1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613575 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: ja men allvarligt .. jag har inte skrivit de där ..

Snoop: vadå mucka .. har du någonsin läst att jag spridit ett rykte av något slag. ? nä . tänkte väl det . och inte fan tänker jag börja nu ..

superfalle: konstigt då jag kan se likheter mellan "honom" och dig, i de där inlägget om en spelare är det en jävla massa punkter ---> "....."

"Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag(,,) 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för(.......)

Så det är bara att grattulera!"

Exakt som du också gjort efter det där inlägget:

"allvarligt (..) fan va kul (..) måste kollas upp"

"ja men allvarligt (..) jag har inte skrivit de där (..)"

Blizzard: jag ber om ursäkt .. någon måste ha skrivit på min dator på jobbet .jag ska logga ut då jag går på lunch i fortsättningen ..

superfalle: Lunch 15.40? Var det någon annan som skrev fyra minuter innan också?

Men lägg ner nu. Superfalle har bett om ursäkt och hävdar att det inte är han. Spela stor roll....

T T: tro vad du vill.. har ingen anledning att sprida rykten som jag inte vet ett jävla dugg om .

Nu till en annan sak.
Visst borde det väl komma ett klargörande ifrån klubben (på timraik.se) angående Tom Wandell idag? Eller det kanske kommer senare.

Länk!

superfalle: Va arg du blev :)

Laken: Det är nog snarare Dallas hemsida man får hålla koll på och de lär nog vänta till den 19:e med besked.

Snoop: nä. bara stressad över att någon använder mitt namn till att sprida rykten . fattar förtfarande inte hur de gått till . och vet inte hur man byter lösenord . totalt inkompetent vad gäller datorer

Blizzard: hör vad han säger det var någon som var "rolig" hacka inte på honom för det!

Tänkte om det är en finsk back så verkar ju denna storväxte herre vara på väg till Sverige.. Fast till Löven så det kanske ändå inte är något för Timrå?

jens_88: Nu kommer lite smaskig Silly Season ingo från mig efter en tids frånvaro vet ej om alla uppskattar de jag skriver men , men...

Jonte är på väg tillbaks och Frölunda hv och Lhc har kontaktat han agent så låtoss hoppas fö både våran och Jontes skull att han börjar spruta in mål i Ryssland..

Förra veckan meddelade jag att en av backarna TIK kan var intresserad av är Peter Smrek och nu kan man läsa på allehanda desom aldrig tror pådet jag skriver joppas jag kan se en liten glimt av sanning i de jag skriver ,att det ändå borde finnas det... Tror han inte längre är aktuell för TIK
allehanda.se/sport/1.391236

Spelaren Machulda som vi hade i EN match för någo tår sedan är inte bättre än att han ärpå väg till finska SAPKO i andraligan , även Mikko Laine som vissa har rapporterat om är inte bättre än Division 1 ...

Modo bryter med Krizan ,kan vara bra för oss i kommande slutspel ifall vi tar oss dit , det tar alltid länge för en ny målvakt att komma till ett lag innan han rotat sig...

Just nuär det inte aktuellt med en ny center eftersom Sutherby värvades till Dallas och därför kommer man troligen släppa tillbaks Tom ifall han inte gör hattrick tre matcher i rad eller ngt sånt...

Alternativet ifall Wandell inte kommer hit är ANDREAS JOHANSSON som var aktuell förra året också , men han jagas av Malmö, Brynäs och Djurgården också så han är ganska kall nu...

Annars ärdet man letar efter en meriterad back i Tjeckiska ligan och AHL även finland, tyskland sweizch kan det finnas intressanta spelare...

Dock skall man tydligen ha ett hett spår på en Back 28-32 år som kan bli klar nu under uppehållet , vet ej mer än så-....

Jag hoppas att någon upskattar det ag skrivit , om man inte tycker om det kan man lika gärna låta bli att skriva någon negativ kommentar...

Mackelito: Jätteintressant information, fortsätt så! ;-)
Dock är, som jag förstått det, Andreas Johansson skadad resten av säsongen (länk)!

Fint med Wandell! Hoppas nu att man byter spår och försöker få in en ytterforward med bra sikte och så klart även fortsätter att jakten på en back.

Annars är väl Avery fortfarande ledig?

El Maco: Bra, Avery tar vi :D

Mackelito: Jag gillar Dig Mackelito..Du bjuder på dig själv med det du hör i kulisserna o annat...det behöver vi här ..lite frisk östersundsluft...

