Synd om Backe att behöva stå bakom ett sådant uselt försvar som idag. Ryssarna kan bara åka in i slottet och ta skott som de vill, om inte Sverige redan innan bjudit på nån 2 mot 1 eller ett friläge.
När man ser Tre Kronors backar så inser man att det inte är bara Timrå som har problem på backsidan om det här är det bästa vi har.
haggen: Han försöker bädda för sig själv, men vi kloka, tänkande vill inte ha en sådan gäddkäft till förbundskapten. Tyvärr är väl vår egen "Challe" den som står närmast i tur.
Nu menade jag inte Wikegård for president utan det han sa om att publiken och supportrarna är det viktigaste för laget, något som Timrås innersta borde ta sig en funderare på för nu vet jag inte vilka de tror är viktigast för föreningen.
Cartman: Jag skulle också vilja se Janne Niniima i Timrå dressen efter nyår men jag är rädd för att väldigt många överskattar honom, han var som bäst säsongerna 1996-2003 och nu är han inte lika rapp och vad jag såg av han Montreal 06-07 så var han inte den back han en gång varit , ifalll han kommer ansluta till Tik . vänta er inte för mycket av han , han är inte så mycket bättre än en stabil ES back ev lite bättre ,offensivt är han helt oduglig medans han är stabil i defensiven, inte mer, det är i varje fall min åsikt...
Mackelito: "..offensivt är han helt oduglig medans han är stabil i defensiven, inte mer, det är i varje fall min åsikt..."
Hmmm, på Elite Prospects tycker man typ tvärtom: "A quite offensive minded defenseman.." " Defensively he is quite inconsistent.." "Overall an above average defenseman that contributes mainly in the offensive zone. "
Vad jag har hört så väljer Timrå mellan 4 backar - 1 tjeckisk landslagspelare och 3 kanadensare + några centrar av okänd nationalitet. Man ska tydligen ha en back och en center till truppen..... enl en sponsor.....
"Kanske sanningen är att spelarna inte vill spela i Timrå. Nån som tänkt den tanken ?"
Och varför vill de inte det längre!?
För några år sedan strömmade det ju ur superlativer om Timrå IK ur spelarnas munnar. Var även det bara Nubbens förtjänst? Vad tycker spelarna egentligen om vårat tränarpar, är det där skon klämmer?
Någon som vet, varför lockar inte Timrå IK som klubb längre?
Om det inte blir nyförvärv så är det ju riktigt illa, men vad jag oroar mig mest för det är att man inte hör något om ev förlängning med viktiga spelare som Pyörälä och Tenkrat etc.
Vill liksom inte att värsta grymma laget från ifjol ska monteras ner ännu mer, till slut är det bara juniorer kvar.
Laken: Ja det lär ju komma nåt jävla svammel från Sunsvalls sjuka linkan och tok Johansson. Mera lögner till sponsorer och supportrar igen då som det vart hela tiden.
Laken: Det är också min uppfattning att vi behöver förstärka laget. Men jag tror inte det är någon genrallösning som automatiskt för oss uppåt i tabellen. Jag är övertygad om att ledningen överväger noga vad en värvning av dom spelare som finns att tillgå verkligen kan tillföra laget.
Min uppfattning är att det är många faktorer som spelar in för att få igång den röda hockeymaskinen.
Det skulle kunna vara saker som lagkänsla, spelgläjde, kämparglöd, sammanhållning, självförtroende, och framtidstro. Lika mycket som att köpa spelare.
Jag tycker att du ska bredda din syn lite inte bara stirra på om vi hade den och den splelaren så skulle allt lösa sig. Och framförallt inte hela tiden skriva vad var det jag sa och det skrev jag redan då och då. Det har liksom ingen betydelse. Skriver man många inlägg så prickar man in ett och annat rätt,det händer alla andra oxå.
Baker: Japp ska bli intressant att läsa vad som skrivs. Vill man se positivt på det så kan det ju stå såhär "Ingen Niinimaa eller Ward till Timrå" åsså sen i texten, Timrå har istället gjort klart med....
Niinimaa skrev för ett tag sedan ett kortare kontrakt med schweiziska SCL Tigers, och det avtalet går snart ut. Men: – Han blir kvar där nere, säger Timrås klubbdirektör Thomas Johansson.
Ward tillhör tyska Frankfurt Lions, men har uppgetts vara på väg till elitserien igen. Han har ju tidigare representerat HV71. – Men de vill inte släppa honom i dagsläget, så vi har lagt ner det. Vi tycker att det är i år som vi behöver honom, säger Johansson.
KniveN: Varför uttalar sig ens TJ om dessa saker gällande Niinimaa och Ward.
Är det inte Linkan eller Carlsson som ska göra detta, det är väll ändå de som jobbar med att värva och leta spelare.
