1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Poffa: Spelare som varit i Timrå och inte tagit en ordinarie har som regel gjort sitt inom föreningen.

Jag känner inte till ett enda fall där Timrå på eget bevåg släppt eller sparkat en spelare som vi senare plockat tillbaka. Har man gjort fel skall man stå för det också och ta konsekvenserna. Dög han inte tidigare, så duger han inte nu heller.

Poffa: Måste hålla med om att det var rätt verklighetsfrånvänt. Även om det vore önskvärt torde det vara allmänt känt för alla och envar att toppidrott idag tyvärr i huvudsak inte styrs av klubbkänsla. Jag förstår heller inte det konstiga i att säga nej tack till en produkt (spelare) som för tillfället inte håller måttet. När denna senare förbättrats och förädlats är det väl bara naturligt att åter bli intresserad.

Uno Gordon: Det är en viss form av moraliskt tänkande du förespråkar här. Dessvärre är det här tankesättet inte kompatibelt med framgångsrik elitidrott.

Uno Gordon: N. Nordgren kommer att spela med Modo.

mikenomad: vad bygger du den faktan på? jag kan köpa att vissa här säger att dom TROR/eller är NÄSTAN säkra på att någon kommer spela där eller här, men att säga på det där sättet går inte ihop, han är en människa du vet inte vad han tänker, så du kan inte vara så säker, sen om han skulle spela i MoDo senare, kan inte du säga jag hade rätt utan jag TRODDE rätt, för annars vill jag höra vart du fått den toppsäkra källan!?

mikenomad: Det tror inte jag.

Uno Gordon:

"– Niklas har gått från medioker till att bli en riktigt, riktigt bra spelare när han började träna och han hade några fina år hos oss, säger Timrås sportchef Kent Norberg."

Det citatet säger väl det mesta om Nordgrens utveckling.

Hawerchuk: Och då skall ni med automatik ha honom tillbaks?

Hawerchuk: För mig är det helt otroligt att Modo skall skörda frukterna utav någonting Timrå har lyckats åstadkomma.

Uno Gordon: Det funkar inte riktigt så. Däremot är han välkommen tillbaka.

Hawerchuk: Visst är Nordgren en fri människa att gå dit han vill. Men det skulle såra mig nåt enormt eftersom jag inte anser att ni har någon delaktighet i att hans framgångar.

TIKbiff: Sundström är väl från Ramsele och Svartvadet har jag för mig att han kommer från Härnösand.

Uno Gordon: Det är väl många klubbar som inte har någon delaktighet i spelarens framgång men likväl så går dem till den klubben.

Kan väl nämna sisådär några hundra exempel

Bo Bly: Sundström har modo som moderklubb.Svartvadet är från sollefteå från början.

Uno Gordon: Att hans dam kommer från vivsta bör väl förhoppningsvis tala till TIKs fördel?!

AndersN: Men pilutta dig då.

Kontrakt kan brytas och bort-prioriteringar kan också vara tilltänkta värvningar.

Din tystnad kring mitt övriga resonemang bedömmer jag som talande.

JimmyH:
Tycker det är onödigt att diskutera resten,tror du finnar som spelar i timrå och trivs här aldrig kommer att spela i en annan klubb i elitserien så är det upp till dig,jag är av en annan åsikt,jag tror dom flesta byter jobb för 30-40% högre lön speciellt om man vet att karriären är över om 5år.

Uno Gordon: "För mig är det helt otroligt att Modo skall skörda frukterna utav någonting Timrå har lyckats åstadkomma."

Med det resonemanget skulle väl inte Timrå värvat Jonte Hedström?

Lövva: Familjesituationen om något borde väl vara talande. Är man singel så kan man ju hatta runt hur mkt man vill i Europa och Nordamerika/Kanada. Men i fallet Nordgren så hänvisar ju Modofansen enbart till att han härstammar ifrån Själevad.

Jag har oxå rötter i Ångermanland, men inte fan bor jag där bara för det. Och nu har man träffat ett fruntimmer ifrån Övik, men jag är likförbannat skeptisk till att bosätta mig i Övik. Tycker staden är öken och gästvänligheten bland 90% av befolkningen är obefintligt. Trångsynta Modoiter som bara vill provocera. Inte ens när man är neutralt klädd i den där stan får man vara ifred.

Det må väl vara hänt att man blir trakasserad på match i Swedbank Arena iförd Timråtröja. Men en lördagkväll på O`Learys, där går gränsen för vad jag anser är smaklöst.

Gunno har ju 50% av släkten i Sundsvall också och Elisbeth härstammar ifrån våra trakter och dessutom har han en liten dotter att ta hänsyn till.

Det kan inte vara sunt att välja Övik som alternativ framför Sundsvall. Vill man gå sotdöden till mötes - så varsågod!

Fan man skall leva som människa också mellan träningar och matcher.

För mig är valet kristallklart och odiskutabelt!

Uno Gordon: Låt inte ett surt äpple förstöra för alla. Dom flesta öviksbor som jag träffat är ganska trevliga.