Som Jimmy bloggar, här kan det vara läge för ett lån.

T T: mm, ler nog med Jimmy där, även ett intressant sätt också att sätta press på Linkan - "offentligt" i stora ST!

Laken: Hel korrekt han är skadad .....

Niinima är ju som det flesta vet ett hett spår men som jag berättat tidigare skall det tydlien vara en annan back som är lika intressant , det kunde varit Doug Nolan som jag skrev om tidigare men han har skrivit på för Frankfurt...

Spännande att se men jag tror vikommer få se en stark defensiv back efter nyår nån gång ev. tidigare...

Alla som tvivlade på mig när det gällde att det inteskulle komma en centervärvning får ju nu se att det blev istället så att Wandell kommer tillbaks den 19e...

Intressant detta med Viuhkola och Saarenheimo båda är väldigt skickliga tvåvvägscentrar som har mycket meriter , själv hoppas jag på Jari som har lite mer rutin och det behövs...

Mackelito: Det bästa Timrå IK kan göra i nuläget inför kommande säsong är att pensionera Thord Johansson och anlita bröderna Graneheim på fysen. Då får alla spelare ett korrekt och individuellt upplägg som förebygger skador och gör dem starkare.

Uno Gordon: Framförallt så kan dom lära spelarna vidden av alltid vara solbränd.

Knylan: Klockrent!

Men visst, är ryktena sanna så förstår jag vad Uno är inne på. Klart spelarna behöver indiviualiserade progam.

Sen vet jag inte om ovan nämnda personer är bäst lämpade att ta fram muskler anpassade för hockey :)

Uno Gordon: Kan du i detalj berätta varför Thord Johansson behöver pensioneras?

Jag har nämligen alltid känt att han kritiseras bara för att han är den enklaste syndabocken att hitta. Och utan syndabock så blir problematiken obegriplig, vilket är lite läskigt. Att han sedan är bror till klubbdirektören gör ju det hela lite extra smaskigt.

Jag har aldrig hört något konkret som skulle tyda på att Thord återkommande skulle arbeta fel på grund av inkompetens. Snarare så säger det jag har hört om honom tvärtom. Det vill säga att han är mycket lyhörd mot vetenskap.

Så därför så vill jag veta varför du så säkert kan skriva:

"Det bästa Timrå IK kan göra i nuläget inför kommande säsong är att pensionera Thord Johansson och anlita bröderna Graneheim på fysen."

Förklara nu för mig och andra ovetande. Tack.

Så här stod det om Janne Niinimaa i ett inlägg nånstans:
"finland's worst defenseman after Berg :DD
should think about opponent's passing, not always hunt the guy with the puck, though sometimes he doesn't even hunt that... "

Aki-Petteri Berg? I såfall är jag nöjd :)

Päran Styf i Timrå TV !

Snoop: Päran?

Hahl Bundy: Härligt att se Päran redo :)

Pestilence: Hahaha, det kan vara så sjukt roligt att vara trött och läsa hockeysnack. Jag orkar inte mer. Skrattar fan ihjäl mig och det är inte ens roligt. Päran Styf hahahaha....!

Hahl Bundy: Ja tror knappast du är så dum att du inte fattar vem ja menar.

Uno Gordon: Möjligen då en kombination vore kanske inte så dumt...leja in Graneheims för den allsidiga styrketräningen för den kan dom men nog är Thord också en kunnig konditions o fysiktränare i stort..mycket el. det mesta beror ju ändå till sist på truppen...

JimmyH: det var då fan vilken lång tid det tar för Uno att svara.Han har knåpat på svaret en kvart nu.

JimmyH: Jag har pratat med flera personer oberoende av varandra som gett indikationer på upplägget han kör är felaktigt. Jag har naturligtvis inga bildbevis för min teori men jag har svårt att tro att samtliga jag har pratat med skulle blåljuga bara för sakens skull. Personer som själva styrketränar och har som har kommit i kontakt med träningsupplägget och Timrå IK.

En annan faktor som styrker min tes är ju att skadorna fortsätter komma alltför frekvent även efter Johnny Karlssons utträde ur laget. Och varför är inte Kent Lindgren kvar? Åren går men Thord Johansson består.

Jag har tidigare förbehållslöst hyllat honom. Men nu börjar tvivlen bli alltför påtaglig och efter 11år kan det vara dags att höra en ny röst i omklädningsrummet.