TJ ska inte ha något med detta att göra!
Vi vet vad han vill och det är att hålla i pengar, vilket gör att ingen ens vill höra TJ:s åsikt. Hans syn på Timrås situation är mycket ointressant, i och med att hans åsikt inte till tillstymmelse har för avsikt att hjälpa Timrå uppåt i tabellen, är hans talan värd noll i mina öran.
Håll käften TJ och låt oss fira en trevlig jul utan att tänka på hur dålig du är för TIMRÅ IK.
Gör ditt jobb, och lägg dej inte i sportchefernas arbete, de ska endast uttala sig om eventuella spelare. Det du ska göra vet jag inte men sluta snacka dynga i pressen, till att börja med!!!!
Att du går ut i tidningen och säger att Timrå IK har sålt mer än man beräknat i en artikel. sedan att du idagsläget vill spara varenda liten krona, får dej att framstå som en lögnhals, och det är denna dynga vi inte vill att du sprider om Timrå IK, Du ljuger för alla och försätter alla intressenter för Timrå på pottan. Jag är i alla fall trött på att höra ditt trams!
Kom med kontreta förslag, som LULEÅ. De har i alla fall gott ut och sagt att de inte har pengar och kan där med inte värva, ligger Timrå i samma situation så tycker jag Timrå ska stå för detta och vara ärliga för första gången!
Jag kräver konkreta och ärliga svar inget mera hysshyss
Ps. Nu tror jag nog att Luleå fått in lite pengar i och med att de ligger där de ligger, men kanske kan deras uttalande påverkat att de ligger där de ligger också, b.la. så vet truppen att det är upp till dem om de ska till slutspel, det kommer inte komma någon mesias. Kan kanske vara bra att vara lika tydlig till Timrås spelare så att de vet vad som gäller. Hoppas alla förstår detta ex. DS.
Ja, det var ju inte den här julklappen man ville ha direkt! Blir fruktansvärt besviken att det ska vara så svårt att få fram ett par backar som håller lite högre klass än de vi har. Jag nämner inga namn ni vet säkert vilka jag syftar på. Borde ju gå att leta sig lägre ner i divisionerna de kan knappast vara sämre. Blir garanterat en ny torsk nu på annandagen men frågan är hur länge vi ska behöva vänta? Kommer panikvärvningarna när hoppet är ute? Blir det nån Jantunen-Rosa effekt innan slutspelsplatserna ska fördelas. Värva nu innan det är för sent! Jag vill inte möta Flumsvall i hissen...
Ice Tea: Tack för att du låter dessa frysna TIK supportrar öka på sin gordtrohet igenom att hitta på en sån där histioria om att Linkan över huvudtaget skulle vara kapabel till att ens prata kontrakt med en spelare...
Så här det, DET KOMMER INGA NYFÖRVÄRV!!
STEFAN LINDQVIST anser som hela Timrå gör att den trupp vi har är tillräckligt bra för att nå ett slutspel , och KOLL PÅ MARKNADEN har vilken jävla sportchef som hellst även fast man har 17 forwards och 10 backar 3 målvakter och inte en skada.....
Att man skulle snacka med 56 spelare är inte ens lite sant...
Möjligt äär att man kollat runt lite på backfronten utifall man skulle få en till långtidsskada, ev då att man skulle acceptera att någon spelare gjorde som J Andersson gjorde , bad Nubben om att få spela i TIK för en liten nätt summa lön , Ja tack sa han...
Men nu är det inga såna spelare på marknaden och då är de enda alternativen 1. Köpa loss en spelare ex. Lance Ward
2. Hitta en spelare som skrivit på ett månadskontrakt ex . Niniima
Så det är lika bra att sluta posta inlägg som liknar...
NINIIMA KLAR FÖR TIK , SEN FRÅGAR ALLA EFTER KÄLLA men då kan man ju inte svara , asså detta är ju bara vad jag hoppas och tror på,....
Mackelito: Eh va? Jag har hört av en sponsor att det pågår nå´t då de gått in med extra pengar. Hans info var som jag skrev tidigare. Sen om det är linkan som håller i affären vet jag inte och har inte sagt det heller. Hittar på gör jag i alla fall inte - gör du? Hur vet du att det inte blir några värvningar?
Sen är det mycket möjligt att det inte blir några värvningar men det ser vi väl efter den 31/1 i så fall...
Jämtlandsfil: Zupancic var sloven. Möjligen den förste slovenen i SHL. På den tiden var jag drivande i TIK-Bergslagen. Där fanns en stark enklav arbetsinvandrade slovener i flera generationer.
Några ur det gänget (10-12 stycken) hängde ... | Läs mer
Mycket kloka ord av den mannnen.