som bottenlag (!) med begränsad budget bara kan stå och håva in godbitar som svischar förbi...

Spanarn:
"Det kanske inte alltid är så att man som bottenlag (!) med begränsad budget bara kan stå och håva in godbitar som svischar förbi..."

Tja, det är kanske ett sätt att se på saken. Ett annat är att visa sin ambition. En målmedveten Elitserieklubb med högre ambition än nuvarande tabelläge.

Våra nuvarande sportchefer har nästintill inte levererat ett skit.

Nubben hade telefonjour 24/7.
Linkan tittar på marknaden.

Nubben agerade.
Linkan reagerade.

Nubben reste.
Linkan planerar en resa.

Jag är ganska less på Lakens tjat och att han sparkar in öppna dörrar hela tiden, men han har rätt i mycket.

Uno Gordon: Efter ett antal misslyckade försök med spelare typ Wahlberg har ledningen alldeles klart ändrat stil. Man värvar inte den typen av spelare längre. Det finns en linje man följer. Den har man hållit konsekvent och kommer att fortsätta med detta. För fem år sedan hade Wahlberg kunnat vara intressant. Då hade han dessutom varit i en bättre ålder.

73Sjöbba:

Har egentligen ingen större koll på "Linkan" som sportchef, men känner liksom igen tendenserna från min skoltid. Han såg bra ut, men var aldrig särskilt smart. Han gick hem hos en del tjejer utan att göra något större väsen av sig. Som hockeyspelare var han också helt okej, men att agera sportchef i en av landets mest satsande föreningar... Nej, på den positionen kan jag bara inte se honom. När jag läste att "Linkan" och "Robban" skulle ta över efter "Nubben" var min spontan känsla: Nu är det över! Timrå IK:s moderna storhetstid tar sitt slut här. Detta håller inte. Och inte fan tycks man få fel. Fan, så trist och ledsamt. Under denna katastrofala höst har vi alltså sparkat Hedström och Mäkiaho samt värvat Bogg. Bra så. Men "Nubben" hade säkerligen gjort ett bättre jobb än så. Måste erkänna att jag inte hade kunnat föreställa mig ett dylikt ras i och med dennes avgång. Att nu behöva sitta och våndas över elitseriekontraktet, fy fan...

DJ Hemp: Läs en gång till. Det finns en policy. Den följs till punkt o pricka.

73Sjöbba:
"Nubben hade telefonjour 24/7.
Linkan tittar på marknaden."
Källa?

Kongo: Det selektiva minnet.

73Sjöbba: ja var han egentligen så bra nubben .. ?i vilket skick lämnade han klubben och hur såg kontrakten som han skrev ut .. ? vet vi egentligen något om ekonomin efter tiden med nubben ? ska vi skriva såna där bra kontrakt ala jonte med någon ?

superfalle: jag är också otålig .. men jag ser hellre en bra långsiktig lösning som leder någonstans än något som bara kostar pengar .. någon kvalserie har jag väldigt svårt att tro att det blir ..

superfalle: Linkan agerar visst. Har hört ryktas om att han tankat på busskortet och planerar en resa till Ånge framöver.

Pätr: Det beror väll på att det är där linkan ska fira sin fridfulla Jul utan någon som helst tanke på att värva spelare till Timrå, då de förhoppningsvis redan är klart innan den 24 december!!!

Ulmer hattrick i MoDo, Beech målade för HV71 igen, Wanvig verkar ha fått fart på Dixon i Brynäs o.s.v.
Se där, det har visst funnits nyförvärv på marknaden som kan tillföra någonting!

Hittade denne kille via Modo's HS, kan det vara någonting för oss? Dallas står ju lite i "tacksamhets-skuld" till oss, om han nu fortfarande tillhör dom och ej tagit en ordinarie plats?

« · 1094429 · »