Det kan inte bara vara en slump att spelare som kommer hit underpresterar och blir sjuka alternativt skadade mest hela tiden när de inte varit det tidigare under karriären. Så naiv tänker jag inte vara.

Uno Gordon: Så det finns läktarcoacher till och med på barmarksträningen? Det är fan inte lätt att vara ishockeyledare.

Pucken: Jag sitter på jobbet och det har varit en hektisk dag på Papperskungen.  Telefonen har gått röd, varuleveranser, butikskunder m.m.

El Maco: Jajjamen. Det är en utsatt roll att vara ledare. Ständigt i blickfånget och granskad under lupp. De kryper t.o.m. runt i omklädningsrummet och analyserar ;)

htikare: Bara för att man är en "stor" byggare behöver man inte ha koll på hur en hockeyspelare ska träna. Kolla på en video när en byggare tränar, tror inte att du vill se spelarna träna så. Det är stor skillnad på att träna för hypertrofi och styrka.
En byggare kör ofta slut på sig i varje sett det är inget en hockeyspelare ska göra, en hockey spelare ska vara explosiv vilket man inte blir av att köra sega lyft.

Ta hjälp av en tyngdlyftare eller möjligtvis en styrkelyftare.

Apropå Tord så hörde jag av ovan nämnda byggare att han lät spelarna köra bänkpress men klubbfattning vilket aldrig kan vara bra.

Uno Gordon: Jag tror faktiskt att du tar poäng där, Magnus. Men det är väl det enda kritiska man kan säga om ledningen. Åtminstone från de som är någorlunda insatt i problematiken. Å andra sidan har problemet varit känt bra
länge fast vi inte sett några åtgärder som direkt påverkar. Ja, det skall väl ara läkarbytet då.

KniveN: Det låter som att man borde få mer schwung i crosscheckingen på så vis. Kan aldrig vara fel.

Uno Gordon: Jag har ingen anledningen att inte tro på att det finns personer som sagt så till dig. Däremot så finns fortfarande frågetecken kring deras validitet som källor i frågan.

Thord har för övrigt inte varit fystränare här i 11 år. Han kom in under säsongen 01/02 på uppdrag av Swedish Hockey Insititute. Sedan dess så är det bara Pär Styf kvar i truppen. Så rösten är ny för de flesta. Han har tidigare varit juniortränare i klubben och förbundskapten för juniorlandslag.

Vad är det som säger att Kent Lindgrens avsked inte hade med Jonny Karlsson att göra och att Kents kritik sedan ledde till Jonnys avsked? Jag har i alla fall hört att Karlssons samarbetsvilja varit tveksam från vissa håll.

Det har hur som helst väldigt lite Thord Johanssons kunnande att göra.

Sedan så tycker jag inte att spelare underpresterar i Timrå som regel. Jag tycker snarare att det har varit oftare åt det andra hållet. Skadorna har jag ingen övergripande förklaring till. Varken slumpen, läkaren eller fystränaren håller som förklaring. Jag vet inte, är också ett svar.

Sedan så behöver du inte svara när du är på jobbet. Jag kan vänta.

Uno Gordon: Håller med om det du skriver. Och varför inte Kent L är med ..ja det vet jag men går inte in på det här. Men han skulle verkligen behövas i laget. Han har ju hjälp många spelare bla. Zäta. Men ..men behövs förändringar först.

Personligen har jag inget emot Thord men jag förespråkar att man anställer en individuell tränare som komplement till honom.

dr-nix: Nästan alla verksamheter varslar men vi bör anställa fler. Dessutom vill vi gärna ha både mer bredd och spets i truppen.

Kämpa TJ.

dr-nix: jag håller nog med, skulle haft en till fystränare som lägger upp individuella planer noga.

T T: det är panik i leden, även bland de verksamheter som inte påverkas jättemycket.

Uno Gordon: Är inte så säker på om jag hade bytt ut en fystränare som kanske/kanske inte sköter sitt jobb på ett sånt sätt som skadar spelarna, med två bröder varav en fuskat sig till framgång i den aktiva karriären inom sin idrott under tiden som den andra "hjälpte" honom med just detta vid lägen då det behövdes.

Ska nog inte gå djupare in på det här inne, då det förmodligen finns en mängd människor på forumet som betraktar Graneheim som gud och allsmäktig.

Om vi inte får tag på någon annan kanske man kan ta in Krizjan på backen? Han kan väl filma till sig lite utvisningar åt oss i alla fall?

Päran Styf är kung

« · 1100896 · »