AndersN: Är det realistiskt att tro att någon annan elitserieklubb erbjuder 30-40% högre lön än Timrå för Hahl eller Pärssinen? Svar: Nej.

Poffa: Ganska bra motargument där!

Poffa: Och när ratade vi Jonathan Hedström då? Har för mig att han själv valde att vända blickarna mot Nordamerika för att ånyo prova lyckan i Anaheim.

Rätta mig om jag har fel?

ChriZt3r: Då måste du ha varit förklädd till rysk U-båtsspion och förnekat samröre med Timrå. Annars är det helt omöjligt!

JimmyH: var inte så säker på det med tanke på vad Linköping betalade för att få Weinhandls namn på ett kontrakt.

Modoante: Vad betalade dem då?

Uno Gordon: Nejdå dom har t.o.m varit ner hit .

JimmyH: MYCKET

JimmyH: 400 000 i månaden sägs det.

ChriZt3r: Politik och hockey är djävulskt känsliga ämnen i Ångermanland. Gör dig inte ens besväret att försöka är mitt råd till dig.

Uno Gordon: Det vilar nåt oförstört, härligt naivt över dig. Du har en alldeles oemåtståndligt underbar uppfattning om att du och ingen annan styr över på vilka grundvalar andra människor formar sin framtid...

JimmyH: Jag gissar på chokladpengar, men jag är inte riktigt säker.

Uno Gordon: Så det där gäller alltså endast om man "ratat" spelaren innan? Med andra ord är det inte tillåtet att ändra sin åsikt, enligt dig. Mycket märkligt sätt att tänka.

Modoante: Rent jävla vansinne!!!!!! Inför lönetak - NU!!!

Modoante: Weindhandl (stavning) tjänar iallafall över 300 i månaden,tror inte det är omöjligt att halh och pärssinen blir bjuden 250 i månaden om dom gör en kanon avslutning på säsongen och en bra kvartsfinal(krävs ett under för att vi ska gå längre,eller en strålman)

Uno Gordon: Vilken tur att du finns, nu vet jag vad som gör mig speciellt känslosam. Tack så mycket!

Uno Gordon: Lönetak vore det sämsta som kunde hända svensk hockey. Då kommer vi återigen att tappa spelare till Tyskland och alpländerna. Och på sikt möjligtvis även till Finland och Tjeckien.

Att lönerna stiger för varje år är det ju endast klubbarna som bär ansvaret för, därav framstår det som ganska löjligt när klubbdirektörer m,fl går ut i media och gnäller över att de vill införa lönetak

Poffa: Ni är ju så duktiga på att fostra spelare själva så varför skall ni dra nytta utav oss? Då kan ju Modo och Timrå lika gärna inleda ett farmarlagsavtal också om ni "bara" skall "låna" ut "era" spelare till oss och sedan plocka tillbaka dem när de är färdigutvecklade. Ett cyniskt tänkande i mina ögon.

Uno Gordon:

Jag tror spelarna är så pass kloka att de kan tänka själva.

friskan: Är du alldeles säker?! Fan nu spräckte du hela min illussion! DET VISSTE INTE JAG!!!

GLÄDJEDÖDARE!!!!

AndersN: Matematik nu:

250 000 i månaden blir 3 miljoner på ett år. Timrås spelarbudget är idag runt 36 miljoner per år tror jag för hela truppen.

Om Timrå känner att Hahl eller Pärssinen är värd sådana summor så kan de nog matcha dem.

JimmyH: Ja det kan dom,men vi har fler spelare och frågan är om inte backar kommer att prioriteras högre nästa säsong när man summerar denna och ser att forwards inte är det enda som behövs.

AndersN: Jo men då är det ju Timrå som väljer bort dem i såfall för att satsa pengarna på andra.

Då är vi alltså överens. Både du och jag tycker inte att det är realistiskt att Timrå förlorar Hahl eller Pärssinen till en annan elitserieklubb.

Uno Gordon: Jo, det är ju klart att det är MODO som styr hela diskussionen. Timrå och Niklas har inget att säga till om. Han var ett lån till er och nu är han en mogen frukt, redo att plockas. Tack ska ni ha för hjälpen.

Dock är jag besviken över att ni inte lyckades förädla Wennerberg så att vi kunde ta hem honom. Där får ni ett kraftigt minus. Skärpning!

JimmyH: Inte om man bara prioriterar dom,halh tror jag är jätteprio men jag tror inte man vill betala jättesummor för pärssinen.
Vad som behövs till nästa säsong är 2 riktigt bra backar,då snackar jag inte sanny typ utan backar som vet hur man gör poäng.

Poffa: äsch vi jämna ut det med Warg istället :)

adde_1337: Äh, det var ju någon sorts fabrikationsfel på Warg men tydligen kan vi inte få ut det på garantin. Något med forsmassör, eller vad det hette.

Paddan: Min pappa är starkare än din! Hahaha...

El Aka Ali: Så du har provsmakat?

El Aka Ali: Jaha, pappa... jag tyckte du skrev peppar. Äsch, jag får väl återgå till mina samtal om Antjärn med Torbjörn Fälldin.

« · 953988 · »